Wcale nie jest najłatwiej zrobić ręcznie. Nie ma mowy o żadnym "generowaniu", zamiast tego są po prostu przydatne narzędzia drastycznie przyspieszające pracę. Przykładowo klikasz jeden klocek, potem drugi (tak że tworzą przeciwległe rogi wirtualnego prostopadłościanu) i wybierasz czym ma on zostać wypełnione. Możesz w ten sposób tworzyć całe bryły albo ściany. Możesz też wybrać aby powstała bryła miała tylko ściany i była pusta w środku. Są też narzędzia do błyskawicznego tworzenia brył o podanych parametrach, przykładowo idealnych walców czy sfer/kopuł. Można też np zbudować kawałek czegoś i kazać powielić w wybranym kierunku (przykładowo budujesz "plasterek" domu, powielasz go kilka razy i budujesz ściany na końcach. Można też przenosić i kopiować dowolne obszary, generować wybrane rodzaje lasów, smoothować teren z daną siłą, wyrównywać poziomy wody, cokolwiek. Mody potrafią niemal wszystko, a do powyższych czynności służy "World edit".
Z takimi gadżetami zbudowanie takiego miasteczka jest w sumie całkiem szybkie.