if zamiast TickTock'a 3841 9

O temacie

Autor Abubaker

Zaczęty 6.01.2014 roku

Wyświetleń 3841

Odpowiedzi 9

Abubaker

Abubaker

Użytkownicy
posty86
Propsy10
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy jest w grze jakiś skrypt który działa non stop? Np takie odliczanie czasu gry, ew czasu w grze, i czy można się do niego dostać? Potrzebuję tego aby podłączyć pod to:

if (Hero.attribute[ATR_HITPOINTS] >= Hero.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX])
{
hero.attribute[ATR_REGENERATEHP] = 0;
}

Bo robię leczenie z opóźnieniem, i nie chcę obciążać procesora tick-tockiem. Wolałbym się podpiąć pod skrypt kontrolujący np. stan postaci (jak postać idzie & hp=maxhp to regeneracja=0, jak postać stoi & hp=maxhp to regeneracja=0 itd.), tylko nie bardzo wiem gdzie tego szukać.
 

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
Sam w sobie ticktock, to zerowe obciązenie dla procesora, dodanie do niego tak prostego ifa to też kilka instrukcji dla procesora które nie będzie miało żadnego wpływu, nie ma co na siłe szukać optymalizacji tam gdzie jest ona nie potrzebna, zrób to tick-tockiem.
 



Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Nie lepiej użyć Ikarusa i LeGo?
Frame Functions. Nie obciąża procesora, ja mam użyte jakoś 8 FF'ów czy nawet więcej, a Gothic chodzi idealnie, więc naucz się LeGo i będzie dobrze.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Abubaker

Abubaker

Użytkownicy
posty86
Propsy10
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeszcze nigdy nie miałem styczności z Icarusem ani LeGo. Zrobię na razie tick tock'iem a potem najwyżej się poduczę i poprawię.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Tak przy okazji: if (warunek) nie może sprawić że wywoła się coś nowego. On może jedynie sprawić że coś co by się wywołało normalnie, NIE wywoła się w jakiejś sytuacji. Nie wiem dlaczego większość osób na początku styczności ze skryptami myśli dokładnie na odwrót. 

Kiedy tylko to możliwe, powinieneś unikać wywoływania funkcji w pętli. Dlaczego uważasz że teraz tego potrzebujesz? Nawet jeśli, lepiej użyć frame functions z lego które mają mniejszy narzut obliczeniowy od ticktocków i potencjalnie są związane z mniejszą ilością bugów.

Splash

Splash

Moderator
posty4208
Propsy3410
ProfesjaNierób
  • Moderator
Do regeneracji nie nadaje się funkcja FF. Regenerowałoby wtedy ok 25 hp na sekundę zamiast 1 :lol2:
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
Teoretycznie wystarczyla by zmienna inkrementowa przez ów funkcje wywoływaną co klatke, i jeśli jej wartość jest podzielna przez 25 to tylko wtedy następuję regeneracje, jednak nadal ta funkcja byłaby zalezna od tego ile klatek/sekunde wyciaga komp gracza, to trochę nie fair :P
Choć sam nie pamietam, czy przypadkiem ATR_REGENERATEHP nie jest już w pełni sprawny i nie regeneruję już zycia po ustawieniu wartości tak jak należy?
 



Splash

Splash

Moderator
posty4208
Propsy3410
ProfesjaNierób
  • Moderator
Ten atrybut można ustawić tylko co ile ma regenerować 1 hp. Nie da się ustawić ile ma regenerować.
Zauważyłem też (w G2), że gdy ustawimy na 1, regeneruje bardzo szybkę manę. Chyba 38 pkt na sek :lol2:

I tak uważam, że do regeneracji najlepiej będzie użyć tick tocka. Mniej roboty w skryptach. A dodanie go do świata to max 5 minut :D

 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Całkiem zeszliśmy z tematu, w każdym razie twoje podejście mi się nie podoba. To można i powinno się robić w pętli silnika (ewentualnie odpowiednio "podziurawionej"), z tym że pewną komplikacją jest to że w Gothicu nie działają dobrze floaty, a życie jest trzymane na intach. W każdym razie mimo wszystko jest to do zrobienia korzystając z lego FF i to tak żeby życie było regenerowane w punktach na sekundę, nie na klatkę.

MajkeI

MajkeI

Użytkownicy
Front End Developer
posty698
Propsy169
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Front End Developer
tick tock nie obciąży ci kompa :P a bardzo się przydaje
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry