PROJECT GOTHIC 4.0 - SKYRIM CREATION ENGINE TOTAL CONVERSION MOD
Witam wszystkich serdecznie! Chciałbym oficjalnie ogłosić, że rozpocząłem pracę nad " Project Gothic 4.0 "
Jest to drugi ? ( po Gothic Oroliga ) projekt moda total conversion przenoszącym elementy świata i fabuły Gothic 1, 2, 3 oraz Risen1 na silnik Creation Engine gry Skyrim.
Czym będzie Gothic 4.0 ?
- Gothic 4.0 ma szansę stać sie pierwszym polskim modem, który połączy najlepsze klasyczne elementy króla cRPGów z 2001 roku z nowoczesnym silnikiem Creation Engine. Będzie starał wykorzystać najlepsze rozwiązania mechaniki gier Piranha Bytes aby stworzyć prawdziwie niezapomnianą przygodę.
Ale ale! Dlaczego "Project Gothic 4.0" ?
- Nazwa Gothic 4.0 ma nawiązywać do serii gier Gothic, jednak nie nazwałem projektu Gothic 4, ponieważ zdecydowałem, że mod nie będzie stanowił kontynuacji fabularnej gry Gothic2 Noc Kruka, ani Gothic 3.
Nie jest to ani Gothic 4 ani Gothic 0 , mimo, że mod będzie odrywał się fabularnie od jego protoplastów - to zamierzam wykorzystać w nim najlepsze elementy gier G1, G2, G2 NK, G3 oraz Risen. Cyfrowe oznaczenie 4.0 ma nawiązywać również nazwą do nowoczesnego silnika Skyrim na jakim zostanie stworzona modyfikacja.
No dobra dobra...Ale jaka jest fabuła moda ???
- Mod posiada już wstępnie ustaloną fabułę ( czytaj niżej ) jednak jej ostateczny kształt zależy od Was!!!
Czekam na wasze pomysły!
*****
Zależy mi na stworzeniu modyfikacji wykorzystującej najlepsze, najbardziej klimaciarskie elementy serii Gothic
Wasza rola polega na wypisaniu w tym temacie waszych pomysłów na stworzenie idealnego, wymarzonego świata Gothic. Wypiszcie elementy które najbardziej spodobały wam się w grach Gothic ( np. questy, NPC, potwory, ekwipunek itd. ) , a Ja spróbuje połączyć je ze sobą i przenieść na silnik Skyrima tworząc wspaniałą modyfikację od której nie można będzie się oderwać!
Chwila chwila...! Przecież stworzenie takiej modyfikacji zajmuje kupę czasu! Nie boisz się, że projekt takich rozmiarów może się nie udać ?
-Oczywiście zdaje sobie sprawę, że nie będzie to łatwym zadaniem. Mam już doświadczenie w tworzeniu modów i nie lubię rzucać słów na wiatr. Jednak nie uznaje półśrodków, a życie nauczyło mnie - że albo robić coś porządnie, albo wcale - jak mawiał mój Ś.P. dziadek "Nie ma srania po krzakach!!!". Z pomocą przychodzi mi Creation Kit Bethesdy, którego nauka jak na razie wychodzi mi sprawnie ( odpukać! ). Faktem jest to, że z czasem do ukończenia moda w 100% będę potrzebował pomocy innych moderów, jednak postaram się wykonać samemu tyle ile się da. Posiadam pełny dostęp do modeli z gier Gothic 1, Gothic 2/NK , Gothic 3, Risen 1 i aktualnie udało mi się bez większych problemów przenieść kilka z nich na silnik Havok. Dodatkowym atutem jest fakt, że posiadam bardzo bardzo wiele modeli 3d z gier PB, jak i modeli "fanowskich" , co bardzo skróci czas przygotowania moda.
Szczegóły moda:
- styl rozgrywki bliźniaczy względem poprzednich gier takich jak Gothic 1 Gothi2
- brak supermocy i krzyków u bohatera, możliwość zdobycia specjalnych umiejętności w trakcie rozgrywki takich jak focus
- miejsce akcji: klimat śródziemnomorski - góry, gęste lasy, praktycznie puste spopielone pola
- brak pusynii Varant, możliwe że pojawią się zlodowaciałe górzyste tereny podobne klimatem do Nordmaru
- część lokacji żywcem przeniesiona z Gothic 2, 3 oraz Risen1
- otwarty świat, możliwość swobodnej eksploracji świata gry
- nieliniowa fabuła, gra podzielona na rozdziały
- interakcja z elementami otoczenia: krzesła, łóżka ( sen i odnawianie energii ),
- znany z gier gothic system zdobywania doświadczenia, poziomów i rozdzielania punktów doświadczenia na umiejętności
- rozwój postaci "od zera do bohatera"
- umiejętności wyuczane u nauczycieli
- brak koni w grze jak i jazdy konnej, jednak obecność szybkiej teleportacji
- pojawią się smoki, jednak ich rola będzie prawdopodobnie marginalna
- bardzo ciemna i mroczna kolorystyka krajobrazu
- pojawi się większość, lub wszystkie potwory razem z ich oryginalnymi dźwiękami i animacjami + dodane zostaną zupełnie nowe
- elementarny system wyposażenia znany ze skyrim: osobne sloty dla: hełmów, kirysów, butów, rękawic, pierścieni, amuletów i być może więcej
-brak ograniczenia wagi niesionych przedmiotów
-spanie w łóżkach odnawia zdrowie
- znany z serii gothic 1/2 moduł animowanego podglądu elementów wyposażenia w ekwipunku, oparty na tym istniejącym w skyrim
- nowy wygląd ekwipunku i karty umiejętności bohatera
- zwiększony stun/stagger efekt przy uderzeniu przeciwnika w trakcie walki w porównaniu do vanilla skyrim
- tematyka: intryga polityczna, świat podobny do gothic 3, obecność ras ludzi oraz orków, być może pojawią się jaszczuroludzie
- kraina: zamki, warownie, wioski, pola uprawne, farmerzy, magowie, paladyni, bandyci, orkowe osady itd...
- możlwiość okradania nieprzytomnych NPC
- własne domy ( edit: ten element jednak zostanie usunięty )
- broń: kusze, łuki, dual-welding, broń dwuręczna; miecze,topory, tarcze, broń jednoręczna
- pływanie
- możliwe, że powróci wspinanie się po drabinach
- powrót magicznej rudy razem z tworzeniem broni z magicznej rudy o unikalnych właściwościach
- przyjaciele podobni do tych z gothic 1/2, możlwiość walki w grupie
- przywoływanie zwierząt, potworów do walki u naszego boku
- ekrany ładowania ograniczone do minimum
- ręcznie rysowana mapa przedstawiający zniszczony wojną krajobraz pełny jaskiń, kopalń, zamków
- uderzająco podobne modele domów, budynków, zamków, mostów wzięte żywcem z gier Gothic 3 i Risen 1
- powierzchnia mapy 3-4 krotnie większa od mapy świata Risen 1
- możliwość dołączenia do jednej z kilku frakcji, będzie obecna także kasta płatnych Łowców Potworów
FABUŁA:
Naznaczony przez życie bohater, oskarżony o gwałt i podwójne morderstwo zostaje skazany na dożywotnią karę ciężkiej pracy w kopalni i trafia statkiem na Gandor, kolonię skazańców - jedną z najistotniejszych ekonomicznie dla królestwa Myrtany wysp. Królestwo Myrtany znajduje się w
szczytowym etapie wojny domowej, gdzie różne ugrupowania polityczne walczą między sobą o władzę, sytuację dodatkowo pogarsza fakt, że wyspa Gandor znajduje się pod oblężeniem wiecznego wroga królestwa - orków, którzy planują zmazać
rasę ludzką z powierzchnii ziemi. Lord Thanatos - namiestnik Króla Rhobara IIego, rządzi twardą ręką próbując utrzymać sytuację na wyspie w ryzach. Zadanie to nie jest łatwe z uwagi na regularne orkowe ataki, którzy niszczą i zasypują
kopalnie ( które mają na celu regularnie dostarczać na kontynent statki pełne magicznej rudy, potrzebnej do opłacania armii do walki z Orkami ). Na domiar złego orkowie nie przebierają w środkach mordując i paląc całe wsie, ponadto
regularnie organizują zbrojne oblężenia stopniowo zdobywając punkt po punktcie ostatnie bastiony ludzkiego oporu na wyspie, którymi są królewskie warownie - większość strategicznych miejsc wyspy znajduje sie już pod kontrolą orków,
nie zostało dużo czasu zanim orkowie zoorganizują się i przepuszczą atak na głowne miasto wyspy, siedzibę Namiestnika. Jednak nie tylko Orkowie są problemem - narastający na wyspie konflikt i chaos wykorzystały ugrupowania przestępcze,
zoorganizowane w zbrojne bandy, które napadają na wsie mordując bezbronnych rolników, a ich samowola ma wydźwięk także w napaściach na poruszające się między miastami wozy kupieckie. Nagłe tajemnicze zniknięcie dziesięciu królewskich
magów, sprawiło że Namiestnik, który utracił ważne wsparcie kasty magów jest bliski załamania nerwowego, a losy całej wyspy wiszą na włosku.
Zadaniem bohatera będzie wyjaśnienie i odnalezienie 10ciu zaginionych magów, którzy znikneli bez śladu a także zbadanie tajemnicy która spowiła wyspę...
W pierwszym dniu trafiamy na wyspę, bohater zostaje zakuty w kajdany i przewieziony do kopalnii. Przez pierwsze cztery dni pracujemy w kopalnii wykonując obowiązki robotnika, gdy nagle królewski emisariusz przynosi
nam wiadomość o naszym ułaskawieniu.
- Ty! Skazańcze! Mam dla Ciebie ważną wiadomośc, posłuchaj:
+ Co ?! O co chodzi ?
- Jestem królewskim emisariuszem, mam odczytać Ci list
+ W takim razie zamieniam się w słuch
- ( czyta ) "Ja, królewski sędzia Grant dnia 26ego roku 3442 naszej ery, decyzją królewskiego sądu najwyższego ogłaszam, że skazaniec nr. 70902 w sprawie gwałtu i morderstwa uznany zostaje za niewinnego. W świetle nowych dowodów, ale
przede wszystkim z powodu nagłej śmierci oskarżyciela, Sąd najwyższy orzekł że skazaniec nr. 70902 wraz z dniem 26 3442 roku n.e. odzyskuje wolność. Wiadomość tą należy niezwłocznie przekazać skazańcowi i dopełnić wszystkich
wymaganych formalności aby można było zwolnić skazańca z obowiązku odbywania kary. Skazaniec wraz wiadomością ma otrzymać 30 sztuk złota, komplet czystych ciuchów na przebranie, miksturę lecznicza, kilogram kiełbasy i kilogram chleba jako jednorazowy prowiant.
niżej podpisany
Sędzia Grant, członek Sądu Najwyższego Królestwa Khorinis.
+ No pięknie, cholera jasna! Ale co Ja mam z tym zrobić skoro już wylądowałem na tej przeklętej przez Bogów wyspie ???!
- Niestety mam dla Ciebie smutną wiadomośc - zgodnie z nakazem sędziego otrzymasz garść złota i prowiant na kilka następnych dni. Sytuację taka jak twoja zdarzają się tu nie częściej niż raz na 8-10 lat, więc Namiestnik Thanatos
nie będzie zawracać sobie głowy odsyłaniem Cie z powrotem na kontynent, tym bardziej skoro ma na głowie szalejącą wojnę domową i ataki cholernych orków, którzy lada dzień mogą zawitać do tej kopalnii i wyciąć nas w pień...
Poza tym powrót statkiem do Khorinis to droga impreza płacona złotem... Chociaż...Gdybyś miał glejt namiestnika, wtedy mógłbyś za darmo wrócić na kontynent razem z paladynami, na jednym z ich statków... Glejt Namiestnika...haha! Taki glejt dla gwałciciela,
o czym Ja w ogóle mówię hahaha!!! Na twoim miejscu nie liczyłbym na to...
- Zamknij morde urzędasie, nie jestem żadnym gwałcicielem, widziałeś papier.
+ Niech Ci będzie... I tak nigdy nie wespniesz się wyżej niż klasa robotnicza haha! Założe się że zgnijesz w tej ciemnej kopalni, a na koniec przyjdą tu orkowie i wszystkich wymordują, w tym Ciebie. Nie będę na to czekać, zabieram się najbliższym królewskim statkiem z powrotem na kontynent, tam jest bezpieczniej...
-Zobaczymy...zobaczymy...
Po tej burzliwej dyskusji bohater odzyskuje wolność i może swobodnie opuścić kopalnie i zająć się podążaniem za celami fabularnymi.
[ EDIT: mogę przez następnych kilka godzin być niedostępny na forum i nie odpisywać ]
Pozdrawiam
( Poniżej wklejam screeny z moich, aktualnych testów modeli Risen 1 i Gothic 3 na silniku Havok, oraz kilka screenshotów pokazujących kilka z bardzo wielu modeli, które posiadam na dysku )
**********
Post połączony: 2014-04-30, 22:20