Witam
A zbliżając się do limitu tris, fps maleje chyba z grubsza asymptotycznie, czyli gwałtownie spada po pewnej granicy aż do wystąpienia crasha kiedy pójdzie się jeszcze dalej.
To zdanie wydaje mi się być złym przykładem użycia słowa "asymptotycznie"
Pozdrawiam
http://pl.wikipedia.org/wiki/Asymptotyczne_tempo_wzrostuKonkretnie chodzi o lewą część. Na początku, kiedy tris jest mało, dodawanie ich nie sprawia zauważalnej różnicy w fps. Jednak kiedy przekraczamy pewną granicę, zaczyna bardzo gwałtownie spadać, dążąc do nieskończoności (w tym przypadku: crasha).
Mam tylko pytanie dotyczące fragmentu wypowiedzi Avallach#msg1083417a. Dlaczego niby nie można modelować "z głowy"? Czy to znaczy, że jeśli przyjdzie mi do głowy ciekawy pomysł na model, ale nie znajdę nigdzie zdjęć w rzutach itp. to mam uznać że jest on niewykonalny?
Może inaczej. Kto potrafi, ten może. Ty nie możesz, bo brakuje ci elementarnej wiedzy na temat tego co modelujesz. Krótko mówiąc twoje modele są bardzo nierealistyczne. Jeśli chcesz wymodelować coś, co nie istnieje fizycznie, najpierw tworzy się
szkic koncepcyjny. To na jego etapie ustalasz sprawy takie jak kształt czy użyte materiały. Tworząc go, o ile nie jesteś specem w dziedzinie danego rodzaju przedmiotów, wzoruj się na znalezionych w internecie zdjęciach. W ten sposób twój obiekt będzie zarazem unikatowy, ale zgodny z zasadami które normalnie decydują o pewnych elementach jego wyglądu.
A na początek, można jeszcze łatwiej: modeluj na podstawie cudzych conceptów. Nawet z innych gier. Nikt się o to do ciebie nie przyczepi, a to naprawdę świetna forma nauki. Od razu jeśli są to np concepty mieczy, to w końcu dotrze do ciebie jak z grubsza powinien wyglądać miecz. Dodatkowo bardzo, bardzo polecam oglądanie siatek modeli zrobionych przez doświadczonych grafików, może pozwoli ci to łatwiej załapać pojęcie low-poly. Nie oznacza ono że to co tworzysz ma być kanciaste. Oznacza że to co tworzysz, masz tworzyć minimalnym kosztem tris, przy zachowaniu odpowiedniego wyglądu. Ty tego nie przestrzegasz, u ciebie zarówno wygląd jest nieodpowiedni, jak i triscount za wysoki w porównaniu do tego wyglądu.