DUBBING [Temat zbiorczy] 117272 241

O temacie

Autor Dark

Zaczęty 22.10.2016 roku

Wyświetleń 117272

Odpowiedzi 241

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
A jak myslisz?
 

Dark

Dark

Moderator działu
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Moderator działu
Skoro bierzecie się za nagrywanie dubbingu to znaczy, że postacie i wszystkie zadania zostały ukończone czy jak? :)
Od strony scenariuszowej prawie komplet. Podobnie jak twórcy wiedźmina (ponieważ nie dubbingujemy gotowej, zagranicznej gry - a własną) mamy ten komfort, że możemy robić dubbing na bieżąco, nawet do wersji testowych i przekuwając wszystko na skrypty wsadzać go od razu do gry (lub dubbingować wcześniej dodane postacie).

Dodatkowym argumentem, który jest 100 razy ważniejszy od tego powyższego i tego co mówiłem wcześniej, jest kryterium WIEKU I STANU ZDROWIA. Wymieniony przeze mnie pan Gawroński ma już 81 lat i pracuje bardzo sporadycznie, z kolei aktor z którym mamy nagranie w sobotę ma już prawie 85 lat. Wyobrażasz sobie odkładanie nagrań z nim na kolejne miesiące? To jest bijący zegar - i uprzedzają nas o tym nawet sami aktorzy.

Z Włodzimierzem Bednarskim nie zdążyliśmy, bo dostał porażenia i jest prawie całkowicie niewidomy - i mimo dobrej kondycji i wieku 81 lat nie jest on w stanie pracować z nikim. Opowiadał nam jak z tego powodu cierpi, i chętnie by nam pomógł ale nie może, odmawiał przez ostatnie lata największym produkcjom - w tym Wiedźminowi 3. Rozumiem, że rozumiesz do czego biję i nie muszę tego rozbijać na czynniki pierwsze?

Aktorzy 'starej daty', czyli wszystkie gwiazdy Baldur's Gate'ów, Diablo, Icewind Dale i innych są w takim wieku że i tak nagrywamy za późno. Dobrze jednak że wielu z nich jest w tak dobrej lub bardzo dobrej kondycji - i co ważniejsze podoba im się projekt i chcą pomóc.

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Największą szkodą IMO dla projektu jest fakt, że to pierwsza część się toczy na tym Vaduz, a dopiero hipotetyczna druga ma być tym o co w tym projekcie pierwotnie chodziło.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Dark

Dark

Moderator działu
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Moderator działu
Z drugiej strony jest to też zaleta - część na Khorinis to mimo 'totalnej konwersji' (i wielu zmian) nadal znany graczom ląd.
Tutaj pole do popisu było nieporównywalne większe, bo pokażemy graczom z jednej strony starą, ale z drugiej zupełnie NOWĄ twarz królestwa Myrtany. Miasto Vaduz wygląda w tej chwili tak wspaniale, jak w czasach G2 wyobrażaliśmy sobie jak niesamowita powinna być stolica.

Chcemy też pokazać, że jak się chce, to można zrobić piękniejsze miasto, niż piękne Khorinis czy to z Legend of Ahssun, i mało tego że potrafią to zrobić (znani raczej z brzydoty modów, poza wyjątkami) Polacy.

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Cytuj
Z drugiej strony jest to też zaleta - część na Khorinis to mimo 'totalnej konwersji' (i wielu zmian) nadal znany graczom ląd.

No bo wcale nie o zobaczenie Khorinis 11 lat wcześniej chodzi w Dziejach Khorinis  :F
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty159
Propsy161
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzieje Lichtensteinu :F

Ale za to z obsadą lepszą niż w wielu komercyjnych projektach. Wielkie brawa - i dla twórców, i dla aktorów.
 

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
A czy będziecie zmieniać udźwiękowianie  npców ?
 

Dark

Dark

Moderator działu
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Moderator działu

Dark
Moderator działu

DUBBING [Temat zbiorczy]
#27 2016-12-07, 15:49(Ostatnia zmiana: 2016-12-07, 15:58)
A czy będziecie zmieniać udźwiękowianie  npców ?
Mówisz o tak zwanym SVM? 'Wiesz, mówi się o tym i o tamtym', 'Znowu jedna z tych głupich bestii!' ?

Jeśli tak, to zgadza się. Każdy 'NOWY' aktor, który nie podkładał głosu w gothicu, a który podkłada go u nas nagrywa także komplet gothicowych SVM - reakcje na działania bohatera, rozmowy, wypowiedzi w trakcie walki.
Tak żeby było to od A do Z profesjonalnie i nie gryzło się w grze

No bo wcale nie o zobaczenie Khorinis 11 lat wcześniej chodzi w Dziejach Khorinis  :F
Już parę lat temu chłopaki mówili że powinniśmy zmienić nazwę na Dzieje Myrtany - ze względu na tak szerokie zagadnienie :D Ale już raz ochrzczonej marki się nie zmienia - przynajmniej ja tak uważam. A Khorinis będzie na ustach wszystkich, mimo że jesteśmy na Vaduz (czy to ze względu na jej pozycje w Królestwie, czy oczywiście nowe prawo i zsyłki do kolonii więziennej).

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy

sebogothic

DUBBING [Temat zbiorczy]
#29 2016-12-07, 17:57(Ostatnia zmiana: 2016-12-07, 18:08)
Wymieniony przeze mnie pan Gawroński ma już 81 lat i pracuje bardzo sporadycznie, z kolei aktor z którym mamy nagranie w sobotę ma już prawie 85 lat.
Czyżby Andrzej Tomecki?  :hmmm:

A tak w ogóle to po wydaniu drugiej części planujecie połączyć Vaduz i Khorinis w jednego dużego moda?

Post połączony: 2016-12-07, 18:00
No nieźle, polygamia napisała o DK :)
Może inne growe media to podchwycą i pojawią się newsy na GOLu, gram.pl oraz cdaction. Im więcej ludzi dowie się o modyfikacji tym lepiej.
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6339
Propsy2476
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Niech najpierw wydadzą tą nieszczęsną pierwszą część (na którą znów czekam z nadzieją) a nie Ty im każesz już myśleć o drugiej.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Dark

Dark

Moderator działu
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Moderator działu
Czyżby Andrzej Tomecki?  :hmmm:
Andrzej kto? Nie wiem o czym mówisz :D

A tak w ogóle to po wydaniu drugiej części planujecie połączyć Vaduz i Khorinis w jednego dużego moda?
Tu podbijam słowa Ware - w tej chwili myślimi tylko o DK1 i nic innego nie jest dla nas istotne. Nikt nawet nie śmie o tym myśleć, bo mamy do wykonania ważniejszą robotę. DK2 to w tej chwili fikcja i utopia - tak długo jak nie wydamy cz.1

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1099
Propsy1208
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
Spoko gość według wiki udzielał głos NPC w Gothicu III. :D

Revo16pl

Revo16pl

RaveN Studio
posty101
Propsy100
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio

Revo16pl
RaveN Studio

DUBBING [Temat zbiorczy]
#33 2016-12-10, 11:45(Ostatnia zmiana: 2016-12-10, 14:04)
Spoko gość według wiki udzielał głos NPC w Gothicu III. :D

Ty w ogóle oglądałeś ten film?
 

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Nie wiem czy to odpowiedni temat i czy w ogóle powinienem zadawać takie pytania , chciałem się zapytać w jakim stopniu ta 1 część została ukończona.
Technicznie jest już wszystko gotowe ; ovobowane i oskryptowane ?
 

Dark

Dark

Moderator działu
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Moderator działu
Ovobowane prawie całkowicie - poza kilkoma ostatnimi lokacjami. Oskryptowane w pewnym stopniu - Avallach mówił wielokrotnie że pisze specjalny program developerski do przyspieszenia prac nad skryptami DK: http://themodders.org/index.php?topic=27411

Skryptów do napisania jest jeszcze bardzo dużo - ale z tym, i jeszcze innymi programami pisanymi przez Ava powinno iść to wielokrotnie szybciej. I co ważniejsze z łatwą eliminacją ewentualnych bugów

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

DUBBING [Temat zbiorczy]
#36 2016-12-10, 15:28(Ostatnia zmiana: 2016-12-10, 18:35)
TL;DR: założyłem repozytorium, zorganizowałem porządną strukturę projektu, zrobiłem IDE i będę robił build system.


Na początek wypada przedstawić jak wygląda sytuacja zastana, bo niektórzy mogą o tym nie wiedzieć, a inni nie wiedzieć czy to źle.
Jak dotąd mody do Gothica są tworzone w bardzo amatorski sposób.

1. Przechowywanie i wymiana kodu
Zazwyczaj nie ma żadnego repozytorium z kodem źródłowym, jest to raczej wymiana plików z kodem przez generyczne serwisy do współdzielenia plików (jak Dropbox, Google Drive itd). W połączeniu z brakiem build systemu, efektywnie "składa" projekt tylko jedna osoba na raz.

2. Środowisko programistyczne
Kod jest tworzony w edytorach tekstowych jak Notepad++ czy Gothic Sourcer. Nie istnieje IDE które w trakcie pisania wykrywałoby błędy składniowe, niepoprawne referencje, pozwalało na nawigację przez kod czy chociaż najprostsze refactoringi (jak zmiana nazwy funkcji). Żeby dowiedzieć się czy kod jest poprawny, modderzy muszą uruchomić grę lub edytor lokacji (oba włączają się dość długo) i przeczekać powolny proces kompilacji. Kompilacja jest przerywana po wystąpieniu już pierwszego błędu, którym zazwyczaj jest brakujący średnik lub literówka w referencji.

3. Build system
Nie istnieje build system - modderzy ręcznie uruchamiają "reparsowanie" skryptów (kompilacja kodu źródłowego Daedalusa do kodu bajtowego maszyny wirtualnej Zengina w pliku .dat), następnie tworzą paczkę z modem (archiwum VDF), a na koniec instalator (.exe w oparciu o jakiś framework).
To złożona, żmudna i niepotrzebnie ręczna robota. Dałoby się to w pełni zautomatyzować i w profesjonalnych projektach takie rzeczy zawsze się automatyzuje.

4. Zawartość projektów
Projekty zwykle składają się z kopii GMDK na którą powprowadzano zmiany. Jest więc to całkowicie nieprzejrzysta mieszanina kodu Piranha Bytes i zespołu, przy czym i jeden i drugi jest zazwyczaj miernej jakości.


Jak to powinno wyglądać profesjonalnie i do jakiego stanu chcę doprowadzić w Dziejach Khorinis:

1. Przechowywanie i wymiana kodu
Repozytorium Git na GitHub.com. Na razie dostęp tylko dla członków grupy, docelowo mam nadzieję otwartoźródłowe.
Przy tym podejściu, równolegle nad modem może pracować bardzo duża osób jednocześnie, na bieżąco dostając w grze swoje zmiany czy samemu jednym kliknięciem tworząc gotowe instalatory dla testerów.

2. Środowisko programistyczne
Napisałem wtyczkę dodającą wsparcie Daedalusa do platformy IDE IntelliJ.
W trakcie pisania na żywo podkreśla błędy składniowe, niepoprawne referencje, pozwala na nawigację przez kod i proste refactoringi (jak zmiana nazw funkcji). Jeśli kod nie jest "czerwony" w edytorze, jest właściwie pewne że skompiluje się poprawnie.
Wydałem to otwartoźródłowo - każdy może jej używać i brać udział w jej rozbudowie o nowe funkcjonalności (https://github.com/Avallach7/daedalus-intellij). Wymagana jest znajomość języka Java.

3. Build system
Będzie skrypt, który jednym kliknięciem będzie odpalał moda lub w pełni automatycznie budował wersję releasową (kompilacja skryptów + kompilacja innych assetów + złożenie paczki VDF + zbudowanie instalatora).

4. Zawartość projektu
W repozytorium nasze skrypty i assety będą całkowicie oddzielone od GMDK. Sprawi to że praca nad modem będzie dużo bardziej przejrzysta i będzie łatwiej zauważać bezsensowne / niepotrzebne elementy. Wspomniany przed chwilą build system będzie to składał w całość z GMDK przed odpaleniem / budowaniem.
W skryptach GMDK będziemy mieli jedynie te zmiany w implementacji których nie dało się wprowadzić przez umieszczenie kodu w nowych plikach. Te sytuacje powinny być jednak bardzo rzadkie.

Być może napiszę też narzędzie które będzie automatycznie weryfikowało czy ktoś nie popełnił w skryptach jakiegoś syfu (np dodanie całkiem nowej rzeczy w katalogu od GMDK, stosowanie złych konwencji nazewnictwa, mylących struktur w kodzie, czy umieszczanie kodu w innych folderach/katalogach niż podają nasze wewnętrzne wytyczne).

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Są momenty w których nie mogę wyjść z podziwu i zaskoczenia. To forum aż błyszczy od masy ludzi zachowujących się jak idioci, chamy, kretyni, masa tu złośliwości, cebulactwa, hejterstwa i głupoty.

A jednak to jedno z niewielu forów na których rzeczywiście można znaleźć ludzi oddanych robocie i obranym sobie celom. @Dark hejtowałem wasz projekt, przyznaje. Byłem pierwszy który głosił teorię, że wasz dział należy natychmiast zamknąć bo zaśmieca forum, momentami nawet podejrzewałem, że rzeczywiście cały projekt był tylko na pokaz.

Cieszy mnie jednak, że wszystko się ogarnęło i znów jesteście na bieżąco z nami, przede wszystkim, że umieliście przyznać się do błędów. Teraz jak czytam wasze posty, zwłaszcza twoje Dark, widzę, że rzeczywiście wszystkim wam zależało na tym projekcie który ma szansę stać się przełomowy nie tylko dla moddingu Gothica. Cieszę się, że znów podchodzicie na poważnie do fanów. Patrzę na to co udało wam się osiągnąć m.in z aktorami dubbingowymi i jestem pod wrażeniem, to świetna robota. Tym samym rozumiem jak myliłem się uważając was za nieogarnięte dzieci które rzuciły się na coś ponad wasze siły.


Raduje mnie również podejście naszych aktorów, rodaków. To, że chcą pomagać amatorom i robią to z takim zaangażowaniem. Dzięki nim imersja będzie jeszcze większa. Powiem też szczerze......czekam na DK2 znacznie bardziej niż na DK1 a patrząc jak zmieniło się wasze podejście po tych "Czarnych dniach" jestem pewien, że nie zawiedziecie i jeśli postanowicie robić DK2 to w końcu je otrzymamy.


Jestem też pod wrażeniem chociażby takich ludzi jak Avallach którzy poświęcają swój czas i zdolności na rozwijanie w jakiś sposób moddingu do Gothica, a bądźmy szczerzy, on umiera i choć ze sceny będzie schodził jeszcze przez lata to koniec jest bliski.


 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany

Maciej

DUBBING [Temat zbiorczy]
#38 2016-12-10, 17:39(Ostatnia zmiana: 2016-12-10, 17:52)
A jednak to jedno z niewielu forów na których rzeczywiście można znaleźć ludzi oddanych robocie i obranym sobie celom. @Dark hejtowałem wasz projekt, przyznaje. Byłem pierwszy który głosił teorię, że wasz dział należy natychmiast zamknąć bo zaśmieca forum, momentami nawet podejrzewałem, że rzeczywiście cały projekt był tylko na pokaz.
A mówiłem że mod był rozwijany nadal,ale wolniej, oczywiście takie osobniki jak Worek czy Draks wiedziały lepiej  :facepalm:  Ty też :P

Czasem wystarczy komuś uwierzyć na słowo, niż sobie coś wmawiać udając że się wszystko wie, tylko tyle  :)
______________________________________________________________________


Mac Dun, jedna osoba ze środowiska DK mi pisała, że rzeczy były robione na pokaz, nawet wysłała podstawowe lokacje, to co miałem myśleć? To, że teraz faktycznie wzięli się do roboty jest na plus  :ok:
No to gratulować, skoro bardziej wierzyłeś jakiemuś zdradzieckiemu gnojowi, który żałośnie udostępniał materiały moda, niż twórcom moda -_-
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Jeśli według Ciebie modding umiera? To ty chyba nie zauważyłeś, że z roku na rok modyfikację oferują coraz więcej, spójrz na pakiet skryptów od "Mud-Freak" Gdzie teraz masz ręczne celowanie, jedyna modyfikacja, która to aktualnie oferuję to R2.0. Teraz to może być w każdej modyfikacji, moim zdaniem modding z roku na rok się coraz bardziej rozwija, wystarczy rozejrzeć się na zagranicznych forach i zauważysz, że modding żyje i ma się dobrze.

Mac Dun, jedna osoba ze środowiska DK mi pisała, że rzeczy były robione na pokaz, nawet wysłała podstawowe lokacje, to co miałem myśleć? To, że teraz faktycznie wzięli się do roboty jest na plus  :ok:
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry