Prace 3D 1136349 3194

O temacie

Autor Zdunek

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 1136349

Odpowiedzi 3194

Jason525PL

Jason525PL

Użytkownicy
posty116
Propsy6
  • Użytkownicy
Taki zwykły domek :D


 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Do Gothica byłby ok. Tylko troche za wysoka podstawa.
 

Jason525PL

Jason525PL

Użytkownicy
posty116
Propsy6
  • Użytkownicy
Ta podstawa jest po to że jakby się dawało na powierzchnię w której są wyboje to żeby nie było jakichś niedociągnięć ;)
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Prace 3D
#1603 2011-03-04, 21:10(Ostatnia zmiana: 2011-03-04, 21:10)
Fakt, zapomniałem, że sam tak robiłem za czasów gdy moddowałem gothica :D
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Prace 3D
#1604 2011-03-13, 19:50(Ostatnia zmiana: 2011-03-13, 20:12)
WIP:
Ostatnio znowu wzięło mnie na modelowanie. Dołożyłem sobie do tego sculpting, efekty:

Lp ma 250 trisów. Wymaga poprawy. Moze wyjdzie mi palenisko.
Chce sie dowiedziec czy sa jakies generatory takich kamyczkow do maxa.

Raczej zageszcze troche lp.
 

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
Te kamienie to jak z dupy xd bez przesady
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Ciezko cos takiego od podstaw wymodelowac :lol:
 

legomir

legomir

Użytkownicy
posty44
Propsy3
  • Użytkownicy
To może na odwrót sculp/retopo? :P
 
Si Legomir nobiscum, quis contra nos?

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Robilem tak. Wydaje mi sie ze za duzo tri.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ja zwykle generuję proste z grubsza kuliste bryły, losowo deformuję i kasuję dna. Potem można dorobić normalki, ale raczej po prostu wypalić z wersji zesmoothowanej i ew połączyć z wzorkiem z heightmapy.
Przy scuplcie wychodzą ci jakby było z gliny, a i z siatką pewnie nie najlepiej pod względem oszczędności.

Sroka8888

Sroka8888

Użytkownicy
posty60
Propsy6
  • Użytkownicy
 





Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Prace 3D
#1611 2011-03-13, 21:18(Ostatnia zmiana: 2011-03-13, 21:22)
Ja zwykle generuję proste z grubsza kuliste bryły, losowo deformuję i kasuję dna. Potem można dorobić normalki, ale raczej po prostu wypalić z wersji zesmoothowanej i ew połączyć z wzorkiem z heightmapy.

Po co się pierdzielić z jakimiś heightmapami? Lepiej włączyć pierwszy lepszy program do sculptowania, pomazać trochę i wyjdzie dużo lepiej niż jakieś kombinowanie.


WWZ: jest plugin do maxa  http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rock-generator
Trochę nieładnie robić prackę do portfolio w której kamienie mają być jednym z głównych elementów, i zamiast zrobić je samemu to je wygenerować, nie sądzisz? Tu nie chodzi o to, żeby było szybciej i łatwiej, chodzi o nabycie umiejętności.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Zaczna od poczatku. Zrobie jednak retpo zeby siatka wygladala ladniej
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Prace 3D
#1613 2011-03-13, 22:44(Ostatnia zmiana: 2011-03-13, 22:49)
Chodzi mi o wypalenie na normalce monochromatycznego wzorku z tekstury. Dzięki temu cieniowanie będzie z nią spójne, nigdy nie odwzorujesz tego za pomocą sculptu. Co innego gdyby miała być to tak jak napisałem np glina na której mają być widoczne ślady "plastycznej" obróbki.
Pokaż mi ręcznie wysculptowaną normalkę powiedzmy granitu to zmienię zdanie.

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Prace 3D
#1614 2011-03-14, 06:23(Ostatnia zmiana: 2011-03-14, 06:24)
Tyle że obrobiony marmur jest płaski, a my mówimy o skałach. A nieobrobiony można normalnie wysculptować.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Prace 3D
#1615 2011-03-14, 06:46(Ostatnia zmiana: 2011-03-14, 07:04)
Wowoz robi te kamienie z marmuru? (i to sztucznie wyciętego?)
Każda skała która nie jest specjalnie wypolerowana ma swoją bardzo wyrazistą fakturę, której jednak IMO nie da się wysculptować tak przekonująco jak po prostu wypalając na normalce teksturę z np dobrego zdjęcia czy odpowiednio generując w 2d. To tak jakbyś chciał robić diffuse haindpaintem. Skała to zbiór różnorodnych, dość chaotycznie porozkładanych kryształków i nie wyobrażam sobie jak można by je łatwo i przekonująco odwzorować pędzlem. Wowozowi wyszły raczej jakby ślady po ręcznym lepieniu brył z miękkiej gliny.

legomir

legomir

Użytkownicy
posty44
Propsy3
  • Użytkownicy

legomir

Prace 3D
#1616 2011-03-14, 11:25(Ostatnia zmiana: 2011-03-14, 11:27)
Avallach a słyszałeś o czymś takim jak alpha w programie do sculpa na brushu włączasz alphe i masz dokładne odwzorowanie włączasz program do 2 usuwasz kolory(dłużej pisze niż bym to zrobił przecież :P) i potem importujesz do sculptora(w mudzie nawet prościej można było zrobić z tego co pamiętam) i scultujesz za wykorzystaniem alphy masz dokładną fakturę na ścianie i jednym kliknięciem wypalasz normalkę ;)

Nie da się? Mam jeszcze 5 minut lekcji i nie chce mi się tutków szukać ale i do Muda i Zbrusha i 3d Coat (do Sculptirisa to nie wiem, bo nigdy mi się nie podobał) są tutki jak zrobić skały etc. Gdzieś był nawet tutek Maya+Mud...
 
Si Legomir nobiscum, quis contra nos?

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Dokladnie. Mozesz obrobić zdjecie i sculptować fakture. Ja tego nie zrobilem, ale jak bede robil high detal w nowych kamieniach to napewno nie pomine jakis pekniec i faktury kamienia.
Av chyba za bardzo nie wiesz o czym piszesz i to mnie wkurwia.
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Są dwie drogi:
1)Sculpt z detalem (faktura kamienia itp.) i wypalenie normalki
2)Sculpt bez dodatkowych detali, ale z wyraźnym zaznaczeniem formy, wypalenie normalki, mieszanie w gimpie/photoshopie/crazybumpie z normalką uzyskaną z heighmapy (ze zdjęcia).
W sumie można zrobić to porządnie i w jeden i w drugi sposób. Ten generator co sroka podał testowałem kilka miesięcy temu, dobre to  :wink:

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Prace 3D
#1619 2011-03-14, 14:37(Ostatnia zmiana: 2011-03-14, 14:38)
Każda skała która nie jest specjalnie wypolerowana ma swoją bardzo wyrazistą fakturę, której jednak IMO nie da się wysculptować tak przekonująco
:ayfkm:




Aktualnie WSZYSTKO się da wysculptować. Sculptują nawet drewno z niezłym skutkiem.
 


0 użytkowników i 3 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry