Gothic - ciekawostki 2886 0

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 21.02.2016 roku

Wyświetleń 2886

Odpowiedzi 0

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Gothic - ciekawostki
2016-02-21, 01:12(Ostatnia zmiana: 2016-02-21, 14:40)
Eee... ja wiem że rozmawianie na ten temat jest na tym forum krępujące. Jakby ktoś miał wątpliwości, to nie gram w Goticzka od jakichś 8 lat. Ale w trakcie lat prac nad modami, a zwłaszcza w ostatnich dwóch dniach, znalazłem trochę ciekawostek o których (jeszcze) nie wiedzą nawet najmędrsi Youtuberzy. No chyba że pewien z arnh.eu z którym zacząłem małą współpracę i który miał kluczowy wkład w ten zastrzyk informacji :D


Odcinek 1 - silnik Risenów 1-3 i Gothica 3 może mieć bardzo stare korzenie...

Na razie tylko przeklejam rozmowę z AlimG sprzed chwili, może potem przepiszę na ładnie:
Cytuj
1:01:11 Avallach
no więc historia zaczyna się od niemieckiego studia codecult
które na przełomie tysiącleci
tworzyło silnik graficzny nowej generacji
projekt spodobał się piranhiom
coś im pomogli i zrobili assety graficzne do publicznie opublikowanego w 2002 dema silnika tej firmy, "Codecreatures Engine"
a w zamian za to CodeCult pomagało piranhiom z silnikiem Gothica
aa, swoją drogą to demo Codecreatures ciągle jest w netach
i miało nawet niezłą grafikę (http://la.nvidia.com/docs/io/1700/large01.jpg)
jak gothic i mega się udał
piranhie kupiły ten silnik i chyba całe studio
chciały robić na nim goticzka 2
ale po jakimś czasie doszły do wniosku
że na g2 mają wchuj mało czasu
i trzeba strugać coś byle szybciej i nie ma czasu uczyć ludzi
nowego silnika
porzucili prace nad addonem do g1
i zamiast tego zrobiły z niego 'gothica 2'
na tym samym starym zenginie
i tutaj co ja znalazłęm
jedna z bibliotek silnika już w czasach g1
ma w sobie taki tekst:
Codecreatures Engine
Version 0.4 Build 360
Copyright 1999, 2000 by Codecult Research and Development GmbH
tekst ten bez żadnych wątpliwości pozwala stwierdzić że przynajmniej ta jedna biblioteka została pierwotnie stworzona nie do zEngina, ale CodeCreatures, a została tylko w Zenginie użyta
ale nie to jest jeszcze najważniejsze
otóż
ta biblioteka odpowiadała za wyświetlanie okien dialogowych
m.in. tego po crashu
wiadomość o crashu miała tytuł "Guru Meditation"
plik tej biblioteki nosił nazwę "GEdialogs.dll"
ponieważ pochodziła z code creatures
można by się spodziewać
że będzie miała nazwę "CEdialogs.dll"
czyżby piranhie zmieniły nazwę projektu na zaczynającą się od G?
może pomyślały że skoro studio CodeCult (na C) miało silnik CodeCreatures (też na C)
to one do gry Gothic (G) zrobią silnik zaczynający się też na G
wydano G2
a piranhie zaczęły robić "jakiś" silnik graficzny do G3
nazwały go Genome Engine, a okno z wiadomością o crashu ma tytuł "where is guru" :D
 
1:09:33 AliG
przypadeg? :D
 
1:09:37 Avallach
nie sondzem :D
Dodam ponadto że wszystkie moduły silnika CodeCreatures mają nazwy zaczynające się od "GE", nie od "CE".
A ekran crasha wygląda tak:

Wygląda znajomo? :D

W razie wątpliwości polecam obejrzeć parę zdań na temat CodeCreatures (3:37-4:23): youtube.com/watch?v=wwhltafMJTw&t=217 (zainteresowanym tematyką powstawania Gothica polecam całą serię!)
Wbrew popularnej plotce Genome nie jest forkiem Gamebryo:
Spoiler
NicoDE:
Cytuj
Indeed, it was used in Gothic 3:Carsten Edenfeld wrote (http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?p=2563718#post2563718), that PB used Gamebryo, but developed their own engine (Genome) in parallel.

Carsten Edenfeld:
Cytuj
---Wieso die Entscheidung für die nur so von normalmaps strotzende Gamebryo engine?
Am Anfang der Entwicklung evaluierten wir mehrere Engines auf unsere Anforderungen hin, und die Gamebryo Engine hatte
zunächst die besseren Karten, da diese modularer und besser dokumentiert war. Später stellte sich aber heraus,
dass entscheidende Dinge wie z.B. das "seamingless world" feature mit "arbitrary meshes" oder das Physiksystem nicht so einfach
integriert hätten werden können, so dass wir unsere eigene Engine parallel dazu aufbauten.
Es ist für eine Firma auch nicht unvorteilhaft, eine eigene Technologie zu besitzen...

I na koniec screenshot z creditsów wersji demo CodeCreatures engine'a:

Kto się orientuje w tematyce powinien skojarzyć że widoczni tu panowie to Piranhie, które tymi samymi sprawami zajmowały się tworząc Gothica :D


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry