Gothic Beta Edition [Gothic 1.04b Demo mod] 24108 51

O temacie

Autor Macfly

Zaczęty 2.01.2016 roku

Wyświetleń 24108

Odpowiedzi 51

Macfly

Macfly

Użytkownicy
posty13
Propsy6
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Witam chciałem wam dziś przedstawić modyfikację nad którą pracuję w wolnym czasie . Na pomysł jej wpadłem całkiem przypadkiem oglądając na Youtubie  film pod tytułem Gothic - Nieznane ciekawostki DEMO v1.04d użytkownika A R C H I .  Wersja 1.04b jak wiadomo jest najstarszą wersją gothica jaka była wypuszczona do publiki , Posiadała ona tylko mapę 1 kopalni lecz dzięki pomysłowi owego użytkownika A R C H I udało mi się uruchomić oryginalną mapę z pełnej wersji lecz z błędami (w demie brakowało textur ) okazało się że gra działa stabilnie oraz większość skryptów  dla mapy świata jest zakodowana w plikach tego dema więc zacząłem działać . Czym się różni wersia 1.04b od pełnej ? Posiada wiele postaci ,animacji, skryptów które zostały usunięte w późniejszej wersji gry . W owej modyfikacji staram w jak największym stopniu naprawić błędy oraz sprawić aby była ona jak najbardziej grywalna .

Poszukuję kogoś do pomocy najbardziej skrypterów którzy pomogą przeportować niektóre skrypty brakujące z pełnej wersji których brakuje w tej wersji . Rozgryźć jak w owym bulidzie działają pliki dźwiękowe ponieważ brakuje dźwięków przy rozmowach , niektórych efektów broni , zwierząt  itd

Screeny











Co zostało zrobione :

-Naprawione braki textur : 100%
-Dodane brakujące filmiki Intro, Outro , Autorzy : 100%
-Spolszczenie (Bazowo demo jest po niemiecku )  :32 %
-Dodana muzyka w obozach
-Odblokowana Konsola (Normalnie w Demie nie działa )

Co zostało do zrobienia :

-Przeportowanie skryptu dla snu
-Przeportowanie skryptów dla niektórych NPC (handel  , rozmowy itd. )
-Rozgryzienie efektów dzwiękowych oraz rozmów z NPC
-Rozgryzienie polskiej czcionki do spolszczenia

Postępy z modyfikacją będę aktualizował jak tylko będę miał chwilkę ponieważ pracuję przy modyfikacji  w wolnym czasie od pracy ;)
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A nie lepiej, przenieś, animację, postacie i skrypty z wersji beta do końcowej wersji Gothica ?
 

Macfly

Macfly

Użytkownicy
posty13
Propsy6
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Aż tak nie ogarniam z resztą nie chcą one działać z pliku exe pewne sekwencje zostały usunięte odpowiadające za nie bo wrzucając je do pełnej gry wywala Crasha odwołującego się do tych sekwencji skryptów . W tej wersji zauważyłem że wszystko jest jest chyba zaprogramowane tylko cholera jasna pliki są poumieszczane w jakiś innych katalogach w folderze _work dlatego nie wszystkie się pokrywają i nie wszystko mogę uruchomić . Zdaje mi się że gdybym jakoś w skryptach doszedł gdzie zapisana jest ścieżka do odtwarzanego pliku dźwiękowego to owe efekty i rozmowy by zadziałały bez problemowo
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ty chcesz portować wersję finalną na demo (czyli że włączysz demo, a odpali się normalny Gothic)?

To epicko głupie. Gothic jest obecnie prawie darmowy i ma nowsze darmowe demo zrobione na finalnej wersji silnika. A tamto demo jest pełne bugów, choćby związanych z oświetleniem. Bugów w silniku których nie naprawisz swoim modem.

Aż tak nie ogarniam z resztą nie chcą one działać z pliku exe pewne sekwencje zostały usunięte odpowiadające za nie bo wrzucając je do pełnej gry wywala Crasha odwołującego się do tych sekwencji skryptów .
Skrypty są sparsowane inną wersją parsera. Crash jest w tej sytuacji normalny.
Wystarczy je zdekompilować (proszę bardzo: http://www.speedyshare.com/aArwb/g1-demo-scripts-decompiled.zip ), wkleić w Gothica I, poprawić ewentualne błędy i tyle. Z tym że one są dużo gorsze niż te finalne - potem zrobili solidny rebalance i dodali nieco rzeczy questowych i takich tam. Wcześniej było tego MNIEJ.
Dla tych którzy znają się na rzeczy: robiłem ich grupowego diffa (narzędziem WinMerge) które wskazało różnice i dokładnie przeanalizowałem to czego brakuje w wersji finalnej.

W tej wersji zauważyłem że wszystko jest jest chyba zaprogramowane tylko cholera jasna pliki są poumieszczane w jakiś innych katalogach w folderze _work dlatego nie wszystkie się pokrywają i nie wszystko mogę uruchomić .
Czy znasz modding Gothica? :|  Każdy modder musi w taki sposób pracować i ogarniać te ścieżki.
Finalna wersja Gothica używa narzędzia VDFS, które odczytuje pliki .vdf i na ich podstawie "pokazuje" zawartość katalogu _work. W tym demie tej technologii jeszcze nie użyto, być może nie działała albo jej nie było. Musiałbyś rozpakować pliki .vdf z Gothic I/data i umieścić je w Gothic I demo 1.04k/data/_work.

Zdaje mi się że gdybym jakoś w skryptach doszedł gdzie zapisana jest ścieżka do odtwarzanego pliku dźwiękowego to owe efekty i rozmowy by zadziałały bez problemowo
To może być problem w silniku... Lepiej olać to i kombinować z tym nowszym demo.

Czym się różni wersia 1.04b od pełnej ? Posiada wiele postaci ,animacji, skryptów które zostały usunięte w późniejszej wersji gry
W demie Gothica nie ma ŻADNEJ postaci która została całkowicie usunięta w pełnej wersji gry. Kilka postaci z którymi nie było questów straciło po prostu imiona albo zostało przesuniętych.
W pełnej wersji gry usunięto tylko dwa zestawy animacji które były w demo. "Lovebed" i "ropeway". Jeśli uda ci się je zdekompilować, to gratuluję. Obawiam się że jednak nie znajdziesz do nich zastosowania, bo pełne odtworzenie voba łóżka od zabaw damsko-męskich byłoby zbyt zaawansowane dla ciebie. No chyba że działa już w demo (zgaduję że gdyby tak było, to ktoś dawno by już wrzicił filmiki). Z kolei animacja "ropeway" przydałaby się dopiero gdybyś w grze chciał odtworzyć całe konwoje rudy transportowane poza barierę po platformie przez urwisko.
W demo nie ma właściwie skryptów usuniętych w późniejszej wersji gry. NIC. Były tylko zmieniane / rozszerzane.

skrypterów którzy pomogą przeportować niektóre skrypty brakujące z pełnej wersji których brakuje w tej wersji .
Pomijając fakt że twoje zdanie nie ma sensu, tak jak pisałem tam właściwie nic nie brakuje. Jest tam bodajże w szerszej wersji quest bractwa śniącego o likwidacji szkodników produkujących bagienne ziele, coś przywróconego w Golden Modzie. Szału nie ma.

Dlatego prawie równie mało sensu miałoby portowanie tego dema na finalnego Gothica, w formie moda.
Sens miałoby dopiero przywrócenie większej liczby elementów usuniętych w wersji finalnej. Takie coś już powstało - Golden Mod.

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Jak dla mnie imo strata czasu. Wersja demowa jakis duzych zmian nie daje, więc czy jest sens robić pełną wersję?
 

Macfly

Macfly

Użytkownicy
posty13
Propsy6
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dla mnie jest czegoś nowego chcę się nauczyć ;) Błędy z oświetleniem są tylko na początku gdy się zacznie grę na mapie z pełnej wersji na demówce po dojściu pod obóz wszytko działa jak należy . Przynajmniej u mnie  tak jest ;) . Cóż w każdym bądź razie i tak będę kontynułował temat i proszę o nie blokowanie obecnie przeportowuje spolszcenie z pełnej wersji do Demka (niestety bez polskich znaków bo po zrobieniu nowej czcionki gra jej w ogóle nie odczytuje ) Ale trudno :)


Czy znasz modding Gothica? :|  Każdy modder musi w taki sposób pracować i ogarniać te ścieżki.
Finalna wersja Gothica używa narzędzia VDFS, które odczytuje pliki .vdf i na ich podstawie "pokazuje" zawartość katalogu _work. W tym demie tej technologii jeszcze nie użyto, być może nie działała albo jej nie było. Musiałbyś rozpakować pliki .vdf z Gothic I/data i umieścić je w Gothic I demo 1.04k/data/_work.

No tyle to ja wiem innaczej bym nie zmusił dema do działania przecież na mapie z pełnej wersji w tym problem że pełna wersja w innych katalogach miała upchane te pliki niż 1.04 i dochodziłem metodą prób i błędów co jest od czego . Katalog Data w Demie był pusty a w katalogu _Work kilka folderów pustych gdzie po dodaniu plików (nie zastępowaniu) ruszyły pewne rzeczy i  chodź by po kombinowaniu z texturami pozbyłem się w 100% bugów graficznych ;) z ciekawości powrzucałem vdfy odpowiadające za dzwięk do katalogu data nic zero reakcji w katalogu _work od razu ruszyła muzyka w obozach .

Tłumaczenie  coś w końcu ruszyło zacząłem tłumaczyć Questy z Nowego Obozu ;)



Dalej powiecie że to bezsens co robię ale sprawia mi to frajdę i tyle ;) Co do dekompilacji skryptów możesz coś o tym konkretniejszego napisać ? Chętnie bym coś z pełnej spróbował przerzucić do Demka ;)
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
 :facepalm:  Skończcie się pytać debile o premierę.
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Idź ty w chuj ja się tylko zapytałem czy nadal robi tą "przerzutkę"  :antyprops:
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
To się nie pytaj, w oczach innych wyglądasz przez to niepoważnie.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
2 Nowe umiejętności :D
Regeneracja to się można domyślić a co to za Mistrz Ognia?

andzej

andzej

Użytkownicy
posty30
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
 

bubek

bubek

Użytkownicy
posty35
Propsy9
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Widzę że dawno w tym temacie nikt nie pisał ale mam pytanie, jak idą pracę nad modem. Mod mnie bardzo zaciekawił i bym w niego pograł nawet mógł bym pomóc.
 

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
Obstawiam że dysk się spalił. :trollface:

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
 


Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
I w Rosji chyba też.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



bubek

bubek

Użytkownicy
posty35
Propsy9
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
A kiedy mniej więcej wyjdzie ten "Orpheus" bo nie za bardzo znam Niemiecki?
 

Bosper

Bosper

Użytkownicy
posty108
Propsy23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W Rosji chyba Golden Master powstaje, chyba nawet coś tam wyszło, ale strasznie zabugowane.
 
Forum Bractwa Spolszczenia: http://bractwospolszczenia.ml/
Znajdziecie tam kilkadziesiąt przetłumaczonych modów oraz wiele przydatnych informacji o zagranicznych modyfikacjach. Wkrótce Bractwo rozszerzy swoją działalność również na inne gry, zapraszam ;)

Macfly

Macfly

Użytkownicy
posty13
Propsy6
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Prace zostały wstrzymane z powodow technicznynch .  Sformatowalem pc gdyz dziele go z matka i go zawirusowala . Postawilem windows serwer 2010 by moc maksymalnie ograniczyć konto 2 użytkownika . Niestety na owym systemie za cholerne nie uruchamia się gothic 1 i 2 gdyż od razu łapie crasha. jednakże na swoim dysku google posiadam wersje alpha WiP która udostępniłem użytkownikowi z Yt Archi i zastanawiam się czy jej nie udostępnić publicznie . Wszystkie błędy związane z modelami oraz teksturami zostały naprawione .Niestety na  skryptach się nie znam więc przeportowanie skryptów skończyło się tylko na planie. Tłumaczenie niestety jest bardzo czasochłonne i teksty odnoszą się do inych linijek do tego co każdą tłumaczona linijkę tekstu trzeba było sprawdzać czy gra się odpali czy scrashuje :/
 

Dnc

Dnc

Użytkownicy
posty73
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
dawaj publicznie, może ktoś to pociągnie, co Ci szkodzi?
a Golden Mod wiadomo kiedy wychodzi i jakies inne info? bo po rosyjsku to ja do niczego nie dojde
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry