Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - inż. Avallach

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Forum / Dyskusje na temat banów
« dnia: 2019-04-06, 00:01 »
Nie macie wrażenia że ban dla nowego konta Outlandera to trochę przesada? Fakt że sam prosił o bana, ale mam wrażenie że minęło już całkiem sporo czasu i możemy przymknąć na to oko. Trzymał poziom naszego community.

@Splash

Normalnie takie rzeczy obgadujemy raczej w dziale administracji ale w sumie nie ma powodu trzymać tego w tajemnicy ani odbierać nikomu głosu. Jestem ciekaw opinii każdego kto zna Outlandera.

2
Forum / GDPR - ochrona danych osobowych
« dnia: 2018-05-23, 10:53 »
Zgodnie z wchodzącą ustawą GDPR, od 25 maja wszyscy użytkownicy mają prawo prosić o usunięcie ich kont i wszystkich związanych z nimi danych osobowych (nie dotyczy to postów na forum). Na życzenie usuwamy informacje takie jak nazwa konta, zawartość profilu i adres email. Zgodnie z prawem umożliwiamy też usunięcie metadanych zawartych w postach (nazwa konta, adres IP i sprzętowy odcisk palca pozostają w danych posta nawet jeśli konto jest usunięte), ale z uwagi na techniczną złożoność tej operacji pobieramy za nią opłatę administracyjną w wysokości 1€ (5zł).

Prośby o udostępnienie i usuwanie danych osobowych prosimy kierować drogą emailową na adres admin@themodders.ovh z adresu przypisanego do konta (w innym wypadku będzie wymagana weryfikacja użytkownika). Czas obsługi żądania wynosi do miesiąca.

Dla zainteresowanych stojącymi za tym przepisami: https://ico.org.uk/for-organisations/guide-to-the-general-data-protection-regulation-gdpr/individual-rights/right-to-erasure/ .

Dodatkowo informuję, że oprócz adresu IP zbieramy także informacje o sprzęcie użytkownika - związane m.in. z używaną kartą graficzną, ekranem, procesorem i systemem operacyjnym, w celu rozpoznawania kont używanych z tych samych urządzeń.

3
Twórczość / Kharynic - The History of Mine Valley
« dnia: 2018-02-06, 12:04 »
https://github.com/kharynic-project/kharynic
Projekt otwartoźródłowy i niekomercyjny.
Klasyczna gra cRPG w 3D. Setting dark-low-fantasy (brutalny, ponury i prawie pozbawiony magii świat).

# Platforma - web
Dostęp w przeglądarce po wejściu na kharynic.org, bez instalacji czegokolwiek. Gra i assety są serwowane prosto z głównego repozytorium (poprzez CloudFlare), więc aktualizacje dostaje się na bierząco. Technicznie: WebGL i WebAssembly zapakowane jako Progressive Web App, silnik Unity, domyślnie włączony dostęp offline z cache'u

# Otwarty webowy development
Edycja skryptów, podmiana assetów i wysyłanie zmian na centralny serwer w przeglądarce. Trochę jak modding, ale nie trzeba nic instalować i na bierząco kooperuje się z innymi kontrybutorami którzy zapisują swoje zmiany do tego samego repozytorium. Dołączanie do prac ma być zautomatyzowane i ogólnodostępne - wymagać jedynie posiadania konta na GitHubie. Architektura jest zaprojektowana w taki sposób, że jedynie zmiany silnika wymagają dodatkowej kompilacji/budowania.

# Znajoma i dojrzała fabuła
Główna inspiracja to wczesne fazy developmentu pewnej starej gry cRPG. Fabuła rozgrywa się w twierdzy - więzieniu o zaostrzonym rygorze. Z czasem zaczynają tam trafiać także dezerterzy i osoby nie będące w stanie płacić coraz wyższych podatków narzucanych przez króla-tyrana podbijającego coraz to kolejne ościenne krainy. Forteca jest rozbudowywana o nowy pierścień umocnień, a więzienie stopniowo zamieniane w obóz pracy przymusowej dla wszystkich uznanych za wrogów reżimu.
Prace są prowadzone w pierwszej kolejności w języku angielskim i wstępnie nie planuję tłumaczeń (chyba że znajdą się ochotnicy).
Ze względów prawnych w projekcie nie pojawią się otwarte nawiązania do innych gier, nazwy ani assety z nich pochodzące. Same podobieństwa nie powinny być problemem, zwłaszcza biorąc pod uwagę niekomercyjny i otwartoźródłowy charakter. Podjąłem już próbę kontaktu z właścicielami pewnych praw autorskich w celu upewnienia się jak bardzo będę musiał zatrzeć powiązania żeby nie czuli się z tym źle.

# Status
Więcej można poczytać (po angielsku) tutaj: https://github.com/kharynic-project/kharynic/tree/master/docs
Prace dopiero ruszają. Obecnie skupiam się na projektowaniu prac od strony technicznej i eksplorowaniu kwestii związanych z silnikiem rozgrywki i skryptami. Myślę że za kilka miesięcy dojdę do etapu kiedy projekt będzie gotowy do przyjmowania wkładu od community. Aktualizacje będę postował przede wszystkim na facebook.com/kharynic (po angielsku).

# Obrazki
Na szybko zrobiłem pierwsze artworki graficzne:

Etapy pośrednie powstawania:
https://i.imgur.com/mIDGNpV.png
https://i.imgur.com/4Nhm2Ij.png

Chętnie usłyszę sugestie na temat wyboru wariantów liter (np. k1 h2 a3 r1 y3...). Nie jestem zainteresowany opinią na temat nazwy projektu ani tym jakie inne gry przychodzą wam na myśl :pokerface:




4
Offtopic / Zjazd we Wro w tym tygodniu
« dnia: 2017-09-25, 20:04 »
Kto jest chętny na zjazd we Wrocławiu w tym tygodniu? (26-30 września)
Będę ja, Tosya, Sztywny i chyba Sawik.

5
Ludzie, jak już naprawdę musicie, to piszcie o tym tutaj zamiast spamić w temacie poświęconym samej grze.

6
Offtopic / O Biblii [wydzielone z "Oto Ziemia"]
« dnia: 2017-02-24, 19:09 »
Wzmianki o nim są w historycznych księgach, poszukaj trochę jak cię to interesuję
ale nie wiesz jakie to księgi? wiesz tylko tyle że jakieś są ale jakie to już zostaw do szukania tym którzy mają wątpliwości.
To prawda... Trzeba tylko pamiętać że nie chodzi o dokładnie taką postać jak w Ewangeliach. Rzymskie kroniki wspominają o przywódcy żydowskiej sekty podburzającym lud przeciwko władzy. Polecam zapoznać się z tym artykułem: https://en.wikipedia.org/wiki/Sources_for_the_historicity_of_Jesus

7
Forum / Rekrutacja na admina
« dnia: 2017-01-30, 18:36 »
Potrzebujemy nowego admina - ja, Adanos i Rybopiotr mamy coraz większe problemy z załatwianiem wszystkich spraw technicznych, a nadchodzą kolejne. Z góry  przyznam że nie chodzi o to że pracy jest coraz więcej, tylko my mamy coraz mniej czasu na forum. Nie zmienia to faktu że potrzebujemy kogoś nowego.
Wymagania:
 - 2 lata stażu na forum
 - rozsądna znajomość php, sql i javascriptu
 - zaufanie wśród community (np wydane popularne projekty / dużo propsów / konstruktywna aktywność w działach związanych z główną tematyką forum)
 - mile widziane doświadczenie w administrowaniu i modyfikowaniu SMF

Przykładowe zadania:
 - ogarnianie dlaczego tabela uprawnień kilka razy się wyzerowała po spełnieniu jednego z postulatów
 - migracja forum na nową wersję softu
 - poprawianie bezpieczeństwa forum (np przeniesienie zarchiwizowanych tajnych działów na osobny serwer, zaimplementowanie wsparcia OATH dla administracji i użytkowników z dostępem do tajnych działów)

Wynagrodzenie:
00 000zł / miesiąc brutto przy umowie-zleceniu. Po trzymiesięcznym okresie próbnym oferujemy umowę na czas nieokreślony i benefity takie jak możliwość banowania Wowoza i czytanie Kantyny.

Jeśli ktoś chce się zgłosić lub ma uwagi co do wymagań, piszcie tu lub do mnie na pw.

Kiedy już będziemy mieli nowego członka administracji, któryś z pozostałych będzie mógł odejść jeśli taka będzie wasza wola. Z jednej strony administracja nie powinna być zbyt duża, z drugiej strony osobiście wolałbym mieć w administracji osoby nawet nieaktywne, ale godne zaufania i pilnujące decyzji jakie są na temat forum podejmowne.

8
Narzędzia / Daedalus IDE
« dnia: 2016-11-27, 14:15 »
https://github.com/Avallach7/daedalus-intellij

Tak tylko tu zostawiam. Na razie wczesna alfa, ale niedługo będę potrzebował testerów ;)
Kodzę to w nadziei że przysporzy się do szybszego skończenia Dziejów Khorinis. Przy okazji - przenieśliśmy się na GitHuba.
SoulFire robi sobie markę najbardziej profesjonalnie tworzonego obecnie w kraju moda :D

9
Gry / Layers of Fear
« dnia: 2016-10-10, 16:00 »
Siedzę sobie na Linuksie i gram w grę na Unity. I nie sądziłem że to kiedyś powiem, ale grafika jest przepiękna.
Kiedy wcześniej przeglądałem screeny z niej, myślałem że jest na Unreal Engine 4. Stąd zaskoczył mnie splash, gdzie była dodana informacja że gra jest na Unity. Kiedy już gram, grafika wydaje mi się jeszcze lepsza niż była na screenach. Czynników sprawiających na to że jest tak dobra, jest kilka - bardzo klimatyczny setting, fotorealistyczne shadery i graficy którzy bardzo dobrze znali się na tworzeniu tekstur pod różne shadery. Gra zdecydowanie jest warta swojej ceny - oglądałem kawałek rozgrywki na YT i jest na naprawdę dobrym poziomie. Ja na razie godzinę kręcę się po pierwszej lokacji podziwiając wykonanie grafiki. Można zoomować kamerę i podnosić i dowolnie obracać znajdywane przedmioty. Włączać i wyłączać światła. Ciągać i pchać przedmioty, w ten sposób otwierając drzwi i szafki, wysuwając szuflady, naciskając wagę itd.
Elementy horroru są naprawdę dobrze wykonane, w dokładnie takim stylu jakiego chcę użyć w swojej własnej grze. Gra elegancko stwarza niespójny w czasie obraz świata. Przykładowo - wchodzimy do pokoju jedną drogą, a kiedy chcemy z niego wyjść, to za drzwiami jest już inny korytarz prowadzący gdzie indziej. Obracamy się w jedną stronę pokoju, a kiedy odwracamy się ponownie to w drugiej coś się zmieniło (np pojawił agresywnie wymalowany farbą napis albo nowe drzwi). Albo w pomieszczeniu w którym przed chwilą byliśmy, po powrocie są zgaszone wszelkie źródła światła i nie da się ich zapalić. Albo gdzieś gdzie przed chwilą byliśmy jest nagle wielka plama krwi i zastanawiamy się czy była tam przedtem.


Tutaj kilka moich screenshotów, ale galeria na steamie jest lepsza (http://store.steampowered.com/app/391720/)
http://imgur.com/a/XLJND
Album

10
Sprzęt, oprogramowanie / Fuchsia - nowy OS od Google
« dnia: 2016-08-16, 16:31 »
https://www.reddit.com/r/magicleap/comments/4xf6j0/google_is_building_an_realtime_os_with_a
https://news.ycombinator.com/item?id=12271354
http://www.theverge.com/2016/8/15/12480566/google-fuchsia-new-operating-system

Google opublikowało repozytorium z kodem tworzonego nowego systemu operacyjnego. Na razie wiadomo, że:
 - nie jest oparty o Linuxa, tylko o lekkie mikrojądro
 - ma wbudowany physically-based renderer (!)

To drugie wydaje się podpowiadać że chodzi o urządzenia do rozszerzonej / wirtualnej rzeczywistości.

11
Dziedzictwo / Odejście Kaczki - głównego dewelopera
« dnia: 2016-08-03, 20:32 »
Tworzenie modyfikacji zostało przerwane.

Przyczyną jest przedwczesna śmierć głównego dewelopera i głowy zespołu - Kaczki. To duża strata dla naszej społeczności, której był lubianym członkiem. Łączymy się w bólu i składamy kondolencje rodzinie i najbliższym.


Oryginalny wątek na ten temat został ukryty. Jak uzasadniła ubiegająca się o to osoba związana z Kaczką:
Cytuj
Nie miałbym nic przeciwko krótkiej informacji, wdawanie się w dygresje na temat osoby Kacpra uważam za nie na miejscu.
W związku z tym prosimy o nie wypowiadanie się tutaj o ile nie jest to naprawdę potrzebne i uzasadnione. Posty mogą być usuwane bez podawania przyczyny.

12
Gry / Gothic - ciekawostki
« dnia: 2016-02-21, 01:12 »
Eee... ja wiem że rozmawianie na ten temat jest na tym forum krępujące. Jakby ktoś miał wątpliwości, to nie gram w Goticzka od jakichś 8 lat. Ale w trakcie lat prac nad modami, a zwłaszcza w ostatnich dwóch dniach, znalazłem trochę ciekawostek o których (jeszcze) nie wiedzą nawet najmędrsi Youtuberzy. No chyba że pewien z arnh.eu z którym zacząłem małą współpracę i który miał kluczowy wkład w ten zastrzyk informacji :D


Odcinek 1 - silnik Risenów 1-3 i Gothica 3 może mieć bardzo stare korzenie...

Na razie tylko przeklejam rozmowę z AlimG sprzed chwili, może potem przepiszę na ładnie:
Cytuj
1:01:11 Avallach
no więc historia zaczyna się od niemieckiego studia codecult
które na przełomie tysiącleci
tworzyło silnik graficzny nowej generacji
projekt spodobał się piranhiom
coś im pomogli i zrobili assety graficzne do publicznie opublikowanego w 2002 dema silnika tej firmy, "Codecreatures Engine"
a w zamian za to CodeCult pomagało piranhiom z silnikiem Gothica
aa, swoją drogą to demo Codecreatures ciągle jest w netach
i miało nawet niezłą grafikę (http://la.nvidia.com/docs/io/1700/large01.jpg)
jak gothic i mega się udał
piranhie kupiły ten silnik i chyba całe studio
chciały robić na nim goticzka 2
ale po jakimś czasie doszły do wniosku
że na g2 mają wchuj mało czasu
i trzeba strugać coś byle szybciej i nie ma czasu uczyć ludzi
nowego silnika
porzucili prace nad addonem do g1
i zamiast tego zrobiły z niego 'gothica 2'
na tym samym starym zenginie
i tutaj co ja znalazłęm
jedna z bibliotek silnika już w czasach g1
ma w sobie taki tekst:
Codecreatures Engine
Version 0.4 Build 360
Copyright 1999, 2000 by Codecult Research and Development GmbH
tekst ten bez żadnych wątpliwości pozwala stwierdzić że przynajmniej ta jedna biblioteka została pierwotnie stworzona nie do zEngina, ale CodeCreatures, a została tylko w Zenginie użyta
ale nie to jest jeszcze najważniejsze
otóż
ta biblioteka odpowiadała za wyświetlanie okien dialogowych
m.in. tego po crashu
wiadomość o crashu miała tytuł "Guru Meditation"
plik tej biblioteki nosił nazwę "GEdialogs.dll"
ponieważ pochodziła z code creatures
można by się spodziewać
że będzie miała nazwę "CEdialogs.dll"
czyżby piranhie zmieniły nazwę projektu na zaczynającą się od G?
może pomyślały że skoro studio CodeCult (na C) miało silnik CodeCreatures (też na C)
to one do gry Gothic (G) zrobią silnik zaczynający się też na G
wydano G2
a piranhie zaczęły robić "jakiś" silnik graficzny do G3
nazwały go Genome Engine, a okno z wiadomością o crashu ma tytuł "where is guru" :D
 
1:09:33 AliG
przypadeg? :D
 
1:09:37 Avallach
nie sondzem :D
Dodam ponadto że wszystkie moduły silnika CodeCreatures mają nazwy zaczynające się od "GE", nie od "CE".
A ekran crasha wygląda tak:

Wygląda znajomo? :D

W razie wątpliwości polecam obejrzeć parę zdań na temat CodeCreatures (3:37-4:23): youtube.com/watch?v=wwhltafMJTw&t=217 (zainteresowanym tematyką powstawania Gothica polecam całą serię!)
Wbrew popularnej plotce Genome nie jest forkiem Gamebryo:
Spoiler
NicoDE:
Cytuj
Indeed, it was used in Gothic 3:Carsten Edenfeld wrote (http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?p=2563718#post2563718), that PB used Gamebryo, but developed their own engine (Genome) in parallel.

Carsten Edenfeld:
Cytuj
---Wieso die Entscheidung für die nur so von normalmaps strotzende Gamebryo engine?
Am Anfang der Entwicklung evaluierten wir mehrere Engines auf unsere Anforderungen hin, und die Gamebryo Engine hatte
zunächst die besseren Karten, da diese modularer und besser dokumentiert war. Später stellte sich aber heraus,
dass entscheidende Dinge wie z.B. das "seamingless world" feature mit "arbitrary meshes" oder das Physiksystem nicht so einfach
integriert hätten werden können, so dass wir unsere eigene Engine parallel dazu aufbauten.
Es ist für eine Firma auch nicht unvorteilhaft, eine eigene Technologie zu besitzen...

I na koniec screenshot z creditsów wersji demo CodeCreatures engine'a:

Kto się orientuje w tematyce powinien skojarzyć że widoczni tu panowie to Piranhie, które tymi samymi sprawami zajmowały się tworząc Gothica :D

13
Forum / Nowy moderator subforum "Modding Gothica"
« dnia: 2015-07-06, 12:34 »
Outlander zrezygnował z moderowania działu Modding Gothica. To jeden z najbardziej aktywnych, a na pewno najbardziej zasyfiony dział na forum i przez to ognisko wszelkiego rodzaju spięć. Zapewne jest to zarazem dział ze zdecydowanie najniższą średnią wieku użytkowników.

Od moderatora oczekujemy
 - znajomości klimatu forum (dobry moderator to taki którego działanie widać tylko na tyle na ile to niezbędne, spory staż mile widziany)
 - obiektywności (brak osobistych konfliktów lub odcięcie się od nich)
 - pozytywnego zaangażowania w życie tej części forum (weryfikowane np przez to jak wcześniej był aktywny np w problematyce)
 - fajnie jakby chociaż raz przeczytał regulamin

Oferujemy:
 - wysokość wynagrodzenia jest poufna i zostanie omówiona z finalnie wybranymi osobami
 - bardzo dużą szansę na awans na moderatora globalnego (chodzi głównie o umożliwienie warnowania, poza tym działem moderatorzy raczej sobie radzą)

Na początek proponuję:
@Sawik, @Splash, @kaczka, @EdekSumo, @Mark56, @Zucklov
Dajcie znać czy jesteście chętni. Jeśli ktoś jeszcze uważa że spełnia kryteria, może się tu dopisać. Proszę o nie zgłaszanie cudzych kandydatur ani ich krytykowanie. Takie posty będą usuwane.

14
Forum / Lincze
« dnia: 2015-06-23, 19:30 »
  • Normalnie bany są przyznawane przez moderatorów za łamanie regulaminu. Czasami na forum trafia się ktoś kto wprawdzie nie łamie wprost regulaminu, ale niesamowicie wkurwia wszystkich dookoła. Nie jest to więc idealne.
  • Nie za bardzo możemy dopuścić do banowania przez moderatorów za samo w sobie bycie wkurwiającym - bo bycie wkuriwającym nie jest w żaden sposób zdefiniowane, tak więc wyszłoby na to że banowaliby po prostu kogo im się akurat podoba. Tak więc i to nie jest idealne.
  • Nie za bardzo możemy także pozwolić na to żeby to użytkownicy demokratycznie decydowali o to kogo zbanować. Doświadczenie pokazuje że są wtedy zdecydowanie za bardzo chętni do banowania innych niż jest to sprawiedliwe czy dobre dla forum. To też jeszcze nie ideał.

Dlatego postanowiliśmy wprowadzić nowy rodzaj forumowego eventu: lincz. Sami decydujcie kto zasługuje na bana, ale będzie towarzyszyć temu kilka reguł. Będzie to oparte o zasadę "Kto z was jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci w kamieniem".
  • kiedy "oskarżyciel" chce bana dla "oskarżonego" zakłada ankietę: ban dla <oskarżyciel> czy dla <oskarżony>
  • ankieta jest zamykana po tygodniu, lub wcześniej jeśli łącznie będzie 30+ głosów i 3+ krotna przewaga jednej ze stron
  • jeśli oskarżyciel dostanie więcej głosów, przegrywa
  • jeśli oskarżony dostanie 2x więcej głosów, przegrywa
  • przegrany dostaje bana na miesiąc

Ciągle trochę obawiam się że może to być nadużywane. Zobaczymy jak w praktyce wyjdzie pierwszych parę głosowań i czy nie będą pojawiały się za często. W razie czego odpowiednio zmodyfikuje się reguły.

15
Forum / Unban dla Warda
« dnia: 2015-06-07, 20:06 »
Ward należał do jednego z działających na naszym forum teamów translatorskich. Bez wiedzy i zgody grupy opublikował w internecie wersję beta tłumaczenia bardzo dużego moda na sporo przed premierą, linkując ją pod swoimi lets-playami z niego na YouTube. Został za to wyrzucony z grupy, a ponadto dostał bana na forum, bo zaatakował samo serce jego aktywności. Sabotaż naszych grup modderskich nie jest czymś co moglibyśmy tolerować.

Minęło odtąd sporo czasu. Jakieś 2-3 lata.
Propozycja odbanowania go padła już bardzo dawno: http://themodders.org/index.php?topic=47.2165
Wtedy jednak została odrzucona... eeee... czytam to teraz i właściwie to nie było sprzeciwu. Chyba po prostu o tym zapomnieliśmy :lol2:
No nic, jak nie pojawią się tu jakieś bardzo ważne głosy sprzeciwu to tym razem Ward dostanie unbana. Czekam do środy.

16
Forum / Forumowa ściepa
« dnia: 2015-05-14, 14:50 »
W zasadzie koszt używanej, nieaktywnej licencji to około 300zł + 20$ przedłużenie. Wystarczyłoby jakby 30 użytkowników wsparło forum kwotą 10-15zł :)
I to nie jest tak że ludzie nie chcieli się złożyć - nikt się nie podjął zbiórki i zaczęło się psioczenie że potem za shoutboxa trzeba płacić.
No więc sprawdźmy czy faktycznie korzystamy z SMF tylko dlatego że nikt się dotąd nie podjął zbiórki, bo ludzie przecież chcą się składać.

Do czego ten temat NIE służy:
 - do wymiany poglądów na temat wracania na IPB (którego nie ma w planach)
 - do powtarzania tego że to forum upadło
 - do pisania że i tak nic nigdy nie uda się zrobić więc nie ma sensu próbować

Do czego ten temat służy:
 - do zobowiązywania się wpłacenia 20+zł jeśli kiedyś nastąpi zbiórka na cel forum (głównie prac nad oprogramowaniem)
 - celem jest zorientowanie się jakie są zdolności finansowe forum (obecna prognoza: gówniane)

Są osoby które nie mogą się oprzeć pisaniu dlaczego nie ma sneus wracać na IPB (powtarzam: nie ma takich planów), więc oszczędzę im pisania tego wielokrotnie:
 - IPB jest drogie (nawet przy kombinowaniu z odkupywaniem od kogoś nieaktywnej licencji to jakieś min 400zł)
 - nawet chat do IPB jest drogi i dostępny tylko w abonamencie (chociaż jest nieoficjalny mod shoutbox)
 - zmiana SMF na IPB nie naprawi forumowych problemów, które dotyczą glównie składu społeczności, stanu domyślnego skina i używanych przez nas modów

17
Jeszcze parę godzin temu istniały dwa wątki użytkownika KubaCzaker poświęcone jego innowacyjnej propozycji urządzenia forumowego konkursu na najlepszą modyfikację. Pomimo wyjaśnienia że taki konkurs odbywa się (prawie) co roku od wielu lat pod nazwą "Dzień Screena", Kuba forsował swoją kontrpropozycję - "Polskie Innosy 2014", łącznie z założonym przez niego fanpagem i "nowym, lepszym" forum dyskusyjnym. Wątki te zostały właśnie usunięte ze względu na to że były sprzeczne z regulaminem jako promujące konkurencyjne forum dotyczące moddingu. Ogólnie próbę zastąpienia wieloletnej i nie ograniczającej si≥ę do Gothica tradycji "Dnia Screena" przez "nowe, lepsze" "Polskie Innosy 2014" z Bezimiennym w headerze osobiście uważam za żenującą.

Kto chce, może kontynuować dyskusję w tym temacie - ale ewentualnie pojawiające się tu równie głupie pomysły także trafią do kosza.

@Kuba Czaker - żeby nie było wątpliwości: jeśli gdzieś jeszcze na forum pojawią się linki do twojego forum lub fanpage'a, nie tylko zostaną usunięte, ale dodatkowo zostaniesz nagrodzony warnem. Problemem nie jest organizowanie konkursu, ale twoje usiłowanie oderwania go od theModders.

18
Platforma .NET / Optymalizacja
« dnia: 2014-12-06, 15:21 »
[to nie jest pytanie ani problem, po prostu ogólna dyskusja]

Stało się właśnie coś tak zaskakującego że aż muszę się z tym podzielić. Tworzę aplikację która na podstawie serii zdjęć z jakiegośtam rezonansu ma zrobić model 3d. Metodę ładującą zdjęcia napisałem w parę minut, ale dziś pomyślałem że pobawię się w jej optymalizację. Testowałem różne podejścia, nierzadko dostając mało oczywiste, ale niewielie wzrosty wydajności (rzędu 10%). Między innymi mam taką metodę:
private void LoadSlice(int z)
{
byte[] bytes = File.ReadAllBytes(_filePaths[z]);
Texture2D texture = new Texture2D(0, 0, TextureFormat.ARGB32, false);
texture.LoadImage(bytes);
Color32[] pixels = texture.GetPixels32();
for (int x = 0; x < texture.width; x++)
for (int y = 0; y < texture.height; y++)
voxels[x, y, z] = GetAlpha32(pixels[x + y * texture.width]);
}
Jak widać, obiekt texture od połowy jest właściwie niepotrzebny, bo dane o pixelach są przekonwertowane na prostą tablicę 1d (odwoływanie się do niej jest nieco szybsze). Nie jestem pewien czy kompilator / maszyna wirtualna to zauważają i od razu zwalniają pamięć przez nią zajmowaną. Spróbowałem zrobić coś takiego:
private void LoadSlice(int z)
{
byte[] bytes = File.ReadAllBytes(_filePaths[z]);
Texture2D texture = new Texture2D(0, 0, TextureFormat.ARGB32, false);
texture.LoadImage(bytes);
Color32[] pixels = texture.GetPixels32();
int width = texture.width;
int height = texture.height;
texture = null;
for (int x = 0; x < width; x++)
for (int y = 0; y < height; y++)
voxels[x, y, z] = GetAlpha32(pixels[x+y*width]);
}
Potrafilbyście zgadnąć efekt? Dodatkowa operacja (sugerująca zwalnianie pamięci) powinna nie wpłynąć na wydajność (co najwyżej prawie niezauważalnie ją zmniejszyć), za to przy wielowątkowym wykonywaniu mogłaby nieco zmniejszyć średnie zużycie pamięci. Pamięci w końcu nie sprawdzałem, ponieważ... algorytm przyspieszył ponad dwukrotnie. Wcześniej byłem pewien że większość czasu schodziła na czytanie plików i iterowanie po wszystkich pixelach (obecnie 32 pliki 512x512 > 8 milionów iteracji) i nie da się tego przyspieszyć inaczej niż zrównoleglając.
W ramach eksperymentu usunąłem linijkę texture = null;. Czas nadal był ten sam (dwa razy niższy niż początkowo). Okazało się że boost wynikł z linijek:
int width = texture.width;
int height = texture.height;
Być może są to propercje obliczane w jakiś kosztowny sposób, nie wiem.

Morał: jeśli czytasz coś > 8 mln razy i nie jesteś pewien czy to zwykły odczyt zmiennej, spróbuj cache'owania :D

19
Forum / Historia zmian nicków
« dnia: 2014-11-25, 20:05 »

20
Forum / Pytanie anty-botowe przy rejestracji - za trudne?
« dnia: 2014-11-15, 22:47 »
Co jakiś czas pojawiają się głosy osób które nie potrafią zarejestrować się na forum za sprawą nietypowej weryfikacji tego, czy rejestrujący się nie jest botem. Polega ona na tym, że osoba taka widzi napis "Przepisz to polecenie bez spacji", a poniżej pole tekstowe.

Kiedy ustawiałem to zabezpieczenie, wydawało mi się że jest całkiem banalne dla każej osoby dość inteligentnej żeby znaleźć i kliknąć przycisk "Rejestracja". Co jakiś czas dostajemy jednak wiadomości na facebooku od osób skarżących się że jest za trudne i pytających o rozwiązanie. Wczoraj nawet powstał taki temat na forum, autostwa kolegi rejestrującego się.

Zabezpieczenie to raczej i tak nie wyleci, bo robi za swojego rodzaju wstępny test IQ, ale jestem ciekaw waszej opinii. Czy to polecenie naprawdę jest takie trudne i nieintuicyjne? (na "tak" liczę tylko odpowiedź nr 2, na wypadek gdyby ktoś nie rozumiał też tego pytania i strzelał :F)

Strony: [1] 2 3 ... 5
Do góry