Gothic Beta Edition [Gothic 1.04b Demo mod] 6252 51

O temacie

Autor Macfly

Zaczęty 2.01.2016 roku

Wyświetleń 6252

Odpowiedzi 51

Macfly

Macfly

Użytkownicy
posty13
Propsy6
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Witam chciałem wam dziś przedstawić modyfikację nad którą pracuję w wolnym czasie . Na pomysł jej wpadłem całkiem przypadkiem oglądając na Youtubie  film pod tytułem Gothic - Nieznane ciekawostki DEMO v1.04d użytkownika A R C H I .  Wersja 1.04b jak wiadomo jest najstarszą wersją gothica jaka była wypuszczona do publiki , Posiadała ona tylko mapę 1 kopalni lecz dzięki pomysłowi owego użytkownika A R C H I udało mi się uruchomić oryginalną mapę z pełnej wersji lecz z błędami (w demie brakowało textur ) okazało się że gra działa stabilnie oraz większość skryptów  dla mapy świata jest zakodowana w plikach tego dema więc zacząłem działać . Czym się różni wersia 1.04b od pełnej ? Posiada wiele postaci ,animacji, skryptów które zostały usunięte w późniejszej wersji gry . W owej modyfikacji staram w jak największym stopniu naprawić błędy oraz sprawić aby była ona jak najbardziej grywalna .

Poszukuję kogoś do pomocy najbardziej skrypterów którzy pomogą przeportować niektóre skrypty brakujące z pełnej wersji których brakuje w tej wersji . Rozgryźć jak w owym bulidzie działają pliki dźwiękowe ponieważ brakuje dźwięków przy rozmowach , niektórych efektów broni , zwierząt  itd

Screeny











Co zostało zrobione :

-Naprawione braki textur : 100%
-Dodane brakujące filmiki Intro, Outro , Autorzy : 100%
-Spolszczenie (Bazowo demo jest po niemiecku )  :32 %
-Dodana muzyka w obozach
-Odblokowana Konsola (Normalnie w Demie nie działa )

Co zostało do zrobienia :

-Przeportowanie skryptu dla snu
-Przeportowanie skryptów dla niektórych NPC (handel  , rozmowy itd. )
-Rozgryzienie efektów dzwiękowych oraz rozmów z NPC
-Rozgryzienie polskiej czcionki do spolszczenia

Postępy z modyfikacją będę aktualizował jak tylko będę miał chwilkę ponieważ pracuję przy modyfikacji  w wolnym czasie od pracy ;)
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty611
Propsy175
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A nie lepiej, przenieś, animację, postacie i skrypty z wersji beta do końcowej wersji Gothica ?
 

Macfly

Macfly

Użytkownicy
posty13
Propsy6
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Aż tak nie ogarniam z resztą nie chcą one działać z pliku exe pewne sekwencje zostały usunięte odpowiadające za nie bo wrzucając je do pełnej gry wywala Crasha odwołującego się do tych sekwencji skryptów . W tej wersji zauważyłem że wszystko jest jest chyba zaprogramowane tylko cholera jasna pliki są poumieszczane w jakiś innych katalogach w folderze _work dlatego nie wszystkie się pokrywają i nie wszystko mogę uruchomić . Zdaje mi się że gdybym jakoś w skryptach doszedł gdzie zapisana jest ścieżka do odtwarzanego pliku dźwiękowego to owe efekty i rozmowy by zadziałały bez problemowo
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
Czego pragniesz?
posty7348
Propsy4647
Nagrody
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Czego pragniesz?
Ty chcesz portować wersję finalną na demo (czyli że włączysz demo, a odpali się normalny Gothic)?

To epicko głupie. Gothic jest obecnie prawie darmowy i ma nowsze darmowe demo zrobione na finalnej wersji silnika. A tamto demo jest pełne bugów, choćby związanych z oświetleniem. Bugów w silniku których nie naprawisz swoim modem.

Aż tak nie ogarniam z resztą nie chcą one działać z pliku exe pewne sekwencje zostały usunięte odpowiadające za nie bo wrzucając je do pełnej gry wywala Crasha odwołującego się do tych sekwencji skryptów .
Skrypty są sparsowane inną wersją parsera. Crash jest w tej sytuacji normalny.
Wystarczy je zdekompilować (proszę bardzo: http://www.speedyshare.com/aArwb/g1-demo-scripts-decompiled.zip ), wkleić w Gothica I, poprawić ewentualne błędy i tyle. Z tym że one są dużo gorsze niż te finalne - potem zrobili solidny rebalance i dodali nieco rzeczy questowych i takich tam. Wcześniej było tego MNIEJ.
Dla tych którzy znają się na rzeczy: robiłem ich grupowego diffa (narzędziem WinMerge) które wskazało różnice i dokładnie przeanalizowałem to czego brakuje w wersji finalnej.

W tej wersji zauważyłem że wszystko jest jest chyba zaprogramowane tylko cholera jasna pliki są poumieszczane w jakiś innych katalogach w folderze _work dlatego nie wszystkie się pokrywają i nie wszystko mogę uruchomić .
Czy znasz modding Gothica? :|  Każdy modder musi w taki sposób pracować i ogarniać te ścieżki.
Finalna wersja Gothica używa narzędzia VDFS, które odczytuje pliki .vdf i na ich podstawie "pokazuje" zawartość katalogu _work. W tym demie tej technologii jeszcze nie użyto, być może nie działała albo jej nie było. Musiałbyś rozpakować pliki .vdf z Gothic I/data i umieścić je w Gothic I demo 1.04k/data/_work.

Zdaje mi się że gdybym jakoś w skryptach doszedł gdzie zapisana jest ścieżka do odtwarzanego pliku dźwiękowego to owe efekty i rozmowy by zadziałały bez problemowo
To może być problem w silniku... Lepiej olać to i kombinować z tym nowszym demo.

Czym się różni wersia 1.04b od pełnej ? Posiada wiele postaci ,animacji, skryptów które zostały usunięte w późniejszej wersji gry
W demie Gothica nie ma ŻADNEJ postaci która została całkowicie usunięta w pełnej wersji gry. Kilka postaci z którymi nie było questów straciło po prostu imiona albo zostało przesuniętych.
W pełnej wersji gry usunięto tylko dwa zestawy animacji które były w demo. "Lovebed" i "ropeway". Jeśli uda ci się je zdekompilować, to gratuluję. Obawiam się że jednak nie znajdziesz do nich zastosowania, bo pełne odtworzenie voba łóżka od zabaw damsko-męskich byłoby zbyt zaawansowane dla ciebie. No chyba że działa już w demo (zgaduję że gdyby tak było, to ktoś dawno by już wrzicił filmiki). Z kolei animacja "ropeway" przydałaby się dopiero gdybyś w grze chciał odtworzyć całe konwoje rudy transportowane poza barierę po platformie przez urwisko.
W demo nie ma właściwie skryptów usuniętych w późniejszej wersji gry. NIC. Były tylko zmieniane / rozszerzane.

skrypterów którzy pomogą przeportować niektóre skrypty brakujące z pełnej wersji których brakuje w tej wersji .
Pomijając fakt że twoje zdanie nie ma sensu, tak jak pisałem tam właściwie nic nie brakuje. Jest tam bodajże w szerszej wersji quest bractwa śniącego o likwidacji szkodników produkujących bagienne ziele, coś przywróconego w Golden Modzie. Szału nie ma.

Dlatego prawie równie mało sensu miałoby portowanie tego dema na finalnego Gothica, w formie moda.
Sens miałoby dopiero przywrócenie większej liczby elementów usuniętych w wersji finalnej. Takie coś już powstało - Golden Mod.

Mac Dun

Mac Dun

Użytkownicy
Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
posty3510
Propsy974
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
Jak dla mnie imo strata czasu. Wersja demowa jakis duzych zmian nie daje, więc czy jest sens robić pełną wersję?
 

Macfly

Macfly

Użytkownicy
posty13
Propsy6
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dla mnie jest czegoś nowego chcę się nauczyć ;) Błędy z oświetleniem są tylko na początku gdy się zacznie grę na mapie z pełnej wersji na demówce po dojściu pod obóz wszytko działa jak należy . Przynajmniej u mnie  tak jest ;) . Cóż w każdym bądź razie i tak będę kontynułował temat i proszę o nie blokowanie obecnie przeportowuje spolszcenie z pełnej wersji do Demka (niestety bez polskich znaków bo po zrobieniu nowej czcionki gra jej w ogóle nie odczytuje ) Ale trudno :)


Czy znasz modding Gothica? :|  Każdy modder musi w taki sposób pracować i ogarniać te ścieżki.
Finalna wersja Gothica używa narzędzia VDFS, które odczytuje pliki .vdf i na ich podstawie "pokazuje" zawartość katalogu _work. W tym demie tej technologii jeszcze nie użyto, być może nie działała albo jej nie było. Musiałbyś rozpakować pliki .vdf z Gothic I/data i umieścić je w Gothic I demo 1.04k/data/_work.

No tyle to ja wiem innaczej bym nie zmusił dema do działania przecież na mapie z pełnej wersji w tym problem że pełna wersja w innych katalogach miała upchane te pliki niż 1.04 i dochodziłem metodą prób i błędów co jest od czego . Katalog Data w Demie był pusty a w katalogu _Work kilka folderów pustych gdzie po dodaniu plików (nie zastępowaniu) ruszyły pewne rzeczy i  chodź by po kombinowaniu z texturami pozbyłem się w 100% bugów graficznych ;) z ciekawości powrzucałem vdfy odpowiadające za dzwięk do katalogu data nic zero reakcji w katalogu _work od razu ruszyła muzyka w obozach .

Tłumaczenie  coś w końcu ruszyło zacząłem tłumaczyć Questy z Nowego Obozu ;)



Dalej powiecie że to bezsens co robię ale sprawia mi to frajdę i tyle ;) Co do dekompilacji skryptów możesz coś o tym konkretniejszego napisać ? Chętnie bym coś z pełnej spróbował przerzucić do Demka ;)
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Rumun
posty200
Propsy67
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rumun
 

Mac Dun

Mac Dun

Użytkownicy
Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
posty3510
Propsy974
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
 :facepalm:  Skończcie się pytać debile o premierę.
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Rumun
posty200
Propsy67
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rumun
Idź ty w chuj ja się tylko zapytałem czy nadal robi tą "przerzutkę"  :antyprops:
 

Simen

Simen

Moderator
Dark Sun
posty5083
Propsy2014
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Dark Sun
To się nie pytaj, w oczach innych wyglądasz przez to niepoważnie.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

http://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty36
Propsy12
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
2 Nowe umiejętności :D
Regeneracja to się można domyślić a co to za Mistrz Ognia?

andzej

andzej

Użytkownicy
posty30
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
 

bubek

bubek

Team of Gods
posty10
Propsy8
ProfesjaSkrypter
  • Team of Gods
Widzę że dawno w tym temacie nikt nie pisał ale mam pytanie, jak idą pracę nad modem. Mod mnie bardzo zaciekawił i bym w niego pograł nawet mógł bym pomóc.
 

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty36
Propsy12
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
Obstawiam że dysk się spalił. :trollface:

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1595
Propsy1730
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
 


Simen

Simen

Moderator
Dark Sun
posty5083
Propsy2014
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Dark Sun
I w Rosji chyba też.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

http://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu

bubek

bubek

Team of Gods
posty10
Propsy8
ProfesjaSkrypter
  • Team of Gods
A kiedy mniej więcej wyjdzie ten "Orpheus" bo nie za bardzo znam Niemiecki?
 

Bosper

Bosper

Użytkownicy
posty107
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W Rosji chyba Golden Master powstaje, chyba nawet coś tam wyszło, ale strasznie zabugowane.
 
Forum Bractwa Spolszczenia: http://bractwospolszczenia.ml/
Znajdziecie tam kilkadziesiąt przetłumaczonych modów oraz wiele przydatnych informacji o zagranicznych modyfikacjach. Wkrótce Bractwo rozszerzy swoją działalność również na inne gry, zapraszam ;)

Macfly

Macfly

Użytkownicy
posty13
Propsy6
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Prace zostały wstrzymane z powodow technicznynch .  Sformatowalem pc gdyz dziele go z matka i go zawirusowala . Postawilem windows serwer 2010 by moc maksymalnie ograniczyć konto 2 użytkownika . Niestety na owym systemie za cholerne nie uruchamia się gothic 1 i 2 gdyż od razu łapie crasha. jednakże na swoim dysku google posiadam wersje alpha WiP która udostępniłem użytkownikowi z Yt Archi i zastanawiam się czy jej nie udostępnić publicznie . Wszystkie błędy związane z modelami oraz teksturami zostały naprawione .Niestety na  skryptach się nie znam więc przeportowanie skryptów skończyło się tylko na planie. Tłumaczenie niestety jest bardzo czasochłonne i teksty odnoszą się do inych linijek do tego co każdą tłumaczona linijkę tekstu trzeba było sprawdzać czy gra się odpali czy scrashuje :/
 

Dnc

Dnc

Użytkownicy
posty29
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
dawaj publicznie, może ktoś to pociągnie, co Ci szkodzi?
a Golden Mod wiadomo kiedy wychodzi i jakies inne info? bo po rosyjsku to ja do niczego nie dojde
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry