Game-artowa teczka Damiana. 98284 177

O temacie

Autor Damian94

Zaczęty 31.12.2013 roku

Wyświetleń 98284

Odpowiedzi 177

YetoKnight

YetoKnight

Użytkownicy
posty125
Propsy114
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Teren jest strasznie płaski, od linijki.
 
Ja się nie znam, to chętnie się wypowiem.
https://www.youtube.com/user/YetoKnight

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Ok, dobrywieczór przedewszystkim.  Wiem, że updateu długo nie było (za długo), ale było to spowodowane brakiem czasu (standardowa wymówka :ok: ). Ale też dużo się działo. Może tego nie będzie widać na screenach, ale pokazuje to co mam na chwile obecną, żebyście widzieli, że projekt jest kontynuowany.  I bedzie skonczony, bo czerpie z niego bardzo wiele radości, i zajmuje mi czas :ok:

Na chwilę obecną plan wioski (albo zajazdu, jak kto woli), został przerobiony 3 razy. Za każdym razem z uzyciem WorldMachine. Obecny wygląd terenu zostanie.

Drzewa robię od nowa. Mam teraz 3 drzewa jakieś standardowe lisciaste. Dojdą do tego brzozy, sosny i świerki. Poza tym trawa będzie zrobiona od nowa. Po mojemu.

 Bo to co teraz zobaczycie to efekt moich obserwacji, jak Redzi zrobili trawę do Wiedzmina 3-go. Tam mniej wiecej tak wygląda:

Zwykły plane, dosyć wąski, i dosyć dużo tych pojedynczych meshow porozsiewanych po poziomie. Sprobowalem tak zrobić, i to jest wogole nie efektywne (moze nie mam doswiadzczenia, albo cos, nie znam sie tak na technikaliach). A po drugie nie wygląda tak dobrze jak u Redów :D Brak skilla.

Jedyne co mnie boli jeśli chodzi o Cryengine z systemem PBR to tekstury terenu. 3 dni spedzilem nad terenem. Zrobilem chyba z 25 tekstur, i zostalo moze z 5, ktore w tej chwili sa na screenach. I fakt, jest zbugowany ten teren, ze znajomym zrobilismy tablice na Trello z pomyslami  i bugami, ktore community podsuwa Crytek'owi. Moze wezma to pod uwage, zainteresowala sie tym administracja CryDev'u.

Assetow mam wiecej, sa dopiero w fazie teksturowania (chyba z 7 assetow jest do poteksturowania, a bedzie ich wiecej).

Sorry za sciane tekstu, kto przeczytal: congratulations. Pewnie nic nie pokaze przez nastepne 2-2,5 tygodnia, dlatego tak duzo tego tekstu.

As always: porady, overpaint, sugestie mile widziane.

Spoiler





 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Sir Lothrigern

Sir Lothrigern

Użytkownicy
posty27
Propsy110
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Dayum! Textury terenu świetne, a ścieżka to w ogóle zajebista. Sculpt czy photosource?
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Nie licząc drzew i tych pseudo okienek jestem osrany na perłowo. :F
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
To ja sie spisalem, ze teren jest zjebany, a ten mi pisze ze jest dobrze :lol2:

Sciezka to photosource. Tak samo (photosource) zrobilem osuwiska takie male, i tez odstaja jakosciowo od reszty tekstur (w sensie pozytywnym, tak jak sciezka, tez bardzo dobrze wyglada wzgledem pozostalych detali).

Ale to juz kiedy indziej pokaze :D za 2 tygodnie jak dobrze pojdzie. 

Pagan co nie tak z drzewami  ?
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Trawa z bliska wygląda całkiem ładnie, gorzej z daleka. Ścieżka mistrzostwo :) Ziemia chyba powinna być bardziej grudkowata bo wygląda trochę jak wyrównany ogródek na którym zaraz ktoś będzie siał warzywa. Na teksturę sztachet w płocie dodaj jakieś sęki i słoje a przy ziemi przybrudzenie od błota. Ogólnie duży props.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
No własnie drzewa jakieś takie srakie. Jak pół dupy zza krzaka. Ale wiesz, że to moje zboczenie z uwielbieniem do puszcz.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Game-artowa teczka Damiana.
#67 2014-09-08, 18:56(Ostatnia zmiana: 2014-09-08, 19:45)
No stary gdzie ja Ci tu puszcze we wsi zrobie  :ayfkm:

Ale coś tam porobie jeszcze. Ogromnych dębów tutaj nie będzie.

Jakub no nad terenem to sie będę trudzil gdzieś potem, póki co moje starania wyszły na marne. A moze tiling zmniejsze.

@down bez jaj :D jak bede chcial zrobic las, to bede robil sam las. Mam okreslona liczbe assetow, jak bede tak sobie dorabial, bo chcecie puszczy, to nie skoncze tego do grudnia. Fajnie ze macie pomysly, ale fetyszow spelniac nie bede/
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
No stary gdzie ja Ci tu puszcze we wsi zrobie  :ayfkm:
Nie widzę przeciwskazań.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy604
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeżeli chodzi o drzewa, ciężko o taki porządek naturalny, pierwsze co, nawet w tak małym obszarze nie powinno być widać na "wylot" lasu, możesz to przysłonić obwisłymi gałęziami, bądź losowymi mniejszymi drzewami. Dodatkowo okolica jest pusta, ale przypuszczam że do tego dopiero dojdziesz.
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Wlasnie zapomnialem to dopisać. Las,  a w zasadzie tych pare drzew w tle, to dalem tylko tak, zeby tam nie bylo szczerego pola. 

Co do obwisłych galęzi: masz na myśli drzewa ? Zeby nie bylu takie w pelni lisciaste? 
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Parę screenów przyciągam ze sobą. Miałem to pokazać w niedziele, ale nie byłoby tego pięknego lasu. To jest WIP. Jeszcze. Ale juz bliżej niż dalej do końca. W tym tygodniu może uda mi się poskładać las dookoła wsi, a potem już tylko porobić assety do wsi, postprocessing i prezentacja.

Nie wiem kiedy coś wstawie, bo moje terminy dosyć odbiegają od tego co obiecuje :D Chociaż z deadlinami sobie daje rade :ok:

cya














 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Świetne! Weź dodaj jakieś patyki, obalone pnie i kamienie drobniejsze leżące luzem :D

Naprawdę super ci ta flora wychodzi.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy604
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Powiedziałbym że jest lepiej, jak popracujesz nad wystrojem wioski, i spróbójesz rady Pagana, może być naprawde wysoko.
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Gadalem z takim jednym typem dzisiaj, i wlasnie mowil, zeby zrobic cos nowego. Wlasnie z trawą.

Chodzi o warstwy. Bo teraz to tam jest knoiczyna + jakieś male liscie pionowo stojące + trawa. I wypomniał mi wlasnie, że trawa to wogole nie wyglada jak potraktowana grawitacją, jest za sztywna.

Do tego zrobić na jednym meshu, takie warstwy. Czyli liscie kamienie + jakies male rosliny + srednia trawa rozniaca sie od duzej, np kolorem + duza trawa razem z jakimis duzymi roslinami. i to na jednym meshu. 

A Pagan, świetny pomysł. O ile sie nie myle, mam assety przygotowane pod rzezbe, wiec coś takiego na pewno będzie. 

Dzieki wielkie :ok:
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
A i jeszcze jedno. Pnącza na budynki gospodarcze na obrzeżach wioski i mech na kamienie.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Shalom. Jeszcze nic nie pokazuje konkretnego, ale chce się czymś podzielić. 

Ostatnio próbowałem robić krzewy, i źle wyszły. Jak krwa zawsze. Od dawna podpatruje screenów z nowego Wiedzmina i Dragon Age'a, i próbowałem rozgryźć, jak oni robią next genowy system roślinności. Za pierwszym razem mi się nie udało, wczoraj ( w sumie dzisiaj nad ranem), spróbowałem po raz drugi, tym razem na krzewach.

Do tej pory w game arcie mieliśmy (i mamy dalej) coś takiego:



Duża gałąź, z lisciami, potem to trzeba wyginać, i z nadzieją układać, że dobrze to wyjdzie. Patrzyłem na krzewy Cryteka w silniku, i tam było 7 plane'ow postawionych byle jak, i jakoś to wyglądało (jak sie na to nie patrzyło).

Z tego co podpatrzyłem od EA i CDP, zamiast takich duzych plane'ow z teksturami, uzywają małych plane'ow, zbitych w grupy.
Więc spróbowałem to zrobic, resultat poniżej:





A tak wygląda na silniku:



5k tris. Next gen bulwo. Zrobiłem też drugi, który ma 2,5k tris. Wygląda prawie podobnie, tylko że ma mniejszą objętość.

Wg mnie to wygląda świetnie, ale jeszcze nie testowałem tego na drzewach. Chyba osiągnałem to co chciałem, tylko teraz doszliwować tesktury.

Prace postępujoo. I pokaże coś, może w przyszłą niedziele, jak znajde troche czasu.

Peace \m/
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
W sumie ma sens biorąc pod uwagę że dla obecnych silników ilość tris jest właściwie bez znaczenia, a zamiast tego liczy się ilość materiałów (a przecież wsztstkie z tych plane'ów mają ten sam). O ile pamiętam nawet dla wyśmiewanego przez niektórych Unity miliony tris na ekranie to żaden problem dopóki pilnuje się pozostałych kwestii.

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
O ile pamiętam to gdzieś na YT było wideo z 2013 chyba,  gdzie koleś miał na scenie 100 mln tris, tyle że tam było z 2-5 shaderów może na całą scenę. Tern, podłoże, niebo, słońce, i słoneczniki. 

Własnie to nie te poligony są tutaj zmartwieniem, tylko shadery :D Bo jeszcze sceny nie skończyłem, a już się zaczyna dusić engine :D
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
chyba nie do końca Av. Ale ostatnio jest sporo sposobów radzenia sobie z nadmierną ilością trójkątów. Pomijając już LOD, to masz różne metody cullingu, instancing, tessalację (możesz władować do gry modele ze specjalnie rozrzedzoną siatką, bo i tak ją zagęścisz w tessalatorze) i mniejsze overheady na CPU przy przesyłaniu rzeczy na GPU (DX12 dla przykładu).

Ilość shaderów też aż takiego znaczeniu chyba nie ma. Na Unity niby jest spina o te draw calle ale one nie mają aż takiego związku z ilością shaderów, tylko ilością wywołań. Jeśli dobrze skodzimy renderer, że nie musimy za dużo przełączać między shaderami, to ich ilość nie powinna sprawiać aż takich problemów. No chyba, że faktycznie dorypiesz ich ze sto czy tam więcej.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry