Nowinki ze świata Game-Artu 164067 294

O temacie

Autor Jedairusz

Zaczęty 1.03.2012 roku

Wyświetleń 164067

Odpowiedzi 294

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
W ndo też można wrzucac swoje obj, też wypala mapki, też ma podgląd, a dodatkowo jest zintegrowany z ps'em.
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Nowinki ze świata Game-Artu
#101 2013-04-12, 15:29(Ostatnia zmiana: 2013-04-12, 15:30)
Obrazki na szybko:


To AO powstało wyłącznie na bazie normalmapy i modelu. (nie jest zastosowane na podglądzie po lewej jak coś.)

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
A samo AO idzie tym wypalić? bez normal mapy z samego modelu?
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
No z low-poly tak. Od razu "miesza" je z tym utworzonym na podstawie normalki (a'la AO z highpoly)

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Wiem, ze miesza. Zapytalem czy da sie samo AO z modelu.
Sprawdzam wlasnie ten program. Ten viewer jest fatalny, masakrycznie bluruje, a na normalnce czasem wychodza jakies syfy, mimo iz ich nie ma w maxie, unity czy marmosecie. Cavity wypala dużo lepiej NDO.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Knald obecnie jest w becie i jest darmowy. nDO już nie - koniec dyskusji :P
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Zaden argument. Oceniamy funkcjonalność programu.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Stary to jest beta... Oczekujesz, żeby była lepsza od programu który już jest na rynku od dłuższego czasu? Zresztą nDO nie napierdala na GPU z tego co wiem i tylko stwarza problemy gryząc się kurewsko z Photoshopem.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Chyba ty. U mnie sie nic nie gryzie.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Nowinki ze świata Game-Artu
#109 2013-04-12, 16:42(Ostatnia zmiana: 2013-04-12, 16:46)
A czy ndo wypala równocześnie AO, convecity, concavity i heighmapę z normalki? W dodatku ten program robi to bardzo szybko. Testy wrzucę później  :wink:
Oczywiście że tak. Dodatkowo wypala jeszcze ciekawą mapkę #msg1078996volume#msg1078996 i ao depth.

Ale do AO z LP by mi sie przydał. Nie da się samego z LP?
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Da się. Wystarczy ustawić siłę AO z normalki (czy z czegokolwiek) na minimum i dać na max krycie AO z LP.

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Jak tak to pobiorę ;d
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Wkoncu bedzie czym wypalac ladne AO. To chyba najczystrze ao jakie mozna uzyskac z LP. Bardzo ladnie sobie z tym radzi. Jednak do innych map polecam jednak Ndo.
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
Podciągnę newsa pod game art.

Wczoraj pojawił się zestaw narzędzi modderskich do wieśka 2, może być ciekawie. Ja z pewnością pobiorę.

link do artykułu: http://www.conowego.pl/aktualnosci/zestaw-narzedzi-redkit-juz-dostepny-9298/
link do redkita: http://en.thewitcher.com/forum/index.php?/topic/35008-redkit-is-here/page__st__40__p__970993#entry970993
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Ja już gdzieś od września i października mam dostęp i powiem tyle - nie ma co się napalać, bo to nie jest poziom UDK czy narzędzi od Cryteka (Co nie powinno nikogo dziwić, bo CD Projekt póki co nie tworzy silnika pod licencjonowanie go innym studiom i nie musi tak bardzo się starać przy projektowaniu tooli). Porównałbym skalę wydarzenia do Techlandowego kursu level designu.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
3D Coat 4
[ramka]Here is the list of 3D-Coat V4 key features:
- Live Clay released! We are glad to finally release long-awaited "dynamic tessellation" Live Clay sculpting tools. With Live Clay you won't bother anymore about resolution of your entire object, as now you'll have desired level of details only where you need it!
- Interface revised! New style. New Iconic look. New Start Dialog. New shaders preview, and more.
- Speed increased everywhere 3 to 10x. This is mostly related to Win version, Mac and Linux versions got speedup too, but Win version speedup is especially impressive!
- Painting emissive and colored specular introduced
- Painting over voxels/vertex painting introduced
- Possibility to retopo big meshes 10-50M and more
- Dozens of new tools and options
- New Spline drawing mode
- Major update of texture baking functions
- High-speed boolean operations in surface mode, hardsurface modeling with sharp edges
- Special tools for Product/Prototype modeling
- Overall speed, quality, and stability improved!
- Scripting via "C++ like" – Angelscript
[/ramka]
Promo video
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=d8D1Kfz4BPQ
[/media]
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Nowinki ze świata Game-Artu
#117 2013-06-01, 16:49(Ostatnia zmiana: 2013-06-01, 16:49)
Kamera robi genialne wrażenie z tymi swoimi odbijającymi powierzchniami.

Nie ogarniam ludzi którzy twierdza że Unity ma kiepską grafikę. Po prostu pozwala na stosowanie bardzo prostego renderowania, bo dzięki swojej elastyczności może wówczas dobrze działać nawet na słabym sprzęcie. Ale jak widać, wszystkie potrzebne możliwości ma, trzeba jedynie mieć odpowiednie assety :D

A fakt że edytor jest... edytowalny (rozszerzenia pisze się do niego dokładnie tak jak skrypty do tworzonych w nim gier, po prostu korzysta się z innych klas) pozwala na tworzenie takich genialnych narzędzi które ułatwiają i przyspieszają w nim prace. Oprócz tego są różne edytory shaderów (w tym wzorowane na tym z UDK), animacji, cutscen itd. Cry Engine czy UDK mają takie możliwości rozbudowy?

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Nie ogarniam ludzi którzy twierdza że Unity ma kiepską grafikę.
W standardzie ma kiepską.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Nowinki ze świata Game-Artu
#119 2013-06-02, 20:03(Ostatnia zmiana: 2013-06-02, 20:04)
W standardzie w Unity masz pustą scenę i pusty folder assetów. Modele, tekstury, shadery (są dokładnie takimi samymi assetami jak choćby skrypty!), efekty cząsteczkowe itd tworzy się samemu. O jakim standardzie w ogóle piszesz? To że są przykładowe assety, nie znaczy ze są "standardem" tego silnika. Wręcz przeciwnie, celowo są maksymalnie proste.

To co podlinkowałeś nie modyfikuje w żaden sposób silnika renderującego. To po prostu narzędzie ułatwiające tworzenie assetów z załączonym zestawem shaderów. Identyczny efekt da się uzyskać nie korzystając z tej paczki, po prostu trzeba więcej pracy wykonać samemu.


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry