Gloria Victis 66958 179

O temacie

Autor Wowoz

Zaczęty 12.07.2011 roku

Wyświetleń 66958

Odpowiedzi 179

sauron
  • Gość

sauron
Gość

Gloria Victis
#40 2011-07-14, 13:57(Ostatnia zmiana: 2011-07-14, 14:17)
to ma przełożenie na dowolną pracę którą robisz, nie tylko gamedev. nie mam i nie będę miał doświadczeń z gamedev ale wydaje mi się że odpowiedzialny zespół to taki który jest zainteresowany tym co robi a nie ma wyjebane na wszystko.

wowoz ja nie mam do ciebie personalnie pretensji, po prostu uważam że każdy kto coś robi, będąc bardziej zaangażowanym będzie lepiej pracował dla dobra zespołu, projektu. wiesz nie trzeba dużo by to spełnić, tylko trochę chcieć i mieć ciekawość.

co do mnie, zwykle rezygnowałem z dalszych prac nad moimi projektami gdy nie widziałem zainteresowania i zrozumienia, nie widzę sensu współpracować z kimś kogo nie interesowało dlaczego a tylko to żeby coś sobie porobić. dokładnie z tego samego powodu odszedłem z bit, zamknąłem 5ta kolumnę i nie robię żadnych innych gier.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
co szkodzi temu żeby jednak wiedzieć?

Może po prostu go to nie interesuje? Gdy "robiłem" w bit to miałem zlewkę na sprawy fabuły czy rozgrywki, bo się na tym nie znam (jak się później okazało, nie tylko ja :lol2: ) i mnie to zwyczajnie nie interesowało.

Cytuj
ta ignorancja jest właśnie podstawą do tego że takie projekty zwykle kończą w sferze marzeń. u podstawy takich projektów leży albo powinno leżeć to że każdemu naprawdę zależy.

Ale to jest utopia o czym już się z resztą przekonałeś.

Cytuj
wkurwia mnie obojętność ludzi których chwalą się że są w jakiejś większej grupie ludzi, tworzących coś razem i jednocześnie nie mają niczego ciekawego do powiedzenia o tym co robią i dlaczego to robią poza oczywistymi kwestiami jak skill i inne podobne.

Bo nie wszyscy mają niedojrzałe ambicje, które sprowadzają się do stworzenia niesamowitej gry przez internet wraz z grupką zapaleńców z liceum. Jak już niedawno pisałem dla wielu rozsądnych to tylko etap, w przypadku grafika etap dzięki któremu może podszkolić warsztat ale i umiejętności pracy w grupie, nad projektem. Nad takim podejściu zyskuje zarówno on jak i grupa. Oczywiście, lepiej byłoby mieć w szeregach samych pasjonatów i zapaleńców, ale tak się nie da. Nawet Ci idealiści po pewnym czasie dojrzewają, wyciągają wnioski bądź po prostu zmieniają podejście na bardziej korzystne i wydajne dla siebie.
 

sauron
  • Gość

sauron
Gość

Gloria Victis
#42 2011-07-14, 14:56(Ostatnia zmiana: 2011-07-14, 15:01)
Nawet Ci idealiści po pewnym czasie dojrzewają, wyciągają wnioski bądź po prostu zmieniają podejście na bardziej korzystne i wydajne dla siebie.

nie ma co do tego wątpliwości, ale jednak tutaj zachodzi przynajmniej moim zdaniem zwykła kalkulacja, jestem w grupie x, robię grę y, ale co ja potrafię o niej powiedzieć? nic.

w tym kontekście taka osoba nie jest zapaleńcem, członkiem tej grupy tak ambitnie walczącej z przeciwnościami, tylko zwykłym freelancerem na usługach.

nie ma w tym absolutnie niczego złego, jest tylko to że nie musisz znać wszystkich aspektów gry, byle znać podstawy.

takich osób zaliczających kolejne projekty poznałem najmniej licząc ze setkę. z nielicznymi dałbym się zamknąć w pokoju i z nimi pracować, bo choć może nie byli szczególnie zainteresowani to nadrabiali to profesjonalizmem, tych zainteresowanych do tej pory chwalę i wspominam.

ogólnie z powodu mojej własnej postawy mam takie a nie inne przekonania co do tego jak powinien wyglądać zespół amatorów pracujący za darmo. zespół pracujący za kasę, to inna bajka i tutaj dopuszczam "mam na to wyjebane". ale choć nawet amatorzy mogą mieć wyjebane to jednak przez zwykła ciekawość która powinna być cechą grafików mogliby chcieć wiedzieć coś więcej, i nie mówię tutaj o tworzeniu fabuły, scenariusza ale podstawowej wiedzy na temat tego, co gdzie jak i kiedy.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Zgadzam się z Tobą, ale jak mówiłem to jest utopia. Być może jest to dobre podejście, przy naprawdę małych grupach i dobrze prosperujących projektach, gdzie od rozpoczęcia do zakończenia dzieli nas kilka miesięcy usianych namacalnymi efektami, ale bez przesady. Trudno oczekiwać zaangażowania i poświęcenia o jakim piszesz w przypadku w którym chodzi o lata mglistej pracy podczas której nie widać w zasadzie żadnych atrakcyjnych dla oka efektów.
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob

Tomek

Gloria Victis
#44 2011-07-14, 17:47(Ostatnia zmiana: 2011-07-14, 17:48)
Tylko że projekty tworzone przez ludzi typu wowoz potrafią zostać wydane, a przynajmniej część takiego projektu potrafi być ukończona, a projekty wydawane przez zapaleńców (przykładem mogą być liczne mody do goticzka) niemal zawsze upadają na etapie planowania. rozwodzenie się nad tym co ma być w projekcie nic nie da, jeśli nie będzie ludzi, którzy sprawnie wykonają te wszystkie zamierzenia bez marudzenia
 

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy

Klark Cent

Gloria Victis
#45 2011-07-15, 00:58(Ostatnia zmiana: 2011-07-15, 01:06)
To będzie tak będzie potem wowoz jako wowoz i wietrzyk jako wietrzyk wietrzyka ukradnie blizzard wowoza shitgames xd

Ale nie martw się masońsko-pedalsko-żydowsko-murzyńsko mendo i tak cię lubię xd
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=027GzOg1sGs
[/media]

Głosujcie na Ether Fields!
http://www.indiedb.com/games/ether-fields
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Mój głos poszedł zanim zapodałeś ten link ale propsa dam bo inicjatywa słuszna  :ok:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
Nie wiedziałem, że jest taki temat na forum, w wakacje nie bywałem często na forum. Postaram się odpisać na zaległe pytania jutro ( tzn. dziś ale wieczorem). Może kogoś to jeszcze zainteresuje. Pytajcie jeśli coś was intryguje, postaram się w miarę możliwości na wszystko odpowiedzieć.
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Dodam tylko tyle, że nie przejmujcie się niedziałającą stroną.

Powstaje nowy blog, portal oraz forum, które cały czas jest udoskonalane, ale już teraz można z niego korzystać pod tym adresem. Tam znajdziecie odpowiedzi na wiele pytań, szczególnie polecam odwiedzić FAQ.
 

Cedric

Cedric

Użytkownicy
posty782
Propsy1084
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja mam problem z forum, bo nie mogę się zalogować.
Trzeba dokończyć rejestracje przez emaila, a mi takowy email nie przychodzi.
Poczta na Gmail, sprawdzałem też w spamie i wszystkich innych tego typu folderach i nie było nic.
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Gloria Victis
#51 2011-12-12, 20:06(Ostatnia zmiana: 2011-12-12, 20:27)
Nie ma żadnego potwierdzenia na email. Jest napisane, ale nic nie wysyła.

Ostatecznie spróbuj tutaj:
http://etherfields.pl/register/


Głosujcie ponownie na:
http://www.indiedb.com/events/2011-indie-of-the-year-awards/top100#vote12892
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
MP: W oficjalnym oświadczeniu pisałeś, że dotychczasowy team wybrał silnik Unity, czy wiesz może więcej o nowym projekcie byłych współpracowników?
Allach, tłumacz się.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Gloria Victis
#54 2012-01-30, 21:08(Ostatnia zmiana: 2012-01-30, 21:10)
Hahahahahah! To jest tak absurdalne że ciężko w to uwierzyć :lol2:  :lol2:
W tym momencie wiele osób może się obrazić, ale Sagaceil i jego silnik to najwartościowsze ze wszystkiego co było w tym projekcie. Jeśli to prawda (a takie info słyszałem od Wuwuzetów), że te marne graficzki w demokratycznych wyborach wyjebały Sagę i jego silnik, to po prostu gratuluję i pokornie składam pokłony.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Dorzuciłbym jeszcze do tego co mówisz wypracowaną "markę" EFa... ale cóż, czekamy na nowe, lepsze.

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
No chłopie to był chyba najlepszy polski niekomercyjny projekt gry... I rozpadł się z takiego powodu... To jest po prostu tak żałosne że nie wiem czy mam się śmiać czy płakać. Nie pojmuję tych ludzi, szczególnie że Saga odwalił kawał zajebistej roboty, dla mnie ten gość to geniusz :D
 


shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Szkoda EF, silnik i to co Kamil zrobił to wg mnie było naprawdę coś. A unity... No cóż, życzę powodzenia bo na pewno się wam przyda + sporo czasu i pracy.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Gloria Victis
#59 2012-01-30, 23:31(Ostatnia zmiana: 2012-01-30, 23:50)
Jeśli ta gra ma kiedykolwiek wyjść, to niestety chyba było jedyne rozwiązanie. Saga nie chciał nikogo dopuścić do silnika. Po części rozumiem, ale sam, w pojedynkę nie był w stanie tego ogarnąć. Tym bardziej, że, z tego co mi wiadomo, zbyt skupiał się na samym silniku niż na grze. Przez co zahamowany był jej rozwój.

Silnik nie był tak idealny, jak mogło się wydawać, aczkolwiek to nie umniejsza Kamilowi - ma łeb i odwalił kawał dobrej roboty. Prace na nowym silniku już trwają, cała mapa jest odbudowywana, a przy tym wiele elementów jest zmienianych i robionych lepiej. Jest kilku programistów z bogatym doświadczeniem. Nikt Sagi nie wyrzucił, to była jego decyzja. Inna sprawa, że Unity nie jest takim złym silnikiem, jeśli są ludzie, którzy potrafią wykorzystać jego potencjał.


Ogólnie niektóre komentarze są dość... nieprzemyślane. Mało kto potrafi docenić resztę ekipy, która to, chcąc nie chcąc stworzyła klimat tej gry i w zasadzie większość z tego, co było widać. Same płótno to nie wszystko, trzeba jeszcze coś namalować. Mówienie, że cała gra to zasługa Sagi, jest trochę niedorzeczna. Prawda, był w pewnym sensie ojcem projektu, ale cały content został wykonany przez inne osoby. Świat, modele i reszta nie przepadły. Mówienie, że to koniec gry w tym świecie to zwyczajna bujda. Anulowany, koniec, wszystko przepadło? Ściema. W niedługim czasie na pewno dowiecie się sporo o nowej grze chłopaków i dziewczyn z Black Eye.





+ Sprostowanie teamu
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry