Drewniana misa 66740 113

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 13.01.2010 roku

Wyświetleń 66740

Odpowiedzi 113

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Drewniana misa
#60 2010-01-18, 22:05(Ostatnia zmiana: 2010-01-18, 22:09)
Noi tu masz tą różnicę. w crazybump wygląda wszystko ładnie, jednak nijak ma się to do rzeczywistego wyniku w grze.
Jednak porównując rendery z teksturą, wyraźnie widać że to nie CrazyBump "poprawia ją", tylko Marmoset całkowicie zniekształca kolory diffuse#msgote author=Thoro link=topic=8430.msg79064#msg79064 date=1263848734]Noi tu masz tą różnicę. w crazybump wygląda wszystko ładnie, jednak nijak ma się to do rzeczywistego wyniku w grze.[/quote]
Jednak porównując rendery z teksturą, wyraźnie widać że to nie CrazyBump "poprawia ją", tylko Marmoset całkowicie zniekształca kolory diffusea, a w normalce wydaje mi się że cienie są miejscami źle rozłożone i zbyt kontrastowe - niestety nie umiem ustawić tam jakiegoś w miarę naturalnego oświetlenia.
Jak dotąd w żadnej bitwie nie było problemów z renderami, każdy dostarczał co chciał, ewentualnie prosił kogoś o pomoc i było dobrze :D . Skoro już zmuszacie do używania konkretnych narzędzi do wyświetlenia, chyba faktycznie byłoby lepiej całkowicie ograniczyć swobodę, tak żeby wszystko renderowała jedna osoba.

Albo każdy daje co chce i ewentualnie dodatkowo pokazuje się wspólny screen, albo nie ma żadnych indywidualnych renderów tylko robione przez organizatora za pomocą jednego narzędzia z identycznymi ustawieniami. Może po prostu niech zgłosi się ten komu w jakiś sposób szkodzi pierwsza propozycja i jakoś to załatwimy.
Wóz albo przewóz.

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Złote Wrota

Drewniana misa
#61 2010-01-18, 22:25(Ostatnia zmiana: 2010-01-18, 22:36)
Może i marmoset z kolorami i specularem czasami dziwnie się zachowuje, ale normalka zawsze jest wyświetlona w dobry sposób, podobny jak w viewporcie maxowym. Moim zdaniem do umiejętności grafika po prostu należy doliczyć umiejętność zaprezentowania pracy i obeznanie z programami do wyświetlania w real time.
Cytuj
Jak dotąd w żadnej bitwie nie było problemów z renderami, każdy dostarczał co chciał, ewentualnie prosił kogoś o pomoc i było dobrze
Nie było problemów, bo było na łatwiznę.
Jak pisałem, screen z viewporta mogę każdemu zrobić. Jak komuś zaprezentowanie modelu nie będzie odpowiadało to sam zrobi screena u siebie albo powie mi jak ustawić światła, obiekt itp.

EDIT: aha i crazybump to dziadostwo.

EDIT2: Pojawi się może pytanie. Dlaczego nie może być po prostu render a nie jakieś tam viewporty, marmosety...
Przejrzyjcie forum http://www.game-artist.net/forums/ czy http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=27 i zauważacie, że w zasadzie każda praca pokazana jest w marmosecie, UDK, viewporcie Mayi, Blendera, 3ds Maxa, czy enginie gry. Robimy gameart, to pokazujemy prace tak jak wyglądają w grach. Celem bitw jest podnoszenie skilla, trzeba się rozwijać.
Cytuj
Wóz albo przewóz.
albo wowoz

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Moim zdaniem do umiejętności grafika po prostu należy doliczyć umiejętność zaprezentowania pracy i obeznanie z programami do wyświetlania w real time.
Czy umiejętnością grafika jest także obeznanie z komputerem który potrafi cokolwiek takiego wyświetlić?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy

Radek

Drewniana misa
#63 2010-01-18, 23:15(Ostatnia zmiana: 2010-01-19, 11:07)
Dodaje speculara. Na swoim renderze nie widzę różnicy, więc proszę, aby ktoś mi go zrobił. Byłbym bardzo wdzięczny.


V3Q
Podmieniłem, żeby się nie ośmieszać :P

A normala nie zrobię, bo w Blenderze podobno się nie da :P
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Nie widzisz różnicy, bo jest zły :P
Elementy, które powinny się bardziej świecić, robisz JAŚNIEJSZE.

Poza tym specular, a nie special :P
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Drewniana misa
#65 2010-01-19, 10:10(Ostatnia zmiana: 2010-01-19, 10:12)
Mogę wsadzić modele i tex do silnika Esenthel, byłby obraz jak wyglądałyby w grze.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Drewniana misa
#66 2010-01-19, 14:35(Ostatnia zmiana: 2010-01-19, 14:35)
Kolejny wip:

Piszcie co poprawić
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Za jaskrawe, za żółte.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
A normala nie zrobię, bo w Blenderze podobno się nie da :)
Blender tutaj jest najmniej potrzebny.
Możesz wypalić chociażby za pomocą wtyczki do PS/Gimpa
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Piszcie co poprawić
Dla mnie zbyt świecące, jak... (wiadomo co i komu)

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Dla mnie zbyt świecące, jak... (wiadomo co i komu)
Jak miska Wowozowi?

Tak, dokładnie :)
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)

Kelten
Gry (themodders@telegram)

Drewniana misa
Ta ja daje swoją skończoną pracę może nie jest super ale ma wszystko co miec powinna.
Render zrobiony w blenderze.

Diffuse

Specular

Normal
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Drewniana misa
#72 2010-01-19, 16:10(Ostatnia zmiana: 2010-01-19, 16:10)
Dodaje speculara. Na swoim renderze nie widzę różnicy, więc proszę, aby ktoś mi go zrobił. Byłbym bardzo wdzięczny.


V3Q
Podmieniłem, żeby się nie ośmieszać ^_^

A normala nie zrobię, bo w Blenderze podobno się nie da :)

bo masz złego speculara!

ludzie, ja rozumiem jak ktoś ma słabego kompa i prosi o render czy załadowanie danych materiałów i o screeny z viewportu ale bez przesady. te bitwy do cholery po to są by się czegoś nauczyć a nie na zasadzie "nie umiem/nie wychodzi mi niech zrobią mi inni"! jeszcze raz ktoś poprosi o zrobienie elementu pracy to zostanie wykluczony z konkursu.

z chwilą obecną zmienia się również regulamin bitew a następuje:
Cytuj
- Każdy uczestnik jest zobowiązany dostarczyć wyniki prac zaprezentowane w wybranym engine gry, marmoset bądź viewporcie programu granicznego.

jeśli ktoś ma z tym problem, ma stary sprzęt i nie może wyświetlić niektórych tekstur to zapraszam do mnie na pw/gg. z chęcią użyczę maszyny. i tu proźba do organizatora bitwy - wedle regulaminu, kto nie dostarczy SCREENÓW (żadnych renderów) nie będzie brany przy głosowaniu w bitwie.
 

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
bo masz złego speculara!
A konkretnie, co Ci w nim nie pasuje?? Za jasny?? Jak tak, to poprawie, tylko piszcie co trzeba poprawić, i po sprawie.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Drewniana misa
#74 2010-01-19, 16:27(Ostatnia zmiana: 2010-01-19, 16:27)
A skąd ja mam wiedzieć co poprawić, jestem programem który to czyta? Normal nie polega na tym, że dajesz "desaturate" i już. Co jest nie tak najlepiej sprawdzać bezpośrednio w programie 3d, jednak najlepiej najpierw poczytaj za co dokładnie ta tekstura ma odpowiadać bo coś czuje że niezbyt wiesz.
 

Abubaker

Abubaker

Użytkownicy
posty86
Propsy10
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Abubaker

Drewniana misa
#75 2010-01-19, 16:55(Ostatnia zmiana: 2010-01-19, 17:12)
Co do wykluczania z bitew to ok rozumiem. Ale to kombinowanie nie render tylko screen jak ja nawet nie wiem jaki będzie efekt mojej pracy bo mi każdy program inaczej normalkę na modelu wyświetla.... A poza tym w 3dmaxie (przynajmniej w 8) nie wyświetla w viewporcie normalmapy.
 

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)

Kelten
Gry (themodders@telegram)

Drewniana misa
Bo trzeba umieć ustawić z resztą tak samo jak w każdym programie graficznym :D
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Drewniana misa
#77 2010-01-19, 20:02(Ostatnia zmiana: 2010-01-19, 20:03)
Toć przecież Thoro powiedział że jak już ktoś kompletnie nie ogarnia tego renderowania w czasie rzeczywistym to żeby do niego na PW napisał.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
jedaith może napiszesz tutka jak obsługiwać shadery bo to załamka jest?
 

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit
Nie ma sprawy. Myślę, że jutro czy pojutrze dam radę.
Ostatnio mam problemy z netem, mam nadzieję, że będzie w najbliższym czasie.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry