Pytanie do doświadczonych 4858 18

O temacie

Autor bumshaker

Zaczęty 12.07.2010 roku

Wyświetleń 4858

Odpowiedzi 18

bumshaker

bumshaker

Użytkownicy
posty2
  • Użytkownicy
Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem forum i chciałbym się dowiedzieć który program polecacie początkującemu grafikowi bawiłem się trochę w wingsie ale z tego co widzę to większość osób siedzi w 3D maxie.
Więc jaki program polecacie do nauki tworzenia grafiki 3D.
Zależy mi na programie który pomoże mi opanować tworzenie grafiki w stopniu b.dobrym.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Pytanie do doświadczonych
#1 2010-07-13, 02:30(Ostatnia zmiana: 2010-07-13, 03:01)
Ja robiłem tylko w 3ds Maxie ale uważam, że to dobry program, godny polecenia - na pewno jeśli zyskasz minimum doświadczenia to szybko stworzysz wszystko co ci się wymarzy. Screeny, które opublikowałem z pierwszych dwóch miesięcy pracy w Maxie spodobały się forumowiczom, więc myślę, że tak dużej filozofii nie ma. Jest to zarazem rozbudowany program do tworzenia oskarowych animacji (np. nominowana Katedra Bagińskiego), gier, a także wizualizacji architektonicznych, a o znajomość programu na pewno zapyta cię każda firma związana z grafiką 3d.

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dracon

Pytanie do doświadczonych
#2 2010-07-13, 08:11(Ostatnia zmiana: 2010-07-13, 08:13)
Osobiście lubię Blendera (Maxa nie ogarniam). Ma podobne funkcje co 3ds Max, ale jest darmowy (chociaż to nie jest jakiś porządny argument :P).
Wingsa też można polecić. Jest bardzo łatwy w obsłudze, a pozwala tworzyć skomplikowane modele.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy

Klark Cent

Pytanie do doświadczonych
#3 2010-07-13, 08:43(Ostatnia zmiana: 2010-07-13, 08:50)
Ja polecam mało popularny u nas Autodesk Softimage http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?siteID=123112&id=13571168 mała popularność u nas nie oznacza że to słaby program używano go np przy MGS4 albo RE5

+mały duperel
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/item?id=13571257&siteID=123112
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pytanie do doświadczonych
#4 2010-07-13, 08:47(Ostatnia zmiana: 2010-07-13, 20:44)
Max i Blender są dobre jeśli chcesz kręcić pełnometrażowy film w 3D, ewentualnie tworzyć modele hi-poly czy do next-genowych produkcji. Przyznaję, tego Wings raczej nie potrafi. Jeśli jednak chcesz zajmować się moddingiem, zwłaszcza starszych gier, zdecydowanie polecam tą właśnie aplikację. Ma węższy zakres funkcji, ograniczony właśnie do tego co jest przy takiej pracy potrzebne. Dzięki temu bardzo łatwo się w nim zorientować, jest intuicyjny i naprawdę wygodny. Co można w nim zrobić (oczywiście z przeciętnej jakości low-poly) możesz zobaczyć w moim profilu, sekcja "o mnie".

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Nikt raczej nie tworzy modeli hipoly do gameartu w maxie bo to głupota z definicji.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Pytanie do doświadczonych
#6 2010-07-13, 20:25(Ostatnia zmiana: 2010-07-14, 01:20)
a ja moim całym serduszkiem kocham gmaxa (3ds max bez renderowania, reactora, etc.) - przynajmniej do modelowania, bo do niczego innego się nie nadaje, ale co innego potrzeba do gier?

jest darmowy, to ten główny plus.
 

bumshaker

bumshaker

Użytkownicy
posty2
  • Użytkownicy
Dziękuje za odpowiedź dzisiaj ściągnę 3D Maxa i pobawię się w tworzenie broni białej.
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Pytanie do doświadczonych
#8 2010-07-14, 11:01(Ostatnia zmiana: 2010-07-14, 11:01)
Cytuj
Nikt raczej nie tworzy modeli hipoly do gameartu w maxie bo to głupota z definicji.
Modele high-poly w game-arcie to nie tylko organika. W 3ds maxie idzie zrobić porządnie high-poly jakiegoś np. hard surface.

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Ale po co? Przy U3 egine wszystko robi się w hipoly włącznie z teksturami w zbrushu albo mudboxie. Nie widzę większego sensu aby się przy tym męczyć skoro są odpowiednie programy przystosowane wyłącznie do takiej pracy.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pytanie do doświadczonych
#10 2010-07-15, 09:40(Ostatnia zmiana: 2010-07-15, 11:35)
Elvans, znasz jakieś tutoriale do tego SoftImage ModTool? Zainstalowałem go, jest bardzo ciekawy (zwłaszcza ta bezpłatność do celów niekomercyjnych) i na pierwszy rzut oka wydaje się być bardzo podobny do 3D Studio Max, tylko o wiele lepszy :)
Ogólnie jakie są jego główne atuty i zalety w stosunku do innych tego typu aplikacji?

Czy wersja ModTool różni się czymś (od strony praktycznej) od komercyjnej?

//edit: Wikipedia mnie oświeciła:
Cytat: Wikipedia#msgans, znasz jakieś tutoriale do tego SoftImage ModTool? Zainstalowałem go, jest bardzo ciekawy (zwłaszcza ta bezpłatność do celów niekomercyjnych) i [b
na pierwszy rzut oka[/b] wydaje się być bardzo podobny do 3D Studio Max, tylko o wiele lepszy :)
Ogólnie jakie są jego główne atuty i zalety w stosunku do innych tego typu aplikacji?

Czy wersja ModTool różni się czymś (od strony praktycznej) od komercyjnej?

//edit: Wikipedia mnie oświeciła:
Cytat: Wikipedia
Program dostępny jest w dwóch wersjach:
  • Softimage – Najważniejsze funkcje to m.in.: silnik Gigapolygon Core pozwalający na wyświetlanie milionów wielokątów w czasie rzeczywistym oraz renderowanie bilionów wielokątów, szereg narzędzi do modelowania (modelowanie siatkowe, subdivions surfaces, NURBS) i animacji (w tym postaci), wbudowane pre-ustawienia szkieletów, system animacji nieliniowej, pełna symulacja tkanin, płynów, cząstek i ciał miękkich, renderer mental ray ze wsparciem dla max. 2 procesorów, SDK oraz API dla języków C#, C++, VBScript, Python oraz JScript, wtyczka Syflex (narzędzie do symulacji tkanin i ciała) oraz narzędzia do symulacji włosów i futra, dynamiki bryły sztywnej, narzędzia do transferu właściwości (GATOR) oraz ruchu (MOTOR) pomiędzy różnymi obiektami, narzędzie do redukcji wielokątów, systemy kompozycji oraz malowania oparte na technologiach Avid Matador i Avid Media Illusion, system ICE (Interactive Creative Environment) do tworzenia rozbudowanych efektów i narzędzi bez konieczności pisania skryptów (oparty, jak wiele innych części programu, o system węzłów).
  • Softimage Advanced – zawiera wszystkie funkcje wersji podstawowej a oprócz tego m.in. narzędzia do symulacji tłumu oraz rozszerzone funkcje renderingu sieciowego.
  • Dostępna jest również darmowa wersja Softimage Mod Tool (wyłącznie pod system Windows) pozwalająca na tworzenie modów (obiektów, poziomów itd.) do gier.
Najbardziej chyba brakuje tego "szeregu narzędzi do modelowania i animacji" :(

Cytat: Wikipedia#msgans, znasz jakieś tutoriale do tego SoftImage ModTool? Zainstalowałem go, jest bardzo ciekawy (zwłaszcza ta bezpłatność do celów niekomercyjnych) i [b
na pierwszy rzut oka[/b] wydaje się być bardzo podobny do 3D Studio Max, tylko o wiele lepszy :)
Ogólnie jakie są jego główne atuty i zalety w stosunku do innych tego typu aplikacji?

Czy wersja ModTool różni się czymś (od strony praktycznej) od komercyjnej?

//edit: Wikipedia mnie oświeciła:
Cytat: Wikipedia
Wybrane produkcje, przy tworzeniu których korzystano z programu Autodesk Softimage:
Spoiler
Filmy:
  • 300
  • Happy Feet: Tupot małych stóp
  • Park Jurajski
  • Gwiezdne wojny
  • Sin City: Miasto Grzechu
  • Stuart Malutki 3
  • Titanic
  • Wędrówki z dinozaurami
Gry:
  • Half-Life 2
  • Final Fantasy XI
  • Metal Gear Solid 4
  • Moto GP
  • Virtua Fighter 5

Tutki już znalazłem: www.edharriss.com/tutorial.html - 406 tutoriali tylko w jednej kategorii :naughty:  

Jednak nadal wątpię czy warto przerzucać się z Wingsa, przynajmniej dopóki robię modele do Gothica (a niestety tylko w takich projektach na razie uczestniczę) - czy te bardziej zaawansowane funkcje mogą się do czegokolwiek przydać?

Btw - logo theModders wykonane w podobnym stylu prezentowałoby się naprawdę fajnie :D

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy

Klark Cent

Pytanie do doświadczonych
#11 2010-07-15, 10:33(Ostatnia zmiana: 2010-07-15, 10:37)
Zawsze możesz ściągnąć Mod Toola i w nim ćwiczyć ogółem nie stracisz dużo a może się to kiedyś przydać  a jak się nie spodoba to do kosza.

Tutoriali do niego trzeba szukać ja kiedyś trafiłem na jakieś 5 fajnych ale to dość dawno.

Takie coś znalażłem teraz:
http://www.gfxworld.ws/index.php?/news/comments/noesisrealtime_character_animation_xsi/
http://www.gfxworld.ws/index.php?/news/comments/mesmer_real_xsi_-_character_modeling_for_animation1/
http://www.gfxworld.ws/index.php?/news/comments/3d_tutorial_xsi_-_extreme_character_creation/

I najnowszy pełen XSI trial
http://www.gfxworld.ws/index.php?/news/comments/autodesk_softimage_2011_x32bit_x64bit_final/
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Cytuj
Ale po co? Przy U3 egine wszystko robi się w hipoly włącznie z teksturami w zbrushu albo mudboxie. Nie widzę większego sensu aby się przy tym męczyć skoro są odpowiednie programy przystosowane wyłącznie do takiej pracy.
Pokaż mi pracę, w której podobne np. do tego przedmioty robi się w zbrushu http://www.nabilz.com/gallery/firehydrant.jpg
Fakt, że ze zbrushem nie jestem w ogóle obeznany, ale zawsze wydawało mi się, że to program typowo do sculptingu a nie modelowania takich powierzchni.

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
A kiedy się robi wyłącznie takie obiekty? Popatrz sobie na unreal 3, gdzie cały teren i design to zaawansowane powierzchnie, tekstury i ornamenty. Z pamięci ci nie wyszukam ale bodajże na polycount było to swego czasu popularne.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Pytanie do doświadczonych
#14 2010-07-15, 21:26(Ostatnia zmiana: 2010-07-15, 21:32)
Cytat: Avallach link=topic=10773.msg103281#msg103281#msg103281#msg103281 date=1279003652
Max i Blender są dobre jeśli chcesz kręcić pełnometrażowy film w 3D, ewentualnie tworzyć modele hi-poly czy do next-genowych produkcji. Przyznaję, tego Wings raczej nie potrafi. Jeśli jednak chcesz zajmować się moddingiem, zwłaszcza starszych gier, zdecydowanie polecam tą właśnie aplikację. Ma węższy zakres funkcji, ograniczony właśnie do tego co jest przy takiej pracy potrzebne. Dzięki temu bardzo łatwo się w nim zorientować, jest intuicyjny i naprawdę wygodny. Co można w nim zrobić (oczywiście z przeciętnej jakości low-poly) możesz zobaczyć w moim profilu, sekcja "o mnie".

: O?
Blender jeśli chodzi o game art jest bardzo dobrze przystosowany, nadaje się do tego idealnie.
Co do Wingsa to nie polecam go. Na początku może jest fajny do prostych modeli do gothica, ale prędzej czy później uznasz że chciałbyś zrobić coś lepszego, ale wings nie daje rady. Zacznij od razu od czegoś lepszego jak Blender czy 3ds Max.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
ale wings nie daje rady

Ale to jest bzdura. Wystarczy popatrzeć co robił np. klicek z 3dmax.

Nie ma co się pierdolić nad programami bo w gruncie rzeczy większość oferuje to samo tyle, że różnymi drogami. Kluczowa rola to osobiste upodobania, których bym jednak nie przekładał ponad panujący standard. Używasz tego co jest powszechne, co ma największej użytkowników, tutoriali, pluginów. Co z tego, że masz "fajny" program, a jak przychodzi co do czego to masz problem albo musisz się uczyć innego oprogramowania.
 

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy

Klark Cent

Pytanie do doświadczonych
#16 2010-07-16, 00:02(Ostatnia zmiana: 2010-07-16, 00:13)
Widać Buła murzyn gówno wie o możliwościach Wingsa dałem ostatnio na forum link do jedmego z tutoriali Klicka i to co tam wyprawia to miażdży jajca temu pseudo grafikowi Bułce ; p
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Panowie, nie kłóćcie się! I tak ja wygrałem proponując Max#msga  :cool:  
Cytat: bumshaker link=topic=10773.msg103373#msg103373#msg103373#msg103373 date=1279050624
Dziękuje za odpowiedź dzisiaj ściągnę 3D Maxa i pobawię się w tworzenie broni białej.

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny

Zoom

Pytanie do doświadczonych
#18 2010-07-16, 21:10(Ostatnia zmiana: 2010-07-16, 21:11)
Akurat dziś o klicku z avallachem pisałem, jego portfolio -> http://klicek3d.prv.pl/
Podobno większość z tego modelował w wingsie. Na polskim forum maxa jest pare dobrych grafików którzy czasami bawią się w wingsie.
Może i po czasie ale ja ze swojej strony doradzam maxa, Wings może i jest dobry w modelowaniu ale max dodatkowo jest też dobry w renderingu, animacji i paru innych rzeczach. Ewentualnie można modelować w wingsie a resztę robić w innym programie.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry