Project Gothic 4.0 - skyrim creation engine total conversion 155706 391

Ankieta

Czy chcesz aby w grze/modzie Project Gothic 0.4 pojawił się dodatkowy wątek fabularny związany ze smokami?

Tak
35 (71.4%)
Nie
14 (28.6%)

Głosów w sumie: 48

O temacie

Autor Zagłoba

Zaczęty 30.04.2014 roku

Wyświetleń 155706

Odpowiedzi 391

Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty339
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Wiem, że do tego jeszcze długa droga, jednak chciałbym napisać kilka zastrzeżeń odnośnie rozgrywki, które wychodzą z analogii serii Gothic oraz samego Skyrima. Nie wiem na ile te zastrzeżenia mogą okazać się trafne, ale myślę, że warto je wypisać.

Według mnie "magia" pierwszej jak i drugiej części Gothica polegała między innymi na zamkniętym świecie. W obu częściach był on stosunkowo mały, a co za tym idzie większość lokacji była mniej lub bardziej związana z fabułą świata. Dlatego twórcy mogli bardziej skupić się na lokacjach z kategorii easter egg np. krypta obok farmy Onara w Gothic 2. W odróżnieniu od Gothiców, Skyrim oferował bardzo rozległy świat i dużo pobocznych lokacji, które nie różniły się od siebie praktycznie niczym co w moim odczuciu wpływało negatywnie na odbiór świata przedstawionego.

Przyczepię się także do fabuły. W pierwszej części serii o bezimiennym zostaliśmy wtrąceni do Górniczej Doliny, o której nasz bohater nic nie wiedział. To właśnie było panaceum na dobrze opowiedzianą historię. Dążę do tego, że każdy informował nas jak dziecko i w ten sposób dowiadywaliśmy się co się wokół nas dzieje.

W Skyrimie oraz w trzeciej części Gothica było wielu npc, którzy byli wykorzystywani tylko po to, żeby coś na przekazać, a potem ich zdanie na różne tematy przestawało istnieć. W dwóch poprzednich Gothicach każdy npc był ważny. W każdym następnym rozdziale dany npc był do nas nastawiony inaczej niż w poprzednim, adekwatnie do naszych wyborów, wpływu na historię i tego w jakim stopniu tym samym wpływaliśmy na jego życie.

Myślę, że podczas tworzenia moda weźmiesz pod uwagę mój wpis o ile się z nim zgadzasz. Co do świata, chyba nie mam się o co martwić ponieważ wiesz co w Gothicowym uniwersum było najlepsze, mrok i surowość świata :). Tak czy siak życzę powodzenia w dalszej pracy.
 
some things are meant to be

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso

Zagłoba
FatDragon Game Dev.

Project Gothic 4.0 - skyrim havok engine total conversion
#41 2014-05-02, 23:30(Ostatnia zmiana: 2014-05-03, 12:06)
nPC - Rozumiem twoje obawy, ale nie martw się. Zrobię wszystko co w mojej mocy aby gra miała tyle klimatu, że będzie się on aż "wylewał" z monitora. Wychowałem się na grach Gothic 1,2 więc znam grę od środka i rozumiem wasz tok myślenia.   

EDIT:

Kochani, wrzucam hipotetyczną! mape świata gry z czysto hipotetycznym! rozmieszczeniem lokacji. Robię to po to aby pokazać wam mniej więcej o co mi chodzi i jeśli macie własne koncepcje mapy, proszę śmiało umieszczać je w tym temacie. Zachęcam do dyskusji.

Opis mapy:

Północna część mapy została zdobyta i znajduje się juz pod kontrolą orków. Będzie znajdować sie tam kilka spalonych przez orków majątkow ziemskich ( farm ) oraz fortów, w tym ostatni bastion ludzkiego oporu, ktory jeszcze się nie poddał ( tak jak stary obóz w G2 ). Kolorem niebieskim zaznaczona jest rzeka, która dzieli wyspę na dwie części, a wzdłuż rzeki na terenach należących wciąż do ludzi chciałbym rozmieścić 3-4 najważniejsze strategicznie forty. Dodajmy do tego farmy i kopalnie rozsiane po całej wyspie. Na północnym krańcu mapy znajdować będzie się plaża i stary port, zdobyte przez orków. W centrum wyspy będzie znajdowało się Vaurus - główne miasto wyspy Gandor i siedziba Namiestnika Tanatosa itp.



Moje pytanie do Was: czy chcielibyście aby broniący się fort ( ten na terenach orków ) wzorowany był na mieście Vengard z Gothic 3 ?



 
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2672
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Moje zdanie:
  • Jedno miasto w zupełności starczy, lepsze jedno dopicowane(nie tylko od strony graficznej). Nawet przy jednym mieście nie zawsze się udaje- patrz Khorinis kontra to miasteczko w Risen(gówniane, nie warto wracać)
  • Dużo questów pobocznych pojawiających się wraz z rozwojem sytuacji- w Risen po wykonaniu ich w pierwszym rozdziale nie ma za bardzo co później robić
  • Rzeka przecinająca wyspę na pół- co? Chyba raczej przesmyk jakiś, woda chyba słona tam będzie, nie? 
Spoiler

 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

theblues

theblues

Użytkownicy
posty134
Propsy46
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Chcesz wyciąć z 4 gier PB najlepsze rzeczy przenieść na silnik Skyrim ? Uprzedzam że przeważnie tym podobne projekty często kończyły się kompletną klapą. Przecież każda z tych 4 gier miała specyficzny klimat. Inną sprawą jest przeniesienie Gothic na silnik Skyrim. Myślę że to nie ma sensu poniewż silnik Skyrim był tworzony pod grę o całkiem innej mechanice niż Gothic. Widząc po liście zmian chcesz w dodatku silnik Skyrima okaleczyć. Przecież to oczywiste że w że w czasach pierwszych Gothic nie było niektórych możliwości które zaoferował Skyrim. Dla mnie również dziwną decyzją jest że nie bierzesz się za Gothic 4 albo 0 albo przeniesienie któregoś z Gothic na silnik Skyrim. To wygląda tak jakbyś chciał zrobić własną modyfikację na Skyrim ale podciągasz to pod Gothic żeby móc z niego wyciągać modele i bardzo mocno inspirować się pozostałymi cechami serii. Fabuła według mnie niby jest mocno inspirowana Gothic a w ogóle nie ma w niej Gothicowego klimatu. To moje zdanie.
 
– Nazywam się...
– Nie interesuje mnie twoje imię.

Intel Core i7-4770K @ 4.5 GHz + bequiet! Dark Rock 3
MSI Z87-G43
GoodRam 8GB 1333MHz CL9
MSI Radeon R9 290 Gaming 4GB DDR5 512bit

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Mozesz miec swoje zdanie i to szanuje, Ja mam inne i uwazam ze sceptycyzm jeszcze nikogo daleko nie zaprowadzil. To czy mam zamiar obciac silnik Skyrim czy nie to juz moja sprawa. Błąd - wszystkie cztery gry PB wspoldzielily jeden bardzo podobny klimat, nawet Risen1 tworzony byl jako kontynuacja serii Gothic, poczytaj troche po zagranicznych forach to sie dowiesz. Nie widze problemu ze stworzeniem podobnych NPC czy przeniesieniem podobnych questow na silnik Skyrim. Sam silnik ogranicze w pewnych rzeczach ale wiele innych dodam wiec mechanika gry na pewno na tym nie ucierpi.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

hubert280

hubert280

Użytkownicy
posty47
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
nPC - Rozumiem twoje obawy, ale nie martw się. Zrobię wszystko co w mojej mocy aby gra miała tyle klimatu, że będzie się on aż "wylewał" z monitora. Wychowałem się na grach Gothic 1,2 więc znam grę od środka i rozumiem wasz tok myślenia.   

EDIT:

Kochani, wrzucam hipotetyczną! mape świata gry z czysto hipotetycznym! rozmieszczeniem lokacji. Robię to po to aby pokazać wam mniej więcej o co mi chodzi i jeśli macie własne koncepcje mapy, proszę śmiało umieszczać je w tym temacie. Zachęcam do dyskusji.




Opis mapy:

Północna część mapy została zdobyta i znajduje się juz pod kontrolą orków. Będzie znajdować sie tam kilka spalonych przez orków majątkow ziemskich ( farm ) oraz fortów, w tym ostatni bastion ludzkiego oporu, ktory jeszcze się nie poddał ( tak jak stary obóz w G2 ). Kolorem niebieskim zaznaczona jest rzeka, która dzieli wyspę na dwie części, a wzdłuż rzeki na terenach należących wciąż do ludzi chciałbym rozmieścić 3-4 najważniejsze strategicznie forty. Dodajmy do tego farmy i kopalnie rozsiane po całej wyspie. Na północnym krańcu mapy znajdować będzie się plaża i stary port, zdobyte przez orków. W centrum wyspy będzie znajdowało się Vaurus - główne miasto wyspy Gandor i siedziba Namiestnika Tanatosa itp.



Moje pytanie do Was: czy chcielibyście aby broniący się fort ( ten na terenach orków ) wzorowany był na mieście Vengard z Gothic 3 ?


Co do rzeki to  obciąłbym  jej część dając w danym miejscu np jakiś łańcuch górski (z którego mogła by brać początek rzeka) czy coś w tym stylu bo jak ktoś zauważył wcześniej to rzeka przecinająca wyspę na pół to trochę samo z siebie jest nie do końca możliwe. Co do fortu na bazie vengardu do nie mam nic przeciwko ale lepiej coby wzorowany był na bazie królewskiego zamku niż całego miasta.
 
"Wielu żywych zasługuje na śmierć a czasem umierają ci co zasługują na życie. Potrafisz im je zapewnić?" J.R.R.Tolkien

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Taka rzeka wchodzaca w lancuch gorskich to rzeczywiscie fajna sprawa. Chce uzyc tez mapy z Risena1 i troche ja przerobic. Mam np. taki koncept zeby np tam gdzie jest wulkan zrobic jaskinie ( do ktorej trzeba byloby wspiac sie po bardzo waskiej skalnej polce ) gdzie zylyby smoki ,  co sadzicie ?
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2672
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Mozesz miec swoje zdanie i to szanuje, Ja mam inne i uwazam ze sceptycyzm jeszcze nikogo daleko nie zaprowadzil.
BŁĄD!
Jego brak prowadzi do takich rzeczy:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Prawdą jest, że klimat Gothica po części tworzyła ta beznadziejna, trójkątowa grafika i przestarzały silnik. Ciężko mi by było grać w Gothica jako takiego z bloomem, HDR, synchronizacją pionową, albo z ragdoll physics itp. Poza tym, na podstawie swoich własnych obserwacji podczas gry w Skyrima mogę stwierdzić, że jest on znacznie bardziej zabugowany niż Gothic. Jednak projekt bardzo mi się podoba, choć to raczej wygląda na moda do Skyrima typu Falskaar. Tylko nie wiem jak to będzie chodzić, skoro chcesz edytować silnik. Skyrim też ma dość specyficzny sposób moddingu i każdy, kto kiedykolwiek używał modów w tej grze wie, że największym problemem w nim jest kompatybilność i stabilność. Zainstaluj jednego moda za dużo i co parę minut masz "witam, pulpit". Zmiany silnikowe mogą spowodować jeszcze więcej bugów i może być problem z kompatybilnością.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Z tego co wiem rosjanin od Gothic oroliga wprowadzil juz jakies nowe skrypty zmieniajace mechanike gry zapytam go jak ze stabilnoscia ale mysle ze jest ok.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Mozesz miec swoje zdanie i to szanuje, Ja mam inne i uwazam ze sceptycyzm jeszcze nikogo daleko nie zaprowadzil.
BŁĄD!
Jego brak prowadzi do takich rzeczy:
Spoiler
Ten obrazek jest po prostu esencją tego czym było GWW i zarazem karykaturą tego do czego zbliżały się (przynajmniej pomysłami, bo nie potrafiły tego implementować) niektóre teamy na tm. Trzeba to gdzieś zachować, to po prostu element historii tego forum :lol2:

Zrobienie takiej kroniki z linią czasu, obrazkami i anegdocikami byłoby w sumie całkiem ciekawe, w końcu to forum istnieje dłużej niż połowa życia niejednego z użytkowników :D

theblues

theblues

Użytkownicy
posty134
Propsy46
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Prawdą jest, że klimat Gothica po części tworzyła ta beznadziejna, trójkątowa grafika i przestarzały silnik. Ciężko mi by było grać w Gothica jako takiego z bloomem, HDR, synchronizacją pionową, albo z ragdoll physics itp. Poza tym, na podstawie swoich własnych obserwacji podczas gry w Skyrima mogę stwierdzić, że jest on znacznie bardziej zabugowany niż Gothic. Jednak projekt bardzo mi się podoba, choć to raczej wygląda na moda do Skyrima typu Falskaar. Tylko nie wiem jak to będzie chodzić, skoro chcesz edytować silnik. Skyrim też ma dość specyficzny sposób moddingu i każdy, kto kiedykolwiek używał modów w tej grze wie, że największym problemem w nim jest kompatybilność i stabilność. Zainstaluj jednego moda za dużo i co parę minut masz "witam, pulpit". Zmiany silnikowe mogą spowodować jeszcze więcej bugów i może być problem z kompatybilnością.

Gdzieś tam wcześniej ktoś pisał że ZenGin jest przestarzały. Gdyby miał wyjść nowy Gothic to tylko na tym silniku :D.

Aha i jeszcze pewne równanie odemnie:

RPG Bethesdy- Bugi. To już jest symbol serii TES.




 
– Nazywam się...
– Nie interesuje mnie twoje imię.

Intel Core i7-4770K @ 4.5 GHz + bequiet! Dark Rock 3
MSI Z87-G43
GoodRam 8GB 1333MHz CL9
MSI Radeon R9 290 Gaming 4GB DDR5 512bit

Splash

Splash

Moderator
posty4208
Propsy3410
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
RPG Bethesdy- Bugi. To już jest symbol serii TES.
Widziałeś kiedyś grę XXI wieku bez bugów?
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2672
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Cytuj
RPG Bethesdy- Bugi. To już jest symbol serii TES.
Widziałeś kiedyś grę XXI wieku bez bugów?
http://gabrielecirulli.github.io/2048/
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
. Gdyby miał wyjść nowy Gothic to tylko na tym silniku :D.

I pewnie PB nic by nie zarobiła bo dla gimb byłaby za słaba graficzka :/ Mimo to sam mam marzenie zagrać kiedyś w jakąś grę PB na tym silniku :)
 

Splash

Splash

Moderator
posty4208
Propsy3410
ProfesjaNierób
  • Moderator
Pagan, ta gra początkowo miała bugi, które już zostały naprawione :ok:
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

theblues

theblues

Użytkownicy
posty134
Propsy46
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Cytuj
RPG Bethesdy- Bugi. To już jest symbol serii TES.
Widziałeś kiedyś grę XXI wieku bez bugów?

No cóż ale oni przesadzają. Samymi bugami z Daggerfalla ( jeśli ktoś kojarzy o jaką grę chodzi  :lol:) można by obdarzyć całą serię Gothic i jeszcze by zostało.
 
– Nazywam się...
– Nie interesuje mnie twoje imię.

Intel Core i7-4770K @ 4.5 GHz + bequiet! Dark Rock 3
MSI Z87-G43
GoodRam 8GB 1333MHz CL9
MSI Radeon R9 290 Gaming 4GB DDR5 512bit

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Ale Gothica inaczej się moduje niż Skyrima. Mody go Gothica korzystają ze 100% jego skryptów, w Skyrimie występuje "wszczepianie" fragmentów kodu napisanych przez moddera. Dlatego jeżeli będziesz edytował silnik Skyrima, będzie on niekompatybilny z oryginalnym, co w rezultacie doprowadzi do tego, że Twój mod będzie niegrywalny dla nikogo. Jedyne wyjście dla mnie to stworzenie nowych bibliotek dll (na tej zasadzie są stworzone m.in. ENB).
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Panowie - powiem to jeszcze raz: ROZUMIEM WASZE OBAWY, ale nie bójcie się ponieważ nie zamierzam zrobić z tego cukierkowej historii o bezimiennym bohaterze z różowymi smoczymi skrzydłami jeżdżącym na różowym, zaczarowanym jednorożcu, walczącym z niebieskimi skaczącymi pająkami, które strzelają białymi kulami ognia...

 Będzie bardzo mrocznie, wymagająco ( poziom trudności identyczny lub minimalnie niższy względem G2 NK ) i bardzo klasycznie-gothicowo. Dlatego właśnie chce wykorzystać wybrane, podobne do siebie elementy z czterech wymienionych gier, ponieważ uważam że biorąc dowolny element z którejś z nich można wsadzić go do innej bez wywoływania efektu " WTF przecież to nie pasuje?! "  Oczywiście można byłoby się doczepić do pewnych różnic np. że w Gothicu dużą rolę fabularną pełnili Orkowie, natomiast w Risenie ich nie było, natomiast ich miejsce przejeły Jaszczuroczłeki. Spokojnie bo na pewno nie zrobię kaszany umieszczając jednych i drugich jako dwóch równoległych, głównych przeciwników. Rola jaszczuroczłeków ( jeżeli w ogóle w modzie się pojawią ) zostanie sprowadzona jedynie do funkcji zwykłych potworów zamieszkujących wyspę, tak jak np. ścierwojady czy kretoszczury. Nie popełnie też innego, podobnego błędu - gra ma być SPÓJNA - stawiam to za moją główną przesłankę przy tworzeniu tej modyfikacji.   

Nie wiem ile większego nakładu pracy będzie to ode mnie wymagało, ale chciałbym wprowadzić dowolność w podejmowaniu decyzji fabularnych mianowicie - np. tak jak w Gothicu 3 była możliwość opowiedzenia się po stronie Orków, lub walczenia o wyzwolenie Myrtany po stronie buntowników . Umieszczenie takiej możliwości wyboru zmniejszyłoby liniowość fabuły i pozwalałoby wprowadzić dwa możliwe zakończenia gry.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

theblues

theblues

Użytkownicy
posty134
Propsy46
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Życzę powodzenia. Mam przeczucie że modyfikacja albo skończy się jak przeskok z Fallout 2 na Fallout 3 (hit) albo z Duke Nukem 3D na Duke Nukem Forever (no... źle trochę).

PS. Ta modyfikacja to bardziej z naciskiem na pierwsze 2 części Gothic czy G3 i R1 ?
 
– Nazywam się...
– Nie interesuje mnie twoje imię.

Intel Core i7-4770K @ 4.5 GHz + bequiet! Dark Rock 3
MSI Z87-G43
GoodRam 8GB 1333MHz CL9
MSI Radeon R9 290 Gaming 4GB DDR5 512bit


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry