Bitwa 8a - Mob 135897 377

O temacie

Autor Jedairusz

Zaczęty 5.07.2011 roku

Wyświetleń 135897

Odpowiedzi 377

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Sympatyczny grubasek, jednak rogi i trójząb mogą straszyć - jak dostaniesz między oczy, to Ci tyłem coś wyskoczy;)



Tekstura: (sam diff, z normala i speca zrezygnowałem)


Możliwe, że zrobię szkielet i animacje, dlatego też nie patrzcie na to, jak trzyma trójząb.

 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Wydaje się, że tam, gdzie ma wargi jest sporo za dużo poly. No i 2048/2048 na taki model na pewno by nie przeszło, ale z drugiej strony na bitwę może iść tak, żeby można było łatwiej porównać do innych.
Cytuj
Z czego jest ten silnik?
Nie wiem, refka, na której się luźno wzorowałem:
http://cgtextures.com/texview.php?id=14551&PHPSESSID=m64lhglgrd5rieeh3u7mt9s6v1
Detalu część odpuściłem, bo nie zmieściłbym się w limicie tris.

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
technologia prze do przodu, nie ma co się ograniczać teksturami 512x512. bitwy są po to, żeby się rozwijać, a nie stać w miejscu, czyli cofać.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
podbijam ogrodnika, tex 512 to sie nawet na beczki nie daje (w c pierwszym jest 512 na 1024 o ile dobrze pamietam, nawet jesli zle pamietam to od premiery gry minely 4 lata a to cholernie duzo).

co do modelu, imo zle rozstawiles poligony, wiecej na nogi, gdzie malo kto bedzie patrzyl, a mniej na twarz, gdzie praktycznie sie nie szczedzi w poligonach (jako przyklad moze posluzyc znowy crysis) i widac ze jest kanciata.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Bitwa 8a - Mob
#244 2011-08-13, 09:39(Ostatnia zmiana: 2011-08-13, 09:41)
Na taki triscount na modelu (3k tris) naturalnym jest, że tekstura będzie miała 512/512, no może te 1024/1024. Dzisiaj nie robi się tylko Crysisów, ale też gry na konsole, Iphony i inne urządenia. Poza tym nie wszystkie gry są kierowane do graczy, którzy zwracają uwagę na realizm grafiki (np. gry dla dzieci). W game-arcie zasadą nie jest to, że dajemy tyle, ile wyciśnie komputer, tylko tyle, ile przeciętny gracz będzie w stanie zobaczyć.

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Bitwa 8a - Mob
#245 2011-08-13, 10:31(Ostatnia zmiana: 2011-08-13, 10:36)
Na ustach musi być tyle, może o jeden "pasek" za dużo.

Można zmniejszyć teksturę, ale po co do bitwy?
Dla porównania 512x512



Eto, w sumie i racja, jednakże zaczynałem od głowy, a to mój pierwszy model tego typu, dlatego nie wiedziałem jak to wyjdzie z trisami.
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Mamy czasy, w których modele postaci mają tysiące poly, w wiedźminie 2 były chyba nawet takie, które miały ich kilkanąscie k. może jeszcze tutaj się ograniczać do kilkuset, tak żeby do gothica weszły?
Racja, dzisiaj robi się również gry na konsole, ale jak zauważyłeś - również. Na wersje na konsole zawsze można je zmniejszyć, to jakiś problem? Poza tym w planach są chyba kolejne wersje konsol? Mimo to ograniczać mamy się do produkcji na iphony?
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Na wersje na konsole zawsze można je zmniejszyć,
I to nawet z automatu.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Dlaczego tam jest tyle poly.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
O Crysisie mawiano, że twórców pokręciło z rozdziałkami tekstur :P. Na CE3 konsolowym te rozdziałki są zmniejszone :P.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!

mgr Fartuess

Bitwa 8a - Mob
#250 2011-08-14, 15:23(Ostatnia zmiana: 2011-08-14, 15:24)
Zrobiłem hi-poly do nóżek, ale niezbyt wypasionego. Głównie smothowanie krawędzi.





Hi-Poly jest chyba skończone ^^ . 164 441 tris
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Paagan

Paagan

Użytkownicy
posty15
Propsy12
  • Użytkownicy

Paagan

Bitwa 8a - Mob
#251 2011-08-15, 11:31(Ostatnia zmiana: 2011-08-15, 11:33)
Szacun. Ja bym się przy takim czymś pogubił (zbyt skomplikowane).

A i współczuje robienia tekstury ;).
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Tekstura to jeszcze nie taki problem. Najbardziej się boję potencjalnych błędów przy wypalaniu AO czy normal mapy :P

btw. Chyba jak wrzucę ten model do UDK to zrobię też ztessalowaną wersję tego modelu :)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
LowPoly chyba skończone.



13 386 trójkątów.



Model zUVmapowany częściowo. Tj wszystkie kawałki modelu mają już wszystko zUVmapowane jak trzeba, odpowiednie elementy się nakładają, ale same UV shelle nie są jeszcze poskalowane i poustawiane względem siebie.


I jeszcze jedno. Nie jestem pewien co zrobić z następującym kawałkiem:



Mógłbym bryłę znacznie uprościć wywalając dziurki i dodatkowo upraszczając sobie UVmapowanie, ale bedzie wtedy ostatecznie wyglądał dość marnie. Jeśli zachowam go takiego jaki jest, to dzięki tessalacji uzyskam bryłę dokładnie taką jaką sobie zamierzyłem.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
I tak tych otworów nie będzie widać, przecież w stosunku do całego modelu to malutka część.

Cytuj
13 386 trójkątów.
Niby limit miał być na 10tys, ale nie wiem czy jest sens, najważniejsze, żeby było LP.

PS. Czemu masz tak rozmytą szachownicę? Nakładasz przez mapy czy przy uvce?
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
zawsze na forum byłem przeciwny ograniczaniu się co do krojenia jakości względem wydajności, ale chyba lekko przesadziłeś.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
I tak tych otworów nie będzie widać, przecież w stosunku do całego modelu to malutka część.


Niby limit miał być na 10tys, ale nie wiem czy jest sens, najważniejsze, żeby było LP.

PS. Czemu masz tak rozmytą szachownicę? Nakładasz przez mapy czy przy uvce?

Widać czy nie widać na tessalacji powinno wyglądać zarąbiście z odległości 20 cm :D .

A czemu szachownica jest rozmyta, to nie mam pojęcia... Zmieniłem jej skalowanie i się rozmazała... Myślałem, że ten materiał jest w pełni proceduralny i nie ma prawa, żeby pojawiły się jakiekolwiek problemy z nieostrością (no chyba, że durna maya to proceduralnie bluruje na krawędziach :P )

A 13k dla takiego modelu to jest nawet bardziej niż ok. Robot ma z 6-8 metrów wysokości, więc nie wiem czego się czepiać (Brumak z pierwszego GoW#msg1002988a pewnie ma coś koło tego). Na nóżkach i tak już więcej nie zaoszczędze, a to one zżerają połowę poly.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Uporządkowałem UVmapy i zszedłem o 26 trisów w dół xD



Shot z UVmapy (2048x2048)




Teksturę będę robił na 4096x4096 i potem prawdopodobnie zeskaluję w dół do 2048x2048.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Wydawało mi się że ta szachownica jest tylko proceduralnie generowana, a potem na potrzeby renderowania już jest rasteryzowana i skalowana. Powinno to pomagać w ustalaniu optymalnej rozdziałki.

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!

mgr Fartuess

Bitwa 8a - Mob
#259 2011-08-19, 23:15(Ostatnia zmiana: 2011-08-19, 23:15)
Shot z UDK bez oświetlenia



Samo bake'owanie to katorga. Dwa dni już prawie nad tym siedzę i efekty nie są tak dobre jakbym tego chciał.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry