Jendaith mam małe pytanie w normalce jasny kolor to wgłębienie a ciemny to wypukłość ?
Czerwony kolor oznacza nachylenie w poziomie (lewo-prawo), zielony w pionie (góra-dół). Źródło "światła" o konkretnym kolorze można zamieniać (albo z lewej, albo z prawej), różne programy i gry różnie mogą to odczytywać, jeden program odczyta coś jako wklęsłe, inny jako wypukłe, właśnie ze względu na te różnice. Kolor niebieski jest jakby pomocniczy, jest to światło "ukośne". Jeśli powierzchnia ma być płaska, to na normalmapie jest ona reprezentowana przez kolor jasnoniebieski - z tego właśnie względu zazwyczaj większość normalmapy tak właśnie wygląda.
Zdecydowałem się też coś pokombinować
Całkiem nieźle, tylko nie rób takich czarnych krawędzi od zewnątrz (jedynie między deskami rób ciemne szpary).
Im jaśniejsze tym bardziej wypukłe, szare to pomiędzy, a czarne - wklęsłe.
Pomyliłeś z heightmapą, normalmapa jest kolorowa.