Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Smolo

Strony: [1]
1
Muzyka / Smolo
« dnia: 2014-03-20, 10:17 »
Mój temat, do którego będę starał się wrzucać swoją, różną twórczość  :P, głównie muzykę. Na pierwszy ogień idzie mój pierwszy Fandubbing z jednej z moich ulubionych gier - WIII:
https://www.youtube.com/watch?v=8l-g28oL2_s

2
Offtopic / Odchudzanie, dieta i treningi
« dnia: 2014-03-09, 01:44 »
 Pisaliście już częściowo o tym chyba w temacie o upadku tradycji forum. Jestem endomorfikiem, BMI = 30,8. Zawartość procentowa tkanki tłuszczowej wg I wzoru BF% = 23,67% +/- 3%, wg II wzoru BF% = 27,74%. Przy okazji podaje jak obliczyć to BF%:
a)I wzór:
BF% = d/e*100%   +/- 3%  , gdzie
a = 4,15*obwód pasa (talii)
b = a/2,54
c = 0,1804*masa ciała
d = b – c – 98,42 (dla kobiet b – c - 76,76 )
e = masa ciała * 2,2

, lub w skrócie(o ile dobrze skróciłem powinno być ok):

BF% = [(0,7427*L - 0,082*m - 44,7364)/m]*100%   (u kobiet zamiast odejmować te 44,7364 to trzeba odjąć 34,8909)   , gdzie
L = obwód pasa(talii) [cm]
m = masa [kg]
b)II wzór(na pewno bardziej wiarygodny):
możecie ściągnąć tutaj - http://www.kfd.pl/kontrola-poziomu-tkanki-tluszczowej-domowym-sposobem-114376.html/page-2#entry1692981
Uwaga - wyniki pomiarów wpisujecie w milimetrach!
W razie kłopotów jak odmierzyć właściwie, możecie podpatrzeć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=y8zR1-Z7PUE
#t=05m01s
Zamiast fałdomierza, można spróbować suwmiarki, lub nawet zwykłą miarą, czy linijką.

Co polecacie robić/jeść?

3
Offtopic / Teledyski
« dnia: 2014-03-09, 01:38 »
Wrzucajcie tutaj dobre klipy, gdzie najważniejszy jest obraz, drugorzędną kwestią jest audio. Istnieje już temat "Muzyka", dlatego chodzi mi głównie o teledyski(przy okazji fajna muza nie zaszkodzi :P).
W takim razie ja zacznę:
https://www.youtube.com/watch?v=4hvQLgHvUJc

https://www.youtube.com/watch?v=hSe95yskUoI

4
Offtopic / Patenty na bajki
« dnia: 2014-01-23, 20:32 »
Witam, mam taką prośbe do Was, a mianowicie chodzi o pomysły na bajki dla dzieci? Już wyjaśniam, mam 5-letniego bratanka i opowiadam mu przeróżne historie, właściwie to wymyślane na spontanie wszystkie, przeważnie na podstawie filmów i gier. Interesują go przede wszystkim smoki(ma nawet zabawkę-smoka o nazwie Feomathar :D), rycerze, królowie, różnej maści potwory i bohaterowie, którzy je pokonują. Lubi też czary, magów, walki potężnych wojowników. Suma sumarum, wątki fantasy i troszeczke sci-fi, bo buduje statki kosmiczne z Lego i walczą potem w przestworzach na różne bronie, rakiety, lasery, itp. Tak na szybko co sobie przypominam, to opowiadałem mu co poniektóre odcinki "Przygody Merlina"(lubi ten epizod z chochlikiem co wszedł w ciało Gajusza i robi psikusy), Geralta jak odmienił potwora-Strzygę z powrotem w dziewczynkę, prawie całą historie Warcrafta III( :), oczywiście bez demonów i krwawych szczegółów), nie mogło by też zabraknąć opowieści fragmentów Dragon Balla(oglądać na razie nie może, bo jest za mały). Spodobała mu się też postać Gandalfa z "Władcy Pierścieni" jak razem z konnicą i czarem światła przepędził orków i Nazgule z oblężenia zamku ludzi. Inspiracje biorę też z normalnych filmów(bez magii) jak "Robin Hood" co okradał złego króla-tyrana i rozdawał pieniądze biednym i potrzebującym. Oczywiście jadę na freestyle'u, zmieniam więc imiona, nazwy na "bajkowe" i opieram się na tychże fabułach.
Jeśli macie więc jakiś fajny patent na bajkę, co wstrzeli się w te ramy to byłbym wdzięczny, bo brakuje mi już powoli pomysłów na czym oprzeć kolejną opowieść.
Aha, gdyby Wam się chciało, to napiszcie dokładnie o jaki ciekawy fragment/epizod filmu, gry, czy serialu chodzi...

5
Offtopic / Ciekawostki
« dnia: 2013-05-27, 17:06 »
Jak w temacie, wrzucajcie różne ciekawe informacje(najlepiej kilka na raz). Mogą być one z różnych dziedzin - historii, psychologii, technologii, nauki, medycyny, sztuki, ekonomii, geografii, itd. Ważne, żeby nie były to rzeczy banalne, a raczej ciekawsze wiadomości, które gdzieś zobaczycie, usłyszycie, czy przeczytacie:
1. Jest już pięciu chętnych z Polski na misje na Marsa w jedną stronę:
http://applicants.mars-one.com/?sex=&minimumAge=&maximumAge=&country=PL&language=&rating=
2. Co trzeci mężczyzna posiada gen wojownika. W naszym, doświadczonym przez wojny kraju profil niskiej aktywności genu MAO-A może występować nawet u 2/3 populacji.
3. Sklonowano po raz pierwszy człowieka(w co szczerze wątpie, bo dopiero teraz pewnie ktoś się do tego przyznał):
http://www.wprost.pl/ar/400060/Naukowcy-sklonowali-zarodek-czlowieka-Pierwszy-raz-z-sukcesem/
4. 1% populacji świata posiada 40% zasobów Ziemi - "Zeitgeist".
5. Rząd Rosji posiada ponad 50% akcji Gazpromu.
6. W Chełmie powstały tylko dwa budynki mające powyżej 5 pięter  :lol:

6
Offtopic / OTO ZIEMIA
« dnia: 2013-03-19, 04:42 »
こんにちは アステカ族
Z racji tego, że niedawno była druga rocznica katastrofy w Japonii chciałbym przypomnieć trochę te wydarzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=YVbTOgF2N90

https://www.youtube.com/watch?v=QralDndMCeQ

https://www.youtube.com/watch?v=Gw1E7ikJ1Cw

https://www.youtube.com/watch?v=KKNzijpgHwQ

Ciekawy artykuł o mutacjach po tej tragedii:
http://biotechnologia.pl/biotechnologia-portal/info/biotechnologia/28_artykuly/373414,fukushima__dwa_lata_po_tsunami.html
A tutaj dziwne, nowe stworzenie zarejestrowane po awarii reaktora w Fukushimie:
https://www.youtube.com/watch?v=caPzIgOd4FU

7
Offtopic / Filmiki z gier
« dnia: 2013-01-04, 16:18 »
Tu zamieszczam film opowiadający historię Warcrafta III RoC korzystjący z dubbingu, oraz filmików/przerywników z tejże gry i skomercjalizowanego World Of Warcraft. Autor filmów fajnie stworzył klimat W3 używając WoWa, dobrze dobrał muzykę, poprawił kilka modeli broni i pancerzy, żeby pasowało do historii. Gwarantuję, że osobom, które grały w W3 RoC/TFT i podobała im się ta gra to World of Warcraft:Lore of Warcraft III PL na pewno się spodoba:
Na zachęte 2 party - part 1:
https://www.youtube.com/watch?v=PppC8Rok3hY

part 2:
https://www.youtube.com/watch?v=yJWuxOADd1U

A tutaj cała playlista od intra do part 30:
https://www.youtube.com/watch?v=AQxZFK9e9FY

Cała playlista z TFT - "Założenie Durotaru" - szczerze mówiąc dużo słabsze niż wcześniejsze Jego filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=T9R55jGF_pA

Wielu dzieciaków tylko przez te filmiki poznali dopiero co się działo przed WoWem, bo nie mieli pojęcia o wcześniejszych Warcraftach :lol:  .

8
Offtopic / Klasyki Youtube
« dnia: 2012-12-19, 00:35 »
Tu umieszczamy linki do filmików, mogą być śmieszne, tragiczne, hardcorowe, czy poważne, cokolwiek Wam się przypomni. Ważne jest, aby umieszczać po jednym linku w jednym poście, a nie 50 naraz. Jak ktoś następny wrzuci inny filmik, można linkować znowu. Chodzi o to, żeby nie było 1500 linków pod rząd tylko jednej osoby. Starać się, aby film, który chcecie pokazać się nie powtórzył z wcześniejszymi w tym temacie, a także, żeby nie były to: muzyka, klipy, filmy pełnometrażowe, seriale, itp. Najlepiej krótkie filmiki z króciutkim opisem:
https://www.youtube.com/watch?v=BRnwM2xo_-A

Przez pewien okres każdy tak gadał ;)

9
Złote Wrota / Dubbing
« dnia: 2012-12-13, 20:26 »
Mój poradnik dla młodych, początkujących i ambitnych dubbingerów co sami chcą coś dubbingować, lub przesyłać to twórcom modów:
Zaczniemy od zaopatrzenia się w mikrofon ;p (najlepiej dobrą pojemnościówkę/baaardzo dobry dynamiczny, mixer i kabinę do nagrywania, no ale bacząc na finanse wystarczą nawet dobre słuchawki z wbudowanym mikrofonem), kupny, lub własnej roboty Pop-filter(wystarczy zwykła obręcz z drutu i nałożona na to rajstopa mamy/babci jeśli mikrofon nie ma żadnej osłonki i słychać dmuchanie, syczenie s, c, ć, itp., mocne p, b, t, itp.) statyw i programy(najlepiej połączenie Cubase, Reason i wtyczki VST/VSTi, no ale trzeba się wtedy znać na tym). Tu kilka nie zajmująch dużo mb, a zarazem dość prostych i działających na starych kompach programów:
Adobe Audition - wystarczy wersja 1.5(nagrywanie, obróbka, właściwie wszystko), iZotope RX/iZotope RXII(odszumianie - bardzo dobry, rekonstrukcja nagrań) i wtyczki(wystarczą - pakiet Waves Mercury Bundle, iZotope Ozone 4, NomadFactory Blue Tubes Effects Pack, Antares Microphone Modeler - nie wszystkie je wykorzystacie przy dubbingu, ale są przydatne też do innych rzeczy). To właściwie.........wszystko...

Jak już wszystko dobrze poinstalujemy, dusimy 8(Waveform View), wchodzimy w effects, zaznaczamy "ptaszka" w AA(Adobe Audition) DirectX i odświerzymy(refresh), to powinny pojawić się wszystkie ww wtyczki w efektach(w dziale DirectX, lub VST). Tworzymy oddzielny folder i tam zapisujemy nową sesje na 44,1KHz. Zaznaczamy "R" na czerwono na ścieżce, na której chcemy nagrywać i nagrywamy tak, żeby nam pasowało i nie było przesteru(najlepiej mniej niż 3dB). I tak każdą kwestię na innej ścieżce. Wszystko zapisujemy, a następnie mix: klikamy podwójnie na pierwszą ścieżkę, przejdzie nam do widoku tylko tej ścieżki:
1. Jeśli szumi mikrofon, lub słychać mocno wiatraczek od zasilacza(wtedy jeśli można przy nagrywaniu odsuwać się jak najdalej), to oczywiście odszumiamy w RXie, zanim przejdziemy do właściwego mixowania w AA. Zaznaczamy jak najdłuższy fragment bez wokalu(bez oddechu, niczego - samych szumów)robimy Denoiser -12dB, smooth może być zawsze na 5 i dusimy TRAIN, następnie zaznaczamy całe nagranie(Ctrl+A), klikamy prawym przyciskiem myszy i robimy APPLY Denoiser(wtedy zrobi nam się wersja C - offline, która jest o wiele szybsza). Jak zostanie jeszcze coś zakłóceń, robimy to samo, ale można już mniej, np. -8dB/-10dB Train na fragmencie i potem Apply na całym. Oczywiście jeśli szumy u kogoś są naprawdę niewielkie to być może wystarczy zrobić raz na -8dB.
2. Teraz już w AA. Przed kwestią i po niej, robimy Apply Silence(można także w przerwach pomiędzy słowami). Przycinamy(DELETE), żeby było zaledwie 0,1-0,2 sekundy przed i po kwestii(UWAGA, nie ucinamy nic w środku, bo skrócą się nam przerwy pomiędzy słowami - pausy)
3. Teraz już zaznaczamy całą ścieżkę(Ctrl+A) i zaczynamy po kolei: Waves->Lineq->Lowband - jest to filtr dolnoprzepustowy. Gain na max w dół(-30), Q - max na 6.50 na Type VSlopeHiPass(półprostokąt), Freq 43Hz, można uciąć poniżej 64, klikamy ON, ma się świecić na fioletowo. Reszty nie ruszamy i OK.
4. Wyśrodkowanie(Center Wave) - Amplitude->Amplify/Fade->Center Wave
5. Korekcja(EQ) - nie znam się na tym, więc nie robie tego. Tu chodzi o, np podbijanie basów, podcięcie wyższych częstotliwości, itd. Zazwyczaj nie podbija/podcina się więcej niż 4 dB. Korektor graficzny, lub PARAGRAFICZNY - iZotope Ozone 4 -> Paragraphic EQ.
6. Reverb(pogłos) - w HaIPeHaOPe ponoć bardzo pożądany - Delay effects->Reverb->Tight&Close od 15-23%, lub mniej i Waves->IR1 Full, suwak DRY/WET na kilka %. Zauważyłem, że na wysokich tonach fajnie to wychodzi z dużym procentem, ale chyba bardziej przy śpiewaniu. Przy dubbingu ludzi naprawdę mało %, lub nie stosować wogóle, do orków kompletnie nie pasuje.
7. Teraz efekty, lub później w punkcie dziesiątym. W tym momencie pasuje Microphone Modeler firmy Antares - emulator jakości typu mikrofonu, sprawdza się dobrze u orków, nie wiem jak u ludzi, ale podejrzewam, że też :) . Na pożyczonym, starym Behringerze fajnie wychodzi Oktawa-MC 012, ale jest tam cały wahlarz mikrofonów do wyboru Akg, Shure, itd. Polecam popróbować z pokrętłem(inches, np. 6) i Tube Saturation, np. 3.5.
Można się pobawić w tym momencie też innymi efektami, np. z pakietu iZotope Ozone 4, ale dopiero po zapoznaniu się już bardziej z tematem.
8. Kompresja - wyrównuje, by ciche były głośniej, a głośne ciszej, lecz niestety ogranicza dynamikę, więc nie można przesadzić: Waves->C1->comp, lub z pakietu iZotope Ozone 4, lepszy chyba z Wavesa. RATIO - 1,9:1-3,5:1 , np. 2,7:1. Treshold 7db-21dB, np. 14dB. Attack - 2ms. Release 80-15ms, np. 48ms :P.
9. De-esser - Antares z pakietu Avox, lub Waves->De-eser JEŚLI słychać MOCNO głoski sssssyczące(3KHz-5,3KHz). Można też użyć iZotope RXa(oczywiście wtedy wcześniej zapisać zmiany w AA) do wyciszania głosek syczących i wybuchowych w tym momencie, używając opcji De-Clipper, próg(Treshold) na 0.0dB, a to drugie na np. -4 dB, lub więcej nawet do -12dB i w ten sposób je wyciszyć zaznaczając ramkę jak w paincie na danym głośniejszym fragmencie, np. na częstotliwościach do 100Hz mała rameczka. Jak ktoś sobie zrobi POP-Filter/Pop-Killer raczej nie musi stosować de-esseru.
10. Można nałożyć efekty, jeśli nie pasowało wcześniej, lub dołożyć inne. Do orków pasuje teraz efekt zwany PITCH. Być może do ludzi też pasuje? Pitchujemy tak 105-120, na ucho, zależy jakim głosem mówicie, żeby pasowało. Time/Pitch->Stretch(w lewym dolnym rogu, opcja, żeby obniżył tonację, ale zachował tempo). Dla niektórych głosów słychać, że nie można więcej niż 105, bo coś jest nie tak :/, a dla niektórych 115/120 na luzie.
11. Gdy komuś mikrofon nie ucina częstotliwości powyżej 18KHz(można zobaczyć to w RXie, bo pokazuje ładnie całe spektrum freq), to na koniec jeszcze możemy zrobić Waves->Req->2 bands: ucinamy poniżej 30Hz i powyżej 18KHz - po dwóch stronach GAIN zniżamy na max(-18dB), częstotliwości(z lewej 30Hz, z prawej 18KHz), największe możliwe Q i te znaczki co są pod Q: Do pierwszego ma być Hi Pass, a do 2 Low Pass. Co do tego punktu nie jestem pewien czy to dobry ruch, choć rezultat wydaje mi się wporządku.
12. No i na koniec możemy normalizować do poziomu decybeli jaki chcemy, np. -6dB, ale jeśli przesyłacie nagrania gdzieś dalej to w sumie.... chyba lepiej nie normalizować, bo i tak będą potem wszystkie osoby ustawiać na jedną taką samą głośność.

I właściwie to wszystko, wracamy do widoku wszystkich ścieżek(lewy, górny róg ekranu - MultiTrack View). Postępujemy tak z każdą ścieżką/kwestią, z tym, że program zapamiętuje ostatnie ustawienia dla każdego efektu, także nie trzeba na szczęście ustawiać wszystkich wartości za każdym razem, tylko potem już lecimy po kolei każdą czynność i klikamy OK. Następne ścieżki już idą bardzo szybko. Co jakiś czas sobie zapisujcie, aż nie zrobicie wszystkiego. Pakujecie WinRarem i gotowe, możecie przesłać dubbing chłopakom, oszczędzając ich czas, przyspieszając premierę, a samemu podnosząc skilla w tej dziedzinie.
Sam dopiero mam z tym do czynienia od niecałych 2 miesięcy, ale wydaje mi się, że to dobre rady. Z czasem po obczajeniu już wszystkiego można kombinować z różnymi ustawieniami efektów, mikrofonów, kompresora, itd., itp. - oczywiście wtedy robimy wszystko na ucho, żeby jak najlepiej to brzmiało.

Tu jeszcze pasma częstotliwości w Mixie i masteringu, mogą się komuś przydać:
20-50Hz
W tym obszarze ludzkie ucho nie słyszy zbyt dobrze. Dudnienie, które odczuwasz, a dobiega ona z oddalonej przecznicy to właśnie ten zakres częstotliwości. Problem jest dość prosty do usunięcia przy pomocy dowolnego korektora. Najlepiej jest zostawić to pasmo w spokoju, gdyż zbyt wiele energi w tym miejscu ściąga miks do niższego, słabiej brzmiącego poziomu.
63-80Hz
To jest pasmo środkowo-basowe. Można je podbić jeśli chcesz by uderzenie stopy miało większą siłę. Jest to również dobre pasmo, gdy chcesz by miks miał więcej ciepła, dół był masywniejszy, a wokal, gitary i saksofon nie rozmazane. Zbyt dużo energii w tym paśmie może powodować przesterowania w głośnikach i pozbawić miks przestrzeni dźwiękowej.
100-160Hz
Kiedy słyszysz jakieś rezonujące dudnienie z instrumentów perkusyjnych np. konga, to pasmo zazwyczaj należy obciąć. Lekkie podbicie w tym paśmie może również dodać ciepła do suchego miksu.
200-250Hz
Te częstotliwości są zazwyczaj przyczyną zbyt dużego dudnienia gitary akustycznej. Lekkie podbicie dodaje ciepła, zbyt dużo energii sprawia, że gitara basowa traci selektywność i robi się rozmazana.
315-400Hz
Kiedy ogólny miks robi się jałowy te częstotliwości zazwyczaj należy podciąć. To samo dotyczy indywidualnych ścieżek, zamiast podbijać średnie i wysokie tony obetnij najpierw ten zakres.
500-800Hz
Zbyt dużo energii w tym zakresie sprawia, że miks robi się twardy. Kiedy stopa brzmi jak uderzenie w karton stłum te częstotliwości. Masa przebojowych nagrań została zmiksowana z wyciętym zakresem tych częstotliwości.
1-2kHz
Te częstotliwości należy podbić, gdy chcesz poprawić wyrazistość bez zwiększania słyszalności głosek wybuchowych (p, b, t). Często lekkie podbicie w tym zakresie ciekawie przybliża brzmienie gitary elektrycznej. Jednak jeśli twój miks zaczyna brzmieć jak klaksony w samochodach to czas by obciąć ten zakres.
2,5-4kHz
Jest to strefa, w której ludzki słuch jest najbardziej wrażliwy. Oznacza to, że każda ścieżka która ma się przebić przez miks skorzysta z podbicia tych częstotliwości. Po drugie, zbyt dużo energii w tym zakresie zmęczy słuch i sprawi że miks będzie brzmiał mało atrakcyjnie. Kiedy miks wydaje Ci się zbyt ostry, sprawdź czy to pasmo częstotliwości zostało podbite na poszczególnych ścieżkach. Jest to często popełniany błąd przez młodych realizatorów. Generalnie
jednak dużo lepiej jest obciąć częstotliwości rozmazujące miks niż podbijać te, które męczą słuch.
5-10kHz
Większość zgłosek wybuchowych pojawia się właśnie w tym paśmie. Aby uwypuklić na przykład sprężyny w werblu, stuknięcia przy uderzeniach w tom tomy i klan stopy należy podbić górną część tego pasma. Lekkie podbicie w tym paśmie daje strunom gitary akustycznej przyjemny, srebrzysty dźwięk. Jednak zbyt wiele energii w tym zakresie może sprawić, że miks zabrzmi zbyt agresywnie.
12,5-20kHz
To pasmo gdzie wszelkiego rodzaju szumy są najbardziej słyszalne. Często można tu zastosować filtr dolnoprzepustow, pod warunkiem, że nie są to ścieżki perkusyjne i nie mają zbyt wiele wysokich tonów. Lekkie podbicie w okolicach 18kHz daje miksowi wspaniały klimat lekkości. Ten zakres jest dużo bardziej pobłażliwy na podbicia niż niższe partie pasma.

10
Offtopic / Koniec Świata
« dnia: 2012-11-29, 18:30 »
Wszyscy chyba słyszeli o końcu świata, który ma się wydarzyć 21 grudnia 2012 roku. Osobiście nie wierzę w to, ale prawda jest taka, że różne rodzaje globalnych kataklizmów mogą się wydarzyć dzisiaj, za 1000 lat, każdego dnia, więc warto wiedzieć co mogłoby się stać w przypadku każdego z nich, jakie skutki przyniesie, co może okazać się pomocne i co może uratować nam życie. Nie chodzi mi tu o tzw. bycie "preppersem", żeby się przygotowywać wielce jak w cyklu "Czekając na Apokalipsę" na National Geographic, ale zdawać sobię sprawę z zagrożeń i posiąść wiedzę o katastrofach i survivalu, z których można skorzystać nawet w codziennym życiu przy wypadku samochodu, pociągu, windy, pożaru czy zawalenia się budynku - może i to też ekstremalne sytuacje, ale nigdy nie wiadomo ;). Sam byłem kiedyś 2 tygodnie na survivalu obcując z naturą, walcząc z pragnieniem, poznając granice swoich możliwości, wytrzymałości, podziwiając piękno polskiej przyrody. Muszę jeszcze to kiedyś powtórzyć, no, ale nieważne, miało być o "Doomsday'u" :P. Postaram się przekazać trochę ciekawych informacji i zachęcam również wszystkich do komentowania i dzielenia się wiedzą o ww temacie:
1) Uderzenie komety/asteroidy - ciekawy dokument na temat skutków kolizji asteroidy z Ziemią oprawione fabularyzowanymi scenkami różnych osób przed, w trakcie i po zderzeniu, wzbogacony o wypowiedzi naukowców - playlista w dziesięciu częściach:
https://www.youtube.com/watch?v=3q3vzWXGkbI

Tutaj mała pisemna ciekawostka na temat asteroidy Apophis, dodająca dodatkowe możliwości końca świata w 2029 i 2036, gdyby w 2012 on nie nastąpił ;p :
http://astronomia.zagan.pl/news.php?readmore=1058
2) Superwulkan - informacje o największych wulkanach na świecie, zasięgu, sile i skutków ich wybuchu - jedna 45 minutowa część:
https://www.youtube.com/watch?v=NUDVcP5kWmw

Tutaj mała ciekawostka o wulkanie Toba, który 74 tysiące lat temu postawił nasz gatunek na krawędź zagłady, obniżając temperaturę na około 10-15 lat:
http://odkrywcy.pl/kat,111406,title,Krytyczny-moment-w-dziejach-ludzkosci,wid,15068196,wiadomosc.html
Położenie superwulkanów:
Long Valley Caldera, Kalifornia, USA
Bruneau-Jarbidge, Idaho, USA
La Garita Caldera, Kolorado, USA
Valle Grande, Nowy Meksyk, USA
Kaldera Yellowstone, Wyoming, USA
Aira, Kiusiu, Japonia
Aso, Kiusiu, Japonia
Kikai, Riukiu, Japonia
Toba, Sumatra, Indonezja
Laacher See, Nadrenia-Palatynat, Niemcy
Taupo, Wyspa Północna, Nowa Zelandia
Campi Flegrei, Włochy
3)Wojna atomowa - zajebisty wykład o broni nuklearnej, jej historii, zagrożeniach, skutków wybuchu, oraz metod przetrwania - jedna 25 minutowa część:
http://www.ted.com/talks/lang/pl/irwin_redlener_warns_of_nuclear_terrorism.html
Był kiedyś zajebisty odcinek z cyklu "Przeżyć Katastrofę" - atak nuklearny na Discovery, który prowadził Cade Courtley. Ten odcinek ma być podobno na Discovery World 8 grudnia 2012 o 23:00 i kilka godzin później, czyli o 04:40 powtórka.
4)Pandemia - niestety nie znalazłem żadnego pełnego ciekawego filmiku o tym zjawisku, ale możecie zobaczyć chociaż 10 minut, chyba że macie jakieś tam konto pro, czy coś, albo ściągnąć z torrentów jeśli Wam się chce:
http://chomikuj.pl/wh80/FILMY/FILMY+DOKUMENT/KATASTROFICZNE/Prze*c5*bcy*c4*87+katastrof*c4*99/Prze*c5*bcy*c4*87+katastrof*c4*99+*e2*80*93+Atak+pandemii,2162878506.avi(video)
Była kiedyś fajna seria na Discovery coś w stylu reality-show, gdzie filmowani ludzie po pandemii zmutowanego wirusa grypy mieli przeżyć na pustkowiach, nosząc maski, zachowując zasady kwarantanny, itp. ale już nie pamiętam jak to się nazywało.
Edit: Znalazłem pełny filmik, który kiedyś oglądałem na TV4 - playlista w 9 częściach(trzeba pominąć kilka dodanych filmików w środku, zablokowanych przez prawa autorskie i jechać dalej):
https://www.youtube.com/watch?v=bppEdrfvIGo

5)Rozbłysk słoneczny - film o burzach słonecznych, prezentujący przyczyny, oraz możliwe skutki trafienia dużej z nich w Ziemię - jedna 47 minutowa część:
https://www.youtube.com/watch?v=0kExf3fJ8As

6)Tsunami - Z racji tego, że Nasz Kraj ma wybrzeże Morza Bałtyckiego, które jest odizolowane w większości przez Danię od Atlantyku, ma średnią głębokość zaledwie 52 metrów i zwracając uwagę na to, że jesteśmy daleko od obszarów aktywnych sejsmicznie możemy być raczej spokojni.
7)Trzęsienie ziemi - jak powyżej.
Tu mała ciekawostka o płytach tektonicznych i historii trzęsień w Polsce
http://odkrywcy.pl/kat,111406,title,Czy-Polsce-grozi-katastrofalne-trzesienie-ziemi,wid,14148034,wiadomosc.html?smg4sticaid=6f9cd
W najbliższą sobotę(1 grudnia) ma być Przeżyć katastrofę - trzęsienie ziemi na Discovery World o 23:00 i 04:40.
8)Atak kosmitów - DŻOŁK :)
Najbardziej mnie denerwuje to jak kataklizm ma charakter globalny, a mówią tylko o USA :/.

Nie ma co pisać o przepowiedni Majów i odwróceniu się biegunów, bo to kompletna bzdura. Skąd Majowie by niby wiedzieli kiedy to się stanie, a jeśli chodzi o bieguny to jest udowodnione naukowo, że działo się to już w przeszłości, ale trwało to tysiące lat i przebiegało tylko magnetycznie. Niby z jakiej racji Ziemia ma się naglę odwrócić i zacząć się kręcić w drugą stronę  :lol2:  .
Można dodać jeszcze serię "Czekając na Apokalipsę", w której można się dowiedzieć wielu interesujących rzeczy, chociażby jak zrobić klatkę Faradaya chroniącą urządzenia elektryczne przed Impulsem ElektroMagnetycznym, czy amatorskie maski z węglem aktywnym przeciw trującym gazom, itp. Niestety większość z ludzi pokazująca tam swoje "zapasy" to zwykli paranoicy, nie pokazująca zbyt ciekawych rzeczy. Gdyby naprawdę miało to się wydarzyć, napewno dołączyłbym do gangu grabiącego niż samemu bronić zebranego jedzenia, które szybko się zepsuje.
Cykl "Przeżyć katastrofę" leci chyba co tydzień w każdą sobotę o 23:00 na Discovery World. Interesującą serią jest też program o wielkim wymieraniu zwierząt w historii Ziemi, nazywa się "Zwierzęcy Armageddon" i od czasu do czasu jeszcze widuje tą serie na Discovery World. Tu macie 10-minutową próbkę pierwszego odcinka:
http://chomikuj.pl/dzikiekoty/Filmy/Filmy+dokumentalne/Zwierz*c4*99cy+Armagedon/Zwierz*c4*99cy+Armagedon+01+-+Zabojcze+promienie,1426099811.mkv
Warto wspomnieć również o postapokaliptycznm świecie w grach, np. Fallout, czy w kinematografii jak Droga, Księga Ocalenia, Hell, czy bardziej komercyjne Wodny Świat i Mad Max.
O survivalu jest cały wachlarz programów, który każdy chociażby raz widział, ale zapodam kilka godnych uwagi informacji o survivalu:
a) Woda:
http://www.s12.pl/site/view/Document/id/1063;jsessionid=233292490678322C4BCAC20E7B725389?context=0
b) Zakładanie pułapek:
https://www.youtube.com/watch?v=tp05MUmmwkA

https://www.youtube.com/watch?v=P1VH-rS0do4

https://www.youtube.com/watch?v=YDn-Fyc8EO0

https://www.youtube.com/watch?v=hvwaSRVm9CA

c) Wyznaczanie stron Świata:
http://survival.strefa.pl/strony_swiata.htm

Można też iść za ciosem patrząc jak zwiększyć szanse przeżycia w katastrofie lotniczej, czy po zejściu lawiny, itp. no ale to już nie temat Dnia Ostatecznego :)  Big Up
I tak na koniec, żeby zrobić jaja sąsiadom 21.12.2012 - rozjebać kolumny na maxa i puścić to:
https://www.youtube.com/watch?v=ucXDi11G9iE

11
Gry / Kostka Rubika
« dnia: 2012-11-25, 19:18 »
Skoro była kostka dzisiaj w "Mam talent" :P to też się pochwalę:


Uploaded with ImageShack.us
Ułożona kilka miesięcy temu w programie "Gabbasoft Cube Demo", szkoda, że w demie, bo nie liczy ilości ruchów powyżej 9999. Teraz ułożyłbym ją dużo szybciej, podejrzewam, że w mniej niż 10 godzin, bo wymyśliłem sobie szybsze wzory(nie korzystam z gotowych, tylko sam wymyślam). Chce poprawić ten wynik, ale narazie mi się nie che, bo aż oczy bolą i zlewają się te kolory...

[mod=Avallach]Wydzieliłem do nowego tematu, od razu bumpuję, bo po skasowaniu postów o tym że jest w złym miejscu zakopał się pod świeższymi tematami.[/mod]

12
Temat skopiowany ze strony Poziomkaz, a że tamto forum już nie żyje to daje tu:
Wzięło mnie coś na osiągnięcia polskiego moda i tak patrzyłem sobie jak radzi sobie MT w różnych krajach... W czechach coś cichutko o nim. Angielska wersja nadal cieszy się zainteresowaniem. Natomiast w Niemczech ludzie naprawdę czekają na tego moda, sporo grało w angielską wersję i z niecierpliwością czekają na niemiecką. Co prawda tłumaczenie mają już gotowe, ale niestety "sparingują" się z bugami Poziomek .
http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1001955-Gothic-I-Dunkle-Geheimnisse-Deutsches-%C3%9Cbersetzungsprojekt-Hilfe-und-Diskussionsthread-4/page14
Co ciekawe w Niemczech też rzucili się na głęboką wodę i robią dubbing do moda :
http://soundtalesproductions.de/forum/index.php?page=Thread&threadID=943
(kurcze ten ostatni link coś nie działa jak jeszcze 2 miechy temu :/, ale było tam wuchtę wpisów ochotników do dubbingowania, przesyłali swoje próbki, itd.)

13
Nie wiem czy temat w dobrym miejscu, ale spostrzegłem tu podobne...
Zebrałem wszystkie swoje pomysły ze swoich pierwszych postów na tym forum w całość, oraz dodałem kilkadziesiąt nowych, jest też kilka innych userów z tematu "Świerze pomysły" w CZ. Nie wiem czy zostały już gdzieś niektóre użyte, jeśli nie to oczywiście nie mam nic przeciwko, aby ktoś włożył to, lub zmodyfikowane trochę do swojego moda, żeby modyfikacje były jeszcze lepsze:

01. Przede wszystkim zlikwidować bugi z podstawki takie jak bug z mięsem, stalą i ostrzami, śmierć nawet "nieśmiertelnych" postaci po upadku z wysokości, zlikwidowanie bugów, jak mijanie strażników z wyciągniętą bronią i zawieszanie się gry w Wieży Mgieł...
02. Lokacje otoczone mini-barierą, z których nie można się wydostać, bez odpowiedniego artefaktu/zaklęcia, dostępnego dopiero w którymś rozdziale - dzięki temu gracze nie wyprzedzaliby fabuły wchodząc tam dopiero wtedy kiedy jest to wymagane.
03. Jeden z kucharzy(zdrajca)- z innego obozu zatruł całą świtę najwyżej postawionych osób w obozie. Nasz bohater ma szybko znaleźć sposób na wyciągnięcie informacji od kucharza(np. zaprowadzić go tam, gdzie się najbardziej boi) jakiej rośliny użył do zatrucia jedzenia(np. cykuty). Potem szybko udać się do maga/alchemika, zebrać odpowiednie składniki(ekstrementy zwierząt żywiące się cykutą XD, np. ścierwojada)który sporządzi odtrutkę.
04. Fechmistrz, który zna się na każdej broni. Za opłatą może ulepszyć nieznacznie naszą klingę.
05. Nie wiem czy w jakimkolwiek modzie to było... Kobieta-Mag(czarownica:P) dawniej bita, gwałcona zaczęła wytrwale studiować magię. Teraz posiada dużą wiedzę i moc, wykorzystuję mężczyzn swoją siłą i urokiem osobistym dla własnych celów i wygodnego życia. Nie lubi orków, których nie może sobie podporządkować.
06. Lokacja, w której, np. co 5 sekund tracimy na stałe o 1 każdy z atrybutów(PŻ, Siła, Zręczność, Mana) z dużą ilością ciekawego ekwipunku, napojów, ziół, przedmiotów potrzebnych w jakimś queście. Trzeba szybko wziąć co chcemy i uciekać, żeby nie stracić zbyt dużo...
07. Krypta Przemiany - znajduje się w niej przeklęta arena, pilnuje jej pradawny szkielet-mag. Żeby udowodnić, że jesteś godzien wziąć artefakt, musisz mieć zwoje przemiany i wygrać powiedzmy 10 wyrównanych pojedynków. Po kolei przemieniając się w ścierwojada walczysz z ścierwojadem, i tak dalej, aż do przemiany w smoka walcząc ze smokiem.
08. Niewidzialny labirynt - po prostu niewidoczne ściany, bez tekstur, niczego. Trzeba przejść go całego, żeby dojść, np. do orka-Fauna. W niektórych "ślepych uliczkach" ciekawe przedmioty.
09. Feromon zrobiony z moczu samicy Trolla :P - po otwarciu/oblaniu się/wypiciu pojawia się kilka silnych napalonych samców XD.
10. Żeby przejść przez rwącą rzekę, trzeba zepchnąć kilka kamiennych golemów z klifu nad nami. Ginąc tworzyłyby małe skupisko kamieni, po których można skakać przechodząc dalej...
11. Jakieś rodzaje toalet/latryny, quest z kanalizacją pod jakimś obozem, np. znaleźć jakiś wisiorek w kupie :) .
12. Kowal od broni, płatnerz od zbroi, łuczaż od kuszy i luków...
13. Zadanie, żeby podsłuchać jakąś ważną rozmowę. Np. jako chrząszcz przeczekać trochę pod stołem, dowiedzieć się OCB i potem najtrudniejsze: poruszać się w odpowiednim momencie, żeby nas nikt nie widział. Zrobiłaby się z tego taka mini-gierka :) , żeby nie zostać zdepniętym butem, trzeba w odpowiednim czasie chować się gdzieś i iść w kierunku wyjścia, potem odmienić się spowrotem w człowieka i powiadomić konkretną osobę o zamiarach sprawców, zanim oni wykonają wyrok...
14. Rzemieślnik, który wykonuje kapliczki Innosa, Adanosa i Beliara na zamówienie, do których będzie można się modlić dostając bonusy...
15. Moim zdaniem w koloni karnej brakuje przedstawicieli takich nacji jak assasyni, koczownicy czy też ludzie z północy(Nordmarczycy). Król Rhobar wtrącał każdego przestępce. Powinno być kilku npc, którzy pochodzili by z tych nacji i mieli by dla nas kilka pobocznych zadań oraz byliby wyposażeni w zbroje i bronie związane ze swoim pochodzeniem.
16. Z niewiadomych przyczyn ostatnimi czasy niektórzy ludzie mają dziwne wizje, niektórzy wariują, popełniają samobójstwa, itp. Wszędzie wokół panuje aura tajemniczości. Dostajesz zlecenie dowiedzieć się co się dzieje... Po długich poszukiwaniach, badaniu tropów dowiadujesz się, że kilka osób na bagnach ma dziwne układy z najbogatszymi paserami w SO. Wszyscy Ci ludzie ostatnio szastają rudą na lewo i prawo. Wkońcu prawda wychodzi na jaw, że na bagnach wymyślili jak zrobić 100 razy silniejszy narkotyk z bagiennego ziela wciągany do nosa. Trzeba zaprzestać tego niecnego procederu poczynając odpowiednie kroki...
17. Nowe rutyny osób trenujących mieczem/wstawienie nowych treningów łukiem/kuszą.
18. Kilka buntowników-kopaczy, chcący zabić strażników w kopalni i uciec. Odnaleźli nową gałąź tunelu z nietypowo agresywnymi pełzaczami, chcą wywabić je wprost na strażników. Bezskutecznie chcą namówić Cię do przyłączenia się do rewolty. Od Ciebie zależy czy powiesz o tym nadzorcom, czy dopuścisz do rzeźni zdobywając jednocześnie dostęp do expa na pełzaczach i kilku cennych przedmiotów...
19. Trochę ludzi, którzy uciekli, lub nadal są niewolnikami u orków. Zbierają jedzenie pod nadzorem orków wojowników dla całego obozu Hordy. Posiadają informacje pomocne przy unicestwianiu szamanów i wodza.
20. Strażnicy przy placu wymiany, dowiedzieli się, że wkrótce władze na zewnątrz mają zrzucić do koloni ważnego więźnia mającym wiedze i dokumenty o najbliższych wymianach handlowych z Rhobarem zawierającym dokładne daty zaopatrywania w żywność, broń, porcelanę i tkaniny. Intryga polega na tym, że plotki szybko się rozchodzą, więc po krótkim czasie wiedział o tym każdy z obozów. Od przynależności do obozu zależy czy masz eskortować więźnia, czy odbić z rąk SO.
21. Brakuje ludzi z ranami, bliznami, lub bez ręki/nogi - weteranów wojennych...
22. Obóz profesjonalnych złodzieji, żyjących cudzym kosztem, kradną, napadają na karawany, zastraszają, przekupują, mordują na zlecenie. Obóz mocno ufortyfikowany, żeby zapobiec ewentualnym próbom odwetu. Taka Gothicowa mafia :P - przerobiony obóz bandytów.
23. Krypta/piramida zmiennokształtnych, którą chce odwiedzić/przeszukać/zbeszcześcić kilku szabrowników. Jednak niektórzy magowie, w tym Xardas, wiedzą, że nie można do tego dopuścić. Gdy docieramy na miejsce zabijając po drodze mnóstwo dziwnych, mrocznych stworzeń już jest za późno. Przeszukujący ludzie otwarli już grobowiec w samym centrum piramidy... Wychodzi z niego ŻYWY, potężny, ogromny człowiek - coś na kształt Inżyniera z filmu "Prometeusz". Zmiennokształtny nie jest zadowolony z tego co ludzie zrobili z Górniczą Doliną, więc postanawia wszystkich unicestwić. Czeka nas najtrudniejszy pojedynek w grze...
24. Odważne posunięcie dodając 2 nowe bóstwa, lub coś w stylu tytanów jak w mitologii, do których modlą się niektórzy ludzie. Utożsamiają się z dwoma wcześniej pominiętymi żywiołami: ziemi i powietrza. A co za tym idzie dodać kilka nowych czarów z nimi związanymi.
25. Po zabiciu niektórych silniejszych bestii znajdujemy w ich ciałach kości, czaszki, jakieś zardzewiałe pierścienie, naszyjniki, lub runy.
26. Przydaliby się jacyś ludzie z ogromną ilością Hp bardzo trudni do pokonania, z dobrym orężem i umiejętnościami... Odporni na kuszę i magię(nawet na lodową falę, czy bryłe lodu) - np."Przeklęty Muszkieter" po osiągnięciu iluś procent broni 2, lub 1-ręcznej.
27. Minigierki urozmaicające grę jak "Ostrzenie broni" w MT - na przykład Poker z Czwórką znajomych, gra w kości, szachy, konkurs picia(każde alko odbiera Hp, czyli ten kto ma więcej Życia wygrywa), Konkurs łucznictwa - minigierka, trzęsący się celownik i mała tarcza. Minigierka - jak uciekanie przed Kulą Skały toczącej się od Kanionu Trolli w dół.
28. Obóz Orków, którzy wyrzekli się Beliara i przeszli na stronę Innosa, podobnie jak Xardas z Innosa na stronę Beliara.
29. Obóz Łowców - dumni i potężni Orkowie wraz z kilkoma szamanami, noszącymi maski i polujący na ludzi chcąc wytępić tą słabą rasę... Coś jak w filmie "Predator" zbierający trofea z ludzi i silnych zwierząt - czaszki, itp. Siejący postrach wśród ludzi i fauny.
30. Quest z użyciem czaru "Kontrola", np. żeby dowiedzieć się czegoś ważnego od Thorusa, trzeba wejść w Diega i odpowiednio, umiejętnie zagadać. Wtedy Thorus opowie nam jakąś tajemnice o strażniku "Rozpruwacz", albo wejść w Orika i zapytać Lee o najemniku "Kosiarz" - z niektórymi imiennymi postaciami nie ma żadnych questów w podstawce.
31. "Jaskinia Ciemności", która pochłania światło(panuje ciemność nawet z pochodnią czy czarami światła). Jedynie runa światła włożona w "Miecz Iluminacji/Blasku/Światła" może dać jakieś efekty błysków, np. podczas walki ze stworem cokolwiek byłoby widać, bez zadawania ran panowałaby ciemność(miecz słaby, a potwory silne i niepowtarzalne występujące tylko tam, np. nietoperze)
32. Z uwagi na nadmiar rudy w grze - wzrost kosztów produkcji najważniejszych przedmiotów w grze, lub obniżenie cen sprzedaży - jak G2NK(1/6 wartości).
33. "Stada Bestii Żywiołów" możliwe do zabicia tylko przeciwnymi czarami, np. "Bestie Ognia" podatne tylko na magię wody, itp.
34. Możliwość oswojenia jakiegoś jednego zwierzaka, który by nam towarzyszył i pomagał w walce, zdobywał levele, ale tylko przez jakiś czas, np. w jakimś queście.
35. Orkowe inskrypcje porozrzucane po kolonii, które po złożeniu w całość z małą pomocą jakiegoś maga pozwalają stworzyć zwój, dzięki któremu można pokonać orka szamana/szefa "Obozu Łowców".
36. Quest na respekt(np. przez kilka rozdziałów) - można go ukończyć poprzez wykonywanie większości questów, ale odrzuceniu niektórych, ale za to kluczowych dla zadania(kompromitujących więźnia) questów - to więzienie wkońcu, więc trza być twardym od początku, nawet jeśli dostaniemy po mordzie. Będzie trzeba pomyśleć, a nie ślepo wykonywać all questy dla expa...
37. W kolonii na wzgórzach nie ma nic tylko góry i ogromne w miarę płaskie przełęcze między szczytami, które aż proszą się o jakieś obozy, lub chociażby drzewa, parę zwierzaków, lub niespodzianek jak rzadkie pierścienie, lub cokolwiek cennego do odnalezienia...
38. Walka na gołe pięści na początku gry (przypomniał mi się motyw w filmie "Champion" ...)
39. Wprowadzenie slangu więziennego - swoista grypsera Kolonii Karnej(zastąpienie chociaż z 10-ciu słów na nowe).
40. Niesłusznie posądzony o flirtowanie z dziewczyną np. Gomeza obity trafiasz do celi. Po przebudzeniu masz bardzo mało czasu, żeby uciec z labiryntu podziemnych tuneli więziennych.
41. Wprowadzenie jakichkolwiek WODNYCH potworów, np. przy brzegach morza, bo ich nie ma.
42. Więcej seksu i przemocy.
43. Jakiekolwiek zwierze, które atakuje z daleka, np. coś ala Jeżozwierz co strzela kolcami, bo tylko ludzie atakują z dystansu :/
44. Możliwość odnalezienia legendarnego nasienia wymarłej rośliny. Po kilku dniach od zasadzenia, pielęgnacji, podlewania, można zdobyć owoc tejże rośliny niezbędny do jakiegoś wywaru, lub questu...
45.Odcinanie rąk, lub głów - chociaż tylko niektórych postaci(może to być jakaś cut-scena, animacja whatever  :)
46.Efekt wizualny po paleniu ziela - chociażby jak w NK. Większe skutki picia alkoholu…
47. Opcja, żeby kupcy tracili swoje przedmioty na sprzedaż, jeśli się ich pobije. W NK podobało mi się to rozwiązanie, że trzeba było kupić te rzeczy, bo po pobiciu one znikały... Chodzi o podniesienie poziomu trudności.
48. Zwiększona ilość potrzebnych punktów nauki na umiejętności Siły, Zręczności i Many(jak w NK), PŻ rośnie tylko przez wydawanie PN, a nie z każdym levelem lub zwiększenie statystyk potworów(ale to pewnie będzie uzależnione od poziomu trudności).
49. Kompas i zegar wskazówkowy na górze ekranu.
50. Możliwość ściągania zbroi z martwych ludzi.
51. Wymagania do noszenia zbroi, np. dla Wojowników potrzebna siła, Łuczników zręczność, Magów mana. Dla pierścieni i amuletów wymagany konkretny level – również zwiększenie trudności.
52. Jakieś zbroje składające się z kilku części, które trzeba złożyć w całość na kowadle(potrzebna stal i ruda) i dopiero wtedy będzie można je założyć, lub dopiero wtedy będą dawać bonusy do statsów, itd. , itp. - hełm, tors, naramienniki i buty...
53. Skill "Żywotność", który służy do szybkiego biegu bez napojów szybkości, a naładować go można odpoczywając, lub jedząc, ale tylko żywność, nie mikstury - to coś dla tych co chcą poszukiwać jedzenia w grze.
54. Przed walką, np. z Gomezem dodać jakieś fajne dialogi, np. "Co słychać śmierdzielu. Nawet tutaj czuję twoje śmierdzące giery. Chyba muszę komuś poodcinać kilka kończyn"(to tylko przykład ). Lepiej by się wyzywało ludzi na pojedynki.
55. Zbroja z Trolla odporna na strzały…
56. Naprawianie własnej zbroi(np. Ochrona przed bronią 73/80 - z każdym dniem spada o 1) - po prostu zużywanie się jej/do naprawy potrzebna stal i ruda. Lub jak w Diablo.
57. W momencie, gdy przeciwnik blokuje - załączona możliwość Pchnięcia Mieczem Jednoręcznym, np. po nauczeniu się 100% bronią jednoręczną.
58. Opcja, żeby słabe bronie przepuszczały trochę obrażeń z bloku, bo tak głupio trochę jak "Kijem z Gwoździami" blokujesz cios Orka? - np. przepuszczanie 25% obrażeń.
59. Orkowe kusze... Albo długie rurki/bambusy do dmuchania strzałkami.
60. Możliwość wynajęcia pomocnika za rudę.
61. Rzeźnik, który by nas nauczył wyciągania mięsa ze zwierząt.
62. Ujeżdżanie Smoczego Zębacza :P
63. Możliwość kupna Własnej Chaty...
64. Znalezienie własnej kobitki/dziewuchy/lachona
65. Trupy powinny się rozkładać. A po zebraniu trofeum ze zwierząt: skóry, pazurów, itp. - zostałyby jakieś resztki, szkielet, dźwięki much...
66. Jak wykuwamy miecz, żeby formował się troszkę na kowadle...
67. Kilka "Kozaków" w kolonii rzucających teksty typu: "Ruda, albo życie sukins..."
68. Więcej takich ludzi chodzących ścieżkami pomiędzy obozami jak 2 strażników świątynnych do Starej Kopalni.
69. Wielka Bitwa z "Armią Ciemności" - orkowie, jaszczuroludzie i szkielety przeciwko ludziom.
70. Zamykanie niektórych bram obozów.
71. Wygodniejsze okno ekwipunku i przede wszystkim szybsze przelewanie rudy, monet, czy czegokolwiek(np. tak jak w NK)
72. Niektóre itemy(pancerze i bronie) mogłyby być polepszane przez jakieś "Ulepszacze" dając dodatkowe bonusy, poprzez, np. wsadzanie czegoś w tzw. "sloty"
73. System modyfikowania niektórych czarów - również poprzez jakieś "Ulepszacze"-rude, rzadkie zioła, minerały, itp.(zwiększenie dmg)
74. Zadawanie odpryskowych obrażeń pobliskim wrogom, a nie tylko jednego targetu.
75. Rozwinięty system Alchemii: robisz miksture z byle jakich składników a potem coś wychodzi. Wychodzi mikstura bez nazwy o nieznanym efekcie. Jak przeżyjemy wypicie przepisy się zapisują na liście.
76. Bardziej wykorzystać różne przemiany, tj. w wilka, świerwojada czy cokolwiek - żeby były bardziej przydatne, np. w questach, żeby gdzieś wejść, przepłynąć, lub zrobić wrażenie na kimś/mikstury przemiany.
77. Robienie łuków i innych przedmiotów z drewna(, np. na sprzedaż) na innym warsztacie, nie kowadle.
78. Efekt sprintu, tak jak w Gothic 3, naciskamy shift i biegniemy sprintem, do tego też pasek wytrzymałości.
79. Możliwość upicia się mocnym trunkiem, po wypaleniu bardzo dużej ilości mocnego ziela w konkretnym miejscu, włączałaby się jakaś wizja pomocna w jakimś zadaniu.
80. Jakieś ukryte skarby otwierane za pomocą jakichś ukrytych dźwigni, lub strzelanie z łuku w jakiś punkt, żeby otworzyć właz(pod koniec Gothica 1 przy Orkach Szamanach, trzeba strzelić przecież, żeby schowały się kolce z ziemi), wykopywanie z ziemi jak skarb Grega.
81. Potrzeba jedzenia i spania. Tak mniej więcej, raz na dzień trzeba było by zjeść jakąś miskę ryżu, czy bochen chleba. To samo ze spaniem, powiedzmy... raz na 24 godziny, np. min 3 godziny snu. Potrzeba picia wody, np. z jakieś rzeki/jeziora...
82. Szybsza animacja dobijania - jak ta z Gothica 2.
83. Nagranie całkiem nowych rutynowych tekstów. Te z podstawki są drętwe i oklepane dla każdego, kto chociaż raz w niego grał. A nagranie kilku czy kilkunastu nowych tekstów nie byłoby chyba problemem. Wszyscy chyba tez mają dość tekstów typu : "Lepiej sie do tego nie mieszać" czy "Tak długo jak mnie to nie dotyczy". Mogłyby się one zmieniać w zależności od tego jak nas postrzegają inni NPC, np. przynależność do konkretnego obozu, reputacja, wykonane zadania, zbroje jaką nosimy.
84. Możliwość trzymania 2 jednoręcznych czarów jednocześnie, lub walczenie mieczem z pochodnią, itd.
85. Miejsce treningów: jakiś fantom na ćwiczenia z mieczem, tarcza do treningu strzelania, kłody drewna do podnoszenia na ławeczce, robienie pompek, itp.
86. Więcej przypadkowych bonusów, np. tak jak w NK o którejś godzinie zagadało się nauczyciela mieczem jednoręcznym(chyba) to dodał nam chyba 5%. O którejś w nocy trenował byś sam, to zjawi się ktoś co Ci pomoże podnieść kwalifikacje. Ukryte zwoje/tabliczki w zwykłych przedmiotach codziennego użytku.
87. Quest z nieumarłymi. Nie możesz zrobić im żadnej krzywdy, szukasz więc kogoś kto Ci pomoże. Wreszcie zgadza się na to któryś z magów, który znalazł zaklęcia na osłabienie bestii. Wyruszasz z nim na pojedynek. Czar nie zadaje obrażeń, ale jego właściwości powodują zmniejszenie odporności na broń, magię(pancerz) na tyle, że można zadać im rany. Zaklęcie działa tylko chwilę po każdym uderzeniu czaru i tylko na jedną bestię. Trzeba by często blokować i zadawać ciosy po uderzeniu "kuli osłabienia" przez maga tylko w jednego nieumarłego, którego atakuje mag...
88. Urozmaicenia dialogów poprzez targowanie się. Lepsze wykorzystanie złotych monet (w G1).
89. Dużo ksywek wokół, także w więzieniu pochodzi od zwierząt/roślin, ogólnie natury. Jeśli nie ma pomysłów na imiona, takie nazwy jak Osa(żądli swoim mieczem), Kojot, Orzeł, Szakal(zawodowy zabójca), Termit(murarz), Zając(tchórz), Sokół(ktoś na patrolu/wieżyczce), Jastrząb, Żółw(ktoś powolny), Kret/Szczur(zdrajca), Snake, Bear, Kaczor, Cykada(muzyk), Jaszczur, Monk(ey), Kobra, Pyton, Krąp, Barakuda(gruba ryba wśród bandytów), Waran, Glon, Kosarz, Żuk, Trzmiel, Kleń, Padalec, Kania, Krogulec, Sowa(uczony), Kos, Sikor, Szpak, Gawron, Wrona, Piżmak, Borsuk, Malina, Śliwa, Wierzba:), Róża(piękna kobieta), Jawor, Kalina mogłyby się nadać...


Piszę to, ponieważ sam nie umiem robić modyfikacji, tekstur, modeli, czy skryptów, dlatego podziele się swoimi pomysłami, a może coś z tego będzie. Może komuś się przydadzą.

14
Gry / Gry, które przeszliście w całości
« dnia: 2012-03-14, 23:50 »
Gry, które jak narazie przeszliście(ukończyliście w całości - od intra do outra) - nie liczymy tych co do końca zabrakło naprawdę niewiele, bo lista by się wydłużyła sporo, a tym bardziej tych napoczętych, ale nie skończonych. Z czasem, z powodu zawodności pamięci i nowych gier, które przeszliście, lista może być uzupełniana. No i oczywiście nie uznajemy gier, które przeszliśmy za pomocą kodów:
1.Gothic 1 & MT
2.Gothic 2 NK
3.Grand Theft Auto 1 & 2
4.Diablo 1
5.X-Com - Terror from the deep(Ufo 2)
6.Warcraft 2 Tides of Darknees
7.Warcraft 3 RoC & TFT
8.World of Goo
9.Crazy Machines Nowe Wyzwania
10.Ignition
11.Worms 2
12.Another World (chyba jeszcze na amidze, albo na Pc - Norton Commander, albo Windows 3.11)
13.Dispecer
14.Pokemon Fire RED  - no co zajebisty RPeG na PC i Pokemon RED na GBA :P
15.Lemmings 1 i 2
16.Skyroads 1 & X-mas edition
17.The Sandbox of God
18.Prince of Persia 1(1989)
19.Mortal Kombat 2 (Amiga)
20.Carmageddon 1
21.Tony Hawk's Pro Skater 2,3 i 4
22.Mój brat Niedźwiedź :D (razem z bratanicą )
23.Reksio i Skarb Piratów :P(razem z bratanicą )
24.NFS: Underground
25.Contra (Pegazus)  To były czasy...
26.Commandos 1 i dodatek do 1-dynki
27.Dave Mirra Freestyle BMX
28.Super Mario Bros
29.Franko (Amiga - najlepsze były kolanka :D )
30.Dragon Ball - taka gierka RPG na Emulatorze NES.
31.Alladyn - na PC procesor 386 i czarno-biały monitor :P
32.Impossible Creatures
33.Sensible Soccer(Amiga) - w sensie, że przeszedłem wszystkie CUP, and LEAGUE na najwięcej drużyn)
34.Syndicate(PC)
35.MicroMachines (Amiga)
36.Elastomania
37. Settlers II
No i oczywiście dużo razy Pasjansa i Sapera na wszystkich poziomach :)

Było jeszcze mnóstwo gierek, w szczególności na Amige, w które grałem, tj. Prehistoryk, SuperFrog, GearWorks, taka Mrówka co przewracała Domino, itd., itp., ale nie pamiętam czy je przeszedłem do końca.
Nie liczę tu gierek, które przeszedłem w przeglądarce,np. na Kongregate.com, bo lista wydłużyłaby się o kilkadziesiąt pozycji.
Niech mi tu nikt nie pisze, że przeszedł Simsów, Counter Strike, albo jakieś MMO tak jak ja Lineage II, miałem najwyższe poziomy na 2 postaciach, ale przecież nie napisze tej gry tutaj...

Strony: [1]
Do góry