Witam,
Temat zauważyłem dziś na twitterze i postanowiłem się tu zjawić i dorzucić coś od siebie.
Jako, że sam jestem kompletnie niewidomy to na scenie gamingowej istnieje już od około dwudziestu lat. Przerobiłem większość systemów od tych 8-bitowych, 16-bitowych, coinupów [Piękne lata spędzone na klasykach z CPS1/2 i neogeo] po to, co mamy dziś.
Programuje tak dobrze jak widzę, czyli wolałbym się za to nie zabierać.

Oprócz tego, że na co dzień zajmuje się raczej muzyką [głównie perkusista] to od jakiegoś czasu nagrywam voiceacting a także od nie dawna zajmuje się reżyserią dźwięku oraz wspomnianego już actingu.
Co do samego Gothica? oj pamięta się, pamięta próby zagrania w klasyczną jedyneczkę. Uwielbiam tamten system walki z którym nie miałem absolutnie żadnego problemu. Było tu już o eksploracji i fakt, to jest bolączka wielu gier i osób niewidomych. Nie wiem jak mocno modowalna jest sama pierwsza chociażby część ale znając historię i umiejętności ludzkie to wiem, że do zrobienia jest wszystko. Jeśli nie ma tu możliwości o zaawansowanym skryptowaniu które pozwoli podpiąć do kodu pewne dźwięki [audio cues] to wymagany byłby prawdopodobnie nie zły hard coding skill, przecież istnieje exe hacking, dissassembling etc.

Co do samego odczytu napisów w grze nie widzę tutaj żadnych problemów. Pracowałem jakiś czas temu z Mike-m Z. developerem Skullgirls które to od tamtej chwili jest zupełnie grywalne dla osób niewidomych na steamie. Próbowaliśmy znaleźć sposób, by do tego doszło i wyszło na to, że najłatwiejszym sposobem okazało się kopiowanie wszystkich stringów tekstu z gry prosto do schowka co umożliwia automatyczny odczyt przez screen readery [Aplikacje odczytujące ekran]
Jest też alternatywa którą teraz zaproponowałem Zero labs i prawdopodobnie się uda. Możecie poczytać więcej tutaj:
http://davykager.com/projects/tolk/Więcej o projekcie dostępności na Shoryuken:
http://shoryuken.com/2014/01/31/mike-mike-z-zaimont-updates-skullgirls-encore-to-enhance-accessibility-for-blind-players/Co do wspomnianej tu gry japońskiej? to nie jest gra 3d jeśli mam sprostować wypowiedź. Shadow line jest top down ARPG a dla zainteresowanych [Ostrzegałem, JAPOŃSKI] link:
http://www.mm-galabo.com/sr/dl_srfv/srfv_dl.phpJaponia słynie z ciekawych pomysłów. Obecnie pracuję z jednym japońskim developerem nad grą tylko i wyłącznie w audio co ma być mniej więcej w klimatach Metal gear solid. Ów developer, Yukio Nozawa stworzył trylogie [Z czego trzecia część obecnie tłumaczy się na angielski] 2d action RPG-ów. Masa ekwipunku, znajdziek, ukrytych przedmiotów etc. Trochę platformingu, zdarza się nawet latać samolotami czy nawet misje skradankowe. Można powiedzieć, że całkiem blisko tej grze do gier określanych jako medroidvania style.
Bokurano daiboukenn 3, bo o tym jest mowa znaleźć można tutaj:
http://nyanchangames.com/softs/nn3.htmlShadow line ukończyłem z dwa razy i i tak zostało kilka zakończeń do odblokowania. To jest połączenie ARPG z visual novel właśnie gdzie od czasu do czasu mamy jakiś wybór. Niestety, wszystko po japońsku więc trzeba używać translatorów i próbować zrozumieć co i jak. Co do BK3? obecnie mam przegrane z 180 godzin na liczniku i około 610 level a gra ukończona z 3 razy. Jedno przejście to kilka ładnych godzin jeśli wie się co i jak a i tak wiem, że masa sekretów, medali i przedmiotów do odkrycia.
Pracuje również jako sound designer, aktor głosowy, voice director i administrator w projekcie Undead assault. To przeniesienie Blackops zombie mode w świat dźwięku 3d binaural [Dwuuszny dźwięk który po założeniu słuchawek daje wrażenie jakby wszystko działo się obok i dookoła nas]
Chwilowo to typowy early access z dzwiękiem tylko stereo gdyż pracujemy nad biblioteką 3d. WIęcej można znaleźć tutaj:
http://www.undead-assault.comWszystko jest możliwe tylko trzeba chcieć. Sam uważam, że bariery i limity są tylko efektem naszego mózgu więc można je przełamać! ")
Jeśli będą pytania, uwagi itd jestem otwarty na wszelką współpracę czy to w formie freelancerskiego voice actingu do modów / projektów czy do czegoś więcej.
Jestem na Twitterze, steamie, skype, GG więc kanałów jest mnustwo w razie potrzeby.
No, koniec już mojego trucia.
Cheers!