Dzień Screena 2012 59094 177

O temacie

Autor Adanos

Zaczęty 6.06.2012 roku

Wyświetleń 59094

Odpowiedzi 177

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Dzień Screena 2012
2012-06-06, 14:09(Ostatnia zmiana: 2012-06-06, 14:11)
Drodzy użytkownicy!

Zwracam się do was, w szczególności do szefów grup lub osób indywidualnie tworzących moda, z zapytaniem, czy bylibyście zainteresowani kolejną edycją Dnia Screena? Wstępnie termin wyznaczam na sierpień. Na zgłoszenia czekam do końca czerwca.

Co do formy całego wydarzenia... Prawdopodobnie będzie podobnie jak rok temu. Jeśli ktoś by chciał, aby coś zostało dodane, zmienione w organizacji tego wydarzenia, niech pisze.

No i jak zwykle, pytanie, czy robimy imprezę otwartą na inne portale, czy raczej zamkniętą wewnątrz naszego forum?

Regulamin prawdopodobnie będzie podobny do tego z tamtego roku: http://themodders.org/index.php?/topic/14614-regulamin-dnia-screena-2011/

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Dzień Screena 2012
#1 2012-06-06, 14:25(Ostatnia zmiana: 2012-06-06, 14:25)
Niech tym razem dostają wygrane nagrody wszystkie osoby w aktualnych teamach. :lol:
 


Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Dzień Screena 2012
#3 2012-06-06, 14:28(Ostatnia zmiana: 2012-06-06, 14:29)
Good, nie chcę, żeby Avallach, czy kto tam ostatnio był, znowu dostał nagrodę za mój level-design. :lol2:
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Ja najbliższą prezentację prac planuję dopiero po pełnym zaludnieniu i zapotworzeniu świata. Jeśli się wyrobię do tego czasu to tak, inaczej to niestety nie.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Proponuję zmianę w regulaminie, tak by tylko osoby z pewnym stażem na forum np. miesiąc, mogły głosować w ankietach.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Dzień Screena 2012
#6 2012-06-06, 14:41(Ostatnia zmiana: 2012-06-06, 14:47)
Good, nie chcę, żeby Avallach, czy kto tam ostatnio był, znowu dostał nagrodę za mój level-design. :lol2:
Jakie wygrane? Nagrody dostali tylko KZW i Noktis.
@down: i co? To że to było dwa lata temu znaczy że nagrody dostał ktoś jeszcze? Nie, po prostu rok temu nie dostał nikt, bo wygrał cały team (theSect właśnie).

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
To było dwa lata temu Av XD

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ostatnim razem pobiliśmy Rzekę chyba dwa razy większą ilością punktów. Musieliśmy coś dostać, chyba, że wszystko było ustawione. :lol2:
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
warto zwrocic uwagee ze forum rozwija sie w kierunku nie tylko moddingu, a takze tworzenia gier. moze warto byloby dopuscic projekty gier jesli pojawilaby sie satysfakcjonująca ich ilosc?

sam bylbym za otwarciem na inne fora, lecz to w sumie juz by wymagalo szerszej reklamy na odpowiednich portalach
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Ja się zgłaszam :D  mogę pomóc też w organizacji.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Dzień Screena 2012
#11 2012-06-06, 17:47(Ostatnia zmiana: 2012-06-06, 17:48)
Otwarcie się na inne fora oznacza również pozwolenie nowym kontom na udział w głosowaniach. Ostatnio pamiętam był z tym problem, bo ludzie sobie zakładali multikonta by nabić głosy swoim modom. Trzeba by coś z tym zrobić bo inaczej będzie tylko wielki burdel.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Dzień Screena 2012
#12 2012-06-06, 18:07(Ostatnia zmiana: 2012-06-06, 18:10)
Ja najbliższą prezentację prac planuję dopiero po pełnym zaludnieniu i zapotworzeniu świata. Jeśli się wyrobię do tego czasu to tak, inaczej to niestety nie.
W ramach mobilizacji, mogę ostrzec, że grupy, które mają dział na forum nie przystąpią do DS, to stracą dział na forum. Czy to dobra będzie motywacja? :D
Proponuję zmianę w regulaminie, tak by tylko osoby z pewnym stażem na forum np. miesiąc, mogły głosować w ankietach.
Po co? Jest to moim zdaniem nietrafiony pomysł. Jeśli będzie więcej głosów w tej sprawie, to się zastanowię.
warto zwrocic uwagee ze forum rozwija sie w kierunku nie tylko moddingu, a takze tworzenia gier. moze warto byloby dopuscic projekty gier jesli pojawilaby sie satysfakcjonująca ich ilosc?
Nigdzie nie jest napisane, że mają być same mody do Gothica ;p
Ja się zgłaszam :D  mogę pomóc też w organizacji.
Na razie nie ma nic do roboty. Jak będzie, to dam znać.

Co do innych for, to konkrety. Kogo mielibyście na myśli, no i czy znaleźli by się chętni stamtąd?

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
Ja tam proponuję coś zmienić w kwestii głosowania, chyba wszyscy pamiętają incydent kiedy to ThorusTroll zaspamował każdy prezentowany projekt oceną 1, a projekt Edka ocenił na 6.  :lol2:
 
Комиссар RBT

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Ja tam proponuję coś zmienić w kwestii głosowania, chyba wszyscy pamiętają incydent kiedy to ThorusTroll zaspamował każdy prezentowany projekt oceną 1, a projekt Edka ocenił na 6.  :lol2:
Konkrety, co proponujesz?

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
To jemu nie pozwolić głosować i tyle.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Dzień Screena 2012
#16 2012-06-06, 18:21(Ostatnia zmiana: 2012-06-06, 18:22)
Na temat zafałszowywania wyników, już wspominałem kiedyś - możemy nie liczyć wyniku na podstawie średniej arytmetycznej, ale ucinanej albo mediany.
W sumie można popatrzeć na przykładowe głosy z poprzednich lat i na ich podstawie wyliczyć różne typy średnich i zobaczyć który wydaje się najsprawiedliwszy.

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
W ramach mobilizacji, mogę ostrzec, że grupy, które mają dział na forum nie przystąpią do DS, to stracą dział na forum.
W ramach takiej mobilizacji możecie śmiało kopiować materiały z 2011 i wklejać do tegorocznego.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Ocena całoroczna to wszystkie oceny, więc...  :lol:
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Co wy na głosownie poprzez komentarze? Dodajmy to tego uzasadnienie takiej oceny i po kłopocie. Chociaż potem mogą być problemy z pominiętymi głosami.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry