Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - orcwarrior

Strony: [1] 2 3 ... 24
1
Czas Zapłaty / Błędy w ostatecznej wersji moda
« dnia: 2014-01-11, 14:09 »
@Hodir Jak rozumiem to screeny 2ch crashy które pojawiły się przy pojedynczym wywaleniu gry w kolejności w jakiej się właśnie pojawiły.
Sprawa wygląda dość dziwnie, proponuje w ramach sprawdzenia na początek wyłączyć wszystkie dźwięki (nie wyciszyć) można to zrobić odpalająć gothic starter mod i tam zaznaczając disable music i sound, potem stopniowo przywracać dzwięk, zmieniając w ustawieniach dzwieku takie dodatki jak poglos, próbkowanie, może jest w tym jakaś nadzieją, ewentualnie też mozesz wyslać save, też mogę na to rzucić okiem :)

2
Czas Zapłaty / Czas Zapłaty - premiera!
« dnia: 2014-01-10, 15:54 »
To już chyba mamy przyczyne - to prawdopodobnie zbugowana funkcja handlu - w CZ postać handlarza po zakończonym handlu ma usuwany ewkipunek do handlowania tak aby nie dało się go łatwo pobić i go zabrać, i wygląda na to że w twoim przypadku buguje się i to strasznie, jako tymczasowe rozwiązanie możesz nie handlować - nie da się ukryć słabę rozwiązanie :D
Napewno masz ogromne chęci aby pograć, ale mimo wszystko proponuję wstrzymać się do patcha który naprawi ten problem, tak chyba będzie najprościej. Choć nie ukrywam że to dziwne ze niektórzy dają rade spokojnie przejść całą gre, a ty masz problemy po 15 minutach gry :D

3
Czas Zapłaty / Czas Zapłaty - premiera!
« dnia: 2014-01-10, 13:23 »
Spokojnie, zanim to wypuścimy, ktoś to przejdzie :D

4
Czas Zapłaty / Czas Zapłaty - premiera!
« dnia: 2014-01-10, 12:45 »
Witam,
Pisząc "..albo gra stanie w miejscu.." masz namyśli grę która podczas zapisywania przestaje odpowiadać? (zawiesza się) Jeśli tak to cóż ten problem nie jest mi jakoś bardzo znany, ktoś tu nie dawno miał inne problemy też z zapisami, ale w jego wypadku to jednak co innego bo gra po prostu crashowała. To może tak:
1. Upewnij się że to napewno wina naszej modyfikacji, bo to może być kwestia ustawien i konfiguracji komputera, przez tego samego startera którym uruchamiasz modyfikacje, uruchom orginalnego Gothic'a, sprawdż czy nie ma podobnego problemu z save'ami (jeśli zdarzal się on wybiórczo, to sprawdz najlepiej kilka razy)
2. Może jest to kwestia uruchamiania aplikacji jako administrator? Jesli grasz na nowszych systemach jest to dość istotne, choć wydaje mi się że wtedy gra nawet nie uruchomiłaby się.
3. Jeśli jesteś na tyle zaawansowany że potrafiłbyś przesłać log z zSpy w wypadku kiedy gra się tak właśnie zawiesza, mogłoby to się okazać niezwykle pomocne.
4. Dodatkowa sugestia która mi przychodzi do głowy, jak się okazało handel generuje dużą ilość błedów, sprawdź czy nie handlująć z Rodneyem na plaży taki problem nadal się pojawia.

EDIT:
Co do postępów prac nad patchem, wiem że się bardzo powtarzam, ale to jest najlepsze narzędzie do ich śledzenia:
https://github.com/orcwarrior/Czas_Zaplaty/issues?direction=desc&sort=updated&state=open
Tak dodatkowo skrótowo: Poprawiono sporo kolejnych krytycznych błędów, ale nadal coś tutaj jest bardzo nie tak, psujące się save'y i zwiechy handlarzy to chyba najwiekszy problem teraz bo z resztą całkiem nieźle daliśmy sobie jakoś radę, a z takich istotniejszych milestonów to zaczałem już pracę nad poprawkami balansu, na obecna chwile nie ma już takiej możliwości jak jakieś dorabianie rudy poprzez tłuczenie sobie NPCtów i koszenie im broni. Jako że respawn już działa to teraz on będzie sensowniejszym źródlem kasy, ale ogólnie to rozsądnym będzie nauczenie kowalstwa :) Bo przy cenie broni, będzie trzeba się natłuc żeby zarobić na jakąś rozsądną broń, a te najlepsze i tak będzie można tylko wykuć :)

5
Czas Zapłaty / Błędy w ostatecznej wersji moda
« dnia: 2014-01-10, 00:12 »
Mozliwe, co do save'ów sprawdziłem je, i są niestety raczej nie do odzyskania, w przypadku jendego zamiast zapisu World.sav jest pusty zapis, w przypadku drugiego jest uszkodzony, przy podmianie plików niestety gra crashuje po krótkiej chwili, możesz jeszcze sam spróbować, może będziesz miał wiecej szczęscia - trzeba poprostu przenieść plik World.sav z innego save'a najlepiej jeśli będzie on najkrócej oddalony w czasie w tyl, może wtedy będzie to miało jakis sens, jeśli się uda, gracz będzie w pozycji skopiowanego save'a i bedzie miał ekwipunek z niego, podobnie wszyscy npc będa jak w starym save natomiast same misje będa w stanie z tego uszkodzonego save'a

6
Czas Zapłaty / Błędy w ostatecznej wersji moda
« dnia: 2014-01-09, 23:07 »
Bardzo możliwe że kręci się jednak gdzieś po okolicy, tu jego rutyna:
   Ta_SitCampfireEat(08,00,14,00,"SPAWN_TALL_PATH_BANDITOS2_03"); 
   Ta_Boss(14,00,19,00,"SMOE_CIPHER"); 
   TA_Stand(19,00,02,00,"SMOE_CIPHER");
   TA_SitAround(08,00,14,00,"TAVERN_BARX");
Waypointy są podane w cudzysłowach, wczesniej masz godziny od - do więc tak jak wczesniej wystarczy goto waypoint i waypoint
jeśli nie pomoże, jego instance: PIR_2612_JackAlligator (insert PIR_2612_JackAlligator)

7
Czas Zapłaty / Błędy w ostatecznej wersji moda
« dnia: 2014-01-09, 18:36 »
Jeśli Gestath zniknał, ale nie zginał to będzie gdzieś w pobliżu obozu rebeliantów, chyba od strony bramy Nowego obozu, dokladny WP: PATH_OC_NC_3 (możesz się tam przenieść uruchamiając konsole i wpisując goto waypoint PATH_OC_NC_3) jeśli natomiast zginał, możesz go przywać wpisując
instert HUN_2609_Gestath

8
Czas Zapłaty / Prośba o zapisy
« dnia: 2014-01-09, 17:31 »
Chętnie sprawdzę sam błąd może uda się go naprawić, ewentualnie kto wie, może problem zostął juz naprawiony :P

9
Czas Zapłaty / Błędy w ostatecznej wersji moda
« dnia: 2014-01-09, 17:29 »
Akurat z sytuacja gdzie gra wyrzuca podczas zapisu jeszcze się chyba nie spotkałem :D Co do save'ów wiekszość brałem z tego tematu:
http://themodders.org/index.php?topic=20925.msg1110974#msg1110974

10
Czas Zapłaty / Błędy w ostatecznej wersji moda
« dnia: 2014-01-09, 16:43 »
Hmm, prawdopodobnie będziesz musiał poczekać na patcha, ewentualnie spróbój zapisać już po zakończeniu misji, lub wczytując troche wcześniejszy save.
EDIT:
Ewentualnie, możesz jeszcze wysłać save gdzie jeszcze mogłeś zapisać grę, może będe jakoś w stanie przeanalizować sprawę...

11
Narzędzia / Gothic Items Lookup
« dnia: 2014-01-09, 02:54 »
Ok pojawiły się dodatkowe potrzeby więc program zyskał kilka ficzerów, przy okazji dodałem też logera który powinien pomóc w razie problemów z programem, dodano:
* Prosty Loger (log.txt w folderze aplikacji)
* Możliwość filtrowania wyników
* Możliwość usuwania pliku w którym odnaleziono wystąpienie
* Możliwość zmiany instancji w zaznaczonych wynikach
* Sporo drobnych fixów

Net 3.5: https://mega.co.nz/#!LEsjTJYY!Zdp99FCmvCt-W0VShWDzGSftgXFTiQdKT3OjAa3bz_E
Net 4.0: https://mega.co.nz/#!rdt0DThS!KdlUWhxXqx6vVGWyf0Zifi_ZMeVAFhTeySkDPWBj5XU


Post połączony: 2014-01-09, 19:20
Fix i to dość krytyczny, jak się okazało zamiana instance przedmiotów powodowała dość spore klopoty z kodowaniem plików:
Cytuj
NET wykrywał kodowanie UTF-8 w skryptach, gdzie własciwie kodowanie toANSI, przez co parser pluł błędami przy kompilacji, jeśli ktoś już
zmienił kodowanie pewnych plików może je przywrócić poprzez notepad++
(Format->Koduj w ANSII) lub poprzez program ponownie zamianiając
instance itema na taką sama instancje jaka ma np.
(ITMINUGGET=>ITMINUGGET)
Net 3.5: https://mega.co.nz/#!CAEyyLCR!HqKtXmO2Q32-L7fImo-ZoR_euwx68KPviz1Q1NWY6dY
Net 4.0: https://mega.co.nz/#!aEVmyCbR!afD09AWzkHwc3VqHcG0vlAJiMU02yDM4P3AttAp18ZA

12
Kijowy ten log, bo wcale nie zapisuje poziomu informacji (info), upewnij się że w gothicStarterze poziom jest ustawiony chociaż na 5, a w zSpy w opcjach logowania zaznaczone są także informacje.
EDIT:
Jednak z samego stosu wyrzuconego błędu strzelam/pytam.
Nie zmieniłeś jakoś modelu gracza? Możliwe że to jest w jakimś stopniu przyczyna problemu, zastanów się co robiłeś zaraz przed tym kiedy pojawił się ten problem, ja strzelam że wlasnie skopałeś w skryptach coś z bohaterem/modelem, może jakaś animacja/model błędnie skompilowana, a może jakieś nieprawidlowe parametry w Anims.d?
EDIT2:
@Splash Jeśli bo zbroja PC_Hero to całkiem możliwe :D

13
Skrypty / if zamiast TickTock'a
« dnia: 2014-01-06, 17:18 »
Teoretycznie wystarczyla by zmienna inkrementowa przez ów funkcje wywoływaną co klatke, i jeśli jej wartość jest podzielna przez 25 to tylko wtedy następuję regeneracje, jednak nadal ta funkcja byłaby zalezna od tego ile klatek/sekunde wyciaga komp gracza, to trochę nie fair :P
Choć sam nie pamietam, czy przypadkiem ATR_REGENERATEHP nie jest już w pełni sprawny i nie regeneruję już zycia po ustawieniu wartości tak jak należy?

14
Skrypty / if zamiast TickTock'a
« dnia: 2014-01-06, 16:33 »
Sam w sobie ticktock, to zerowe obciązenie dla procesora, dodanie do niego tak prostego ifa to też kilka instrukcji dla procesora które nie będzie miało żadnego wpływu, nie ma co na siłe szukać optymalizacji tam gdzie jest ona nie potrzebna, zrób to tick-tockiem.

15
C, C++ / Gra tekstowa
« dnia: 2014-01-06, 01:25 »
Hmm, w sumie to w VS 2010 napisałem dziesiątki tysiecy lini kodu, i nigdy nie miałem z nim jakiś wiekszych problemów, może i moje projekty nie musiały być zgodne ze standardami (sam nie wiem o jakie standardy chodzi) jednak mimo wszystko i tak chyba były bardziej zaawansowane niż prosta gra tekstowa :). Sam w sumię jestem świeżo po przesiadcę na 2013 i jak narazie jakoś ciężko się do niego przyzwyczaić to chyba troche kwestia flat'a bo przecież środowisko samo w sobie ma wiele zaawansowanych funkcjonalności i tutaj z tym naciukanym multum ikonek w VS2010 jakoś lepiej mi się pracowało :D

W kazdym razie jeśli posiadasz juz VS 2010 to myślę że spokojnie możesz przy nim zostać, co do triala to polecam Visual Studio Express które nie jest ograniczone czasowo, ma jedynie trochę okrojoną funkcjonalność, jednak do postawowych zadań bedzie jak znalazl.
Co do kodu który podeslałeś, jest on przeznaczony dla C++ i to dla standardowych bibliotek, nie bilbioteki .NET którą wykorzystuję Visual Studio, sam kod ma dzialać dla konsoli, ja podpowiadałbym jednak wykorzystać możliwości programu którego pobrałeś (VS2010) i zrobić coś z wykorzystaniem formularzy zamiast czarnej konsoli, wybory mozna by przeprowadzić przy pomocy np. przycisków co napewno poprawiło by ocenę interakcji użytkownika z aplikacją.
Pozdro i powodzenia.

16
Czas Zapłaty / Czas Zapłaty - premiera!
« dnia: 2013-12-25, 10:26 »
Sam przyznam szczerze że sam jestem zdziwiony że to wszystko jakoś się kupy trzymało :D Nawet takie funkcje jak do porównywania NPCtów które nieukrywajmy były wykorzystywane w wielu systemach itd. potrafiłybyć skopane, mimo to mod jakoś funkcjonował i niektórym udało się go nawet ukończyć :P.
A co do patcha to jeśli jakiegoś wydawać to na pewno już z pompą, więc trzeba by przed wydaniem poprawić jeszcze chociaż czysto teoretycznie balans rozgrywki. Potem to już ewentualnie jakiś final patch bo chciałem dość mocno poprawić ostatnie momenty rozgrywki, jak dla mnie bardzo kuleją, chociaż poprawa final-battle byłaby wskazana, walką w OC też chętnie bym się zajął, jednak takie porządne poprawki tutaj wymagałyby od gracza gry zupełnie od nowa, a to już się trochę mija z celem :)
EDIT:
Tutaj można tak poglądowo spojrzeć co zostąło naprawione:
https://github.com/orcwarrior/Czas_Zaplaty/issues?direction=desc&page=1&sort=updated&state=closed

17
Czas Zapłaty / Błędy w ostatecznej wersji moda
« dnia: 2013-12-15, 23:09 »
No to w takim razie jedyne co pozostaje to faktycznie przygotować jakaś wersje z wiekszą il. debugów i sprawdzić dokładnie ten problem, jeśli jesteś zainteresowany i miałbyś chwilę zawsze moge się jakoś w niedalekim czasie skontaktować.

18
Czas Zapłaty / Błędy w ostatecznej wersji moda
« dnia: 2013-12-15, 22:33 »
U mnie twój konfig .ini na nic nie wpływa, wszystko jest ok, wiec pozostaje chyba problem z instalacją u ciebie bądź jakaś kwestia systemowa.

19
Czas Zapłaty / Błędy w ostatecznej wersji moda
« dnia: 2013-12-15, 21:59 »
Raczej kończą mi się pomysły, możesz jeszcze spróbować zagrać z save'a którego zrobilem zaraz na poczatku, jeszcze na plazy:
Jeśli nie to można jeszcze sprobować coś poradzić to jedyne co mi przychodzi do głowy to dodać troche debuga i podesłac ci taką wersje moda, ale to troche roboty :/
Save: https://mega.co.nz/#!7IlwyTYA!beBaIXDxJTzvhC6ezPJ0IULkF15tqOjFiAVjv7b7M4k
Jeśli nie pomoże, jeszcze raz upewnij się ze wszystko dobrze zainstalowałeś, może instalacja gothica na czysto w innym folderze i na to mod?

20
Czas Zapłaty / Błędy w ostatecznej wersji moda
« dnia: 2013-12-15, 21:23 »
Niestety, choć sam log zamiesciłeś własnie tak jak chciałem, to niestety nie przynosi mi on na tyle informacji ile potrzebuje, niestety, dalej debugowanie się trochę urywa w skryptach, i ciężko wskazać co dokładnie zawiniło, jedyne co mi przychodzi do głowy to może spróboj upewnic się ze masz ustawione przyciski do kroków w bok bohatera (nie obrót tylko wlasnie te wlasnie kroki w bok dzieki którym np. podczas walki okrążamy przeciwnika).
Jeśli to nie pomoże to możesz podesłać Gothic.ini -> bo jeśli zainstalowales wszystko jak nalezy, to jedyne co mi przychodzi to jakieś różnice w konfiguracji które powodują takie błędy.

Strony: [1] 2 3 ... 24
Do góry