Jedairusz - gameartowa teczka 225745 495

O temacie

Autor Jedairusz

Zaczęty 17.06.2009 roku

Wyświetleń 225745

Odpowiedzi 495

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Dawno nic nie pisałem. Trochę pracowałem a trochę marnowałem czas grając. Stwierdziłem, że pora się wziąć za coś z grafiki (jeszcze nie wiem za co - Kolejne enviro? Nauka physically based rendering i modelowania czy może jakieś kolejne handpaintowe assety?)

Co do pracy - pracowałem przy tym: https://www.assetstore.unity3d.com/#/content/12682, video:
https://www.youtube.com/watch?v=-ytJhzoCTMo

Odpowiedzialny byłem za tworzenie modeli budynków na podstawie zdjęć, zmapowanie ich i część roboty przy teksturach (oddawałem zrobiony model z prostym diffuse, które było przerabiane i dodawane były normalki itd.) Z technicznych rzeczy można wspomnieć, że część rzeczy robiona była trochę modułowo, bo np. zrobiłem kilka belek a później złożyłem z nich zestawy o różnej wielkości korzystające z jednej tekstury. Siano na dachach zrobione trochę po gutkowemu, ale też z dodatkowymi plane'ami z alphą. Pojedynczy domek to około 5k tris, może trochę więcej z jakimiś dodatkami.

Kolejna zlecenie to gry na urządzenia mobilne. http://dreamworldengineers.com/
Nie wiem ile mogę pokazać, więc poprzestanę na pojedynczych screenach póki co :)



Może kiedyś pokażę coś więcej :)

No i ostatnie ćwiczenie - pomyślałem, że przebrnę przez workflow pokazany przez jednego z użytkowników polycountu. Nie wygląda to za dobrze, ale w zasadzie to tylko trening techniki - robienie highpoly pojedynczych liści i gałęzi, object paint itp. Jak będę robił jakieś rośliny do konkretnego enviro to muszę to bardziej rozplanować.


Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Jedairusz - gameartowa teczka
#341 2013-12-11, 15:13(Ostatnia zmiana: 2013-12-11, 16:11)
double post
PS: Czy mogę mieć moderatora w całym dziale grafika? Ktoś to zmieni? Tam gdzie najczęściej zaglądam czyli w game-arcie nie mam.

@Avallach
Dzięki, ale nie mam w działach "Tutoriale" i "Bitwy game-artowe"


kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Szkoda, że takie trucki w Enemy Territory nie jeździły przesuwały się do przodu xD
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Genialne! W pierwszych kilkunastu sekundach pachniało nowym Wiedźminem :D Naprawdę świetnie wygląda. Można zobaczyć siatki domków, szczególnie dachów ? I czy można byłoby zobaczyć diffuse dachu ? Wygląda świetnie.

I czy cała roślinność była wypalana przez RTT/xnormal/jakikolwiek baker czy stosowaliście też photosurce ?
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Jedairusz - gameartowa teczka
#345 2013-12-12, 14:19(Ostatnia zmiana: 2013-12-12, 14:34)
Siateczka jednego z budynków plus tekstura słomy. Ta główna była tilująca się całkiem a ta druga tilowała się w osi x i była częścią jednej dużej tekstury z detalami. Oryginalnie tekstury 2k.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/70135936/screeny/bud4_.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/70135936/screeny/bud4_wire.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/70135936/screeny/sloma.jpg
Cytuj
I czy cała roślinność była wypalana przez RTT/xnormal/jakikolwiek baker czy stosowaliście też photosurce ?
Żeby było jasne, ja tylko robiłem kilkanaście modeli budynków, uli itp. :) Nie mam info na ten temat, trzeba by pewnie maila napisać do twórcy
PS: Miniaturki tekstur czy modeli można obejrzeć w unity asset store.

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
Słitaśnie znaczy fajnie że ktoś coś robi : p
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Dzięki.  :)
Na dziś wip, mam nadzieję że jakoś to pomaluję znośnie .


Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Pomysł na trzon rękojeści IMO tragiczny.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
W sumie racja, przemyślę jeszcze to.

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Jedairusz
[img width=750,height=820]https://dl.dropboxusercontent.com/u/70135936/las_3.jpg[/img]
[img width=16,height=16]http://themodders.org/Themes/inferno_mod2/images/icons/assist.gif[/img]This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 854x600.
[img width=750,height=526]https://dl.dropboxusercontent.com/u/70135936/most.jpg[/img]
Zajebiste, przypomniał mi się klimat Torchlighta, uwielbiam te klimaty! :) Enviro też super, widać, że się znasz na swojej robocie.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Jedairusz - gameartowa teczka
#351 2013-12-16, 10:23(Ostatnia zmiana: 2013-12-16, 10:28)
Kyro, dzięki :)
Przed śniadaniem jeszcze wip z malowania tekstur.

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
No i jest zajebiście :ok:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

YetoKnight

YetoKnight

Użytkownicy
posty125
Propsy114
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Fajnie rysujesz.
 
Ja się nie znam, to chętnie się wypowiem.
https://www.youtube.com/user/YetoKnight

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
No i przyszedł czas na testy marmoseta. Nie pytajcie co to jest, chciałem po prostu zobaczyć tekstury na jakimś prostym obiekcie. Na coś poważniejszego przyjdzie czas jak ogarnę lepiej tego nowego marmoseta.


I jeszcze bez teselacji screen:

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Możesz wyjaśnić parę rzeczy? :

height = do teselacji
reflexcivity = diffuse ?
cavity/occlusion/microsurface = co to jest? 
albedo = co to jest ?
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Cytuj
Możesz wyjaśnić parę rzeczy? :

height = do teselacji
reflexcivity = diffuse ?
cavity/occlusion/microsurface = co to jest?
albedo = co to jest ?
Jasne, na początek odsyłam do http://www.marmoset.co/toolbag/learn/getting-started :)
I śpieszę z wyjaśnieniem. Co do height mapy to racja, jest właśnie w slocie displacement map.
Reflexcivity to bardziej specular niż diffuse. Natomiast diffuse to albedo. Cavity/occlusion/microsurface to 3 tekstury w jednym pliku. Każda jest w odcieniach szarości i zajmuje jeden kanał w obrazie RGB. Ostatecznie zamiast 3 tekstur mamy jedną. (można by coś jeszcze dorzucić w kanale alpha  ;D)

Microsurface to gloss - bardzo ważna tekstura jeśli chodzi o nowego marmoseta.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Tak swoją drogą, integracja Marmoseta z Unity pokazana na podstronie Skyshopu pod twoim linkiem jest zajebista :D
Świetnie pokazuje że jakość grafiki w Unity tak naprawdę zależy tylko od tego jakie masz assety (w tym shadery), a sam silnik pozwala na cokolwiek - od prostego low poly z diffuse które ruszy nawet na słabych smartfonach, przez fantazyjny toon-shading aż po taki fotorealizm.

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Jedairusz - gameartowa teczka
#359 2014-01-10, 10:25(Ostatnia zmiana: 2014-01-10, 11:42)
Taki wip highpoly:



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry