Nowinki ze świata Game-Artu 164188 294

O temacie

Autor Jedairusz

Zaczęty 1.03.2012 roku

Wyświetleń 164188

Odpowiedzi 294

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Damian94, jesteś w stanie potwierdzić, że ten trick który podałeś działa i czy epic nie zamierza ukrócać takich praktyk?
Na polycouncie i paru innych forach czytałem że ponoć to nawet sami goście z EPIC tak podpowiedzieli :ok:

Ogólnie, wymagane są co najmniej dwie subskrypcje. Jedna, by pobrać silnik, druga w momencie wydawania gry licencja musi być ważna.
W międzyczasie subskrybujesz na miesiąc tylko gdy chcesz jakieś update'y.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
No Crytek to zapowiedział zaraz po tym jak epic wyskoczył z UE4
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Big names, support blender
Info o fakcie że Epic rzuciło 10k euro na rozwój importu FBX. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Dłuższy czas nie szło - rejestracja na CGPeers jest otwarta jak ktoś potrzebuje. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
A co zamknięta była ?
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Rejestracja - tak. 
Co jakiś czas osiągają limit użytkowników i zamykają rejestrację, lub wprowadzają rejestrację tylko trzeciego każdego miesiąca/na zaproszenie. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Nowinki ze świata Game-Artu
#148 2014-08-26, 09:39(Ostatnia zmiana: 2014-08-26, 09:46)
Jak się wyrobię ze zleceniami to może wezmę udział. Ktoś chętny?
http://www.polycount.com/arms-and-armor/
Ciekawa rzecz:
Cytuj
"If you do not own a copy of Chivalry, you can still participate. You will need to first create and have an active WIP thread as described before. Then you will request a temporary key by sending an email with a link to your thread to: polycountcontest@Tornbanner.com. Be nice. This key will be deactivated at the end of the contest."
Jak ktoś chce pograć za darmo przez miesiąc...  :P

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ciekawe że udostępniają modele z gry jako referencję. http://www.tornbanner.com/workshop/requirements/ - do pobrania tekstury w tga i meshe w fbx - jak się orientuję z poziomami LOD, przy czym te najniższe spokojnie nadawałyby się np do Gothica. Także jakby komuś chciało się przekonwertowac meshe na 3ds i dopisać banalne skrypty, to mógłby zrobić (absolutnie nielegalnego) moda dodającego bronie z Chivalry :D

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
@Up mrdragothic na pewno zrobi zaraz jak zobaczy :F
 


Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Up mrdragothic na pewno zrobi zaraz jak zobaczy :F

O ile już tego nie zrobił  :lol2:

Sir Lothrigern

Sir Lothrigern

Użytkownicy
posty27
Propsy110
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Jako, że gram w Chivalry regularnie mam nadzieję, że znajdę czas na ten konkurs. Szkoda, że na tą chwile duża część tego co zaprezentowane jest na polycount nadaje się raczej do Skyrima niż Chivalry.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Jak przeglądałem swego czasu koncepty z konkursu polycountowego o nowym UT to też 90% w ogóle nie pasowała w klimatykę gry :P
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Tutaj każdy tile jest używany przez inną teksturę ? Wyglada nieźle.

Amplify Texture 2

https://www.youtube.com/watch?v=flsJcwYN3H4



 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Megatekstury ^_^
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Nowinki ze świata Game-Artu
#156 2014-09-11, 08:51(Ostatnia zmiana: 2014-09-11, 08:58)
Nie do końca game art, ale nie mamy wątku "nowinki ze świata grafiki 3d" :D
http://www.123dapp.com/catch-alt

Darmowa aplikacja, między innymi na Androida. Robisz zdjęcia obiektu z różnych stron, są uploadowane na ich serwer, tam przetwarzane w zajebisty model 3d który dostajesz z powrotem i możesz oglądąc z różnych stron :D Da się go potem wyeksportować do obj. Jest też wersja pc (nie wiem czy ona nie działa lokalnie). Wczoraj na próbę sfotografowałem kostkę rubika na balkonie. Kiedy przed chwilą zobaczyłem wynik, okazało się że pomimo że kostka zajmowała większość każdego kadru, apka dała radę zmapować nie tylko kostkę, ale tez to na czym stała i część balkonu (poprzez łączenie informacji z fragmentów wielu zdjęć). Robi wrażenie :D

Przy eksporcie obj i możliwości zrobienia wystarczająco wielu fotek często mogłoby to zastąpić różnego rodzaju szkice referencyjne. Można by po prostu załadować sobie do edytora 3d zeskanowany model i robić na jego podstawie.

Z nieuniknionych wad: aplikacja nie radzi sobie z powierzchniami przezroczystymi i lustrzanymi. Zaleca się pozornie sporo zdjęć (20-40). Ale w praktyce mi zrobienie 60 wcale nie zajęło dużo (i pewnie z połową tego wynik byłby równie dobry).

Z tego co rozumiem chcą zarabiać m.in. na drukowaniu w 3d fotografowanych modeli i wysyłaniu ich ludziom na zamówienie.

Przykładowy model: http://apps.123dapp.com/embeddedview/index.html?contentid=2708733_undefined#http%3A%2F%2Fwww.123dapp.com%2FCatch%2FTom-Cruise%2F2708733&search=media_type_id=28&cameraSetting={"version":2,"camera":{"eye":[0.0247011616482466,-0.24170954452123972,0.14442402624499184],"up":[0.06586096954965251,-0.5423440248044589,-0.8375710665065266],"view":[-0.10097085127659235,0.8314626742321994,-0.5463283889302475],"fov":0.7853984163976168},"world":{"up":[0,0,1],"front":[1,0,0]}}&edit=undefined&expansionState=true

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
To już chyba od roku czy 2 istnieje ktoś kiedyś pisał ,że obiekt który chcemy sfotografować powinien znajdować się  na gazecie wtedy program ma lepsze punkty odniesienia.
Szkoda ,że druk 3d u nas się nie przyjął...
W stanach gościu zrobił drukarkę która drukuje z gipsu  co za tym idzie, można drukować gipsowe rzeźby i sprzedawać je za krocie.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Można to zaliczyć jako game art. Chmielu z Astronautami tak robią całą grę. Tak samo jak the farm 51.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry