Kharynic - The History of Mine Valley 37571 87

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 6.02.2018 roku

Wyświetleń 37571

Odpowiedzi 87

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Kharynic - The History of Mine Valley
2018-02-06, 12:04(Ostatnia zmiana: 2018-02-07, 18:39)
https://github.com/kharynic-project/kharynic
Projekt otwartoźródłowy i niekomercyjny.
Klasyczna gra cRPG w 3D. Setting dark-low-fantasy (brutalny, ponury i prawie pozbawiony magii świat).

# Platforma - web
Dostęp w przeglądarce po wejściu na kharynic.org, bez instalacji czegokolwiek. Gra i assety są serwowane prosto z głównego repozytorium (poprzez CloudFlare), więc aktualizacje dostaje się na bierząco. Technicznie: WebGL i WebAssembly zapakowane jako Progressive Web App, silnik Unity, domyślnie włączony dostęp offline z cache'u

# Otwarty webowy development
Edycja skryptów, podmiana assetów i wysyłanie zmian na centralny serwer w przeglądarce. Trochę jak modding, ale nie trzeba nic instalować i na bierząco kooperuje się z innymi kontrybutorami którzy zapisują swoje zmiany do tego samego repozytorium. Dołączanie do prac ma być zautomatyzowane i ogólnodostępne - wymagać jedynie posiadania konta na GitHubie. Architektura jest zaprojektowana w taki sposób, że jedynie zmiany silnika wymagają dodatkowej kompilacji/budowania.

# Znajoma i dojrzała fabuła
Główna inspiracja to wczesne fazy developmentu pewnej starej gry cRPG. Fabuła rozgrywa się w twierdzy - więzieniu o zaostrzonym rygorze. Z czasem zaczynają tam trafiać także dezerterzy i osoby nie będące w stanie płacić coraz wyższych podatków narzucanych przez króla-tyrana podbijającego coraz to kolejne ościenne krainy. Forteca jest rozbudowywana o nowy pierścień umocnień, a więzienie stopniowo zamieniane w obóz pracy przymusowej dla wszystkich uznanych za wrogów reżimu.
Prace są prowadzone w pierwszej kolejności w języku angielskim i wstępnie nie planuję tłumaczeń (chyba że znajdą się ochotnicy).
Ze względów prawnych w projekcie nie pojawią się otwarte nawiązania do innych gier, nazwy ani assety z nich pochodzące. Same podobieństwa nie powinny być problemem, zwłaszcza biorąc pod uwagę niekomercyjny i otwartoźródłowy charakter. Podjąłem już próbę kontaktu z właścicielami pewnych praw autorskich w celu upewnienia się jak bardzo będę musiał zatrzeć powiązania żeby nie czuli się z tym źle.

# Status
Więcej można poczytać (po angielsku) tutaj: https://github.com/kharynic-project/kharynic/tree/master/docs
Prace dopiero ruszają. Obecnie skupiam się na projektowaniu prac od strony technicznej i eksplorowaniu kwestii związanych z silnikiem rozgrywki i skryptami. Myślę że za kilka miesięcy dojdę do etapu kiedy projekt będzie gotowy do przyjmowania wkładu od community. Aktualizacje będę postował przede wszystkim na facebook.com/kharynic (po angielsku).

# Obrazki
Na szybko zrobiłem pierwsze artworki graficzne:

Etapy pośrednie powstawania:
https://i.imgur.com/mIDGNpV.png
https://i.imgur.com/4Nhm2Ij.png

Chętnie usłyszę sugestie na temat wyboru wariantów liter (np. k1 h2 a3 r1 y3...). Nie jestem zainteresowany opinią na temat nazwy projektu ani tym jakie inne gry przychodzą wam na myśl :pokerface:




Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Możesz powiedzieć coś więcej o mechanice i samej rozgrywce?
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty826
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
Kazz kazał mi to przekazać xD:







Sam projekt ciekawy, zobaczymy co z tego wyjdzie.
 
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Kharynic - The History of Mine Valley
#3 2018-02-06, 16:11(Ostatnia zmiana: 2018-02-07, 11:14)
Możesz powiedzieć coś więcej o mechanice i samej rozgrywce?
Bardzo mocno zainspirowane pewną starą grą cRPG. Nie chcę wprowadzać zmian w tym względzie o ile nie będą oczywistymi ulepszeniami nie wpływającymi na ogólny charakter. Może być, zwłaszcza na początku, niekompletna: przykładowo brak systemu walki i bardzo ograniczone interakcje z obiektami. Nie planuję dodawania niczego czego w tej starej grze w ogóle nie było.

Na początku rozgrywka będzie polegała głównie na chodzeniu po lokacjach, rozmawianiu z NPC, zbieraniu przedmiotów i interakcjach z podstawowymi obiektami (jak skrzynia, łóżko, stół alchemiczny czy dźwignia). Rzeczy które można najszybciej zaimplementować i wykorzystać w fabule. Na początek chcę ograniczyć potrzebne animacje do ruchu postaci i niewiele więcej.

Zalinkuję od razu poprzedni fanart ;)

https://themodders.org/index.php?topic=29099

Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty339
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Cytuj
Podjąłem już próbę kontaktu z właścicielami pewnych praw autorskich w celu upewnienia się jak bardzo będę musiał zatrzeć powiązania żeby nie czuli się z tym źle.
Wątpię żeby stowarzyszenie zrzeszające największych tureckich producentów namiotów dało Ci zielone światło na przeniesienie ich najlepszej jakości płócien i materiałów na platformę cyfrową. :hmmm:
 
some things are meant to be

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Wrzuciłem przerysowane na szybko tymczasowe logo. Dalej czekam na opinie w sprawie wariantów liter - docelowo na pewno część z nich wymienię, chcę poznać tylko trochę więcej opinii na temat tego które najlepiej pasują.

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ale wydaje mi się, że obie litery K są małymi literami.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy232
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie wiem czy to tylko ja, ale postać na tronie jest na tyle zaciemniona, że dopiero widząc model zorientowałem się, że ona nie stoi opierając się o miecz.

Czekam na więcej informacji.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeśli inspiracją ma być napis gothic to litery powinny lekko przypominać broń. Być dość "ostre" i symbolizować surowość i brutalność.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Kharynic - The History of Mine Valley
#9 2018-02-07, 11:15(Ostatnia zmiana: 2018-02-07, 12:30)
Jeśli inspiracją ma być napis gothic to litery powinny lekko przypominać broń. Być dość "ostre" i symbolizować surowość i brutalność.
Taka jest intencja - dlatego myślę o wariancie gdzie jest jeszcze więcej skosów i ostrych rogów.

Nie wiem czy to tylko ja, ale postać na tronie jest na tyle zaciemniona, że dopiero widząc model zorientowałem się, że ona nie stoi opierając się o miecz.
W sumie to wywalenie tronu i zostawienie postaci opierającej się o miecz to naprawdę niezły pomysł. Chyba to zmienię jak będę miał czas.
Wcześniej uznawałem że to wszystko jedno czy widać czy stoi czy siedzi, zwłaszcza że ten tron będzie pojawiał się jeszcze w innych miejscach (jest modelem 3d).

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
O ile rozumiem usunięcie mojego postu jeszcze w teczce, tak nie rozumiem usunięcia pytania Paradoxala odnośnie nazwy - tak wiemy, nie jesteś zainteresowany opiniami odnośnie tego, ale chyba możesz zdradzić co oznacza i dlaczego akurat taka nazwa została obrana.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Kharynic - The History of Mine Valley
#11 2018-02-07, 12:33(Ostatnia zmiana: 2018-02-07, 12:40)
chyba możesz zdradzić co oznacza i dlaczego akurat taka nazwa została obrana.
Mogę napisać że nazwa ta jest podobna do "historycznej" nazwy pewnej fantastycznej krainy wspomnianej w starej księdze w pewnej starej grze. Mam nadzieję że skojarzenie jest dość intuicujne dla osób które w tą grę grały.

Żeby nie robić sobie problemów na razie nie mogę w żadnej publicznej komunikacji bardziej otwarcie nawiązywać do cudzej własności intelektualnej. Przynajmniej dopóki autorzy nie dadzą mi znać że są ok przynajmniej z nawiązaniami. Jeśli odpowiedzą mi co innego (wciąż czekam) to każda wcześniej opublikowana wzmianka będzie na moją niekorzyść jeśli zdecydują się grozić projektowi krokami prawnymi.

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
I w dodatku tak czyta się po rosyjsku nazwę tej krainy tej starej gry.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty446
Propsy255
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Cytuj
Żeby nie robić sobie problemów na razie nie mogę w żadnej publicznej komunikacji bardziej otwarcie nawiązywać do cudzej własności intelektualnej.

Robienie fanficów jest zakazane?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Kharynic - The History of Mine Valley
#14 2018-02-07, 14:07(Ostatnia zmiana: 2018-02-07, 14:21)
Zależy wyłącznie od dobrej woli właściciela IP. W tym przypadku poprzednie projekty gier opartych o ich IP na innych silnikach zawsze kończyły się otrzymaniem cease and desist lettera, a następnie upadkiem albo redesignem, rebrandingiem i plamą w historii. Co istotne, dotyczyło to także projektów które korzystały z własnych assetów, ale publicznie odwoływały się do oryginalnej marki. Nie chcę żeby ta inicjatywa podzieliła ich los, zwłaszcza że jest dość innowacyjna (otwartoźródłowy development + granie i tworzenie z poziomu przeglądarki). Tak jak napisałem, podjąłem już próbę kontaktu i zależnie od odpowiedzi albo ujawnię powiązania, albo maksymalnie je zatuszuję. To co boty zarchiwizują w publicznym internecie już pozostanie w nim na zawsze, więc na razie muszę być ostrożny.

Dla kontrastu, np azjatyccy producenci generalnie bardzo wspierają takie inicjatywy i traktują je jako darmowy marketing i budowanie relacji z community. Europejskie studia niestety wręcz przeciwnie, o ile tworzone dzieła nie wymagają zakupu ich produktów. W przypadku niemieckiego prawa formalne żądanie zaprzestania naruszania własności intelektualnej nie musi nawet być wysłane przez jej właścicieli (https://en.wikipedia.org/wiki/Abmahnung). Mogłoby więc wyjść np od strony jednego z byłych wydawców ciągle teoretycznie czerpiących zyski z marki.

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Cytuj
azjatyccy producenci generalnie bardzo wspierają takie inicjatywy i traktują je jako darmowy marketing i budowanie relacji z community.

Ekhm... Czyli zachowanie Nintendo jest wyjątkiem, a nie regułą wśród azjatyckich firm?
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Kharynic - The History of Mine Valley
#16 2018-02-07, 14:38(Ostatnia zmiana: 2018-02-07, 14:46)
Czyli zachowanie Nintendo jest wyjątkiem, a nie regułą wśród azjatyckich firm?
Ani wyjątkiem, ani regułą - to skrajności. Ale czytałem że ogólnie azjatyckie studia są tu dużo bardziej przychylne niż europejskie i widziałem liczne tego przykłady po obu stronach (schodzimy trochę za bardzo z tematu).

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
  • online

Fabio
The Modders

Kharynic - The History of Mine Valley
#17 2018-02-07, 16:23(Ostatnia zmiana: 2018-02-07, 16:28)
Czy po wejściu na stronę powinno wyskoczyć coś więcej niż tło? Bo jak na razie tylko to mi wyskakuje, reszta się nie wczytuje.

Edit: Wcześniej nie widziałem zaktualizowanego pierwszego postu, nieważne.

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Na razie nie jest wrzucony żaden build. Nawet jak będzie, dostaniesz tylko czarny ekran i logi w konsoli z informacjami na temat builda w tym stylu: https://imgur.com/R5hz27G . To nawiązanie do startowego logu z innej gry:
Cytuj
00:50 Info:  0 D:   *** ZenGin v1.00 - developed 1997-2001 Mad Scientists  .... <zEngine.cpp,#137>
00:50 Info:  0 D:     *** Mad Scientists: Hildebrandt, Wohlers, Speckels .... <zEngine.cpp,#138>
00:50 Info:  0 D:       *** compiled: Oct 22 2003, release-build .... <zEngine.cpp,#145>
00:50 Info:  0 D:       *** zEngine-Init ... .... <zEngine.cpp,#146>
Dopiero zaczynam prace - w pierwszej kolejności ogarniam system skryptowania. Nie będzie na razie nic graficznego.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry