Jedairusz - gameartowa teczka 225384 495

O temacie

Autor Jedairusz

Zaczęty 17.06.2009 roku

Wyświetleń 225384

Odpowiedzi 495

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
To jest z jakiegos tuta, juz nie pamietam jakiego. Chyba na polycount

Z polycount wiki, czy po prostu na forum?
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
nie pamietam
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Jedairusz - gameartowa teczka
#82 2011-06-27, 12:03(Ostatnia zmiana: 2011-06-27, 12:14)
http://www.philipk.net/tutorials.html - świetne tutoriale
http://www.philipk.net/tutorials/modular_rocks/modular_rocks.html - podpatrywałem ten przy skałach
EDIT:
Jakiś tam postęp.

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
No i zgodnie z obawami te beczki wyszły dupnie. Tak poza tym to nie wiem co one tam robią. Za dużo goticzka :ok: .
 

sauron
  • Gość

sauron
Gość

Jedairusz - gameartowa teczka
#84 2011-06-27, 13:58(Ostatnia zmiana: 2011-06-27, 14:00)
ja bym zaczął od głupiego pytania, co się w tej kopalni wydobywa i pod kątem tego szukał źródeł inspiracji... wbrew pozorom nie wszystkie kopalnie wyglądają tak samo
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
ja bym zaczął od głupiego pytania, co się w tej kopalni wydobywa i pod kątem tego szukał źródeł inspiracji... wbrew pozorom nie wszystkie kopalnie wyglądają tak samo

Prawda! To nada charakteru tej kopalni. Dość mamy genericowych kopalni. Mnóstwo tego chociażby w WoWie ;)

A scenka z charakterem jest bardzo dobra do portfolio. Lepsza niż taka, która pokazuje jedynie rzemieślniczą pracę :)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

sauron
  • Gość
nie wiem do czego ta scena, czy na twoje własne potrzeby, czy dla bit... ale pamiętam jak adamkowi tłukłem że grafik musi być także po części designerem, musi pytać na co to, po co, kiedy, gdzie i tak dalej, szukać sobie naprawdę dobrych inspiracji.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Jedairusz - gameartowa teczka
#87 2011-06-27, 14:22(Ostatnia zmiana: 2011-06-27, 14:23)
Jakbyś był zainteresowany, mam od groma foci opuszczonych kopalni metali szlachetnych. Z tym że chodzi o takie naprawdę porzucone, z różnymi zawałami i zatopieniami.

sauron
  • Gość

sauron
Gość

Jedairusz - gameartowa teczka
#88 2011-06-27, 14:25(Ostatnia zmiana: 2011-06-27, 14:27)
jeszcze zwróciłbym uwagę na jedną rzecz, skały w kopalniach łamią się inaczej niż na zew... to co jest w tutorialu to skała poddana erozji wody, powietrza a to co nieraz widać w prawdziwych kopalniach to o ile nie jest mechanicznie wyrównane to najczęściej jest "schodkowe" nierówne i tak dalej i tak dalej

Jakbyś był zainteresowany, mam od groma foci opuszczonych kopalni metali szlachetnych. Z tym że chodzi o takie naprawdę porzucone, z różnymi zawałami i zatopieniami.

możemy zrobić taki katalog zdjęć w zależności od tego co się tam wydobywa itp... różne kopalnie metali, węgla, soli po odkrywkowe
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
ja bym zaczął od głupiego pytania, co się w tej kopalni wydobywa i pod kątem tego szukał źródeł inspiracji... wbrew pozorom nie wszystkie kopalnie wyglądają tak samo

No dokładnie. Ostatnio byłem w Chełmskiej kopalni. Bieda, prowizorka i zacofanie to samo co 12 lat temu (ostatnia wizyta), ale przy okazji przypomniałem sobie ogólnikowe metody wydobycia, zabezpieczanie chodników i takie tam. Dodatkowo niedawno na Viasat History natrafiłem na program. Nawet nie wiem o czym dokładnie on był bo nie widziałem całego, ale opowiadał m. in. o życiu górników w 18 wieku w jakiejśtam mieścinie. Co prawda trochę późno, ale prymitywna technologia wydobycia ta sama co w średniowieczu. Ciekawe było, że do kopalni cały czas musowo było dostarczać powietrze za pomocą ręcznej dmuchawy a i tak wskaźnik zatruć był wysoki. Tunele ciemne, wilgotne i raczej nikt nie mógł sobie pozwolić, by wnosić tam jakieś beczki czy skrzynie. Bardzo ciekawa była również społeczność górników. Mieli oni  np. prawo pierwokupu, co przy niedoborze towarów było korzystne. Założyli oni nawet własny fundusz zdrowia oferujący pomoc potrzebującym i opiekę oraz skromną wypłatę dla emerytowanych/poszkodowanych górników.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Jedairusz - gameartowa teczka
#90 2011-06-27, 21:34(Ostatnia zmiana: 2011-06-27, 23:08)
Założyli oni nawet własny fundusz zdrowia oferujący pomoc potrzebującym i opiekę oraz skromną wypłatę dla emerytowanych/poszkodowanych górników.
Ja to kojarzę z nieco innej strony - gwarkowie zwykle byli zatrudniani przez jakiegoś pana, a ten fundusz szedł głównie na odszkodowania dla wdów. Choroby były chyba najmniejszym problemem w tej społeczności, gwałtowna śmierć była na porządku dziennym. Na długą metę szkodliwy był pył, który osadzał się w płucach tworząc wręcz kamienną powłokę, ale groźne były też eksplozje metanu (noszono kanarki w klatkach które dzięki dużej wrażliwości na gaz stanowiły system ostrzegawczy) i różnorakie zawały, zalania. Czytałem kiedyś ciekawe opracowanie na podobny temat (zdaje się dotyczące okolic Śląska), niestety tytułu nie pamiętam. Jak sobie przypomnę dopiszę.
Oszczędności pana bywały nieraz takie, że tunele drążono malutkie, że dało się w sumie tylko iść na czworaka, zatrudniano z tego powodu szczególnie chętnie dzieci. Ale to już paradoksalnie głównie czasy o wiele późniejsze.

Tutaj jest nieco szkiców na temat średniowiecznych kopalni: http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:De_re_metallica

//edit: właśnie zauważyłem że praca od jakiej temat kopalni został poruszony nie jest raczej inspirowana średniowieczem, jak zwykle mi odbija tą tematyką xD

//edit2: co do wysokiej śmiertelności górników, tutaj przykład z wieku XX: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_g%C3%B3rnicza_w_kopalni_Courri%C3%A8res . Za jednym zamachem 1100 ofiar, setki z krytycznymi obrażeniami, 13 górników przeżyło pod ziemią dwa tygodnie bez żadnych odwiertów ratunkowych...

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Jedairusz - gameartowa teczka
#91 2011-06-28, 13:35(Ostatnia zmiana: 2011-06-28, 13:38)
Dzięki za odzew. Avallach jak coś masz to prześlij. Projekt osobisty, nie wiem na ile chce go kończyć, bardziej chodzi mi o to, żeby mieć w portfolio (które sklecam właśnie) coś większego niż pojedyncze obiekty. W sumie przeszkodą jest, że nie mam pomysłu na kompozycję i nie ogarniam UDK. Co do jakiś referencji, to fakt, nie przyłożyłem się do tego.
Dracon - super, ale pokaż screeny real time, bo wygląda to na render... chętnie zobaczyłbym tekstury też.

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Jak masz jakieś problemy w UDK, to wal do mnie. Wychowałem się na Unreal Enginie ;)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Nudziło mi się.

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
Mógł byś pokazać samą texture? bardzo ciekawi mnie jak wygląda
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Wydaje mi się że to jest sama tekstura (nałożona na plane i cube), a wypukłości zrobione normalką.
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Nic specjalnego:

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
jeśli chodzi o teksturę to dużo wkładu własnego tutaj nie ma :D
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
a ten czerwony specular na niebieskiej farbie to jakaś sztuczka czy tak po prostu wyszło?


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry