konwent "Inne Sfery" 81241 260

O temacie

Autor

Zaczęty 10.08.2011 roku

Wyświetleń 81241

Odpowiedzi 260

Darkhan

Darkhan

Użytkownicy
posty42
Propsy8
  • Użytkownicy
Ogólnie, jest cały blok do zapełnienia, jeszcze podam dokładne godziny programu dziś po 23 :)
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Wowoz&Veq - grafika 2d/3d, software, technika , tricki i przydatne metody.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

konwent "Inne Sfery"
#122 2011-08-30, 21:34(Ostatnia zmiana: 2011-08-30, 21:35)
Avallach - komponenty gry (engine, skrypty, modele, tekstury, animacje, dźwięki), renderowanie grafiki 3d w grach (z objaśnieniem optymalizacji). Całość mogę opisać na przykładzie Gothica (chociaż tutaj na temat renderowania mógłbym powiedzieć TYLKO o optymalizacji, bo shaderów nie ma w ogóle) i wspomnieć o Unity.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Ty avallach lepiej sie do tekstur nie pchaj :lol:
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
a jak chcesz tez na modele to tylko na przykladzie gothica :lol:
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
No powiedziałbym tylko ogólnie jak są wykorzystywane przez engine, czyli wspomniał coś o mapowaniu, mipmappingu, filtrowaniu. Co do grafiki, to tylko o konwencjonalnym low-poly, w żadnym wypadku grafice Crysisowej ; p

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
@Darkhan

Już jest trochę po 23 i jak z godzinami? :D
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Darkhan

Darkhan

Użytkownicy
posty42
Propsy8
  • Użytkownicy

Darkhan

konwent "Inne Sfery"
#127 2011-08-31, 08:55(Ostatnia zmiana: 2011-08-31, 08:56)
racja, daj mi sekundę, przepraszam wczoraj maiłem zabiegany dzień bardzo już o to pytam :)
 

Darkhan

Darkhan

Użytkownicy
posty42
Propsy8
  • Użytkownicy

Darkhan

konwent "Inne Sfery"
#128 2011-08-31, 09:10(Ostatnia zmiana: 2011-08-31, 09:15)
Program wstępnie piątek: 18:00 - 2:00, Sobota: 10:00 - 2:00, Niedziela: 10:00 - 16:00 (przy czym Niedziela jest zwykle najmniej aktywnym dniem)

Będziemy (najprawdopodobniej) mieli dostęp jako blok gier do: 1 sali prelekcyjnej - 1 sala Console + PC room(24 h prawdopodobnie) i 1 Retrogralnia (prawdopodobnie jak wyżej - chociaż tym już nie ja zawiaduję) - Czasami dla większych punktów dostęp do dużej sali (kawiarenka, lub sala teatralna)

edit: poprawaka - piątek od 18:00 :)
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
A jakieś darmowe żarcie bedzie, typu pizza? :D
 

Darkhan

Darkhan

Użytkownicy
posty42
Propsy8
  • Użytkownicy
powinny być zniżki na pizzę, co do darmowego żarcia, nie jestem pewien czy to byłoby możliwe przy naszym budżecie, zwłaszcza ze ludzi robiących program na Inne Sfery jest naprawdę dużo, ale tak na prawdę, ew. catreing jest jeszcze w trakcie załatwiania :)
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan

shergar
The Modders

konwent "Inne Sfery"
#131 2011-08-31, 10:15(Ostatnia zmiana: 2011-09-01, 13:59)
Dobra to ja jestem za tym, żeby od 14 zacząć w sobotę. Wstępnie tak można by podzielić panel (piszcie swoje pomysły).

I. Modding gier.
1. Wprowadzenie, powstanie tm, praca nad modami do Gothica, scena moddingu Gothica i innych gier, etc. (ja, kazz, ktoś jeszcze chętny?) - moge was wesprzeć mą piersią, jako,ze bylem xD szefem grupy modderskiej, no i niby moddowalem tego goticzka - Wowz
2. Technikalia związane z tworzeniem modów do Gothica (avallach, ktoś jeszcze?)
3. Jak ktoś chce może przedstawić własną modyfikację do innej gry + technologie (ktoś chętny??).
4. Skrypty, czym są, czym się różnią od języków programowania, dlaczego nie można grzebać w engine i jak to obejść (avallach, ktoś jeszcze??)
5. Grafika w modach, przykłady, trochę o procesie powstawania grafy (może KZW? ktoś jeszcze?) no niby ja z veqiem mamy miec jakis wyklad, ale nie wiem czy to sie podpina pod modding, bo chcialismy bardziej next genowe zagadnienia wziac pod uwage - wwz
6. Muzyka, analogicznie jak wyżej (byłby ktoś chętny??)
7. Podsumowanie części związanej z moddingiem, jakieś wnioski, dyskusja (wszyscy prowadzący + ktoś chętny??)

II. Indie dev.
1. Wprowadzenie, od czego warto zacząć i jak, co nieco o procesie produkcji gier (mła i ktoś chętny jeszcze??)
2. Wybór technologii, dlaczego jest tak istotny, co wybrać (UDK, Crysis, Unity, etc) etc. (weźmiemy UDK na przykładzie BIT, ktoś chce powiedzieć coś o crysisie, unity??)
3. Grafika w grach wideo, jaki soft wybrać, proces powstawania, jak wygląda konwersja do silnika, na co należy zwrocić uwagę, etc. (tutaj z BIT adam by coś powiedział na podstawie udk głównie, ktoś jeszcze chętny?)
4. Kodowanie gier (ktoś chętny?)
5. Design w grach komputerowych (w sumie mogę coś powiedzieć, ale może Darkhan by też się powymądrzał? :D  ktoś jeszcze?)
6. Jakieś propozycje? Co jeszcze? Kazz coś o spójności historycznej miał powiedzieć?
7. Iphony?? Ktoś chętny?
8. Podsumowanie (mła + wszyscy prowadzący)

Do 18 powinniśmy się wyrobić :D  Oczywiście każdy punkt poparty prezentacją, przykładami, etc.

Uwaga co do moderowania panelu. Myślę, że trzeba wprowadzić na początku jasne zasady, np. możliwość zadawania pytań w trakcie każdej prelekcji, bo nie ma sensu zbierać wszystkiego na koniec całego bloku, ew. pod koniec konkretnego punktu dyskusji.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Darkhan

Darkhan

Użytkownicy
posty42
Propsy8
  • Użytkownicy

Darkhan

konwent "Inne Sfery"
#132 2011-08-31, 10:21(Ostatnia zmiana: 2011-08-31, 10:24)
Jak komuś nie pasuje, nie musicie też robić tego w takim klocu, zwłaszcza, ze może się przydarzyć ze trzeba będzie to trochę inaczej zorganizować ;), warto to jakoś podzielić sensownie z opisami - załóżcie sobie, ze każdy punkt programu powinien trwać 1 godzinę (czasem 2) - generalnie będę jeszcze program ustawił, oczywiście wstępne założenia są ok, ale może się przytrafić że np Jacek Komuda będzie mógł zrobić prelekcje tylko w określonych godzinach, albo na przykład będzie wtedy jakiś panel z wydawcami an którym będziecie chcieli być:)


edit:

A no i jak rzeczywiście, założysz ze chcesz to wszytko opisać z prezentacją i przykałdami, to gwarantuje wam ze to nie zamknie się w 4 godzinach, ale to i dobrze, jak wrócę do domu (jakoś po 20 podejrzewam) to jeszcze popiszemy trochę o tym
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Znaczy ogólnie mamy 2 głównie punkty czyli modding i indie dev. Z tym że wolałbym, żeby w ich trakcie zmieniali się prowadzący i każdy coś powiedział. Godzinka może wystarczy na każdy. Sporo zależy też od publiczności, czy będzie sporo pytań, etc.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Darkhan

Darkhan

Użytkownicy
posty42
Propsy8
  • Użytkownicy
Szczerze, wolałbym mimo wszystko spróbować trochę bardziej to rozłożyć w czasie :)  i rozbić mimo wszystko na trochę bardziej dokładne punkty programu,a le o tym pomyślimy jak wyjdę z pracy, chyba ze taka forma wam najbardziej pasuje :)
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Ok to daj znać co by najbardziej odpowiadało, jak to wyglądało na poprzednich konwentach, etc.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

konwent "Inne Sfery"
#136 2011-08-31, 10:51(Ostatnia zmiana: 2011-08-31, 10:53)
Ja bym to widział tak:
1. Historia tM, ewolucja modów (opisowo, nie technicznie) (Shergar, Kazzmir)
2. Materiały wykorzystywane przez gry (modele, tekstury, skrypty, dźwięki i muzyka)
2.1 Modelowanie niskopoligonowe (+mapowanie i animacja)
2.2 Tekstury, technikalia (diffuse, normalki, spece, mipmapping, formaty zapisu, alfa itp)
2.3 Skrypty, ich współpraca z engine (AI, walka, npc, przedmioty, dialogi, questy)
3. Modyfikacje (nadpisywanie oryginalnych elemenetów składowych gier poza engine, ich pakowanie i startery, licencje)
3. Engine (to, co łączy i przetwarza materiały, silnik graficzny + silnik gry)
3.1 Renderowanie (optymalizacja, shadery)
3.2 Silnik gry (mechanika rozgrywki, sterowanie, interface, API skryptów - "funkcje zewnętrzne")
4. Popularne silniki, porównanie (Unreal, Cry, Unity, Esenthel, Ogre) (?) (o Unity mogę ja)
5. Silniki autorskie i dlaczego się w to nie bawić (?)
6. Design i tworzenie dokumentacji (?)

Mogę naprawdę spokojnie mówić o wszystkim prócz trzech ostatnich punktów. Szczególnie chętnie o grafice low-poly i renderowaniu.

Bardzo ciężko jest oddzielić całkowicie modding od game-devu, bo różni się to w praktyce tylko tym że przy moddingu mamy już gotowe materiały. Jednak ich rodzaje, działanie i struktura silnika jest przecież identyczna co devie.

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
jak zamierzasz porównywać silniki? trzeba znać silnik perfekcyjnie, a co dopiero wszystkie ktore wymieniłeś by móc je porównywać


no chyba ze "unreal jest ładny, ale cry lepiej radzi sobie z otwarta przestrzenią. unity z kolei..." :lol:
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Różnice między modowaniem gier, a ich tworzenie jako indie wg mnie jest spora i to z wielu powodów, może o tym też warto pogadać na panelu? Ja byłbym za rozdzieleniem moddingu i indie devu. Co do porównywania silników to raczej na konkretnych przykładach, np. dlaczego do takiego projektu wybrać ten silnik a nie inny.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Darkhan

Darkhan

Użytkownicy
posty42
Propsy8
  • Użytkownicy
Przepraszam, wczoraj miałem dużo do załatwienia w związku z festiwalem i nie miałem chwili żeby usiąść, dziś akurat mam luźniejszy dzień to na pewno napiszę :)

Pozdrawiam
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry