Drewniana misa 65777 113

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 13.01.2010 roku

Wyświetleń 65777

Odpowiedzi 113

Kudlik

Kudlik

Użytkownicy
Les Paul
posty364
Propsy55
  • Użytkownicy
  • Les Paul

Kudlik

Drewniana misa
#20 2010-01-16, 16:11(Ostatnia zmiana: 2010-01-19, 19:35)
Edit: Zrobiłem reedycje ale niestety Diffuse normalką nadpisałem... Ale pech :P
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Metalowe deski? :P
 

Abubaker

Abubaker

Użytkownicy
posty86
Propsy10
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To aktualizuję moją pracę. Zwiększyłem kontrast, zmniejszyłem powtarzalność desek, dodałem obręcze teraz się biorę za speca.

i dif:
 

Kudlik

Kudlik

Użytkownicy
Les Paul
posty364
Propsy55
  • Użytkownicy
  • Les Paul
Niee, po prostu szare
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Drewniana misa
#24 2010-01-16, 16:39(Ostatnia zmiana: 2010-01-16, 16:39)
http://ifotos.pl/img/RenderDIF_xxewnn.jpg

Wątpię, aby tak wyglądały :P
 

Abubaker

Abubaker

Użytkownicy
posty86
Propsy10
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Abubaker

Drewniana misa
#25 2010-01-16, 17:19(Ostatnia zmiana: 2010-01-16, 17:46)
No, chyba skończyłem(albo jeszcze nie :D  ) jest diffuse jest specular i jest normalmap. Efekt mnie zadowala. Mam nadzieję że innym też się spodoba ^_^  
A więc render:

diffuse:

specular:

Normalmap:
 

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit
Cytuj
Jedai, jak na drewno to masz chyba za mocnego speca 13.gif
Raczej nie. W toolbagu jest trochę dziwnie wyświetlany specular. Na krawędziach musi być być mocniejszy niż na środku drewna. Zresztą co się będę męczył, przejrzyj tekstury:
http://jedaith.xt.pl/misa/diffuse.jpg
http://jedaith.xt.pl/misa/normal.jpg
http://jedaith.xt.pl/misa/specular.jpg

Normal i specular do poprawy Adubaker. Rzadko za pierwszym razem wychodzi coś znośnego z normalem, ale zrobić dobrego speculara to wcale nie jest aż tak problematyczne.

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)

Kelten
Gry (themodders@telegram)

Drewniana misa
Jendaith mam małe pytanie w normalce jasny kolor to wgłębienie a ciemny to wypukłość ?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Zdecydowałem się też coś pokombinować chociaż dotąd robiłem co najwyżej diffuse'y a i to rzadko. Wydaje mi się jednak że ideę zrozumiałem, oto pierwsza, trochę na próbę zrobiona wersja z bumpmapą.

Mam zamiar zmienić górne krawędzie desek, dodać metalową obręcz, poprawić bumpa i może dodać seculara.

Abubaker

Abubaker

Użytkownicy
posty86
Propsy10
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Abubaker

Drewniana misa
#29 2010-01-16, 19:58(Ostatnia zmiana: 2010-01-16, 19:59)
Chyba nalałeś do tego za dużo wody bo jakoś tak spuchło... ale za to diffuse fajna :P

Jak wy robicie te bumpmapy moje wychodzą takie jakieś poszarpane strasznie...
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Drewniana misa
#30 2010-01-16, 20:17(Ostatnia zmiana: 2010-01-16, 22:46)
Poprawiony bump, może jeszcze potem za radą Abu wyostrzę "krawędzie" na tej teksturce, całość będzie trochę mniej spuchnięta, a te krawędzie które są potrzebne zostaną.

A deski rzeczywiście pęcznieją wystawione na długotrwałe działanie wody.

Biorę się za obręcz.

Jeszcze denko:


Z obręczą i "wyciśniętymi" już deskami:

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Jendaith mam małe pytanie w normalce jasny kolor to wgłębienie a ciemny to wypukłość ?
Im jaśniejsze tym bardziej wypukłe, szare to pomiędzy, a czarne - wklęsłe.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
A deski rzeczywiście pęcznieją wystawione na długotrwałe działanie wody.

ale nie tak
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Jedaith, myślałem że zrobisz lepiej tą tex.
Właściwie niewiele wyróżnia się spośród reszty tekstur które zostały tu pokazane.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Jendaith mam małe pytanie w normalce jasny kolor to wgłębienie a ciemny to wypukłość ?
Czerwony kolor oznacza nachylenie w poziomie (lewo-prawo), zielony w pionie (góra-dół). Źródło "światła" o konkretnym kolorze można zamieniać (albo z lewej, albo z prawej), różne programy i gry różnie mogą to odczytywać, jeden program odczyta coś jako wklęsłe, inny jako wypukłe, właśnie ze względu na te różnice. Kolor niebieski jest jakby pomocniczy, jest to światło "ukośne". Jeśli powierzchnia ma być płaska, to na normalmapie jest ona reprezentowana przez kolor jasnoniebieski - z tego właśnie względu zazwyczaj większość normalmapy tak właśnie wygląda.

Cytat: Avallach link=topic=8430.msg78708#msg78704 date=Jan 16 2010, 07:55 PM\'
Zdecydowałem się też coś pokombinować
Całkiem nieźle, tylko nie rób takich czarnych krawędzi od zewnątrz (jedynie między deskami rób ciemne szpary).

Cytat: V3Q link=topic=8430.msg78715#msg78704 date=Jan 16 2010, 08:18 PM\'
Im jaśniejsze tym bardziej wypukłe, szare to pomiędzy, a czarne - wklęsłe.
Pomyliłeś z heightmapą, normalmapa jest kolorowa.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Złote Wrota

Drewniana misa
#35 2010-01-17, 11:39(Ostatnia zmiana: 2010-01-17, 12:04)
Cytuj
Pomyliłeś z heightmapą, normalmapa jest kolorowa.
Veq uprościł i tyle. W zasadzie każdy tutaj będzie wypalał normalkę właśnie z tekstury w odcieniach szarości.

@Buła
A co mam pokazać na teksturze kilkudziesięciotrisowej miski? Jest diffuse, specular i normal. Bez polotu, ale jak na moje poprawne. Może będę robił od nowa, może nie. Najgorsze jest diffuse u mnie z uwagi na drewno, dałoby radę wyciągnąć z tego nieco więcej pewnie.

Póki co ode mnie jeszcze jeden zrzut z viewporta. Przy innych ustawieniach. W ogóle sądzę, że można by wszystkie tex, przy jednych ustawieniach w viewporcie zobaczyć, bo tam jest najbliżej do wyglądu z jakiegoś silnika do gier.
http://jedaith.xt.pl/misa/viewport2.jpg

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
No powinniśmy dawać screeny z viewportu, ale przy własnych ustawieniach podobnie jak różne silniki mają różne właściwości.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
No powinniśmy dawać screeny z viewportu, ale przy własnych ustawieniach podobnie jak różne silniki mają różne właściwości.
No super, mój screen z viewportu będzie najładniejszy :D
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
No super, mój screen z viewportu będzie najładniejszy biggrin.gif

będzie rozsądny. dla mnie robienie dziesiątek tekstur pod jakąś głupią balę do mycia psiochy to przerost formy nad treścią.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Drewniana misa
#39 2010-01-17, 14:08(Ostatnia zmiana: 2010-01-17, 15:01)
Weźcie pod uwagę że nie każdy dysponuje aplikacją do modelowania będącą obsłużyć już w viewporcie tekstury inne niż diffuse, ja mogę co najwyżej robić screeny z podglądu w crazybumpie :D
Wersja poprawiona i chyba ostateczna:

I tekstury:

Zarówno heightmapa jak i specular są robione ręcznie, jedynie fakturę drewna w pierwszym wypaliłem z diffuse'a.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry