Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - inż. Avallach

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Gry / 20 rocznica premiery Gothic I
« dnia: 2021-03-15, 17:50 »
Dzisiaj mija 20 lat od niemieckiej premiery Gothic I. Z tej okazji niektóre grupy fanów przygotowały specjalne materiały.
Wśród nich ten film Psimka na temat nie publikowanej wcześniej poufnej alphy dla prasy:
https://www.youtube.com/watch?v=M-VnhjX4rHQ

(pliki nie są dostępne publicznie, ale są duże szanse na wyciek prodobny do Sequela)

PhoenixTales (grupa z którą współpracuję) zorganizowała spotkanie z głównym pomysłodawcą / designerem (Mike Hoge) i teraz stopniowo publikuje otrzymane od niego wczesne szkice i notatki na temat świata Gothica.
https://gothicarchive.org/postrelease/20thanniversary

Wszystkie pliki na których publikację Mike wyraził zgodę są dostępne także w naszym publicznym repozytorium (można pobrać zip):
https://github.com/PhoenixTales/gothicarchive.org

2
https://mort-art.itch.io/welcome-to-the-colony

Cytuj
This is my tribute, and fanart / playable teaser showing how I imagine the remake / remaster of the classic Gothic game made by Piranha Bytes. Made for fun within a three weeks.

There is no combat system, dialogs and other rpg elements. You can just explore, collect ore nuggets, and find some easter eggs, in the very beginning of the mining valley, from the reloading zone, to the narrow passage that leads to the valley, next to the tree with a hangman.





https://www.youtube.com/watch?v=v5949C9CWbU



3
Prace 2D / Logo forum
« dnia: 2020-07-26, 05:24 »
   






Wariant Keltena:


Pomysły odrzucone:
Spoiler















4
Twórczość / PRZENIESIONY: Nowe oprogramowanie forum
« dnia: 2020-06-14, 14:15 »

5
Webmastering / Nowe oprogramowanie theModders.org
« dnia: 2020-05-30, 18:29 »
W wolnym czasie zacząłem tworzyć nowe oprogramowanie forum tak żeby nowe wiadomości pojawiały się na żywo, można było zasubskrybować powiadomienia w przeglądarce, wysyłać wiadomości bez przeładowania, tworzyć i instalować skiny bez żadnych specjalnycvh uprawnień. Mam już proof-of-concept backendu w formie prostego publicznego czatu z logowaniem. Teraz pracuje nad frontendem zeby wyświetlić to jako forumowy wątek. Obecnie mam statyczny prototyp frontendu (działa bez JavaScriptu i ciasteczek). Można podejrzeć tutaj: git.themodders.org/design-prototype. Będę to rozszerzał o części które działają z JavaScriptem (np logowanie, pisanie postów, dawanie propsów). Status to wczesny WIP.


Kolejnym krokiem będzie wspieranie wielu różnych wątków i widok działu. Potem będzie strona główna i profile użytkowników.
Nie ma planów żeby zastąpić tym obecne oprogramowanie forum. Jak będzie gotowe do jakiegoś użytku, udostępnię dla ochotników.

6
Silniki graficzne / Unreal Engine 5
« dnia: 2020-05-13, 19:57 »
https://www.unrealengine.com/en-US/blog/a-first-look-at-unreal-engine-5

Import modeli o dowolnym poziomie detalu i z globalnym dynamicznym oświetleniem. Koniec z wypalaniem normalmap i lightmap, silnik zrobi wszystko za ciebie i zależnie od sprzętu dobierze maksymalny płynnie działający poziom detalu. Ten sam silnik działa na high-endowych PC i smartfonach, automatycznie kalibrując poziom detalu i użyte algorytmy zależne od możliwości platformy.

Wygląda na to że duża część moich skilli graficznych stanie się przestarzała w ciągu następnych kilku lat. Grafika wymaga coraz mniej umiejętności technicznych bo silnik wszystko automatyzuje.

7
Forum / Dyskusje na temat banów
« dnia: 2019-04-06, 00:01 »
Nie macie wrażenia że ban dla nowego konta Outlandera to trochę przesada? Fakt że sam prosił o bana, ale mam wrażenie że minęło już całkiem sporo czasu i możemy przymknąć na to oko. Trzymał poziom naszego community.

@Splash

Normalnie takie rzeczy obgadujemy raczej w dziale administracji ale w sumie nie ma powodu trzymać tego w tajemnicy ani odbierać nikomu głosu. Jestem ciekaw opinii każdego kto zna Outlandera.

8
Forum / GDPR - ochrona danych osobowych
« dnia: 2018-05-23, 10:53 »
Zgodnie z wchodzącą ustawą GDPR, od 25 maja wszyscy użytkownicy mają prawo prosić o usunięcie ich kont i wszystkich związanych z nimi danych osobowych (nie dotyczy to postów na forum). Na życzenie usuwamy informacje takie jak nazwa konta, zawartość profilu i adres email. Zgodnie z prawem umożliwiamy też usunięcie metadanych zawartych w postach (nazwa konta, adres IP i sprzętowy odcisk palca pozostają w danych posta nawet jeśli konto jest usunięte), ale z uwagi na techniczną złożoność tej operacji pobieramy za nią opłatę administracyjną w wysokości 1€ (5zł).

Prośby o udostępnienie i usuwanie danych osobowych prosimy kierować drogą emailową na adres admin@themodders.ovh z adresu przypisanego do konta (w innym wypadku będzie wymagana weryfikacja użytkownika). Czas obsługi żądania wynosi do miesiąca.

Dla zainteresowanych stojącymi za tym przepisami: https://ico.org.uk/for-organisations/guide-to-the-general-data-protection-regulation-gdpr/individual-rights/right-to-erasure/ .

Dodatkowo informuję, że oprócz adresu IP zbieramy także informacje o sprzęcie użytkownika - związane m.in. z używaną kartą graficzną, ekranem, procesorem i systemem operacyjnym, w celu rozpoznawania kont używanych z tych samych urządzeń.

9
Twórczość / Kharynic - The History of Mine Valley
« dnia: 2018-02-06, 12:04 »
https://github.com/kharynic-project/kharynic
Projekt otwartoźródłowy i niekomercyjny.
Klasyczna gra cRPG w 3D. Setting dark-low-fantasy (brutalny, ponury i prawie pozbawiony magii świat).

# Platforma - web
Dostęp w przeglądarce po wejściu na kharynic.org, bez instalacji czegokolwiek. Gra i assety są serwowane prosto z głównego repozytorium (poprzez CloudFlare), więc aktualizacje dostaje się na bierząco. Technicznie: WebGL i WebAssembly zapakowane jako Progressive Web App, silnik Unity, domyślnie włączony dostęp offline z cache'u

# Otwarty webowy development
Edycja skryptów, podmiana assetów i wysyłanie zmian na centralny serwer w przeglądarce. Trochę jak modding, ale nie trzeba nic instalować i na bierząco kooperuje się z innymi kontrybutorami którzy zapisują swoje zmiany do tego samego repozytorium. Dołączanie do prac ma być zautomatyzowane i ogólnodostępne - wymagać jedynie posiadania konta na GitHubie. Architektura jest zaprojektowana w taki sposób, że jedynie zmiany silnika wymagają dodatkowej kompilacji/budowania.

# Znajoma i dojrzała fabuła
Główna inspiracja to wczesne fazy developmentu pewnej starej gry cRPG. Fabuła rozgrywa się w twierdzy - więzieniu o zaostrzonym rygorze. Z czasem zaczynają tam trafiać także dezerterzy i osoby nie będące w stanie płacić coraz wyższych podatków narzucanych przez króla-tyrana podbijającego coraz to kolejne ościenne krainy. Forteca jest rozbudowywana o nowy pierścień umocnień, a więzienie stopniowo zamieniane w obóz pracy przymusowej dla wszystkich uznanych za wrogów reżimu.
Prace są prowadzone w pierwszej kolejności w języku angielskim i wstępnie nie planuję tłumaczeń (chyba że znajdą się ochotnicy).
Ze względów prawnych w projekcie nie pojawią się otwarte nawiązania do innych gier, nazwy ani assety z nich pochodzące. Same podobieństwa nie powinny być problemem, zwłaszcza biorąc pod uwagę niekomercyjny i otwartoźródłowy charakter. Podjąłem już próbę kontaktu z właścicielami pewnych praw autorskich w celu upewnienia się jak bardzo będę musiał zatrzeć powiązania żeby nie czuli się z tym źle.

# Status
Więcej można poczytać (po angielsku) tutaj: https://github.com/kharynic-project/kharynic/tree/master/docs
Prace dopiero ruszają. Obecnie skupiam się na projektowaniu prac od strony technicznej i eksplorowaniu kwestii związanych z silnikiem rozgrywki i skryptami. Myślę że za kilka miesięcy dojdę do etapu kiedy projekt będzie gotowy do przyjmowania wkładu od community. Aktualizacje będę postował przede wszystkim na facebook.com/kharynic (po angielsku).

# Obrazki
Na szybko zrobiłem pierwsze artworki graficzne:

Etapy pośrednie powstawania:
https://i.imgur.com/mIDGNpV.png
https://i.imgur.com/4Nhm2Ij.png

Chętnie usłyszę sugestie na temat wyboru wariantów liter (np. k1 h2 a3 r1 y3...). Nie jestem zainteresowany opinią na temat nazwy projektu ani tym jakie inne gry przychodzą wam na myśl :pokerface:




10
Offtopic / Zjazd we Wro w tym tygodniu
« dnia: 2017-09-25, 20:04 »
Kto jest chętny na zjazd we Wrocławiu w tym tygodniu? (26-30 września)
Będę ja, Tosya, Sztywny i chyba Sawik.

11
Ludzie, jak już naprawdę musicie, to piszcie o tym tutaj zamiast spamić w temacie poświęconym samej grze.

12
Offtopic / O Biblii [wydzielone z "Oto Ziemia"]
« dnia: 2017-02-24, 19:09 »
Wzmianki o nim są w historycznych księgach, poszukaj trochę jak cię to interesuję
ale nie wiesz jakie to księgi? wiesz tylko tyle że jakieś są ale jakie to już zostaw do szukania tym którzy mają wątpliwości.
To prawda... Trzeba tylko pamiętać że nie chodzi o dokładnie taką postać jak w Ewangeliach. Rzymskie kroniki wspominają o przywódcy żydowskiej sekty podburzającym lud przeciwko władzy. Polecam zapoznać się z tym artykułem: https://en.wikipedia.org/wiki/Sources_for_the_historicity_of_Jesus

13
Forum / Rekrutacja na admina
« dnia: 2017-01-30, 18:36 »
Potrzebujemy nowego admina - ja, Adanos i Rybopiotr mamy coraz większe problemy z załatwianiem wszystkich spraw technicznych, a nadchodzą kolejne. Z góry  przyznam że nie chodzi o to że pracy jest coraz więcej, tylko my mamy coraz mniej czasu na forum. Nie zmienia to faktu że potrzebujemy kogoś nowego.
Wymagania:
 - 2 lata stażu na forum
 - rozsądna znajomość php, sql i javascriptu
 - zaufanie wśród community (np wydane popularne projekty / dużo propsów / konstruktywna aktywność w działach związanych z główną tematyką forum)
 - mile widziane doświadczenie w administrowaniu i modyfikowaniu SMF

Przykładowe zadania:
 - ogarnianie dlaczego tabela uprawnień kilka razy się wyzerowała po spełnieniu jednego z postulatów
 - migracja forum na nową wersję softu
 - poprawianie bezpieczeństwa forum (np przeniesienie zarchiwizowanych tajnych działów na osobny serwer, zaimplementowanie wsparcia OATH dla administracji i użytkowników z dostępem do tajnych działów)

Wynagrodzenie:
00 000zł / miesiąc brutto przy umowie-zleceniu. Po trzymiesięcznym okresie próbnym oferujemy umowę na czas nieokreślony i benefity takie jak możliwość banowania Wowoza i czytanie Kantyny.

Jeśli ktoś chce się zgłosić lub ma uwagi co do wymagań, piszcie tu lub do mnie na pw.

Kiedy już będziemy mieli nowego członka administracji, któryś z pozostałych będzie mógł odejść jeśli taka będzie wasza wola. Z jednej strony administracja nie powinna być zbyt duża, z drugiej strony osobiście wolałbym mieć w administracji osoby nawet nieaktywne, ale godne zaufania i pilnujące decyzji jakie są na temat forum podejmowne.

14
Narzędzia / Daedalus IDE
« dnia: 2016-11-27, 14:15 »
https://github.com/Avallach7/daedalus-intellij

Tak tylko tu zostawiam. Na razie wczesna alfa, ale niedługo będę potrzebował testerów ;)
Kodzę to w nadziei że przysporzy się do szybszego skończenia Dziejów Khorinis. Przy okazji - przenieśliśmy się na GitHuba.
SoulFire robi sobie markę najbardziej profesjonalnie tworzonego obecnie w kraju moda :D

15
Gry / Layers of Fear
« dnia: 2016-10-10, 16:00 »
Siedzę sobie na Linuksie i gram w grę na Unity. I nie sądziłem że to kiedyś powiem, ale grafika jest przepiękna.
Kiedy wcześniej przeglądałem screeny z niej, myślałem że jest na Unreal Engine 4. Stąd zaskoczył mnie splash, gdzie była dodana informacja że gra jest na Unity. Kiedy już gram, grafika wydaje mi się jeszcze lepsza niż była na screenach. Czynników sprawiających na to że jest tak dobra, jest kilka - bardzo klimatyczny setting, fotorealistyczne shadery i graficy którzy bardzo dobrze znali się na tworzeniu tekstur pod różne shadery. Gra zdecydowanie jest warta swojej ceny - oglądałem kawałek rozgrywki na YT i jest na naprawdę dobrym poziomie. Ja na razie godzinę kręcę się po pierwszej lokacji podziwiając wykonanie grafiki. Można zoomować kamerę i podnosić i dowolnie obracać znajdywane przedmioty. Włączać i wyłączać światła. Ciągać i pchać przedmioty, w ten sposób otwierając drzwi i szafki, wysuwając szuflady, naciskając wagę itd.
Elementy horroru są naprawdę dobrze wykonane, w dokładnie takim stylu jakiego chcę użyć w swojej własnej grze. Gra elegancko stwarza niespójny w czasie obraz świata. Przykładowo - wchodzimy do pokoju jedną drogą, a kiedy chcemy z niego wyjść, to za drzwiami jest już inny korytarz prowadzący gdzie indziej. Obracamy się w jedną stronę pokoju, a kiedy odwracamy się ponownie to w drugiej coś się zmieniło (np pojawił agresywnie wymalowany farbą napis albo nowe drzwi). Albo w pomieszczeniu w którym przed chwilą byliśmy, po powrocie są zgaszone wszelkie źródła światła i nie da się ich zapalić. Albo gdzieś gdzie przed chwilą byliśmy jest nagle wielka plama krwi i zastanawiamy się czy była tam przedtem.


Tutaj kilka moich screenshotów, ale galeria na steamie jest lepsza (http://store.steampowered.com/app/391720/)
http://imgur.com/a/XLJND
Album

16
Sprzęt, oprogramowanie / Fuchsia - nowy OS od Google
« dnia: 2016-08-16, 16:31 »
https://www.reddit.com/r/magicleap/comments/4xf6j0/google_is_building_an_realtime_os_with_a
https://news.ycombinator.com/item?id=12271354
http://www.theverge.com/2016/8/15/12480566/google-fuchsia-new-operating-system

Google opublikowało repozytorium z kodem tworzonego nowego systemu operacyjnego. Na razie wiadomo, że:
 - nie jest oparty o Linuxa, tylko o lekkie mikrojądro
 - ma wbudowany physically-based renderer (!)

To drugie wydaje się podpowiadać że chodzi o urządzenia do rozszerzonej / wirtualnej rzeczywistości.

17
Dziedzictwo / Odejście Kaczki - głównego dewelopera
« dnia: 2016-08-03, 20:32 »
Tworzenie modyfikacji zostało przerwane.

Przyczyną jest przedwczesna śmierć głównego dewelopera i głowy zespołu - Kaczki. To duża strata dla naszej społeczności, której był lubianym członkiem. Łączymy się w bólu i składamy kondolencje rodzinie i najbliższym.


Oryginalny wątek na ten temat został ukryty. Jak uzasadniła ubiegająca się o to osoba związana z Kaczką:
Cytuj
Nie miałbym nic przeciwko krótkiej informacji, wdawanie się w dygresje na temat osoby Kacpra uważam za nie na miejscu.
W związku z tym prosimy o nie wypowiadanie się tutaj o ile nie jest to naprawdę potrzebne i uzasadnione. Posty mogą być usuwane bez podawania przyczyny.

18
Gry / Gothic - ciekawostki
« dnia: 2016-02-21, 01:12 »
Eee... ja wiem że rozmawianie na ten temat jest na tym forum krępujące. Jakby ktoś miał wątpliwości, to nie gram w Goticzka od jakichś 8 lat. Ale w trakcie lat prac nad modami, a zwłaszcza w ostatnich dwóch dniach, znalazłem trochę ciekawostek o których (jeszcze) nie wiedzą nawet najmędrsi Youtuberzy. No chyba że pewien z arnh.eu z którym zacząłem małą współpracę i który miał kluczowy wkład w ten zastrzyk informacji :D


Odcinek 1 - silnik Risenów 1-3 i Gothica 3 może mieć bardzo stare korzenie...

Na razie tylko przeklejam rozmowę z AlimG sprzed chwili, może potem przepiszę na ładnie:
Cytuj
1:01:11 Avallach
no więc historia zaczyna się od niemieckiego studia codecult
które na przełomie tysiącleci
tworzyło silnik graficzny nowej generacji
projekt spodobał się piranhiom
coś im pomogli i zrobili assety graficzne do publicznie opublikowanego w 2002 dema silnika tej firmy, "Codecreatures Engine"
a w zamian za to CodeCult pomagało piranhiom z silnikiem Gothica
aa, swoją drogą to demo Codecreatures ciągle jest w netach
i miało nawet niezłą grafikę (http://la.nvidia.com/docs/io/1700/large01.jpg)
jak gothic i mega się udał
piranhie kupiły ten silnik i chyba całe studio
chciały robić na nim goticzka 2
ale po jakimś czasie doszły do wniosku
że na g2 mają wchuj mało czasu
i trzeba strugać coś byle szybciej i nie ma czasu uczyć ludzi
nowego silnika
porzucili prace nad addonem do g1
i zamiast tego zrobiły z niego 'gothica 2'
na tym samym starym zenginie
i tutaj co ja znalazłęm
jedna z bibliotek silnika już w czasach g1
ma w sobie taki tekst:
Codecreatures Engine
Version 0.4 Build 360
Copyright 1999, 2000 by Codecult Research and Development GmbH
tekst ten bez żadnych wątpliwości pozwala stwierdzić że przynajmniej ta jedna biblioteka została pierwotnie stworzona nie do zEngina, ale CodeCreatures, a została tylko w Zenginie użyta
ale nie to jest jeszcze najważniejsze
otóż
ta biblioteka odpowiadała za wyświetlanie okien dialogowych
m.in. tego po crashu
wiadomość o crashu miała tytuł "Guru Meditation"
plik tej biblioteki nosił nazwę "GEdialogs.dll"
ponieważ pochodziła z code creatures
można by się spodziewać
że będzie miała nazwę "CEdialogs.dll"
czyżby piranhie zmieniły nazwę projektu na zaczynającą się od G?
może pomyślały że skoro studio CodeCult (na C) miało silnik CodeCreatures (też na C)
to one do gry Gothic (G) zrobią silnik zaczynający się też na G
wydano G2
a piranhie zaczęły robić "jakiś" silnik graficzny do G3
nazwały go Genome Engine, a okno z wiadomością o crashu ma tytuł "where is guru" :D
 
1:09:33 AliG
przypadeg? :D
 
1:09:37 Avallach
nie sondzem :D
Dodam ponadto że wszystkie moduły silnika CodeCreatures mają nazwy zaczynające się od "GE", nie od "CE".
A ekran crasha wygląda tak:

Wygląda znajomo? :D

W razie wątpliwości polecam obejrzeć parę zdań na temat CodeCreatures (3:37-4:23): youtube.com/watch?v=wwhltafMJTw&t=217 (zainteresowanym tematyką powstawania Gothica polecam całą serię!)
Wbrew popularnej plotce Genome nie jest forkiem Gamebryo:
Spoiler
NicoDE:
Cytuj
Indeed, it was used in Gothic 3:Carsten Edenfeld wrote (http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?p=2563718#post2563718), that PB used Gamebryo, but developed their own engine (Genome) in parallel.

Carsten Edenfeld:
Cytuj
---Wieso die Entscheidung für die nur so von normalmaps strotzende Gamebryo engine?
Am Anfang der Entwicklung evaluierten wir mehrere Engines auf unsere Anforderungen hin, und die Gamebryo Engine hatte
zunächst die besseren Karten, da diese modularer und besser dokumentiert war. Später stellte sich aber heraus,
dass entscheidende Dinge wie z.B. das "seamingless world" feature mit "arbitrary meshes" oder das Physiksystem nicht so einfach
integriert hätten werden können, so dass wir unsere eigene Engine parallel dazu aufbauten.
Es ist für eine Firma auch nicht unvorteilhaft, eine eigene Technologie zu besitzen...

I na koniec screenshot z creditsów wersji demo CodeCreatures engine'a:

Kto się orientuje w tematyce powinien skojarzyć że widoczni tu panowie to Piranhie, które tymi samymi sprawami zajmowały się tworząc Gothica :D

19
Forum / Nowy moderator subforum "Modding Gothica"
« dnia: 2015-07-06, 12:34 »
Outlander zrezygnował z moderowania działu Modding Gothica. To jeden z najbardziej aktywnych, a na pewno najbardziej zasyfiony dział na forum i przez to ognisko wszelkiego rodzaju spięć. Zapewne jest to zarazem dział ze zdecydowanie najniższą średnią wieku użytkowników.

Od moderatora oczekujemy
 - znajomości klimatu forum (dobry moderator to taki którego działanie widać tylko na tyle na ile to niezbędne, spory staż mile widziany)
 - obiektywności (brak osobistych konfliktów lub odcięcie się od nich)
 - pozytywnego zaangażowania w życie tej części forum (weryfikowane np przez to jak wcześniej był aktywny np w problematyce)
 - fajnie jakby chociaż raz przeczytał regulamin

Oferujemy:
 - wysokość wynagrodzenia jest poufna i zostanie omówiona z finalnie wybranymi osobami
 - bardzo dużą szansę na awans na moderatora globalnego (chodzi głównie o umożliwienie warnowania, poza tym działem moderatorzy raczej sobie radzą)

Na początek proponuję:
@Sawik, @Splash, @kaczka, @EdekSumo, @Mark56, @Zucklov
Dajcie znać czy jesteście chętni. Jeśli ktoś jeszcze uważa że spełnia kryteria, może się tu dopisać. Proszę o nie zgłaszanie cudzych kandydatur ani ich krytykowanie. Takie posty będą usuwane.

20
Forum / Lincze
« dnia: 2015-06-23, 19:30 »
  • Normalnie bany są przyznawane przez moderatorów za łamanie regulaminu. Czasami na forum trafia się ktoś kto wprawdzie nie łamie wprost regulaminu, ale niesamowicie wkurwia wszystkich dookoła. Nie jest to więc idealne.
  • Nie za bardzo możemy dopuścić do banowania przez moderatorów za samo w sobie bycie wkurwiającym - bo bycie wkuriwającym nie jest w żaden sposób zdefiniowane, tak więc wyszłoby na to że banowaliby po prostu kogo im się akurat podoba. Tak więc i to nie jest idealne.
  • Nie za bardzo możemy także pozwolić na to żeby to użytkownicy demokratycznie decydowali o to kogo zbanować. Doświadczenie pokazuje że są wtedy zdecydowanie za bardzo chętni do banowania innych niż jest to sprawiedliwe czy dobre dla forum. To też jeszcze nie ideał.

Dlatego postanowiliśmy wprowadzić nowy rodzaj forumowego eventu: lincz. Sami decydujcie kto zasługuje na bana, ale będzie towarzyszyć temu kilka reguł. Będzie to oparte o zasadę "Kto z was jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci w kamieniem".
  • kiedy "oskarżyciel" chce bana dla "oskarżonego" zakłada ankietę: ban dla <oskarżyciel> czy dla <oskarżony>
  • ankieta jest zamykana po tygodniu, lub wcześniej jeśli łącznie będzie 30+ głosów i 3+ krotna przewaga jednej ze stron
  • jeśli oskarżyciel dostanie więcej głosów, przegrywa
  • jeśli oskarżony dostanie 2x więcej głosów, przegrywa
  • przegrany dostaje bana na miesiąc

Ciągle trochę obawiam się że może to być nadużywane. Zobaczymy jak w praktyce wyjdzie pierwszych parę głosowań i czy nie będą pojawiały się za często. W razie czego odpowiednio zmodyfikuje się reguły.

Strony: [1] 2 3 ... 6
Do góry