Problem z tutkiem o "nowej gildii" 4416 8

O temacie

Autor Uber Cyrus The Virus

Zaczęty 21.02.2011 roku

Wyświetleń 4416

Odpowiedzi 8

Uber Cyrus The Virus

Uber Cyrus The Virus

Użytkownicy
posty118
Propsy25
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Witam. Nie widziałem rozwązania do tego błędu...

Mam pewien problem, a mianowicie:
Zrobiłem nową gildię. wszystko według tego tutka...TUTEK Wszystko ładnie się  reparsowuje... Zrobiłem nowego NPC z moją(nową) gildią, stworzyłem  paczkę z modem,... Włączam GOTHICA, ale po filmiku wprowadzającym  wyskakuje mi taki oto błąd: "MEM_BAD_POINTER"...

O co może chodzić??
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Takie drobne pytanie-znajduje się w tym błędzie nazwa
Cytuj
Library Error
?
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Problem z tutkiem o "nowej gildii"
#2 2011-02-22, 09:32(Ostatnia zmiana: 2011-02-22, 09:37)
Ogólnie oznacza on że biblioteka której zadaniem jest bodajże dynamiczna alokacja pamięci dla engine gry napotkała na odwołanie do nieprawidłowego miejsca w pamięci. Najprawdopodobniej nie stworzyłeś tej gildii "do końca", czy np zmodyfikowałeś poprawnie tablice nastawień? Czy dodałeś stringi w których są zapisane nazwy? Po prostu miała przetworzyć coś co nie jest powiązane z gildią "wprost" (więc parser tego nie wykrył) i nagle okazało się że tego nie ma. Ja na taki błąd napotkałem np tworząc skrypt mający działać tak jak jedna z funkcji Ikarusa, ale używając złego offsetu adresu w pamięci (z tym przy moim problemie nie robię już nic z oryginalnymi mechanizmami, więc nie wystarczy czegoś dodać, a trzeba samemu znaleźć odpowiednią wartość ;] ).

Uber Cyrus The Virus

Uber Cyrus The Virus

Użytkownicy
posty118
Propsy25
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Wszystko robiłem jak było pokazane tym tutku... sprawdzałem 5 razy czy coś się nie zgadzało... Skrypty reprasowałem... zero błędów choćby najmniejszego...

String w TEXT.d? Taa wszystko w 101% zgodnie z tutkiem
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
A czytałeś go dokładnie ?

Ale czytaliście tekst Adanosa? To jest tylko napis o gildii.  Nie wiem, czy działa coś na nią. Wiem, że nie ma błędów w spacerze. A pracy w to wiele nie włożyłem. Pogrzebałem trochę w skryptach i tyle. I tak mi to jest potrzebne do mojego moda. Więcej roboty było z tutorialem niż z gildią. Jeśli komuś działa prawidłowo, niech napisze.


 gildia nie była sprawdzana czy działa

przecież możesz zmienić nazwy dotychczasowych gildii to jest lepsze rozwiązanie ??

Uber Cyrus The Virus

Uber Cyrus The Virus

Użytkownicy
posty118
Propsy25
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
No tak zrobiłem tak... Zmieniłem gildzie Xardasa...

Ale jednak... było by bardzo miło i estetycznie mieć nowe gildie... pnąc się  coraz wyżej w danym obozie(nowym)... No cóż...

Temat niech jeszcze pobędzie... może ktoś będzie miał jakiś pomysł... ale i tak dzięki :ok:
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
może ktoś będzie miał jakiś pomysł... ale i tak dzięki :ok:
hm...
ja mam pomysł ale też NIE SPRAWDZONY jest o wiele prostszy z założenia. Edytujemy menu statystyk
_Work\Data\Scripts\system\MENU\menu_status.d
odszukujemy
instance MENU_ITEM_PLAYERGUILD_TITLE(C_MENU_ITEM_DEF)
{
text[0] = "Gildia:";
posx = STAT_A_X1; posy = STAT_PLY_Y+STAT_DY*0;
fontName = STAT_FONT_DEFAULT;
flags = flags & ~IT_SELECTABLE;
};

instance MENU_ITEM_PLAYERGUILD(C_MENU_ITEM_DEF)
{
posx = STAT_A_X2; posy = STAT_PLY_Y+STAT_DY*0;
dimx =  STAT_B_X1 - STAT_A_X2;
dimy =  STAT_DY;
fontName = STAT_FONT_DEFAULT;
flags = flags & ~IT_SELECTABLE;
};
i zmieniamy to na takie cuś

instance MENU_ITEM_PLAYERGUILD_TITLE(C_MENU_ITEM_DEF)
{
text[0] = "Gildia:";
posx = STAT_A_X1; posy = STAT_PLY_Y+STAT_DY*0;
fontName = STAT_FONT_DEFAULT;
flags = flags & ~IT_SELECTABLE;
};

instance MENU_ITEM_PLAYERGUILD(C_MENU_ITEM_DEF)
{
text[0] = GILDIAA;
posx = STAT_A_X2; posy = STAT_PLY_Y+STAT_DY*0;
fontName = STAT_FONT_DEFAULT;
flags = flags & ~IT_SELECTABLE;
};
teraz wytłumaczę

text[0] = GILDIAA;
czyli wyświetli nam zamiast nazwy gildii ciąg znaków (stringa) ale stringa trzeba gdzieś utworzyć robimy to tak

var string GILDIAA;chyba można w pliku z menu gdzieś u góry

potem w grze przy zmianie gildii dajemy
GILDIAA="NOWY MAG";
tak na prawdę teraz nie musisz zmieniać Gildii
ale tylko ten string więc możną tam pisać dziwne rzeczy a przez całą gre mieć gildie NONE xD :D  

ciekawe czy będzie działać jak sprawdzisz to daj znać :D

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
stringa trzeba gdzieś utworzyć robimy to tak

var string GILDIAA;chyba można w pliku z menu gdzieś u góry

potem w grze przy zmianie gildii dajemy
GILDIAA="NOWY MAG";
Nie ma tak fajnie, paczki skryptów content i menu są całkowicie osobno parsowane i przetwarzane, nie ma skryptowej wymiany danych pomiędzy nimi, tylko ta zaprogramowana w engine (a więc standardowe zmienne).
Dałoby się to robić na około przez pamięć, Ikarusem, lub jeszcze jedną podkombinowaną metodą. Otóż istnieje niewykorzystane pole wyświetlające imię postaci, można by podłożyć je pod gildię i ustawiać to imię zależnie od gildii którą ma symulować, a w zs_talk dodać tymczasowe zmienianie na "Ja" (na potrzeby wyświetlania nazwy mówiącego w dialogach).

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
he he rzeczywiście właśnie dlatego napisałem chyba
no ale popawiłem się i udało się działa :D

ale mam jedno pytanie kiedy podczas dialogu wyświetla się nasz nazwa ?? bo nigdy jej nie widziałem ?

tutka już pisze dzięki avallach za naprowadzenie :D

EDTI : http://themodders.org/index.php?/topic/13513-nazwa-gildii-w-menu-statystyk/


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry