Dostosowanie gry dla niewidomych 27070 90

O temacie

Autor Gushasad

Zaczęty 25.03.2016 roku

Wyświetleń 27070

Odpowiedzi 90

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2476
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Teraz Polacy tworzą mapke z Gothic 3 do Minecrafta, ciekawe czy sie nikt nie przyjebie o prawa autorskie :lol2:


https://www.facebook.com/mcgothic3/?fref=ts


Narazie jest Ardea i Cape Dun.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Paradoks,
Jak Pirania ma w dupie fanów, to dlaczego fani nie mogą mieć w dupie Pirani?
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2476
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Bo pirania wpierdoli fanom rozprawe sądową i ogromną kare pieniezna? Tak, mysle, ze to moze byc powodem calkiem niezlym.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wracając do pomysłu przystosowania Gothica dla osób niewidomych. Czy np. nie można by było tego zrealizować chociaż po części stosując wrapper podobnie jak w przypadku DirectX moda?
@inż. Avallach ? Wiesz może jakie są możliwości takiego wrappera? Chodzi np. o dodanie niestandardowych dźwięków, pozwalających zorientować się graczowi w środowisku 3d.

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
chyba szybciej zrobić nową grę w klimacie gothica, która spełni wymagania niż szarpać się z piranią, z reverse engineering i innymi problemami. rozumiem, że odpada teksturowanie terenu i postaci :)
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
@inż. Avallach ? Wiesz może jakie są możliwości takiego wrappera? Chodzi np. o dodanie niestandardowych dźwięków, pozwalających zorientować się graczowi w środowisku 3d.
Takie coś da się zrobić i nie trzeba do tego kombinować z DirectX-em. Ale nie znam nikogo kto mógłby się tego podjąć, nawet jako projektu komercyjnego.

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Ale dlaczego? Jest to jakieś masakrycznie trudne?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Dostosowanie gry dla niewidomych
#67 2016-03-26, 16:28(Ostatnia zmiana: 2016-03-26, 16:37)
Tak, a do tego wymagające masy pracy. Przynajmniej dla kogoś kto nigdy nie tworzył wcześniej podobnych systemów. Nie wiem na ile ta tematyka jest zbadana - na oko wydaje mi się ciekawym tematem na pracę magisterską.
Wyobrażam sobie jak za pomocą modulowanych dźwięków podzielonych na kilka "kanałów" używających różnych częstotliwości i innych cech charakterystycznych można by przekazywać równocześnie informacje o bezpośrednim otoczeniu postaci jak i o tym na co akurat patrzy w dali kamera, ze szczególnym zaznaczaniem obiektów interaktywnych.

Niestety na pewno nie wchodziłaby w grę realizacja tego tematu w oparciu o Gothica. Co najwyżej prototyp samego eksplorowania jakiegoś prostego świata, zaimplementowany na przykład na silniku Unity i następnie udostępniony dla innych.

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
AHa, czyli nic się nie da z tym zrobuć. :D. Ale mimo wszystko czekam na Złote wrota II
 

Revo16pl

Revo16pl

RaveN Studio
posty101
Propsy100
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio
https://www.youtube.com/watch?v=vUi04HuHKAo
 

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
https://www.youtube.com/watch?v=vUi04HuHKAo

Co to jest?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Gushasad parodia Gothica na silniku Skyrima.

lirin

lirin

Użytkownicy
posty8
Propsy10
ProfesjaAktor głosowy
  • Użytkownicy
Cóż, widzę, że coś tu jeszcze się dzieje. Nie ma co liczyć na moda do Gothica i chyba wszystko zostało tu  powiedziane. Mam jednak ciekawą informację dla chcących spróbować The banner saga od Stoic studios.

Okazuje się, że użyte do tego zostało adobe AIR a co za tym idzię? NVDA czyta w zasadzie całą grę. Wczoraj trochę pograłem i mimo, że walka jest kiepsko dostępna nawet biorąc pod uwagę, że turowa.. Nie widać gdzie rozlokowani są przeciwnicy i nasza drużyna więc jest problem. Grałem na klawiaturze i gamepadzie w tym samym czasie bo innej opcji nie ma. Ze strzałek i  entera można robić użytek w menu i podczas dokonywania wyborów, pad najlepiej działa podczas walki i na mapie. Moim zdaniem nie da się obecnie grać w to za pomocą samej klawiatury czy samego pada.

Wiem, że gra jest modowalna więc będę kombinować w tą stronę a zakłądając, że już jest cholernie dostępna nie wiele jej trzeba.
Wiecie co? pochłonął mnie ten wikingowski klimat, serio!
Masterpiece!
 
Administrator, sound designer and voice director
Undead-assault team

Leoxiq1993

Leoxiq1993

Użytkownicy
Mistrz
posty177
Propsy75
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Mistrz
@Gushasad parodia Gothica na silniku Skyrima.

Noo parodia czy nie parodia, ale kawalek swiata, ktory jest pokazany na filmiku jest wierna kopia gothica ;O
 
Pozdrawiam mame i tate

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Monk był na tyle ... no może by coś z tym zrobił, gdyby miał za to zgarnąć hajsy. Nie oszukujmy się, może jest KTOŚ, kto by to zrobił, ale za darmo i tak się nie ujawni.
 

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
A jakby tak napisać grę w PHP o Gothicu? Było kiedyś coś takiego jak
www.mk3.minenkolonie.com,
Grałem kiedyś, gra holernie tudna była. :D
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Raczej trza czekać aż wyjdzie OpenZE, potem pewnie będzie to jak już coś prostsze w implementacji.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
A co to ma być to OpenZe? I kiedy ma wyjść?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Z tego co znalazłem, to próba pelnej reimplementacji silnika graficznego Gothica, będąca w bardzo wczesnej fazie tworzenia. Byłbym wobec niej bardzo, bardzo sceptyczny. Nawet gdyby została ukończona, i tak nie poprawiłaby zasadniczo sytuacji - byłaby zapewne mocno wybrakowana, a do tego wciąż trzeba by naklepać masę kodu w C++.

Uważam że o wiele rozsądniejszy był projekt na którym ja sie zastanawiałem - czyli adapter na gotowy silnik graficzny taki jak Unity, mający po prostu wykorzystać jego grafikę w połączeniu z assetami (skrypty, lokacje, modele i tak dalej). Nawet i to byłoby jednak dużo pracy, pomimo że były użyty gotowy przyjazny w użyciu silnik graficzny i bardzo wygodny dla programistów język programowania.

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Z Unity w tej kwestii nie wypaliłęś, za holere nie dodasz obsługi screenreadera
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry