
Blender Foundation ogłosiła wydanie nowej wersji programu
Blender 2.66 z licznymi nowościami oraz długą listą naprawionych błędów.
Wśród nowości znajdziemy między innymi:
Sculpting
Dynamic Topology Sculpting - czyli dynamiczna topologia podczas rzeźbienia, gęstość siatki dostosowuje się do wielkości detalu który rzeźbimy oraz pozawala na dowolne kształtowanie bryły bez nieporządnego rozciągania ścianek.
Symulacje
Symulacje Rigid Body - nowy bezpośredni system tworzenia symulacji obiektów. Dotychczas jedynym sposobem tworzenia symulacji było pośrednie wykorzystanie w procesie "Blender Game Engine", co było dość niewygodne.
Classical solver dla symulacji fluidów
SPH, jest to bardziej fizycznie poprawna wersja używanego dotychczas solvera SPH.
RenderingCycles doczekał się kilku istotnych usprawnień: eksperymentalne wsparcie dla włosów, podgląd materiałów, node krzywych dla wektorów i RGB, usprawnienia wykorzystania pamięci przy instacjonowaniu, poprawki dla "non-progressive integrator", podświetlanie renderowanych kafelków, wsparcie dla pakowanych/generowanych/video tekstur oraz kilka dodatków dla integracji z OSL.
Multiple importance sampling dla lamp - który pozwala poprawić stopień zaszumienia obszarów, gdzie materiały wykorzystujące silne odbicia kierunkowe, szczególnie od dużej chropowatości, odbijają duże lampy.
Modeling i ModyfikatoryDodano
"vertex bevel" oraz usprawniono
"vertex slide". Dodatkowo po naciśnięciu skrótu G dwa razy przechodzimy w tryb vertex slide.
Mesh Cache Modifier - nowy modyfikator, służący do pracy z plikami typu point cache, aktualnie obsługiwane formaty to
MDD i
PC2.
UV Warp Modifier - nowy modyfikator - autorstwa naszego rodaka oraz użytkownika forum - pozwala na transformowanie UV za pomocą dwóch obiektów. Modyfikator został stworzony z myślą o animacji kukiełkowej.
Modyfikator
Laplacian Smooth od teraz może również służyć do wzmacniania krzywizn modelu, nie tylko ich wygładzaniu.
Pozostałe nowe funkcje
Subsurfed UV unwrapping - dodatkowa opcja przy rozkładaniu UV dzięki której będą brane pod uwagę zmiany w siatce wynikające z modyfikatora "subdivision surface".
UV stitch, od teraz ma możliwość łączenia wysepek UV na podstawie "edgy", co znacznie ułatwia prace z narzędziem.
Multiresolution AO Baking - wypiekanie AO jednego modelu dla innego modelu.
Vertex color baking - pozwala wypiekać do "vertex color" zamiast na teksturę.
Tryb
"texture painting" otrzymał kilka nowych funkcji dla silnika pędzli i tekstur.
Tryb
"weight painting" zyskał możliwość malowania wag przez całą grubość modelu oraz nowe narzędzie oparte na gradiencie.
Ponadto,
obsługa przezroczystości plików graficznych uległa przeprojektowaniu.
Więcej o wydaniu: http://www.blender.org/development/release-logs/blender-266/
Download: http://www.blender.org/download/get-blender/
Info skopiowane z max3d.pl