Zaawansowane możliwości pliku konfiguracyjnego moda [.ini] 23934 1

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 29.01.2011 roku

Wyświetleń 23934

Odpowiedzi 1

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
1. Nadpisywanie wartości z gothic.ini
Na potrzeby danej modyfikacji można tymczasowo nadpisywać ustawienia z pliku gothic.ini w momencie inicjowania gry. W tym celu w sekcji [OVERRIDES] należy zamieścić wpisy w formie SEKCJA.wlasciwosc = wartosc, jak w poniższym przykładzie:
[OVERRIDES]
GAME.useQuickSaveKeys = 1
ENGINE.zSubdivSurfacesEnabled=1
ENGINE.zVidEnableAntiAliasing=1
ENGINE.zTexAnisotropicFiltering=1
ENGINE.zEnvMappingEnabled=1
ENGINE.zEnvMapTextureName=sky.tga
2. Parametry startowe
Można podać je bezpośrednio w poleceniu uruchamiającym grę lub przekazać za pomocą właściwości force_parameters w sekcji [OPTIONS]. Przykład:
force_parameters= -nomenu -zwindowNie istniała dotąd żadna ich lista, więc przygotowałem ją na podstawie zdekompilowanego kodu silnika. Nawiasy kwadratowe wskazują przez jaką klasę silnika są obsługiwane dane parametry.
Spoiler
[CGameManager]
ZCONVERTALL
PLAYER
ZNOFASTEXIT
NOMENU
[InitOptions]
PARSE
3D
[zInitOptions]
ini
DEVMODE
GAME
VDFS
PHYSICALFIRST
[oCarsten_StartUp]
CHECKROUTINES
[oCVisualFX]
REPARSEVIS
[zCAICamera]
CONVERTDIALOGCAMS
[zCCBspTree]
ZSECTOR
ZSKIPSECTORS
[zCEngine]
ZMEMPROFILER
ZNORESTHREAD
ZTEXCONVERT
[zCFile3DS]
ZLOAD3DSOLDMETHOD
[zCMesh]
ZENSAVEOLDMETHOD
ZNOSHAREDFEATURES
[zCParticleFX]
ZNOPFX
[zCTexture]
ZTEXMAXSIZE
[zCWorld]
MERGEVOBSWITHLEVEL
[zDieter_StartUp]
ZMAXFRAMERATE
ZNOMEMPOOL
ZRND
ZRES
ZWINDOW
ZNOTEX
ZNOMUSIC
ZNOSOUND
ZAUTOCONVERTDATA
[zAccountInit]
ZACCOUNT
ZACCOUNTFULL
[oCNpc]
DEBUGFIGHTAI
[oCGame]
DEVMODE
TIME
CLIPRANGE
FOGRANGE
CAMLIGHTRANGE
LIGHTRANGE
OUTDOOR
[oCSpawnManager]
NOLAZYLOAD
[zUlfi_StartUp]
ZREPARSE
ZLOG
Nie podaję typów ani przykładów wartości. Należy je odgadnąć lub spróbować samemu znaleźć w kodzie, szukając wywołań funkcji zCOption::Parm.
Szczególnie interesujący jest parametr -game, pozwalający na wybór pliku .ini. Z oczywistego powodu umieszczanie go w pliku .ini jest pozbawione sensu, ale użycie go w poleceniu uruchamiającym grę (np skrócie) w formie
.../Gothic/System/Gothic.exe -game:nazwamoda.iniPozwala uruchomić modyfikację bez pośrednictwa Gothic Staretra lub nawet stworzyć własny launcher.

3. Sekcje [FILES], [OPTIONS] i [SETTINGS]
Pierwsza pozwala na wybór katalogów w których gra szuka plików. Raczej pozbawione zastosowania praktycznego oprócz kluczowego dla moda parametru "VDF". Sekcja [OPTIONS] pozwala dostosować szczegóły dotyczące interface'u, takie jak wyświetlanie informacji o wersji gry i moda, podświetlenia obiektów czy napisy:
Spoiler
show_Info
show_InfoX
show_InfoY
show_Version
show_VersionX
show_VersionY
show_Focus
show_FocusItm
show_FocusMob
show_FocusNpc
show_FocusBar
force_Subtitles
force_Parameters
Ostatnia sekcja, [SETTINGS], zawiera tylko dwa parametry. Pierwszy, Player, pozwala zmienić instance postaci gracza, co jednak może być złym pomysłem (niektóre skrypty mogą być ustawione na instance pc_hero zamiast na zmienną hero).
Drugi z parametrów, World, pozwala na wybór zena w którym rozpocznie się nowa gra.

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
Warto też napewno wspomnieć o jednym parrametrze który może przynieść napewno bardzo wiele pożytku:
MergeVobsWithLevel

Dyskusje na jego temat można znaleść TUTAJ.
(oczywiscie po niemiecku)


Jeszcze screen na dowod jego działania:


Spoiler



 




0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry