konwent "Inne Sfery" 77831 260

O temacie

Autor

Zaczęty 10.08.2011 roku

Wyświetleń 77831

Odpowiedzi 260

RoMek

RoMek

RaveN Studio
Niewolnik systemu
posty643
Propsy317
ProfesjaAnimator
  • RaveN Studio
  • Niewolnik systemu

RoMek
RaveN Studio

konwent "Inne Sfery"
#240 2011-09-25, 22:25(Ostatnia zmiana: 2011-09-25, 22:29)
Cytuj
choćby także goście z Reality Pump są młodzi, bardzo entuzjastyczni i z poczuciem humoru. Akurat z nimi nie miałem okazji dłużej porozmawiać, ale genialne było choćby ich przedstawienie TW2:PotFF, które zawierało mnóstwo świetnych anegdot z procesu tworzenia, dotyczących między innymi ich zespołu czy specyfiki graczy.
Polecam zajrzeć na moją stronę poświęconą grom z serii Two Worlds, oraz do rejestracji na forum, będziecie mogli być na bieżąco ze wszystkimi informacjami o Reality Pump.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

konwent "Inne Sfery"
#241 2011-09-25, 22:32(Ostatnia zmiana: 2011-09-25, 22:33)
Nie napisałem że sama uważam samą grę za produkt wysokiej jakości :lol:
Jest ciekawa, w sumie zaciekawili mnie na tyle że nawet bym zagrał (mam zresztą zagwarantowaną 30% zniżkę gdybym chciał kupić), ale nie jest to dla mnie jakiś priorytet. Jedynka po prostu mnie nie wciągnęła (grałem z godzinę w wersję piracką i odinstalowałem), a w dwójce odstraszył mnie brzydki interface i zabezpieczenia antypirackie które w sumie nie pozwoliły mi zobaczyć jakiej jakości tak naprawdę jest ta gra (może podejście typu "zagram w pirata i jeśli mi się spodoba kupię" nie jest chętnie widziane przez twórców, jednak z punktu widzenia mojego, osoby która ma fundusze bardzo ograniczone, jest jedyną sensowną opcją jeśli nie ma naprawdę porządnego dema - w przypadku tw2 akurat dotąd tego nawet nie sprawdzałem, chyba się właśnie rozejrzę).

RoMek

RoMek

RaveN Studio
Niewolnik systemu
posty643
Propsy317
ProfesjaAnimator
  • RaveN Studio
  • Niewolnik systemu
Nie napisałem że sama uważam samą grę za produkt wysokiej jakości :lol:
Jest ciekawa, w sumie zaciekawili mnie na tyle że nawet bym zagrał (mam zresztą zagwarantowaną 30% zniżkę gdybym chciał kupić), ale nie jest to dla mnie jakiś priorytet.
Dla redakcji znajdą się jakieś egzemplarze recenzenckie
 


RoMek

RoMek

RaveN Studio
Niewolnik systemu
posty643
Propsy317
ProfesjaAnimator
  • RaveN Studio
  • Niewolnik systemu
Bo może ktoś sie zarejestruje, http://twoworlds.gram.pl/forum/
 

Baggio

Baggio

DreamVader
posty968
Propsy426
ProfesjaGracz
  • DreamVader

Baggio
DreamVader

konwent "Inne Sfery"
#245 2011-09-25, 23:14(Ostatnia zmiana: 2011-09-25, 23:14)
Coś znalazłem na YT - możliwe, że to z konwentu:
https://www.youtube.com/watch?v=-aGV6CFrgek

Jeśli tak to szkoda, że takie krótkie i mało pokazuje.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

konwent "Inne Sfery"
#246 2011-09-25, 23:59(Ostatnia zmiana: 2011-09-26, 10:49)
Cytuj
Coś znalazłem na YT - możliwe, że to z konwentu:
przecież to z zeszłego roku :lol:

edit: no i jak pogadanka o themodders? :D
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
edit: no i jak pogadanka o themodders? :D

W sumie nie ma co mówić. Shergar przedstawił historię, początki the modders, czyli te rzeczy, które ja znam co najwyżej z opowiadań, po czym po drobnych problemach technicznych z uruchomieniem mojej prezentacji (na szczęście wziąłem lapa) opowiedziałem o ogólnej specyfice tworzenia takich modyfikacji, o częstych błędach jakie się pojawiały w historii i sposobach tworzenia dobrego wrażenia (z naciskiem na budowę świata i lvl design), ale jako, że było mało czasu - wręcz na koniec Shergar, który po mnie miał mówić jeszcze o bicie, musiał mnie zganiać - to pogubiłem kilka kluczowych kwestii, które chciałem poruszyć. Nie mniej jak zacząłem mówić o podstawowych błędach to zrobiło się całkiem wesoło. Ryk śmiechu kiedy przytoczyłem sprawę emaca i zmianę nazwy na Bezimienny dzieciństwo albo gdy wspomniałem o słynnym mieczu z DS 2010, który jako, że miał dwa ostrza to miał zadawać dwa razy większe obrażenia XD.

Baggio

Baggio

DreamVader
posty968
Propsy426
ProfesjaGracz
  • DreamVader
Heu Heu KolegoZWojska czyli robiłeś szoł ?  :ok:
 

RolnikSamWDolinie

RolnikSamWDolinie

Użytkownicy
posty2
Propsy3
  • Użytkownicy
Napisałem długiego posta ze szczegółowym podsumowaniem, ale przypadkiem przed wysłaniem zamknąłem zakładkę i się stracił. Napiszę od nowa tylko jedno: ludzie których poznałem są naprawdę wspaniali, wśród nich Darkhan, Grzesiek - gość z Techlandu (na studiach u nich stażował, teraz jest świeżo po i pracuje na etat jako programista Chrome Engine) czy dziewczyna Darkhana, Agnieszka (która także pracuje w Techlandzie jako programistka). Okazuje się że osoby z branży, choćby także goście z Reality Pump są młodzi, bardzo entuzjastyczni i z poczuciem humoru. Akurat z nimi nie miałem okazji dłużej porozmawiać, ale genialne było choćby ich przedstawienie TW2:PotFF, które zawierało mnóstwo świetnych anegdot z procesu tworzenia, dotyczących między innymi ich zespołu czy specyfiki graczy. Agnieszka i Grzesiek są ledwo kilka lat starsi od wielu osób z tego forum i pokazują że nie trzeba mieć wcześniej jakiegoś doświadczenia zawodowego w branży, praca jest świetna (zwłaszcza biorąc pod uwagę że Techland to kategoria AAA) i dająca pożytek z pasji i kreatywności, a żeby dostać się na choćby na staż wystarczy obeznanie w dziedzinie w której się specjalizuje, wspomniana pasja i wytrwałość, zaradność. W sumie nawet studia w danym kierunku nie są potrzebne, obaj przedstawiciele Reality Pump oraz gość z Can#msg1007878t Stop Games (robią gry na Facebooka i z powodzeniem rozwijają się na rynki azjatyckie, on akurat wydaje się typem bardzo twardo stąpającym po ziemi) są z wykształcenia psychologami (co zresztą trochę się zauważało po tym jak opowiadali i tworzyli gry). Prelekcję o tworzeniu gier na xboxa czy WP7 prowadził koleś który jest z wykształcenia rolnikiem i trochę desperacko chce się dostać do Techlandu (Agnieszka opowiedziała dziś ciekawą historię na ten temat).
W przyszłym roku na pewno ponownie pojadę, poznanie osób o których pisałem było dla mnie naprawdę wyjątkowe i bardzo dużo zmieniło w moich poglądach na całą tą branżę.
Wychodzi na to że nie ma nic lepszego do zrobienia niż tworzyć jakieś krótkie, bardzo realne do ukończenia projekty na potrzeby portfolio, doszkalać się w technikaliach i starać się aplikować o staż jeśli ma się możliwości (choćby na wakacje lub na pół etatu jeśli się studiuje).

//edit: w sumie dopiszę jeszcze trochę:
Panel o MoCapie grupy My prowadził Gordon Ramsay z Hell#msg1007878s Kitchen (KZW potwierdzi).
Kiedy Ramsay powiedział "gdybyśmy sobie wyobrazili że format c4d, w którym jest zapisywana animacja, jest tekstowy, to w osobnych linijkach byłyby zapisane współrzędne w czasie każdego z tych punktów szkieletu", to z widowni odkrzyczano mu "ale c4d jest binarny!".
Shergar to poważny starszy facet (w porównaniu z resztą uczestników, także zawodowców) i teraz będzie mi głupio że wcześniej nie podchodziłem do rozmów z nim w sposób bardziej formalny.
KZW nosi brodę :lol:

Aby nie było że ten typ nie robi tego desporacko :)  Techland !!! Od 1,5 miesiąca czekam na odpowiedz !!!

Tak , skończyłem studia Rolnicze , pracuje w banku Credit Suisse ( z game dev dałem sobie spokój od wakacji chociaż widać że chyba znowu wrócę i napiszę jakieś indie game :)  ). W sprawach XNA chyba drugiego takiego jak Ja nie ma. Są lepsi ale to głównie programiści - ja jestem all around player. Nawet Panowie i Panie maczałem palce w projekcie co wygrał w ImagineCup - Game Design - I miejsce na świecie ( w bardzo wczesnej fazie z Gdalą , większość naracji oraz leveli to moje szkice/ustalenia ).

Tak że głowa do góry , może kiedyś pokażę że życie rolnika jest pełne przygód. Hejj
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Hey Rolnik :D

Serio tak cię ciśnie na tego techa? Fakt, ze mroczne wieki techa minęły, ale nadal w oczach techowców widać marchewkowy lęk :D

Drago w Krakowie rekrutuje chyba cały czas, RP też szukają z tego co chłopaki mówili - a tam wg mnie jest ciekawiej :)
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

konwent "Inne Sfery"
#251 2011-09-26, 22:28(Ostatnia zmiana: 2011-09-26, 22:31)
Powaliłeś mnie na kolana, nie przyszło mi do głowy że możesz czytać to forum i znaleźć ten temat :lol2:
W każdym razie bynajmniej nie twierdzę że z racji wykształcenia mniej się do tej branży nadajesz, jak widać z reszty cytatu pisałem to w kontekście pokazywania różnorodności zawodów osób które angażują się w game dev. Słyszałem po prostu że bardzo wytrwale próbujesz dostać się już od jakiegoś czasu :D

RolnikSamWDolinie

RolnikSamWDolinie

Użytkownicy
posty2
Propsy3
  • Użytkownicy
Powiem tak , skończyłem studia w Poznaniu gdzie game dev z półki A czy AA nie istnieje ( mega ludzie tam są ale to akademickie podejście albo czysta CG scena ). Wrocław narazie jest miastem gdzie chce spróbować a techland firmą która mnie interesuje.

Jak ktoś mi może pomóc - chętnie się jakoś spotkam i przekażę "podziękowania" :)

Branża GameDev to z rozmowy o ile pamiętam 1000 osób. Ja chce być tym 1001 - aby pokazać że się da, jak się chce. Ale nie zawsze jak sie chce to się da , oj ta filozofia ( ludologia przy tym to pikuś :)  )

Wracam do mojej pracy -:)  Problem pewnie jak zawsze bedzie w zarobkach bo chilowo tutaj mam nie-naj-gorzej - powyżej średniej krajowej na rękę tak że tylko takie oferty mnie interesują.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
a jeszcze mam pytanie - jak ta oferta praktyk w techu? :D  ciekawa? bo chyba bylo w programie
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Wydaje się ciekawa, jednak raz że dość trudno się dostać - przyjmują średnio co trzecią aplikującą osobę, a wiadomo że byle kto się nie zgłasza, no i z tego co zrozumiałem trzeba jednak mieć dość zaawansowane umiejętności nawet na start. Chociaż sami Techowcy w osobie Grześka twierdzą że wcale nie jest tak trudno i jeśli ogarnia się podstawy i ma się "wolę walki" to w końcu się dostanie. W każdym razie działa to jak normalne ubieganie się o pracę, trzeba wysłać CV, list motywacyjny i zaprezentować portfolio (w praktyce liczą się tylko projekty ostatecznie sfinalizowane).

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
z tego co zrozumiałem trzeba jednak mieć dość zaawansowane umiejętności nawet na start. Chociaż sami Techowcy w osobie Grześka twierdzą że wcale nie jest tak trudno i jeśli ogarnia się podstawy i ma się "wolę walki" to w końcu się dostanie.
oooo fajnie :ok:  .....

Cytuj
zaprezentować portfolio (w praktyce liczą się tylko projekty ostatecznie sfinalizowane).
....tylko szkoda ze nie mam szans :D
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To będą jakieś materiały z imprezy? :D
 


Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Nie będę się długo rozpisywał bo zazwyczaj jak próbuję to się ośmieszam, dlatego też krótko napiszę co chcę powiedzieć.
Przed chwilą chodząc bez celu po internecie znalazłem informację na temat następnego konwentu "Inne Sfery" data którą znalazłem to 21 września 2012 Do: 23 września 2012. W sumie tutaj skończę swoje głupie gadanie i dam cytat z oficjalnej strony konwentu.

Cytuj
Pod koniec września — tradycyjnie już — rusza czwarta edycja Innych Sfer, trzydniowej imprezy o tematyce kulturalno-fantastycznej. W poprzednich latach festiwal cieszył się sporym zainteresowaniem — w roku 2010 skupił prawie sześciuset uczestników, a teraz spodziewamy się jeszcze większego odzewu.

Jak co roku program zawiera szeroki wachlarz gier fabularnych (również terenowych), prelekcji oraz spotkań z wydawcami. Blok artystyczny związany będzie głównie z literaturą i teatrem, występami różnorodnych grup z Wrocławia i okolic oraz spotkaniami z autorami — również zagranicznymi. W planach mamy blok komiksowy oraz duży panel poświęcony grom planszowym i komputerowym. Oprócz tego w programie znajdzie się część naukowo-eksperymentalna, a także liczne wystawy, pokazy oraz koncerty. Tegoroczną nowością jest blok anglojęzyczny, który — mamy nadzieję — stanie się stałym elementem festiwalu.

Co ważne, wszystkie wymienione bloki zawierają część warsztatową, podczas których uczestnicy będą mogli nauczyć się m.in. lepszego tworzenia scenariuszy czy odgrywania postaci, profesjonalnego pisania, podstaw tańca czy sztuk walki — a wszystko to pod okiem kompetentnych prowadzących.

Jeśli macie jakiekolwiek pytania, piszcie na innesfery@wielosfer.pl.


W tym roku termin mi bardzo odpowiada i ja już wiem że będę jechał (w sumie ostatnio i tak już planowałem przyjazd do polski na bardzo podobny termin), ktoś oprócz mnie planuje jechać w tym roku? Wiem że czasu jest bardzo dużo, pytanie z czystej ciekawości :)
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
mozliwe ze ja bym jechal, moglbym w sumie nawet cos poopowiadac. jednak to zalezy czy w wakacje do roboty bym szedl (musze miec troche czasu by sobie poprzypominac rzeczy :D ).
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry