Bitwa 6a: Fontanna 80463 267

O temacie

Autor KolegaZWojska

Zaczęty 27.11.2010 roku

Wyświetleń 80463

Odpowiedzi 267

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Bitwa 6a: Fontanna
2010-11-27, 23:35(Ostatnia zmiana: 2010-11-30, 23:46)
Wojna między trzema potężnymi przywódcami trwa nadal. Nie rozstrzygnięty konflikt między Avallachem a Towarzyszem Aksjowem zaprowadził ich armie na kolejne pole bitwy. Również Dracon nie pozostaje bierny i staje do boju domagając się tego co mu się od dawna należy. Wszyscy są pewni jednego - będzie to najstraszliwsza bitwa jaka dotąd miała miejsce. Również Ty możesz się przyłączyć i odmienić jej losy. Czy starczy ci odwagi?


Zadaniem uczestników bitwy jest zaprojektowanie i wykonanie modelu fontanny

Zasady:
- Tworzymy obiekt low poly,
- mile widziane teksturowanie, nie jest jednak konieczne,
- render w czasie rzeczywistym (screen z programu graficznego, Marmoset, silnik dowolnej gry itd.),
- niedozwolone sa rendery nie w czasie rzeczywistym (vray, mental ray itp.)
- model oraz mapy musza zostac wykonane w calosci przez uczestnika oraz w czasie trwania konkursu,
- w uzasadnionych przypadkach dozwolona jest pomoc ze strony osob drugich w wykonaniu rendera/screena,
- rozmiar tekstur według uznania, w zależności od złożoności modelu.
- każdy uczestnik może wysłać na bitwę więcej niż jeden oddział (pokazać kilka prac), z których każdy otrzymuje osobną punktację

Czas trwania bitwy nie jest wstępnie ustalony.

Konkurs zostanie rozwiazany poprzez ankiete trwajaca 3 dni.
Mile widziane zrzuty ekranu przedstawiajace postepy prac. Ocenie podlega ostatni z nich lub wskazany przez uczestnika.
Przy ostatecznej prezentacji podajemy także informację o ilości trisów i wielkości tekstur.

Niestety!
W bitwie mogą brać udział jedynie osoby z przynajmniej miesięcznym stażem na forum od daty rozpoczęcia konkursu.
Powodem takiej mojej decyzji było zachowanie jednego z uczestników i uzasadnione podejrzenia, iż próbuje on dalej wpływać na przebieg konkursu.
Bardzo mi z tego powodu przykro.


Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Bitwa 6a: Fontanna
#2 2010-11-28, 10:36(Ostatnia zmiana: 2010-11-28, 10:37)
Ja dałbym jednak pewne limity co do tekstur i ilości tris. Na przykład 1024/1024 i 4000 tris (można by nawet zaszaleć wtedy z jakąś figurką itp.) Aha, myślę że tym razem wezmę udział  :naughty:

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
No ja to jestem ciekaw jak wam to wyjdzie. Osobiście preferuję rozmaite fontanny z wzorami i dość dużej wielkości.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Bitwa 6a: Fontanna
#4 2010-11-28, 11:08(Ostatnia zmiana: 2010-11-28, 11:38)
Jeśli otrzymam pozytywną odpowiedź, najprawdopodobniej zacznę robić dwa model (mam już pierwsze szkice). Jeden prostszy, z brył geometrycznych (sześciokątna sadzawka, nad nią misa a nad nią źródło i posąg), w raczej gotyckim stylu, drugi bardzo rozbudowany, barkowy (duża, półokrągła sadzawka pod ścianą, na środku za sadzawką nisza z posągiem, po bokach gargulce, woda spływająca kilkustopniowymi kaskadami - zdaje się nazywa się to typem arabskim, inspiracją będzie to: http://pl.wikipedia.org/wiki/Fontanna_di_Trevi, chociaż znacznie uproszczę i nieco przerobię).

@down: TAKIEGO czegoś raczej robił nie będę, chodzi mi o typ fontanny, mam już gotowy szkic. Zaraz spróbuję przenieść go tabletem na komputer ;)

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Avallachu, jeśli zrobisz coś takiego to mój głos należy do ciebie.
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dracon

Bitwa 6a: Fontanna
#6 2010-11-28, 11:51(Ostatnia zmiana: 2010-11-28, 11:52)
Ja jak na razie wymodelowałem cudownego BOXA i jestem z tego dumny :lol:

A tak poważnie, to zaraz coś narysuję, bo mam już pomysł :)
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Bitwa 6a: Fontanna
#7 2010-11-28, 12:05(Ostatnia zmiana: 2010-11-28, 12:49)
Projekt "większy" u mnie będzie wyglądał z grubsza tak:

Może część płyt z inskrypcjami zastąpię płaskorzeźbami wypalonymi na normalce.
Na bardzo szybko zrobiłem też coś takiego, ale na tyle mi się nie podoba że miałem w ogóle nie pokazywać:

Zrobiłem jeszcze kilka szkiców, może coś z nich jeszcze wykombinuję.

BTW, w sprawie posągu w niszy, zastanawiam się pomiędzy jakąś rzymską boginią a http://lh4.ggpht.com/_DUxrcn2F7ac/S7G5lI9abSI/AAAAAAAAAsM/6ObHRPfpZro/makietaP4050041.jpg :lol:

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Bitwa 6a: Fontanna
#8 2010-11-28, 13:16(Ostatnia zmiana: 2010-11-28, 13:33)
Dodałem podpunkt: oczywiście można zrobić więcej niż jedną pracę, ale każda oceniana jest osobno tzn. punkty się nie sumują na korzyść ich autora.

Cytat: Jedairusz link=topic=12078.msg120764#msg120764#msg120764#msg120764 date=1290937015
Ja dałbym jednak pewne limity co do tekstur i ilości tris. Na przykład 1024/1024 i 4000 tris (można by nawet zaszaleć wtedy z jakąś figurką itp.) Aha, myślę że tym razem wezmę udział  :naughty:

Zastanawiałem się nad tym limitem tekstury, ale wspólnie ustalonym założeniem bitwy jest duża dowolność. Wiadomo, że im mniejsza tekstura tym lepiej, jednak jeśli ktoś postanowi zrobić 4 gargulce po bokach to nie można kazać mu się cisnąć na 1024ce.


SaguarO

SaguarO

Użytkownicy
posty19
Propsy1
  • Użytkownicy

SaguarO

Bitwa 6a: Fontanna
#10 2010-11-28, 18:46(Ostatnia zmiana: 2010-11-28, 19:27)
Zgłaszam się do konkursu i zaraz dodam prace które wykonałem

Oto moje prace:





 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Ile to ma tris?  :blink:

SaguarO

SaguarO

Użytkownicy
posty19
Propsy1
  • Użytkownicy
nie rozumiem cie, o co ci chodzi?
 


SaguarO

SaguarO

Użytkownicy
posty19
Propsy1
  • Użytkownicy

SaguarO

Bitwa 6a: Fontanna
#14 2010-11-28, 19:07(Ostatnia zmiana: 2010-11-28, 19:31)
Dobra już. I tak to jest zrobione w wegasie ale co w tym takiego?

A rozumiem mało ale jest trochę tych "tris"

[mod=Adanos]Nie pisz dwóch postów pod rząd w dość krótkim czasie.[/mod]
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Jak już, to podaj link :|
Chodzi o to że bitwa dotyczy tylko modeli low-poly, czyli takich które mają możliwie mało trójkątów. Chociaż KolegaZWojska nie ustanowił konkretnego limitu, u ciebie na oko widać że wykonałeś na modelu choćby żłobienia które zdecydowanie powinny być na teksturze.

SaguarO

SaguarO

Użytkownicy
posty19
Propsy1
  • Użytkownicy
Dobra masz znalazłem TUTAJ
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Miałeś mi podać link który dostałeś po uploadzie, przez stronę wyszukiwania da się pobierać tylko odpłatnie (sam zobacz).

Albo wrzuć jeszcze raz, albo sam sprawdź ilość trójkątów. W tym celu zaznacz cały model, przejdź do trybu zaznaczania płaszczyzn, z menu wybierz (w polskiej wersji) "Podziel na", a następnie "trójkąty". W prawym górnym rogu ekranu powinieneś mieć jakieś napisy z iformacjami o zaznaczonych powierzchniach. Przepisz je.

SaguarO

SaguarO

Użytkownicy
posty19
Propsy1
  • Użytkownicy
Dobra mam i pisze, że jest 2880 powierzchni zaznaczonych.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Cytat: SaguarO link=topic=12078.msg120851#msg120851#msg120851#msg120851 date=1290966408
Zgłaszam się do konkursu
I bardzo fajnie, im nas więcej tym weselej, choć widzę, że trochę zielony jesteś i trzeba będzie Ci pomóc w kilku kwestiach. Co Cię skłoniło do wzięcia udziału pierwszego dnia po zarejestrowaniu?

To tak, Bezimienny już jest, wojownicy Jedi z kosmosu zapowiedzieli swoją gotowość do bitwy, wojska z... wojska Avallacha być może otrzymają dodatkowe wsparcie... ktoś jeszcze?


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry