[G½] Gothic DirectX 11 #1 590205 989

O temacie

Autor Splash

Zaczęty 4.09.2014 roku

Wyświetleń 590205

Odpowiedzi 989

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3409
ProfesjaNierób
  • Moderator
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Spoiler
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Kartograf

Kartograf

Użytkownicy
Nie
posty159
Propsy13
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
  • Nie
O kurwa o kurwa o kurwa... O_O

Rozwaliło mnie to - w szczególności cienie i woda. :D
Jeśli to DX 11 - można zakładać że da się napisać ENB które doda jeszcze Depth Of Field ( głębie pola ), to byłaby już zupełna miazga...

Dzisiaj spróbuje zainstalować i wrzucić dla Was jakieś screeny. Mam monitor z 2560x1080 i grafikę obsługującą DX11.
Był taki patch który pozwalał uruchomić Gothica w naprawdę wysokich rozdzielczościach - ktoś może podać link ?

Pozdro

A nie wystarczało zmienić w gothic.ini linijki z extendedMenu?
 
"Jak tatuś zrobi dzióbek to nie ma chuja we wsi!"

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Aha no jeszcze tego nie odpaliłem, jestem w trakcie instalacji. Spróbuje zrobić tak jak sugerujesz.

Splash - czy moje oczy dobrze widzą i są to działające normal maps ?  :)
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
tak to normal mapy + mocna tesselacja
 


Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
W porównaniu do shaderów minecrafta słabo to wygląda w gothicu  :hmmm:
 

gothic1210
  • Gość
A jak tnie to coś niesamowitego. Zdarzało mi się też, że postać szła w bok jak wpisywałem coś w konsoli. Ale szła nie tylko przez chwilę tylko cały czas. Woda rzeczywiście działa tak jak trzeba i dobrze wygląda. Nie wiem jaka jest komenda na cienie. Spróbuje jeszcze poszukać.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Kurwa. Zapomnijcie. DX 10 może. Muszę dokupić grafikę :|
Upgrade karty graficznej dla Gothiczka 2? Tego jeszcze nie było :lol2:

Najlepsze jest to, że ten mod wykorzystuje ficzery DX9. Niczego z jedenastki tam nie widzę.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Nie chwal słońca przed zachodem - mówią... Nie moge odpalić Gothica na Win 7 x64... Jak miałem Nvidie to ściągałem sobie wide screen fix'a i odpalało to bez problemu. No nic jutro kupie golden edition na steamie i powinno chodzić.
Więc nie nastawiajcie się na razie screenshoty ode mnie... :P
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

LordJason525PL

LordJason525PL

Użytkownicy
posty23
Propsy9
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Kurwa. Zapomnijcie. DX 10 może. Muszę dokupić grafikę :|
Upgrade karty graficznej dla Gothiczka 2? Tego jeszcze nie było :lol2:

Najlepsze jest to, że ten mod wykorzystuje ficzery DX9. Niczego z jedenastki tam nie widzę.

Ale DX11 lepiej brzmi :D. No i jest tesselacja :3. Dziewczyna jak zobaczyła screena którego wrzucił Splash, który przedstawia kamienie w górnym mieście, stwierdziła że wyglądają jak poduszki :D.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Cytuj

Powtórzę Ci to jak będziesz chciał duale albo inne quicksloty. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Gwynbleidd

Gwynbleidd

Użytkownicy
posty188
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Po wczytaniu gry wywala access violation związany z ddraw.dll. Szkoda, bo wygląda to bardzo fajnie, do tego chciałem przetestować wydajność w górnym mieście z tą teselacją.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3409
ProfesjaNierób
  • Moderator
Tesselacja pojawi się dopiero w następnej wersji. Są z nią jeszcze problemy :
Spoiler
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
tesselacja powinna bazować na normal mapach , jak ich nie ma to jasne ze będą problemy .... (mam nadzieje ze sie nie mylę )
 


Valeyard

Valeyard

Użytkownicy
posty39
Propsy182
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Normal mapy są po coś innego i mają zupełnie inne działanie. Tutaj są potrzebne height mapy aby displacement działał poprawnie.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Normal mapy są po coś innego i mają zupełnie inne działanie. Tutaj są potrzebne height mapy aby displacement działał poprawnie.
Nie tak "zupełnie" inne ;)
Efekt działania normalmap jest w pewnym sensie uogólnieniem tego od heightmap.
Heightmapa reprezentuje wypukłości, a normalmapa różnice w pochyleniu które z tych wypukłości wynikają. Z każdej heightmapy da się otrzymać normalmapę i z "typowej" normalmapy da się otrzymać heightmapę (chociaż to jest trudniejsze).

Właściwie z matematycznego punktu widzenia normalmapa to pochodna z heightmapy (albo na odwrót - heightmapa to całka z normalmapy).

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Nie wiem czemu ale u mnie to nie chodzi... dostaje acces violation przy starcie. Sama gra bez "paczki DX11" natomiast odpala sie bez problemow.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit
Cytuj
tesselacja powinna bazować na normal mapach , jak ich nie ma to jasne ze będą problemy .... (mam nadzieje ze sie nie mylę )
Nowsze silniki generują tesselację na podstawie nie normal a heighmapy (displacement map), która jest zwykle 16bitową mapą w odcieniach szarości. W gothiczku tesselacja wygląda żałośnie ze względu na:
1) bardzo lowpoly siatkę obiektów - z moich własnych testów wynika, że tesselacja działa lepiej na nieco zagęszczonej siatce mesha np. na plejnie daje się więcej loopów, które i tak są potrzebne do ewentualnego vertex paintingu itp.
2) Złe przygotowanie tekstur przez modderów. Żeby to dobrze działało trzeba by porobić sculpty do każdej tekstury i wypalać heighmapę.
3) Po co tesselacja jak jak tu nie widzę działania zwykłych normalmap czy speculara itp.?

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
no wygląda chugowo bo wzięli sobie normalne i heightmapy z crazybumpa wygenerowane na podstawie oryginalnych tekstur. Tak się po prostu nie robi :D.

Co do dyskusji o heightmapie. Można też na tessalacji zrobić vector displacement jak się da trzykanałową teksturę i dzięki temu przesuwać vertexy wygenerowane przez tessalator niekoniecznie wzdłuż wektora normalnego.

Zamierzam sobie w wolnym czasie to doimplementować do własnego silnika. W zasadzie 2 minuty modyfikowania evaluation shadera od zwykłej tessalacji. Nie wiem dlaczego jeszcze tego nie zrobiłem lol.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Gwynbleidd

Gwynbleidd

Użytkownicy
posty188
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dobra, wcześniej ogarniałem V8, a nie 11 (fajnie by było zmienić link w 1. poście), która działa.
Zużycie GPU z 25-30% po odpaleniu cieni i shaderów wody (ocean shader wg mnie nic nie robi, tylko experimental water) średnio podskoczyło do ok. 45%. Zużycie VRAMu rośnie o 17MB (gram na vurtcie), ale FPSy poszły się... Dziwne jest też to, że ustawienia wymuszone z poziomu sterownika, z tym modem nie działają i wówczas jedyną opcją AA jest SMAA, które na dodatek nie jest ustawione na ultra.

Mam nadzieję, że (o ile to w ogóle możliwe) w następnych wersjach zostanie zaimplementowana osługa przynajmniej dwóch wątków dla Gothica, bo widać, że to procesor nie domaga, jeden wątek obciążony w niemal 100% (choć każdy odczyt pokazuje inaczej, lecz to wina Windowsa, który przedstawia czasem tak, jakby obciążone były -bez tego moda również- nawet 4 wątki).

SunShadowRangeScale ustawione na 1 daje najwyższą jakość cieni (które nawet jak na normalne standardy graficzne wyglądają wówczas całkiem całkiem), jednak zasięg ich renderowania ulega ogromnej kastracji. Sytuacja analogiczna, jak w Skyrimie, oby tak nie zostało.

No i ten efekt widoczny również w niektórych grach (woda na brzegach ekranu).

 

LordJason525PL

LordJason525PL

Użytkownicy
posty23
Propsy9
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Z Vurtem wygląda to świetnie :), a uruchamiałeś może wersję 11 ?.
Inną drogą, natknąłem się na coś takiego 
ZenGine Reloaded
Jest tam napisane że jest to silnik do Gothic 2 bazujący na DX9, Słyszał ktoś coś o tym ? po pobraniu widzę że jest tam tylko pełno plików kodu, i nic więcej .
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry