Avallach 111422 160

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 27.12.2011 roku

Wyświetleń 111422

Odpowiedzi 160

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

Próbuję nauczyć się robić teksturę metalu. O ile ze specularem jako tako wychodzi, to jak się go wyłączy... masakra. Mam nadzieję że enginy które nie obsługują speculara (pozdro DK) mają jednak jakiekolwiek systemy dodatkowego oświetlania symulującego odblaskowość materiału.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

1024x1024, 410 tris.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Avallach
#42 2012-07-09, 00:17(Ostatnia zmiana: 2013-08-01, 00:06)
Naszkicowałem komplecik ikon do nowego serwisu Zdunka (z założenia miały być właśnie w szkicowym stylu):

Gumen

Gumen

Użytkownicy
Niegdyś grafik 3D
posty113
Propsy355
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Niegdyś grafik 3D
Fajnie to wygląda. Sugerował bym tylko delikatne otwarcie worka w ikonce "edytuj worek".
Nie zazdroszczę babrania się w czcionce.
btw. małe 'a' wygląda dziwnie.
 
Na emeryturze modderskiej od 2013 r.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2152
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Fajne modele :)  masz propsa :)

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Zrobiłem sobie animację bootowania na tablet, składa się z dwóch części - najpierw pojawia się białe, podświetlone logo, a potem płynnie przechodzi w logo złożone z przewijającego się kodu/tekstu. To ta główna pętla:

Ci co grali w Portala, poznają że wzorowałem się na ekranach monitorów w opustoszałym Aperture Science.
Jakby ktoś chciał pobrać (sugerowana rozdziałka 1280x800, na wyższej będzie mniejsze niż ekran, a na niższej większe): http://www.multiupload.nl/ATOMCIPV66


inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Avallach
#47 2012-12-12, 15:05(Ostatnia zmiana: 2012-12-12, 22:44)

Starsza wersja: http://s6.ifotos.pl/img/Beztytuuj_xewnhqs.jpg
Może kiedyś Wowozy jeszcze osiągną Ogarniętość i pojmą iż skin ten byłby lepszy.

//edit: komentarze co do ewentualnego praktycznego wykorzystania proponuję pisać tutaj: http://themodders.org/index.php?/topic/18775-modyfikowanie-skina-forum , tam też przeniosłem dotychczasowe.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Avallach
#48 2012-12-14, 20:15(Ostatnia zmiana: 2012-12-14, 20:16)

To jest minimalizm. Konkretnie inspirowany Androidowym Holo Dark i Windowsowym ModernUI. Nie jest to dokończone, po prostu już dalej mi się nie chce. Projektowane pod kątem tabletów.

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Odważne, tylko czy na pewno chcesz mieć tych użytkowników i profile z boku? To byłoby dobre na tablecie, ale nie wiem jak by to wyszło na normalnym monitorze.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Avallach
#50 2012-12-16, 02:10(Ostatnia zmiana: 2012-12-16, 02:17)
To byłoby dobre na tablecie, ale nie wiem jak by to wyszło na normalnym monitorze.
Projektowane pod kątem tabletów.
:D
Ogólnie rzecz biorąc, wersja pc jak dla mnie wymagałaby po prostu zmian w skali - nieco mniejszych elementów, innych marginesów. Wynika to po części z faktu że tablety mają o zwykle o wiele wyższą gęstość wyświetlania pikseli (dpi) niż ekrany komputerów, a obsługa dotykowa wymaga znacznie większych i oddalonych od siebie elementów niż ta myszką. Standardy Androida wymagają aby elementy klikalne miały najmniejszy rozmiar min. 48px (i tego się tu trzymałem). W przypadku myszki i ekranu komputera wydaje się to nieco za duże.

Praktycznie wszyscy korzystają z ekranów 16:9, więc sporo miejsca po bokach się marnuje, nie mówiąc już o tym że szerokość pola z tekstem oraz marginesów mogłaby zostać obniżona. Sidebar z menu byłby całkiem dobrym rozwiązaniem gdyby naprawdę zawierał to czego często się używa. Tutaj szczerze mówiąc tak wcale nie jest, ale cóż, taki układ to po prostu tabletowy standard. Być może lepiej by to wyszło w formie prostego pionowego paska ikon bez opisów umieszczonego na marginesie, ale nadal potrzeba by gdzieś wpakować logo forum.
W początkowej wersji projektu (ogólnie bazgrałem to na wyjątkowo nudnym wykładzie) w tym sidebarze oprócz odświeżanej ramki z nowymi postami był zminiaturyzowany shoutbox, ale po naładowaniu tych linków w końcu się nie zmieścił.

RoMek

RoMek

RaveN Studio
Niewolnik systemu
posty643
Propsy317
ProfesjaAnimator
  • RaveN Studio
  • Niewolnik systemu
Avallach, bardzo fajnie, ale zbyt minimalistycznie. Niewygodne jest tu choćby szukanie, gdzieś tam powinno się zmieścić okienko z miejscem na wpisanie szukanej frazy. Jakiś pasek z opcjami użytkownika, wyloguj, profil, wiadomości czy coś. Żeby wygodniej było. Patrzyłeś na inne skiny robione w tym stylu? To może pomóc trochę

Spoiler
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Avallach
#52 2012-12-16, 12:59(Ostatnia zmiana: 2012-12-16, 13:01)
Piszesz o tym że brakuje opcji użytkownika, wylogowania, profilu i wiadomości. Ale przecież to wszystko jest, popatrz jeszcze raz. Na tym screenie też nie ma niczego co byłoby na naszym forum a zostało pominięte u mnie.
Wyszukiwanie to trochę inna sprawa, ogólnie rzecz biorąc uważam że sens ma jedynie wyszukiwanie zaawansowane, które w obecnym skinie pojawia się po naciśnięciu na koło zębate. Wyszukiwanie z od razu z paska ma sens tylko wtedy jeśli jesteśmy pewni tego w którym temacie chcemy szukać, a jest on o wiele za długi żeby użyć (o wiele przecież szybszego i wygodniejszego) ctrl+f.

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Fajne, jednak nie podobają mi się czcionki. Na obrazku może i źle nie wygląda, ale gdybym miał z takich udziwnionych na co dzień korzystać, nie byłoby to funkcjonalne.



inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Avallach
#56 2013-04-27, 00:30(Ostatnia zmiana: 2013-04-27, 14:55)
Wings3d + GIMP. Litery wyrazu "multiplayer" własne.


Dla zainteresowanych, wcześniejsze kroki procesu twórczego:
Szkic na papierze: http://ifotos.pl/zobacz/IMG201304_nheqaan.jpg/
Poprawiony szkic tabletem w GIMPie: http://ifotos.pl/zobacz/gmplogosz_nheqaae.jpg/
Po przerobieniu na ścieżki, imporcie do Wingsa i wyciągnięciu w 3D: http://ifotos.pl/zobacz/Beztytuuj_nheqaaw.jpg/

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny

Zoom

Avallach
#57 2013-04-27, 21:30(Ostatnia zmiana: 2013-04-27, 21:35)
Modelowanie tego w Wingsie musiało być kurwiozalne. Props.
No chyba, że od czasu kiedy miałem z nim ostatnią styczność poprawili parę rzeczy.

Przy "C" chyba coś nie wyszło :D
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Avallach
#58 2013-04-27, 21:30(Ostatnia zmiana: 2013-04-27, 21:34)
zbyt drobne re rysy/pekniecia. Font multiplayer bardzo fajny :D
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Avallach
#59 2013-04-27, 21:54(Ostatnia zmiana: 2013-04-27, 22:03)
Modelowanie tego w Wingsie musiało być kurwiozalne.
Chyba nie myślisz na serio że to było modelowane :lol2:
Tak jak pisałem, przerobione w GIMPie na ścieżki (2d), a potem zaimportowane do Wingsa (ma chyba od zawsze opcję importu SVG). W Wingsie jedynie ztrialngulowałem, puściłem te środkowe linie przez litery, a potem je wyciągnąłem do przodu. Zrobienie tego tak żeby dobrze wyglądało faktycznie wymagało trochę pracy (do tego zaznaczenie ostrych krawędzi), ale nie nazwałbym tego modelowaniem :D

Górny róg "C" faktycznie trochę się zepsuł, ale jak dla mnie takie drobne niedoskonałości nadają literom charakteru :D  Linia idąca przez pionową belkę "h" wyszła mi za równo i przez to jak dla mnie jest trochę zbyt sterylna :D

zbyt drobne re rysy/pekniecia. Font multiplayer bardzo fajny :D
Miałem problemy z wymyśleniem "a". "Zleceniodawca" twierdzi że zrobiłem je za duże, może mieć trochę racji. Wzorowałem się trochę na czcionce Endor, gdzie też ma taką wyciągniętą górę (właściwie tam o wiele mocniej). "p" i "e" naprawdę bardzo mi się podobają, z pozostałych jestem po prostu w miarę zadowolony.

Co do rys pewnie masz rację. Właściwie to były mocniejsze, ale potem je osłabiłem. Musiałbym kiedyś znaleźć jakąś lepszą metodę tworzenia ich, tutaj testowałem kilka, ale żadna nie była dość przekonująca kiedy ustawiło się jej zbyt mocne krycie. Dobre efekty dawało mapowanie wypukłości, do tego ustawienie maski tak żeby te najgłębsze rysy były widoczne tylko na "szczycie" wypukłości liter. Ale do tego trzeba by zrobić coś żeby poprawnie się kryły z jasną linią idącą przez środek i być może zadbać o to żeby miały odpowiedni kształt (co chyba wymagałoby ręcznego rysowania ich w podwójnej rozdzielczości :|).

Jako coś nieoczywistego dodam że nie została tutaj zastosowana żadna gotowa tekstura / zdjęcie. Cieniowanie z Wingsa + prosty deseń z GIMPa na znikomym kryciu + ręcznie rysowane rysy. Spękania były bazowane na jednej teksturze, ale była po drodze przetworzona do formy gdzie była cała biała z nielicznymi idącymi przez nią liniami.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry