Koniec Świata 28072 124

O temacie

Autor Smolo

Zaczęty 29.11.2012 roku

Wyświetleń 28072

Odpowiedzi 124

Smolo

Smolo

Użytkownicy
posty306
Propsy212
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Smolo

Koniec Świata
2012-11-29, 18:30(Ostatnia zmiana: 2012-11-29, 21:14)
Wszyscy chyba słyszeli o końcu świata, który ma się wydarzyć 21 grudnia 2012 roku. Osobiście nie wierzę w to, ale prawda jest taka, że różne rodzaje globalnych kataklizmów mogą się wydarzyć dzisiaj, za 1000 lat, każdego dnia, więc warto wiedzieć co mogłoby się stać w przypadku każdego z nich, jakie skutki przyniesie, co może okazać się pomocne i co może uratować nam życie. Nie chodzi mi tu o tzw. bycie "preppersem", żeby się przygotowywać wielce jak w cyklu "Czekając na Apokalipsę" na National Geographic, ale zdawać sobię sprawę z zagrożeń i posiąść wiedzę o katastrofach i survivalu, z których można skorzystać nawet w codziennym życiu przy wypadku samochodu, pociągu, windy, pożaru czy zawalenia się budynku - może i to też ekstremalne sytuacje, ale nigdy nie wiadomo ;). Sam byłem kiedyś 2 tygodnie na survivalu obcując z naturą, walcząc z pragnieniem, poznając granice swoich możliwości, wytrzymałości, podziwiając piękno polskiej przyrody. Muszę jeszcze to kiedyś powtórzyć, no, ale nieważne, miało być o "Doomsday'u" :P. Postaram się przekazać trochę ciekawych informacji i zachęcam również wszystkich do komentowania i dzielenia się wiedzą o ww temacie:
1) Uderzenie komety/asteroidy - ciekawy dokument na temat skutków kolizji asteroidy z Ziemią oprawione fabularyzowanymi scenkami różnych osób przed, w trakcie i po zderzeniu, wzbogacony o wypowiedzi naukowców - playlista w dziesięciu częściach:
https://www.youtube.com/watch?v=3q3vzWXGkbI

Tutaj mała pisemna ciekawostka na temat asteroidy Apophis, dodająca dodatkowe możliwości końca świata w 2029 i 2036, gdyby w 2012 on nie nastąpił ;p :
http://astronomia.zagan.pl/news.php?readmore=1058
2) Superwulkan - informacje o największych wulkanach na świecie, zasięgu, sile i skutków ich wybuchu - jedna 45 minutowa część:
https://www.youtube.com/watch?v=NUDVcP5kWmw

Tutaj mała ciekawostka o wulkanie Toba, który 74 tysiące lat temu postawił nasz gatunek na krawędź zagłady, obniżając temperaturę na około 10-15 lat:
http://odkrywcy.pl/kat,111406,title,Krytyczny-moment-w-dziejach-ludzkosci,wid,15068196,wiadomosc.html
Położenie superwulkanów:
Long Valley Caldera, Kalifornia, USA
Bruneau-Jarbidge, Idaho, USA
La Garita Caldera, Kolorado, USA
Valle Grande, Nowy Meksyk, USA
Kaldera Yellowstone, Wyoming, USA
Aira, Kiusiu, Japonia
Aso, Kiusiu, Japonia
Kikai, Riukiu, Japonia
Toba, Sumatra, Indonezja
Laacher See, Nadrenia-Palatynat, Niemcy
Taupo, Wyspa Północna, Nowa Zelandia
Campi Flegrei, Włochy
3)Wojna atomowa - zajebisty wykład o broni nuklearnej, jej historii, zagrożeniach, skutków wybuchu, oraz metod przetrwania - jedna 25 minutowa część:
http://www.ted.com/talks/lang/pl/irwin_redlener_warns_of_nuclear_terrorism.html
Był kiedyś zajebisty odcinek z cyklu "Przeżyć Katastrofę" - atak nuklearny na Discovery, który prowadził Cade Courtley. Ten odcinek ma być podobno na Discovery World 8 grudnia 2012 o 23:00 i kilka godzin później, czyli o 04:40 powtórka.
4)Pandemia - niestety nie znalazłem żadnego pełnego ciekawego filmiku o tym zjawisku, ale możecie zobaczyć chociaż 10 minut, chyba że macie jakieś tam konto pro, czy coś, albo ściągnąć z torrentów jeśli Wam się chce:
http://chomikuj.pl/wh80/FILMY/FILMY+DOKUMENT/KATASTROFICZNE/Prze*c5*bcy*c4*87+katastrof*c4*99/Prze*c5*bcy*c4*87+katastrof*c4*99+*e2*80*93+Atak+pandemii,2162878506.avi(video)
Była kiedyś fajna seria na Discovery coś w stylu reality-show, gdzie filmowani ludzie po pandemii zmutowanego wirusa grypy mieli przeżyć na pustkowiach, nosząc maski, zachowując zasady kwarantanny, itp. ale już nie pamiętam jak to się nazywało.
Edit: Znalazłem pełny filmik, który kiedyś oglądałem na TV4 - playlista w 9 częściach(trzeba pominąć kilka dodanych filmików w środku, zablokowanych przez prawa autorskie i jechać dalej):
https://www.youtube.com/watch?v=bppEdrfvIGo

5)Rozbłysk słoneczny - film o burzach słonecznych, prezentujący przyczyny, oraz możliwe skutki trafienia dużej z nich w Ziemię - jedna 47 minutowa część:
https://www.youtube.com/watch?v=0kExf3fJ8As

6)Tsunami - Z racji tego, że Nasz Kraj ma wybrzeże Morza Bałtyckiego, które jest odizolowane w większości przez Danię od Atlantyku, ma średnią głębokość zaledwie 52 metrów i zwracając uwagę na to, że jesteśmy daleko od obszarów aktywnych sejsmicznie możemy być raczej spokojni.
7)Trzęsienie ziemi - jak powyżej.
Tu mała ciekawostka o płytach tektonicznych i historii trzęsień w Polsce
http://odkrywcy.pl/kat,111406,title,Czy-Polsce-grozi-katastrofalne-trzesienie-ziemi,wid,14148034,wiadomosc.html?smg4sticaid=6f9cd
W najbliższą sobotę(1 grudnia) ma być Przeżyć katastrofę - trzęsienie ziemi na Discovery World o 23:00 i 04:40.
8)Atak kosmitów - DŻOŁK :)
Najbardziej mnie denerwuje to jak kataklizm ma charakter globalny, a mówią tylko o USA :/.

Nie ma co pisać o przepowiedni Majów i odwróceniu się biegunów, bo to kompletna bzdura. Skąd Majowie by niby wiedzieli kiedy to się stanie, a jeśli chodzi o bieguny to jest udowodnione naukowo, że działo się to już w przeszłości, ale trwało to tysiące lat i przebiegało tylko magnetycznie. Niby z jakiej racji Ziemia ma się naglę odwrócić i zacząć się kręcić w drugą stronę  :lol2:  .
Można dodać jeszcze serię "Czekając na Apokalipsę", w której można się dowiedzieć wielu interesujących rzeczy, chociażby jak zrobić klatkę Faradaya chroniącą urządzenia elektryczne przed Impulsem ElektroMagnetycznym, czy amatorskie maski z węglem aktywnym przeciw trującym gazom, itp. Niestety większość z ludzi pokazująca tam swoje "zapasy" to zwykli paranoicy, nie pokazująca zbyt ciekawych rzeczy. Gdyby naprawdę miało to się wydarzyć, napewno dołączyłbym do gangu grabiącego niż samemu bronić zebranego jedzenia, które szybko się zepsuje.
Cykl "Przeżyć katastrofę" leci chyba co tydzień w każdą sobotę o 23:00 na Discovery World. Interesującą serią jest też program o wielkim wymieraniu zwierząt w historii Ziemi, nazywa się "Zwierzęcy Armageddon" i od czasu do czasu jeszcze widuje tą serie na Discovery World. Tu macie 10-minutową próbkę pierwszego odcinka:
http://chomikuj.pl/dzikiekoty/Filmy/Filmy+dokumentalne/Zwierz*c4*99cy+Armagedon/Zwierz*c4*99cy+Armagedon+01+-+Zabojcze+promienie,1426099811.mkv
Warto wspomnieć również o postapokaliptycznm świecie w grach, np. Fallout, czy w kinematografii jak Droga, Księga Ocalenia, Hell, czy bardziej komercyjne Wodny Świat i Mad Max.
O survivalu jest cały wachlarz programów, który każdy chociażby raz widział, ale zapodam kilka godnych uwagi informacji o survivalu:
a) Woda:
http://www.s12.pl/site/view/Document/id/1063;jsessionid=233292490678322C4BCAC20E7B725389?context=0
b) Zakładanie pułapek:
https://www.youtube.com/watch?v=tp05MUmmwkA

https://www.youtube.com/watch?v=P1VH-rS0do4

https://www.youtube.com/watch?v=YDn-Fyc8EO0

https://www.youtube.com/watch?v=hvwaSRVm9CA

c) Wyznaczanie stron Świata:
http://survival.strefa.pl/strony_swiata.htm

Można też iść za ciosem patrząc jak zwiększyć szanse przeżycia w katastrofie lotniczej, czy po zejściu lawiny, itp. no ale to już nie temat Dnia Ostatecznego :)  Big Up
I tak na koniec, żeby zrobić jaja sąsiadom 21.12.2012 - rozjebać kolumny na maxa i puścić to:
https://www.youtube.com/watch?v=ucXDi11G9iE
 
Elo

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Nie obchodzi mnie czy świat się 21szego skończy, ale ja 21szego idę na Hobbita.



Ps. Kalendarz majów który jest podstawą tego rozumowania nie wliczał dni przestępnych, czyli wedle tego świat powinien się skończyć ~8 lat temu.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Ps. Kalendarz majów który jest podstawą tego rozumowania nie wliczał dni przestępnych, czyli wedle tego świat powinien się skończyć ~8 lat temu.
Już pisałem na stronie mojego uniwerka, że gdy skończy się kalendarz majów, trzeba będzie zaopatrzyć się w kalendarz czerwców :lol2:
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Od przebiegunowania można podobno dostać ostrej biegunki.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Prawda jest taka, że największym zagrożeniem dla człowieka jest sam człowiek. Jak nie atomówka jakaś, to inne trucizny w żywności czy GMO.

jono

jono

Użytkownicy
posty525
Propsy155
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
"przebiegało tylko magnetycznie." -> brak elektryczności -> katastrofa.
Kiedy będzie, wtedy będzie, a poza tym przecież majowie przesunęli koniec świata
https://www.youtube.com/watch?v=2bdUlg-Eswk
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Pisałem o tym kiedyś, ale brak elektryczności rzeczywiście doprowadziłby do katastrofy na wielką skalę - tak jak Adanos mówi z powodu samego człowieka.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Prawda jest taka, że największym zagrożeniem dla człowieka jest sam człowiek. Jak nie atomówka jakaś, to inne trucizny w żywności czy GMO.
Chociaż jeżeli atomówka pierdyknie, czy tam trucizny, albo GMO(albo Bóg wie co) zniszczy świat/ludzkość to i tak to będzie wina człowieka. Bombe atomową zrobił człowiek. Trucizna niezależnie, czy przez kogoś zatruta, czy przez skażenie, to i tak jest rozprowadzana przez człowieka, a GMO tez wymyślił człowiek.
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Chociaż jeżeli atomówka pierdyknie, czy tam trucizny, albo GMO(albo Bóg wie co) zniszczy świat/ludzkość to i tak to będzie wina człowieka. Bombe atomową zrobił człowiek. Trucizna niezależnie, czy przez kogoś zatruta, czy przez skażenie, to i tak jest rozprowadzana przez człowieka, a GMO tez wymyślił człowiek.
Brawo! Zrozumiałeś.

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Koniec Świata
#9 2012-11-29, 20:04(Ostatnia zmiana: 2012-11-29, 20:06)
każdy temat z perspektywami zabijaj w zalążku "śmiesznym" żartem albo "błyskotliwą" ripostą
themodders 2012, witam konsumenta
Perspektywy tematu jakie są takie są. Dla mnie temat 21.12.12 stoi na równi z matką madzi i smoleńskiem. Programów o nim było pierdylion, wizje katastroficzne, baby jangi i inne też już były. Lubię się dzielić swoimi dekadenckimi poglądami, lubię wizje katastroficzne, ale czytanie / oglądanie tego wszystkiego i rozmowa w tym temacie to dla mnie strata czasu. Przykro mi.

Maybe

Maybe

Użytkownicy
Ноопепт
posty305
Propsy449
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Ноопепт
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=yVlhETsIi20
[/media]
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Thoro - A Ty zdejmij swoje okulary, nie dość że wszystkich wrzucasz do jednego worka, to jeszcze bazujesz na stereotypach.

Ontopic - Luk, wbrew pozorom większość trucizn występuje naturalnie, ot taki tlen czy inne jady itp.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Perspektywy tematu jakie są takie są. Dla mnie temat 21.12.12 stoi na równi z matką madzi i smoleńskiem. Programów o nim było pierdylion, wizje katastroficzne, baby jangi i inne też już były. Lubię się dzielić swoimi dekadenckimi poglądami, lubię wizje katastroficzne, ale czytanie / oglądanie tego wszystkiego i rozmowa w tym temacie to dla mnie strata czasu. Przykro mi.

Oprócz tego sensacyjnego pierdolnika autor poruszył również temat przetrwania w obliczu takiej ewentualnej katastrofy a to już temat jak najbardziej na ciekawą dyskusję, ale wiadomo. Lepiej pisać o biegunce i lecim dalej.
 

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Thoro - A Ty zdejmij swoje okulary, nie dość że wszystkich wrzucasz do jednego worka, to jeszcze bazujesz na stereotypach.

Ontopic - Luk, wbrew pozorom większość trucizn występuje naturalnie, ot taki tlen czy inne jady itp.
dlatego napisałęm trucizny, albo skażenie. Jednak, jeżeli jedzenie jest zatrute przez nature, to i tak ktoś to rozprowadz i raczej nie natura wiatropylnie
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
osobiście uważam, że jeśli ma być ten koniec świata to niech będzie z dwa tygodnie wcześniej. Ominą mnie wtedy kolokwia i projekty  :lol:
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka
osobiście uważam, że jeśli ma być ten koniec świata to niech będzie z dwa tygodnie wcześniej. Ominie mnie egzamin na prawo jazdy :lol:
 
makin' bacon

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
osobiście uważam, że jeśli ma być ten koniec świata to niech będzie z dwa tygodnie wcześniej. Ominą mnie dwa tygodnie :lol:
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
osobiście uważam, że jeśli ma być ten koniec świata to niech będzie z dwa tygodnie wcześniej. Ominie mnie egzamin na prawo jazdy :lol:
Zgadzam się na wypadek gdybyś zdał :lol2:
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny
Ja tego dnia mam egzamin na prawko, tak więc i tak wszystkich was przejadę


@Faren: Ty też?! :D
 

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
osobiście uważam, że jeśli ma być ten koniec świata to niech będzie z dwa tygodnie wcześniej. Ominie mnie chociaż kolejny zmarnowany dzień wygospodarowany w  beznadziejny sposób
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry