Layers of Fear 2363 4

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 10.10.2016 roku

Wyświetleń 2363

Odpowiedzi 4

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Layers of Fear
2016-10-10, 16:00(Ostatnia zmiana: 2016-10-10, 16:07)
Siedzę sobie na Linuksie i gram w grę na Unity. I nie sądziłem że to kiedyś powiem, ale grafika jest przepiękna.
Kiedy wcześniej przeglądałem screeny z niej, myślałem że jest na Unreal Engine 4. Stąd zaskoczył mnie splash, gdzie była dodana informacja że gra jest na Unity. Kiedy już gram, grafika wydaje mi się jeszcze lepsza niż była na screenach. Czynników sprawiających na to że jest tak dobra, jest kilka - bardzo klimatyczny setting, fotorealistyczne shadery i graficy którzy bardzo dobrze znali się na tworzeniu tekstur pod różne shadery. Gra zdecydowanie jest warta swojej ceny - oglądałem kawałek rozgrywki na YT i jest na naprawdę dobrym poziomie. Ja na razie godzinę kręcę się po pierwszej lokacji podziwiając wykonanie grafiki. Można zoomować kamerę i podnosić i dowolnie obracać znajdywane przedmioty. Włączać i wyłączać światła. Ciągać i pchać przedmioty, w ten sposób otwierając drzwi i szafki, wysuwając szuflady, naciskając wagę itd.
Elementy horroru są naprawdę dobrze wykonane, w dokładnie takim stylu jakiego chcę użyć w swojej własnej grze. Gra elegancko stwarza niespójny w czasie obraz świata. Przykładowo - wchodzimy do pokoju jedną drogą, a kiedy chcemy z niego wyjść, to za drzwiami jest już inny korytarz prowadzący gdzie indziej. Obracamy się w jedną stronę pokoju, a kiedy odwracamy się ponownie to w drugiej coś się zmieniło (np pojawił agresywnie wymalowany farbą napis albo nowe drzwi). Albo w pomieszczeniu w którym przed chwilą byliśmy, po powrocie są zgaszone wszelkie źródła światła i nie da się ich zapalić. Albo gdzieś gdzie przed chwilą byliśmy jest nagle wielka plama krwi i zastanawiamy się czy była tam przedtem.


Tutaj kilka moich screenshotów, ale galeria na steamie jest lepsza (http://store.steampowered.com/app/391720/)
http://imgur.com/a/XLJND
Album

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
" Obracamy się w jedną stronę pokoju, a kiedy odwracamy się ponownie to w drugiej coś się zmieniło" - To akurat nic nowego, bardzo częsty zabieg stosowany w tego typu grach (horrorach lub z ich domieszką), po opisie kojarzy mi się to z Evil Within, ale to tylko jeden z przykładów.

Graficznie bardzo fajnie wygląda.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Teraz już widzę że jest to w tej grze typowe zjawisko którego trzeba się zawsze spodziewać, w jednym z kilku wariantów. Najciekawszy jest dla mnie ten gdzie obracamy się za siebie i widzimy zaraz za sobą ścianę zamiast wcześniejszej części korytarza. Obracamy się przed siebie - i tam też nagle jest ściana. Jesteśmy zamknięci w ciasnym pokoju bez wyjścia.

Ani przez chwilę gra nie jest nudna - światło i projekt lokacji są takie że albo gracz zawsze zgaduje gdzie dalej ma iść, albo wszystkie drzwi prowadzą do tego samego pomieszczenia, albo tylko jedne drzwi się otwierają. Jak już gracz jest zdezorientowany, to głównie wtedy kiedy gra to zamierzała - np sprawdza wszystkie drzwi w korytarzu po kolei i są zamknięte. Sprawdza te z których przyszedł - też zamknięte. I wtedy okazuje się że jedne z tych które już sprawdził teraz są uchylone.
Nie grałem wcześniej w takie gry. Chciałem dokładnie takie zabiegi wprowadzić w swoim projekciku - nawet roboczo nazwałem go "Labirynt". Labirynt pozorny. Gracz idzie tylko tam gdzie my chcemy i nawet pozory zagubienia są ściśle planowane.

Na razie mam wrażenie że to najlepsza gra w jaką grałem :D
Chociaż ja bym to wymieszał z RPG-owatością (i tak zrobię) (ekwipunek, dialogi, postaci niezależne).

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
pytanie: jak bardzo musieli kombinować ze shaderami, zeby uzyskac defaultowe shadery z UE4? :F
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nic. Obecnie w Unity domyślny jest "inteligentny" physical based shader, który oferuje wszystkie stosowane obecnie rodzaje efektów i w trakcie kompilacji shaderu pod dany materiał wybiera tylko te części algorytmu pod które ten materiał skonfigurowano.

Swoją drogą, właśnie skończyłem dodatek. Jak łatwo policzyć z różnicy czasu z moim poprzednim postem, cała rozgrywka zajmuje jakieś 6 godzin.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry