Project Gothic 4.0 - skyrim creation engine total conversion 178863 391

Ankieta

Czy chcesz aby w grze/modzie Project Gothic 0.4 pojawił się dodatkowy wątek fabularny związany ze smokami?

Tak
35 (71.4%)
Nie
14 (28.6%)

Głosów w sumie: 48

O temacie

Autor Zagłoba

Zaczęty 30.04.2014 roku

Wyświetleń 178863

Odpowiedzi 391

TadekKanalarz

TadekKanalarz

Użytkownicy
Łakamakafą
posty258
Propsy44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Łakamakafą
Mam jeszcze sporo pytań odnośnie tworzenia modów na silniku creation engine jednak  mam nadzieję że w ciągu najbliższych 3-4 tygodni uda mi się prowizorycznie połączyć ( zbudować ) całą mapę gry, czyli moje levelmeshe + heightmap z edytora CK.
No to czekam na wyniki, powodzenia :)
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Tak, ale możnaby to odnieść również do dziesiątek innych modyfikacji z the modders wykorzystujących materiały co do których prawa autorskie posiada Piranha Bytes. Uważam że postawa PB nie jest zdrowo-rozsądkowa, moim zdaniem PB powinno wzorować się na CD Projekt RED, które dało pełną zgodę na wykorzystanie wszystkich materiałów z Wiedźmina 2 w innych grach.

Korona z głowy by im za to nie spadła, natomiast przedłużyłoby to okres przez który użytkownicy grają w ich produkty, tym samym napędzając sprzedaż.

W sumie ja nie dziwie sie PB, Gra juz jest stara i grafika tez, nie oszukujmy sie.  :lol: Gdyby PB pozwolila wykorzystac materialy na np Remake Gothica 2 na silniku skyrim
to kazdy kto zaczynal by przygode z gothic, gralby w mody a nie kupowalby gothicy :D
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Mac Dun - owszem, ale wtedy mając pełny dostęp można byłoby podrasować gothicowe modele i wykorzystać je bez problemu np. w porcie Gothica na silniku Risen.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Dzięki kolego ;-)
Nie wszystko zdołam ogarnąć samemu, wobec czego każda pomoc się przyda.

Skyrim nie jest zaraz aż taki drogi 75-80 zł za KEY http://allegro.pl/skyrim-v-5-steam-legendary-edition-steam-i4199347766.html

To jak pisałem wcześniej jak coś ruszy dalej będziesz ogarniać scenariusz itd to napisz Gg czy pw postaram się jakoś pomóc bo jak na razie jako tako skyrima nie mam dopiero jak sobie od kolegi pożyczę.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytuj
CD Projekt RED, które dało pełną zgodę na wykorzystanie wszystkich materiałów z Wiedźmina 2 w innych grach.
Że co kurwa? Chcę to na papierze, zalinkuj jakieś źródło czy coś, bo zwyczajnie nie mogę w to uwierzyć. To byłaby totalnie szaleńcza decyzja. Już samo danie zgody na bardzo, bardzo ograniczonych warunkach byłoby strasznie zaskakujące, a "pełna zgoda" jest zwyczajnie nierealna.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Akurat o tym pozwoleniu też kiedyś gdzieś słyszałem jak się wypowiadali (oczywiście chodzi tutaj o niekomercyjne projekty) jednak nie pamiętam gdzie to było, ale wiem, że było :D.

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Nieistotny wątek, wiadomo jedynie ,że w przypadku Piranii takiej zgody nie ma.
Jeśli zdołasz cokolwiek ukończyć(bez zgody od Piranhi) to z pewnością nie przejdzie to bez echa.
Nie mówię tutaj o jakiejś karze finansowej ale z pewnością fanów dzięki temu ci nie przybędzie.
Dlaczego tak się nie dzieje w przypadku zwykłych modów ? Koledzy wyżej wyjaśnili , no i jest jeszcze ten aspekt ,że wiele rzeczy robią sami ,nie bazują tylko i wyłącznie a czyichś modelach.
Tak czy inaczej życzę powodzenia i stałego zapału który pozwoli ci w ukończeniu mod'a.
 

TadekKanalarz

TadekKanalarz

Użytkownicy
Łakamakafą
posty258
Propsy44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Łakamakafą
Cytuj
CD Projekt RED, które dało pełną zgodę na wykorzystanie wszystkich materiałów z Wiedźmina 2 w innych grach.
Że co kurwa? Chcę to na papierze, zalinkuj jakieś źródło czy coś, bo zwyczajnie nie mogę w to uwierzyć. To byłaby totalnie szaleńcza decyzja. Już samo danie zgody na bardzo, bardzo ograniczonych warunkach byłoby strasznie zaskakujące, a "pełna zgoda" jest zwyczajnie nierealna.
To raczej realne. Widziałem wiele wiedźminowych modów do Skyrima. M.in. przeniesienie wszystkich zbroi. Widziałem też przeniesione miecze. Lokacji czy modeli budynków nikt nie przenosił chyba.
W każdym bądź razie zawsze pojawiała się notka "ol rajts riserwd CD Project Red" czy podobna.
 


Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Osz kurwa... Avallach twardy orzech do zgryzienia mi dałeś, z tego co pamiętam, zresztą zacytuje.... "Z tego co jest napisane na forach Nexusa CDPR zezwala na wykorzystywanie zasobów W2 w moddingu innych gier. Nie wiem natomiast, czy modder musi
się ubiegać o zgodę każdorazowo, hmm. "

Nie pamiętam czy była to pełna zgoda, czy zgoda "warunkowa", jednak nie jest to aż taka pętla na szyji jak w przypadku PB.

Post połączony: 2014-05-12, 22:57
A tak trochę odbiegając od tematu:

Ja widziałem już gameplay z Risen 3, a Wy pewnie jeszcze nie... heee  :lol:  :lol2:
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

theblues

theblues

Użytkownicy
posty134
Propsy46
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Osz kurwa... Avallach twardy orzech do zgryzienia mi dałeś, z tego co pamiętam, zresztą zacytuje.... "Z tego co jest napisane na forach Nexusa CDPR zezwala na wykorzystywanie zasobów W2 w moddingu innych gier. Nie wiem natomiast, czy modder musi
się ubiegać o zgodę każdorazowo, hmm. "

Nie pamiętam czy była to pełna zgoda, czy zgoda "warunkowa", jednak nie jest to aż taka pętla na szyji jak w przypadku PB.

Post połączony: 2014-05-12, 22:57
A tak trochę odbiegając od tematu:

Ja widziałem już gameplay z Risen 3, a Wy pewnie jeszcze nie... heee  :lol:  :lol2:

Bo PB nie ma tzw. Community a CDP jak najbardziej. Mówiąc krótko PB ma swoich fanów gdzieś.
 
– Nazywam się...
– Nie interesuje mnie twoje imię.

Intel Core i7-4770K @ 4.5 GHz + bequiet! Dark Rock 3
MSI Z87-G43
GoodRam 8GB 1333MHz CL9
MSI Radeon R9 290 Gaming 4GB DDR5 512bit

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
theblues - ująłeś to prosto i dosadnie :ok:

Z dziennika moddera #1 :
W dniu przedwczorajszym natrafiłem na bardzo dużą przeszkodę, która mogła przedwcześnie zakończyć mój projekt ( okazało się, że Skyrim ma problemy z renderowaniem dużych partii importowanego terenu z jakich ma być zbudowana mapa ). Gra nie wyświetlała prawidłowo dużych modeli terenu - gdy importowałem do gry wieże bądź inny "przeciętnych" rozmiarów budynek silnik gry prawidłowo renderował obiekty, natomiast gdy zaimportowałem duży levelmesh ( siatkę terenu po której bohater sobie wesoło stąpa ) wtedy siatka w grze znikała ( natomiast była widoczna prawidłowo w edytorze ). Po kilku konsultacjach z innymi modderami z darkcreations doszliśmy do wniosku, że Skyrim nie używa partii importowanych meshy terenu znanych jako "static" do budowy ziemi. Były dwa rozwiązania:
1. Przy użyciu mało popularnych narzędzi przekonwertować model do mapy wysokości ( heightmap ) , po czym za pomocą innego narzędzia zaimportować do Skyrima ( mało fajne, straciłbym w ten sposób m.i.n. informację dot. położenia tekstur )
2. Kombinować dalej z przeniesieniem modelu terenu, dzieląc go na mniejsze części. Ok 10 prób wystarczyło abym ustalił maksymalny rozmiar pojedynczych części importowanego terenu - w przypadku silnika Creation jest to ok. 23000 x 23000 jednostek rozmiaru [ + - 500 jednostek ] ( podawane w skali 3ds Max ). Co to oznacza ? Mogę zaimportować do silnika nawet bardzo duże levelmeshe, jednak wymaga to ode mnie dzielenia ich na części - koniec końców wolę napracować się troszeczkę więcej , niż stracić siatki terenu na których bardzo mi zależy.

Teren w modzie zostanie zbudowany na zasadzie połączenia terenu zbudowanego w edytorze terenu Skyrim z siatkami terenu, które importuje ze swojego dysku.

PODSUMOWUJĄC:

Kryzys został oficjalnie zażegnany i mogę kontynuować pracę  :)








 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
No no. Zaczyna nabierac rumiencow. Wyglada coraz lepiej.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Nie chcę być wredny, ale to dział dotyczący modów do Gothica, a nie Skyrima :D
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Ale ale ale! Przecież to będzie "Gothicowy" mod :D

Ps. właśnie męcze się nad zmianą mechaniki walki Skyrim [ żeby później móc użyć tego w swoim modzie ] i udało mi się wprowadzić efekt ogłuszenia dla zwykłego szybkiego uderzenia ( czyli to czego najbardziej mi brakowało ). Siła ogłuszenia "stagger" jest obecnie nieco zbyt duża jak na tak słabe uderzenie, jednak pogrzebie trochę w plikach i spróbuje dodać reakcje ogłuszenia od uderzenia tarczą, dla uderzenia bronią - bo taka reakcja jest moim zdaniem najlepsza. 

Post połączony: 2014-05-13, 16:11
Panowie, Panie i inne Conchity - prezentuje oficjalną ( lecz ciągle "elastyczną" ) listę przeciwników i innych zwierząt które znajdą się w modyfikacji ( gdyby któraś z pozycji bardzo wam się nie podobała - głośno krzyczcie, istnieje możliwość zmiany ) :

1. Dzik
2. Wilk
3. Wilk samiec Alfa ( większy i silniejszy od zwykłego wilka )
4. Szkielet
5. Szkielet łucznik
6. Draugr
7. Draugr czempion
8. Gargulec
9. Kamienny golem
10. Lodowy golem
11. Ognisty golem
12. Golem burzy ( storm )
13. Olbrzymi szczur
14. Pełzacz wojownik
15. Pełzacz robotnik
16. Olbrzymia modliszka
17. Smok ?
18. Olbrzymi pająk
19. Olbrzym / ogr
20. Wiedźma
21. Lodowa zjawa
22. Troll
23. Ork ( kilka typów
24. Goblin
25. Goblin dowódca
26. Łoś ( niegroźny )
27. Jeleń ( niegroźny )
28. Lis ( niegroźny )
29. Krowa ( niegroźna )
30. Koza ( uwaga, super-mordercza )
31. Wyklęty szkielet
32. Przeklęta zjawa
33. Nieumarły kapłan
34. Lodowy wilk ?
35. Pająk
36. Leśna zjawa
37. Popiołak ( humanoidalny )
38. Bandyci
39. Kretoszczur
40. Takie chu*ostwo http://images.uesp.net/2/2d/DB-creature-Seeker.jpg ?
41. Cieniostwór
42. Szkielet - Goblin

Chciałbym dodać jeszcze krwiopijców i ścierwojady, ale brakuje mi bazowych modeli i animacji - zobaczymy może później znajdę sposób. Potwory będą oczywiście gęsto rozmieszczone na mapie, tak jak było to w gothicach - czyli ciupamy ( nie, nie ciupciamy! ) potwory i robimy questy, a nie to co w skyrim jeden wilk co 500 metrów...

Jeżeli macie jakieś sugestie dotyczące przeciwników których chcielibyście zobaczyć w modzie, piszcie własne życzenia, a Ja ocenie czy da się je spełnić.  :)
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Hmm jak na razie jest nieźle z tych gothicowych co przychodzi mi na myśl a nie ma opisanych powyżej to np: Zębacz, Brzytwiak, Kąsacz, Wąż Błotny.  Darowałbym natomiast sobie smoki mimo iż pojawiły się w gothicu szczególnie II gdzie były prawie, że głównym tematem (nie ma co ukrywać gra jest dość stara), ale chodzi tutaj bardziej o system walki z tym smokiem. W gothicu było to bezsensu biegałeś a on nawet nie latał. Tutaj ewentualnie mógłbyś coś jak ze Skyrima choć to raczej zbyt dużo roboty, no ale jak uważasz.

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Wstawienie smoków do gry to małe piwo - właściwie już tam są. Fabiosek - co do potworów o których wspomniałeś - niczego nie obiecuje, bo może być z tym ciężko. Widziałem mody, które wstawiały dinozaury do Skyrima, więc gdyby inny moder pozwolił mi użyć swojego zestawu animacji, to zrobienie np. brzytw i zębaczy byłoby możliwe. Rewelacyjną rzeczą w Skyrimie jest to, że animacje skalują się razem z modelem, to jest po prostu petarda i pozwala na pełną nonszalancję przy tworzeniu modów.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
A to dobrze. Co do potworów wymienionych przeze mnie tak po prostu o nich pomyślałem na razie lista jest dosyć wystarczająca według mnie :D

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytuj
Rewelacyjną rzeczą w Skyrimie jest to, że animacje skalują się razem z modelem, to jest po prostu petarda i pozwala na pełną nonszalancję przy tworzeniu modów.
Ehm, w Gothicu jest dokładnie tak samo :D Stąd np Gigantyczne Zębacze w MT.
Musisz się zastanowić czy chcesz oddać klimat Gothica, czy stworzyć jakąś własną totalnie fantastyczną wariację. Wiele z potworów które wypisałeś jest wybitnie nie-gothicowych (nawet jeśli w którymś Gothicu się pojawiły xD). Swoją drogą ciekawi mnie to że masz za równo "18. Olbrzymi pająk" i "35. Pająk". Mam rozumieć że ten drugi jest przeciętnych rozmiarów? xD
Dla mnie gothicowość Gothiców jest odwrotnie proporcjonalna do ich numeru porządkowego, także ja bym najlepiej odczuł klimat dzięki bestiariuszowi z G1 - i ewentualnie wariacjom na jego temat. Ten z G2 jest już gorszy, a w G3 prawie nie grałem, wiem tylko że jest całe wybitnie nie-gothicowe :D

Podzieliłbym je tak:
Bardzo-gothicowe:
2. Wilk
4. Szkielet
9. Kamienny golem
14. Pełzacz wojownik
22. Troll
23. Ork ( kilka typów
38. Bandyci
39. Kretoszczur
41. Cieniostwór
43. Ścierwojad
44. Zombie
45. Wąż błotny
46. Krwiopijca

Rozsądnie-gothicowe:
1. Dzik
3. Wilk samiec Alfa ( większy i silniejszy od zwykłego wilka )
5. Szkielet łucznik
10. Lodowy golem
11. Ognisty golem
13. Olbrzymi szczur
15. Pełzacz robotnik
18. Olbrzymi pająk
24. Goblin
25. Goblin dowódca
27. Jeleń ( niegroźny )
31. Wyklęty szkielet
33. Nieumarły kapłan
37. Popiołak ( humanoidalny )

Nie-gothicowe (brzmią jak wynalazki z dziwnych modów lub innych gier):
6. Draugr
7. Draugr czempion
8. Gargulec
12. Golem burzy ( storm )
16. Olbrzymia modliszka
17. Smok ?
19. Olbrzym / ogr
20. Wiedźma
21. Lodowa zjawa
26. Łoś ( niegroźny )
28. Lis ( niegroźny )
29. Krowa ( niegroźna )
30. Koza ( uwaga, super-mordercza )
32. Przeklęta zjawa
34. Lodowy wilk ?
35. Pająk
36. Leśna zjawa
40. Takie chu*ostwo http://images.uesp.net/2/2d/DB-creature-Seeker.jpg ?
42. Szkielet - Goblin

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Może to i lepiej że nie grałeś w g3  :lol: W g3 ogólnie klimat w ogóle nie istniał  :F
 


0 użytkowników i 4 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry