Ty chcesz portować wersję finalną na demo (czyli że włączysz demo, a odpali się normalny Gothic)?
To epicko głupie. Gothic jest obecnie prawie darmowy i ma nowsze darmowe demo zrobione na finalnej wersji silnika. A tamto demo jest pełne bugów, choćby związanych z oświetleniem. Bugów w silniku których nie naprawisz swoim modem.
Aż tak nie ogarniam z resztą nie chcą one działać z pliku exe pewne sekwencje zostały usunięte odpowiadające za nie bo wrzucając je do pełnej gry wywala Crasha odwołującego się do tych sekwencji skryptów .
Skrypty są sparsowane inną wersją parsera. Crash jest w tej sytuacji normalny.
Wystarczy je zdekompilować (proszę bardzo:
http://www.speedyshare.com/aArwb/g1-demo-scripts-decompiled.zip ), wkleić w Gothica I, poprawić ewentualne błędy i tyle. Z tym że one są dużo gorsze niż te finalne - potem zrobili solidny rebalance i dodali nieco rzeczy questowych i takich tam. Wcześniej było tego MNIEJ.
Dla tych którzy znają się na rzeczy: robiłem ich grupowego diffa (narzędziem WinMerge) które wskazało różnice i dokładnie przeanalizowałem to czego brakuje w wersji finalnej.
W tej wersji zauważyłem że wszystko jest jest chyba zaprogramowane tylko cholera jasna pliki są poumieszczane w jakiś innych katalogach w folderze _work dlatego nie wszystkie się pokrywają i nie wszystko mogę uruchomić .
Czy znasz modding Gothica?
Każdy modder musi w taki sposób pracować i ogarniać te ścieżki.
Finalna wersja Gothica używa narzędzia VDFS, które odczytuje pliki .vdf i na ich podstawie "pokazuje" zawartość katalogu _work. W tym demie tej technologii jeszcze nie użyto, być może nie działała albo jej nie było. Musiałbyś rozpakować pliki .vdf z Gothic I/data i umieścić je w Gothic I demo 1.04k/data/_work.
Zdaje mi się że gdybym jakoś w skryptach doszedł gdzie zapisana jest ścieżka do odtwarzanego pliku dźwiękowego to owe efekty i rozmowy by zadziałały bez problemowo
To może być problem w silniku... Lepiej olać to i kombinować z tym nowszym demo.
Czym się różni wersia 1.04b od pełnej ? Posiada wiele postaci ,animacji, skryptów które zostały usunięte w późniejszej wersji gry
W demie Gothica nie ma ŻADNEJ postaci która została całkowicie usunięta w pełnej wersji gry. Kilka postaci z którymi nie było questów straciło po prostu imiona albo zostało przesuniętych.
W pełnej wersji gry usunięto tylko dwa zestawy animacji które były w demo. "Lovebed" i "ropeway". Jeśli uda ci się je zdekompilować, to gratuluję. Obawiam się że jednak nie znajdziesz do nich zastosowania, bo pełne odtworzenie voba łóżka od zabaw damsko-męskich byłoby zbyt zaawansowane dla ciebie. No chyba że działa już w demo (zgaduję że gdyby tak było, to ktoś dawno by już wrzicił filmiki). Z kolei animacja "ropeway" przydałaby się dopiero gdybyś w grze chciał odtworzyć całe konwoje rudy transportowane poza barierę po platformie przez urwisko.
W demo nie ma właściwie skryptów usuniętych w późniejszej wersji gry. NIC. Były tylko zmieniane / rozszerzane.
skrypterów którzy pomogą przeportować niektóre skrypty brakujące z pełnej wersji których brakuje w tej wersji .
Pomijając fakt że twoje zdanie nie ma sensu, tak jak pisałem tam właściwie nic nie brakuje. Jest tam bodajże w szerszej wersji quest bractwa śniącego o likwidacji szkodników produkujących bagienne ziele, coś przywróconego w Golden Modzie. Szału nie ma.
Dlatego prawie równie mało sensu miałoby portowanie tego dema na finalnego Gothica, w formie moda.
Sens miałoby dopiero przywrócenie większej liczby elementów usuniętych w wersji finalnej. Takie coś już powstało - Golden Mod.