Nowinki ze świata Game-Artu 100287 294

O temacie

Autor Jedairusz

Zaczęty 1.03.2012 roku

Wyświetleń 100287

Odpowiedzi 294

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Nowinki ze świata Game-Artu
2012-03-01, 13:23(Ostatnia zmiana: 2012-03-01, 14:04)
Może kogoś zainteresuje:
http://www.polycount.com/darksiders-ii-create-a-weapon-contest/


//Buła: Tworzę z tego temat zbiorowy - tutaj rzucajcie wszystkie nowinki o takiej tematyce.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Max3d.pl:

Cytuj
Do 8 kwietnia Unity Technologies rozdaje za darmo licencje dla Unity iOS Basic i Unity Android Basic. Każda to wydatek ok. $400. Jesli ktoś chce rozpocząć zabawę z tymi mobilnymi platformami to naprawdę jest to świetna okazja.
wiecej na:
store.unity3d.com/index.html
 


Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Jak to nie ten dzial?
 


Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Nowinki ze świata Game-Artu
#5 2012-03-11, 18:44(Ostatnia zmiana: 2012-03-11, 18:48)
UDK to też nie game art, a nawet nie wiesz jaki procent używających go to tylko graficy.
Jak sama nazwa mówi silniki gier są połączone z game artem...
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Nowinki ze świata Game-Artu
#6 2012-03-23, 14:45(Ostatnia zmiana: 2012-03-23, 15:34)
Dostępna jest już do pobrania i testowania za darmo kolejna beta programu Photoshop w wersji CS6.

http://labs.adobe.com/technologies/photoshopcs6/
 

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Dostępna jest już do pobrania i testowania za darmo beta programu Photoshop w wersji CS6.
Nom... od października 2011 :ok:  Swoją drogą polecam :ok:
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
A to ciekawe bo na każdym serwisie o grafice są daty z dzisiaj albo wczoraj...
 

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
A to ciekawe bo na każdym serwisie o grafice są daty z dzisiaj albo wczoraj...
Niestety, jak pamiętasz jeszcze 3-4tyg temu chwaliłem się ciemnym interfejsem CS6 :lol:  On sam jak już wspomniałem dostępny jest od października - to tutaj to po prostu kolejna wersja :ok:
 


Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dobra, skoro na każdym kanale jest zapisana jedna tekstura, to jak on zapisał w jednym kanale całe RGBA? Mózg rozjebany...
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium


Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Nowinki ze świata Game-Artu
#13 2012-03-28, 20:51(Ostatnia zmiana: 2012-03-28, 20:52)
W gimpie chyba tego nie ma, ale w PS jak się włączy Channels to widać kanały i każdy można z osobna edytować.
Zrobił to na tym, a później pewnie tylko działał na konkretnym kanale. Fajna i genialna sprawa.
Barwy na bank w UDK robił za pomocą modyfikatorów :D
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W Gimpie jest takie coś. Pewnie nie tak rozbudowane jak w PS, ale jest ;).
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
http://www.unrealengine.com/flash/

Obczajcie to. Wygląda lepiej niż G3 i chodzi... we flashu :lol:
Ciekawe czy to rozwiną i zrobią konkurencję Unity? :D
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Nowinki ze świata Game-Artu
#16 2012-03-29, 16:16(Ostatnia zmiana: 2012-03-29, 16:32)
Unity też jest już w wersji Flashowej :D
Niestety sam fakt chodzenia na tym to jeszcze nie wszystko, nadal o ile rozumiem UE3 ma masakrycznie wyższe wymagania i pewnie rozmiar plików jest nieporównywalnie większy. Jednak gdyby odpowiednio to zoptymalizowali... :D

//edit: obejrzałem, i z tego co widzę na razie Unity pod względem grafiki jest daleko do przodu. Ta wersja UE została mocno poprzycinana, tak żeby móc odpalić się m.in. na iOSie, całość wygląda dość biednie - jedyne co zauważyłem, to jakieś proste cieniowanie, normalki, być może specular (nie zwrócił mojej uwagi, może nie ma), animowane tekstury. Może to po części wina biednej lokacji, która jest dość pusta i zawiera masakrycznie uproszczone modele. No i w końcu to nawet nie jest demowa gierka, sam pokaz renderingu + proste sterowanie (niewygodne, bo bezpośrednio portowane z iOS).
Sugeruję obejrzeć http://unity3d.com/gallery/demos/live-demos , zwłaszcza kompletną mini-grę która jest tam zawarta, BootCamp (z racji tego że to cała gra, zależnie od łącza lot helikopterem - zarazem interaktywny ekran ładowania - może chwilę trwać).

//edit2: w zasadzie wszystkie dema Unity są zajebiste, po prostu pokazują różne cechy silnika, wszystkie są warte zobaczenia :D

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Nowinki ze świata Game-Artu
#17 2012-03-29, 17:13(Ostatnia zmiana: 2012-03-29, 17:18)
Oglądałem demka unity i nie zgodzę się że jest niewiadomo jak daleko do przodu...
Mnie akurat bardziej spasiła grafika z tego demka UE3 na flashu.
A na pewno alphy działają lepiej, na unity w tym demku z wyspą tropikalną ta trawa tak wali po oczach że szok :D  A tu są elegancko wygładzone.
 

kazzmir
  • Gość
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
A gdzie info o blenderowskim bursterze? Co prawda nowinką to nie jest bo było to już jakiś czas w sieci, ale chyba warto wspomnieć.

Trochę info
Przykłady online
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry