konwent "Inne Sfery" 75822 260

O temacie

Autor

Zaczęty 10.08.2011 roku

Wyświetleń 75822

Odpowiedzi 260

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Nieoficjalny plan? Nie wiem, chyba będzie wyborowo :lol:
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

konwent "Inne Sfery"
#161 2011-09-03, 22:37(Ostatnia zmiana: 2011-09-03, 22:52)
Ja tam uznaję tylko winiacze i z umiarem (po butelce już się chwieję, ale przy mojej masie [a raczej jej braku] to raczej nieuniknione) :wink:  Ot tak dla przyjemności i rozluźnienia, ale żeby zachować jasność myśli.
Jak bodajże wspominał Darkhan teren szkoły raczej odpada na takie rozrywki, trzeba by znaleźć jakieś spokojne niepubliczne miejsce.

@down: wcinam wcinam, ale w moim przypadku nie pomaga nawet medycyna - po prostu mam taki metabolizm.

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
no allach zamiast pic "winiacze" wcinaj schabowe z bigosem, a problemy z masą znikną
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Harris

Harris

Użytkownicy
Give me your soul... Please
posty183
Propsy80
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Give me your soul... Please
Urządzicie balange w pierwszej lepszej stodole... :lol2:
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Urządzicie balange w pierwszej lepszej stodole... :lol2:
Nawet gdyby tak zrobili w chlewie to jak dobrze ludzie dobrani to zabawa i tak byłaby przednia.

Przed chwilą przeczytałem cały temat i pomiędzy rozmowami o koszulkach, logach, etc. wyłowiłem pytanie czy będzie jakaś szansa na nagrania (jak nie możliwe video to chociaż audio) lecz albo odpowiedź nie padła albo jej nie zauważyłem.

Teraz moje pytanie czy wymienione wcześniej prezentacje multimedialne (pokazy slajdów/prezentacje wideo) zostaną potem udostępnione przez twórców na serwisach takich jak YouTube?
Spoiler
Nagrania z poza oficjalnej części konwentu też by się przydały (zazwyczaj nieoficjalna część jest najlepsza :-))
Teraz mocno spóźnione ale wytłumaczenie jeżeli chodzi o te 600 zł jak zostało już powiedziane mieszkam w Anglii, jedyny samolot z okolic mojego miasta leci do Krakowa czy gdzieś w tamte okolice, zresztą nie za bardzo wolno mi latać. Do tego muszę się liczyć z kwaterunkiem + wyżywieniem + powrót. BTW nie wiem skąd ta cena 70 zł za bilet lotniczy (bilet autobusowy kosztuje 90 funtów).
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy

Klark Cent

konwent "Inne Sfery"
#165 2011-09-04, 00:37(Ostatnia zmiana: 2011-09-04, 00:37)
jak dobrze widze masz Bradford a to nie jest czasem koło Leeds? Do Leeds leciałem samolotem z Gdańska za jakieś 150zł w obie strony. Nawet lotnisko zwiesię Leeds Bradford...
To od tak wolne przemyślenie na ten temat.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
jak dobrze widze masz Bradford a to nie jest czasem koło Leeds? Do Leeds leciałem samolotem z Gdańska za jakieś 150zł w obie strony. Nawet lotnisko zwiesię Leeds Bradford...
To od tak wolne przemyślenie na ten temat.
Tak jest to lotnisko Bradford-Leeds i ja z Bradford nie mam daleko ale jak pisałem nie mogę za bardzo latać a cena też jest odstraszająca. O locie z Gdańska pierwsze słyszę. Ostatnio rodzina szwagra wracała z wakacji i płacili 450 złoty (dwie osoby z bagażem jedna miała 4 lata więc jak się nie mylę darmowe) więc nie wiem skąd wy te ceny bierzecie... Ja przed sekundką sprawdziłem autokarowe i w obie strony 150 funtów lub 840 złoty (w terminach konwentu).
Tak czy inaczej szykuję się do matury (w końcu koniec xD) więc nie mogę sobie pozwolić na kilku dniowy wypad w okresie szkolnym. Aczkolwiek chciałbym i to bardzo... ale dla mnie priorytetem jest edukacja.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Cedric

Cedric

Użytkownicy
posty782
Propsy1084
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak już mówiłem polecam WizzAir na następny raz.

Za przelot zapłacisz mniej więcej tak jak Elvis mówił , za pensjonat może 20-30 zł za dobę.
Trzeba szukać okazji
 

Darkhan

Darkhan

Użytkownicy
posty42
Propsy8
  • Użytkownicy
Hej hej! prosiłbym tych którzy chcą jechać i robić jakiś punkt programu, żeby napisali mi, albo tutaj że chcą i o czym, potem dogadamy sprawę opisu, ja za jakiś czas będę musiał składać program, a chcę wiedzieć na czym stoję :)

Pozdrawiam
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1300
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Ja mogę.

1. Razem z kazzem mogę przedstawić początki tM, moddingu Gothica w PL i od razu opowiem o tym jak powstawały MT, o nadal powstającym CZ.
2. Indie dev z mojego punktu widzenia, opowiem o procesie powstawania buggy race, axla i hopa nad którym teraz pracujemy, a także o innych projektach w których braliśmy/bierzemy udział.
3. Opowiem o BIT, o założeniach projektu, o jego historii, jak wygląda praca nad takim projektem. Adam opowie o powstającej do niego grafice i wrzucaniu jej do UDK.

Co do przedziału czasowego, wolałbym zacząć od 12, w ostateczności ta 10 może być.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Potem opowiedziałbym o technicznej stronie działania gier i modyfikacji - silnik, skrypty, renderowanie, modele, tekstury. W którejś z tych konkretnych dziedzin mógłby mnie zastąpić ewentualnie ktoś kto uważa że ma teorię opanowaną lepiej.

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1300
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Cytuj
ma teorię opanowaną lepiej.

Hmm, praktyka też mile widziana :D
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

sauron
  • Gość

sauron
Gość

konwent "Inne Sfery"
#172 2011-09-07, 15:06(Ostatnia zmiana: 2011-09-07, 15:30)
... modele, tekstury...

bez złych intencji, wydaje mi się że produkowanie się o teksturowaniu i modelowaniu trochę nie ma sensu. dobrze przygotowana prelekcja powinna owszem zawierać takie elementy. traktowałbym jednak ludzi którzy przyjdą jako minimalnie obeznanych z tematem ogólnie pojętej grafiki. tak żeby wykład nie przerodził się w trucie i marnowanie czasu. istotne informacje w pigułce, być może tipsy i cheaty :D  ale nie łopatologia.
coś jak to info techlandowe o low poly, to są istotne informacje o których wiele osób dobrze modelujących nieraz nie zdaje sobie sprawy...

długa lista takich "myków" mogła by się przydać, wtedy to by miało sens, z dobrze przygotowaną prezentacją puszczoną na duży ekran.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
No dokładnie, chciałbym omówić podstawy, krótko mówiąc różne zasady dzięki którym na raz wyświetlanych jest jak najmniej wielokątów przy jednoczesnym jak najlepszym wyglądzie. Osoby które w ogóle grają w gry komputerowe i przychodzą na takie prelekcje jakieś podstawowe informacje powinny posiadać (jak to że modele składają się z trójkątów, a tekstury to płaskie obrazy złożone z pixeli). Sprawy takie jak shadery też są ogólnie znane, tylko bym objaśnił jak mają działać (efekt, nie obliczenia).

Darkhan

Darkhan

Użytkownicy
posty42
Propsy8
  • Użytkownicy
Z tego co wiem, będzie trochę osób zainteresowanych grafiką, wiec cała prelekcje z trickami o modelowaniu (i/lub teksturowaniu, razem lub jeszcze lepiej osobno) na pewno znajdzie widownię :)  Dziś wieczorkiem jeszcze napisze parę moich pomysłów.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Gdzie ja byłem, kiedy Wy się wszyscy tak intensywnie rozwijaliście :lol2:
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
chodziłeś najebany na emigracji :D
 

Darkhan

Darkhan

Użytkownicy
posty42
Propsy8
  • Użytkownicy
Okej, to tak: Czy ktoś chciałby zrobić prelekcje/ warsztaty o:

Grafika 3D
Animacja
Level Design
Edytory & Skrypty
Poszczególne Silniki
Grafika 2D/ Teksturowanie ?

I napiszcie mi kto jedzie i mniej więcej czy już ma pomysł na to co robi, bo za tydzień chcemy już złożyć program, przynajmniej w 80% :)
 

sauron
  • Gość
wszystko wskazuje na to że ja nie dam rady przyjechać, za dużo obowiązków.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
To zalezy czy hwep bedzie jechal, jak nie to ja tez nie
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry