https://github.com/kharynic-project/kharynicProjekt otwartoźródłowy i niekomercyjny.
Klasyczna gra cRPG w 3D. Setting dark-low-fantasy (brutalny, ponury i
prawie pozbawiony magii świat).
# Platforma - webDostęp w przeglądarce po wejściu na kharynic.org, bez instalacji czegokolwiek. Gra i assety są serwowane prosto z głównego repozytorium (poprzez CloudFlare), więc aktualizacje dostaje się na bierząco. Technicznie: WebGL i WebAssembly zapakowane jako Progressive Web App, silnik Unity, domyślnie włączony dostęp offline z cache'u
# Otwarty webowy developmentEdycja skryptów, podmiana assetów i wysyłanie zmian na centralny serwer w przeglądarce. Trochę jak modding, ale nie trzeba nic instalować i na bierząco kooperuje się z innymi kontrybutorami którzy zapisują swoje zmiany do tego samego repozytorium. Dołączanie do prac ma być zautomatyzowane i ogólnodostępne - wymagać jedynie posiadania konta na GitHubie. Architektura jest zaprojektowana w taki sposób, że jedynie zmiany silnika wymagają dodatkowej kompilacji/budowania.
# Znajoma i dojrzała fabułaGłówna inspiracja to wczesne fazy developmentu
pewnej starej gry cRPG. Fabuła rozgrywa się w twierdzy - więzieniu o zaostrzonym rygorze. Z czasem zaczynają tam trafiać także dezerterzy i osoby nie będące w stanie płacić coraz wyższych podatków narzucanych przez króla-tyrana podbijającego coraz to kolejne ościenne krainy. Forteca jest rozbudowywana o nowy pierścień umocnień, a więzienie stopniowo zamieniane w obóz pracy przymusowej dla wszystkich uznanych za wrogów reżimu.
Prace są prowadzone w pierwszej kolejności w języku angielskim i wstępnie nie planuję tłumaczeń (chyba że znajdą się ochotnicy).
Ze względów prawnych w projekcie nie pojawią się otwarte nawiązania do
innych gier, nazwy ani assety z nich pochodzące. Same podobieństwa nie powinny być problemem, zwłaszcza biorąc pod uwagę niekomercyjny i otwartoźródłowy charakter. Podjąłem już próbę kontaktu z właścicielami
pewnych praw autorskich w celu upewnienia się jak bardzo będę musiał zatrzeć powiązania żeby nie czuli się z tym źle.
# StatusWięcej można poczytać (po angielsku) tutaj:
https://github.com/kharynic-project/kharynic/tree/master/docsPrace dopiero ruszają. Obecnie skupiam się na projektowaniu prac od strony technicznej i eksplorowaniu kwestii związanych z silnikiem rozgrywki i skryptami. Myślę że za kilka miesięcy dojdę do etapu kiedy projekt będzie gotowy do przyjmowania wkładu od community. Aktualizacje będę postował przede wszystkim na
facebook.com/kharynic (po angielsku).
# ObrazkiNa szybko zrobiłem pierwsze artworki graficzne:
Etapy pośrednie powstawania:
https://i.imgur.com/mIDGNpV.pnghttps://i.imgur.com/4Nhm2Ij.pngChętnie usłyszę sugestie na temat wyboru wariantów liter (np. k1 h2 a3 r1 y3...). Nie jestem zainteresowany opinią na temat nazwy projektu ani tym jakie
inne gry przychodzą wam na myśl