Dobra, wcześniej ogarniałem V8, a nie 11 (fajnie by było zmienić
link w 1. poście), która działa.
Zużycie GPU z 25-30% po odpaleniu cieni i shaderów wody (ocean shader wg mnie nic nie robi, tylko experimental water) średnio podskoczyło do ok. 45%. Zużycie VRAMu rośnie o 17MB (gram na vurtcie), ale FPSy poszły się... Dziwne jest też to, że ustawienia wymuszone z poziomu sterownika, z tym modem nie działają i wówczas jedyną opcją AA jest SMAA, które na dodatek nie jest ustawione na ultra.
Mam nadzieję, że (o ile to w ogóle możliwe) w następnych wersjach zostanie zaimplementowana osługa przynajmniej dwóch wątków dla Gothica, bo widać, że to procesor nie domaga, jeden wątek obciążony w niemal 100% (choć każdy odczyt pokazuje inaczej, lecz to wina Windowsa, który przedstawia czasem tak, jakby obciążone były -bez tego moda również- nawet 4 wątki).
SunShadowRangeScale ustawione na 1 daje najwyższą jakość cieni (które nawet jak na normalne standardy graficzne wyglądają wówczas całkiem całkiem), jednak zasięg ich renderowania ulega ogromnej kastracji. Sytuacja analogiczna, jak w Skyrimie, oby tak nie zostało.
No i ten efekt widoczny również w niektórych grach (woda na brzegach ekranu).