Prace 3D
2025-07-12, 15:40

0 użytkowników i 5 gości przegląda ten wątek.

Prace 3DPrzeczytany 1149628 razy

Offline inż. Avallach

  • Administrator
  • Offline
  • Posty7661
  • Propsy5239
  • NagrodyV
  • ProfesjaProgramista
1 Pokaż propsujących
W przypadku rozmiaru tekstury patrzałbym zdecydowanie bardziej nie na optymalizację, ale taką banalną kwestię jak rozmiar pliku. Przykładowo kiedy ściągałem LotRO, miałem możliwość ściągnięcia tekstur w normalnej jakości zamiast cieszenia się standardowymi porównywalnymi z Gothicowymi. Dlaczego tego nie zrobiłem? Bo zajmowałyby następne 10 GB.

Offline Tomek

  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
  • Offline
  • Posty2181
  • Propsy2189
  • ProfesjaNierób
0 Pokaż propsujących
The Force Unleashed zajmuje 20 kilka gb, chyba 28. Ale technika idzie do przodu! Nikt nie zakazuje kupienia sobie dysku 2tb w cenie takiej, ile kilka lat temu dałem za dysk 80gb

Offline Dracon

  • Użytkownicy
  • Offline
  • Posty1068
  • Propsy904
  • Profesjabrak
0 Pokaż propsujących
Cytuj
Dlaczego tego nie zrobiłem? Bo zajmowałyby następne 10 GB.
Dobry pomysł na blokadę antypiracką - zrobić tak ciężkie tekstury, by nikt tego nie ściągnął :D
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Offline Tomek

  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
  • Offline
  • Posty2181
  • Propsy2189
  • ProfesjaNierób
0 Pokaż propsujących
Dobry pomysł na blokadę antypiracką - zrobić tak ciężkie tekstury, by nikt tego nie ściągnął :D
Nie problem z obecnym internetem. No chyba że dla Zamościa

Offline Thoro

  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
  • Offline
  • Posty3323
  • Propsy3560
  • Profesjabrak
0 Pokaż propsujących
Cytuj
A mnie wkurwia jak ktoś przedstawia swoją pracę jako game art, a nie pisze do czego miałoby to być użyte. A możliwości jest bardzo dużo i do każdej są inne kryteria. Więc również pierdolnie jest, że jest ok, bo równie dobrze może nie być ok. Wszystko zależy od tego do czego ma to być użyte.

LOL

Do czego? Przede wszystkim do szuflady albo inaczej, do niczego. Zamiast wymyślać bzdury proponuje przestać oceniać pracę pod strasznie idiotycznymi względami typu za duża tekstura/za mała tekstura itp. Jest ładnie to jest ładnie a jak źle to należy to tym napisać a nie kurva, że będzie o kilka px za dużo i się gra wypierdoli, komp spali a internet wybuchnie. Jeśli tak to się zmniejszy, żaden problem. Po co się rozwodzić nad takimi pierdołami, zwłaszcza dziś, kiedy nikt przy tworzeniu takimi głupotami dawno się nie zajmuje? Przypomina mi to jakiś pedalski puryzm czy inną sztukę dla sztuki. Tak się pierdolicie z tą "optymalizacją" a popatrzcie sobie co i jak wygląda w obecnej grze. Często są to bzdury i jakoś nikt  z tego powodu nie płacze.


Prace robimy dla treningu więc po co się pierdolić? Doświadczenie i umiejętności to lata pracy. Przyswojenie pewnych wytycznych, w tym przypadku rozmiar tekstur, typu map, limity poly to kwestia jednego wieczoru. Niech i robi te zeszyty w 2048 a i tak lepiej na tym wyjdzie niż wielcy optymalizatorzy walczący o każdy piksel, każdą wolną przestrzeń na uvce i poligon.
« Ostatnia zmiana: 2011-02-21, 20:16 wysłany przez: Thoro »

Offline Żadna Głupia Spółgłoska

  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
  • Offline
  • Posty2557
  • Propsy3534
  • ProfesjaGracz
0 Pokaż propsujących
Przyswojenie pewnych wytycznych, w tym przypadku rozmiar tekstur, typu map, limity poly to kwestia jednego wieczoru.
LOL
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Offline Thoro

  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
  • Offline
  • Posty3323
  • Propsy3560
  • Profesjabrak
0 Pokaż propsujących
A co to niby za problem? Przykładowo jest założenie, aby robić zeszyty w bardzo dobrej jakości bo gra polega, nie wiem, na pisaniu i w tym momencie całe wasze teorie i ustalenia jak wielka "powinna" być tekstura tego zeszytu idzie się jebać.

Offline Żadna Głupia Spółgłoska

  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
  • Offline
  • Posty2557
  • Propsy3534
  • ProfesjaGracz
1 Pokaż propsujących
Zajmujesz się grafiką od kilku lat. Podaj mi wytyczne których nauczyłeś się w jeden wieczór.
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Offline Dracon

  • Użytkownicy
  • Offline
  • Posty1068
  • Propsy904
  • Profesjabrak
0 Pokaż propsujących
Cytuj
Przyswojenie pewnych wytycznych, w tym przypadku rozmiar tekstur, typu map, limity poly to kwestia jednego wieczoru.
Myślę, że byłoby to kwestią przypadku, gdyby ktoś jednego wieczoru wszystko na raz wytłumaczył, ewentualnie masa tutoriali, jeśli się wie, czego i gdzie szukać ;)
Teoretycznie możliwe.
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Offline inż. Avallach

  • Administrator
  • Offline
  • Posty7661
  • Propsy5239
  • NagrodyV
  • ProfesjaProgramista
0 Pokaż propsujących
IMO racja jest gdzieś po środku. Gdyby znaleźć w 100% rzetelne i dokładnie opisane zalecenia spisane na podstawie szczegółowej wiedzy technicznej, pewnie byłoby to możliwe (nie mówię o przyzwyczajeniu się do sprawnego według nich tworzenia). Jednak z drugiej nie tak łatwo je znaleźć. Ostatnio dowiedziałem się że ponoć dla nowoczesnych enginów jak Unity różnice w triscouncie rzędu kilkuset czy nawet kilku tysięcy nie mają znaczenia, a o największym wysiłku decyduje sam fakt tworzenia nowego obiektu. Wynikałoby z tego że co się da trzeba łączyć w grupy (aha, i materiałów też jak najmniej powinno się używać więc najlepiej tekstury łączonych obiektów też robić razem) a czego się nie da to nie martwić się o oszczędność. Niby informacje poznałem, ale pogodzić się z tym czy przyzwyczaić nijak nie mogę.

Offline Żadna Głupia Spółgłoska

  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
  • Offline
  • Posty2557
  • Propsy3534
  • ProfesjaGracz
2 Pokaż propsujących
Chodzi tu głównie o to, że jeśli ktoś pracowałby jako grafik i faktycznie dostał od zleceniodawcy konkretne wytyczne odnośnie kształtu, stylistyki, kolorystyki, gatunku, triscountu, rozmiarów i rodzajów map, skali, sposobu zapisu i tak dalej, to owszem, takie informacje MOŻNA przyswoić w jeden wieczór. Problem jest jednak taki, że po pierwsze - raczej nikt takich konkretów nie poda, po drugie - czasy się zmieniają, pracuje się przy różnych projektach i w każdym wypadku będzie to wyglądało inaczej. Umiejętność doboru odpowiednich parametrów w każdym wypadku będzie więc kwestią praktyki i doświadczenia, a tego nie da się zamknąć w jednym wieczorze.
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Offline Arti

  • Użytkownicy
  • Offline
  • Posty37
  • Propsy29
0 Pokaż propsujących
wy tu gadu gadu a ja chciałbym przedstawić swój projekt :)  
Domek robiłem go około 30 minut jeszcze nie jest oteksturowany. 357 poly:

http://i52.tinypic.com/icju6r.png

http://i51.tinypic.com/veslfk.png
« Ostatnia zmiana: 2011-02-25, 11:26 wysłany przez: Arti »

Offline Tymoteusz96

  • Użytkownicy
  • Offline
  • Posty2
  • Propsy0
0 Pokaż propsujących
ładny dom szacun

Offline Żadna Głupia Spółgłoska

  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
  • Offline
  • Posty2557
  • Propsy3534
  • ProfesjaGracz
0 Pokaż propsujących
Inaczej bym to zrobił ale dobrze Ci idzie. Gadu gadu bla bla bla.
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Offline Buła

  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
  • Offline
  • Posty2402
  • Propsy3163
  • NagrodyV
  • Profesjabrak
1 Pokaż propsujących
A co to niby za problem? Przykładowo jest założenie, aby robić zeszyty w bardzo dobrej jakości bo gra polega, nie wiem, na pisaniu i w tym momencie całe wasze teorie i ustalenia jak wielka "powinna" być tekstura tego zeszytu idzie się jebać.
A mnie wkurwia jak ktoś przedstawia swoją pracę jako game art, a nie pisze do czego miałoby to być użyte. A możliwości jest bardzo dużo i do każdej są inne kryteria.

Umiejętność doboru odpowiednich parametrów w każdym wypadku będzie więc kwestią praktyki i doświadczenia, a tego nie da się zamknąć w jednym wieczorze.
100% racji. Takie rzeczy się wyrabia z czasem. Tego się NIE DA wyuczyć w #msg138215teorii#msg138215. Po zrobieniu iluś modeli zaczyna się kapować, gdzie można oszczędzić na trisach, tak żeby nie było widać różnicy. Po prostu na początku trzeba przede wszystkim robić dużo modeli, pytać kogoś mądrzejszego czy jest ok i tyle. Do tego dochodzi regularne śledzenie nowych gier, bo przecież takie limity z czasem się zmieniają.
« Ostatnia zmiana: 2011-02-25, 15:21 wysłany przez: Buła »

Offline Wowoz

  • Użytkownicy
  • Wowoźny
  • Offline
  • Posty3698
  • Propsy4862
  • NagrodyVV
  • Profesjabrak
0 Pokaż propsujących
Mniejszego sie juz nie da?
Po za tym te edge powinny tak wygladac?

Offline Buła

  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
  • Offline
  • Posty2402
  • Propsy3163
  • NagrodyV
  • Profesjabrak
0 Pokaż propsujących
Z edge faktycznie namieszał, ale na początek może być.

Offline Thoro

  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
  • Offline
  • Posty3323
  • Propsy3560
  • Profesjabrak
0 Pokaż propsujących
Cytuj
Zajmujesz się grafiką od kilku lat.

No i? Jak ktoś jest dostatecznie pracowity oraz ma ambicje to osiągnie to wszystko, nawet i więcej w rok albo i pół. To nie jest jakaś kurva wiedza tajemna tylko rzemiosło takie same jak każde inne.
« Ostatnia zmiana: 2011-02-25, 23:51 wysłany przez: Thoro »

Offline Koziek

  • Użytkownicy
  • Offline
  • Posty313
  • Propsy359
  • Nagrody
  • Profesjabrak
0 Pokaż propsujących
Chyba trochę przesadziłeś w dochodzeniu do wszystkiego w pół roku, no chyba że podłączysz się kroplówką z red bullem czy innym zamojskim dopalaczem

Offline Thoro

  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
  • Offline
  • Posty3323
  • Propsy3560
  • Profesjabrak
0 Pokaż propsujących
Chyba trochę przesadziłeś w dochodzeniu do wszystkiego w pół roku, no chyba że podłączysz się kroplówką z red bullem czy innym zamojskim dopalaczem

Jeśli masz 16-18 lat to żaden problem.