Spróbuję odpowiedzieć na wasze pytania.
Nazwy własne są dodane tylko i wyłącznie w celach dekoracyjnych. Część z nich może zniknąć lub zostać zmieniona. Ja wybierałem spośród prawdziwych nazw geograficznych używanych w językach nordyckich.
Części mapy które trzeba było zrekonstruować od zera (nie mając żadnych danych na ich temat), starałem się narysować po prostu realistycznie. Ponieważ Khorinis było bardzo górzystą wyspą, logicznym wydawało się że będzie miała więcej niż jedną sąsiadującą wysepkę (oficjalnie znamy tylko Irdorath). Jedna z tych nowych wysp była na tyle duża, że nadałem jej nazwę.
A mi wydaje się że wiem gdzie powinno byś oryginalne przejście z GD do khorinis, mianowicie, kawałek dalej od miejsca gdzie w g2 stoi smoczy zębacz z zadania "prychająca bestia" też jest w nienaturalny sposób ucięte jakby przejście (łuk skalny i nienaturalne góry). Chociaż patrząc na mapę avallacha, bliżej tego miejsca znajduje się miejsce gdzie zrzucało się więźniów...
Mam dokładnie to samo wrażenie - że "główna" przełęcz z Gothica II miała prowadzić do Starej Kopalni, a "zawalona mała przełęcz" przy tym smoczym zębaczu miała prowadzić do platformy w górach nad placem wymian. Niestety finalnie zrezygnowano z przełęczy i zrobiono rampę na placu wymian, przez co nie da się tak naprawdę dobrze połączyć tych światów na jednej mapie wyspy. Musiałem nieco "naciągnąć" kwestię drogi na plac wymian.