Nowinki ze świata Game-Artu 127254 294

O temacie

Autor Jedairusz

Zaczęty 1.03.2012 roku

Wyświetleń 127254

Odpowiedzi 294

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
@Wowoz
To Houdini nadal istnieje i jest wspierane? Myślałem, że to padło lata temu.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Jest i ma się dobrze z tego co widzę. Wykorzystywali to w jednej z nowych gier, tytułu zapomniałem, do produkcji proceduralnych budynków.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Afaik jest to soft do grafiki 3D ogólnego zastosowania. Możliwość proceduralnego modelowania była tutaj chyba jedyną z przewag nad resztą tego typu programów. Myślałem, że ten jeden ficzer to za mało, a tu niespodzianka.

A tak na boku... Mayi niewiele brakuje by się też do tego nadawać.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Maya nie nadaje się do niczego :F
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Maya nie nadaje się do wielu rzeczy, co nie znaczy, że nie da się w niej tych rzeczy zrobić. Jakiś czas temu dla znajomego ogarnąłem jak w Mayi zorganizować system malowania terenu podobny jak w silnikach do gier. Nie powiedziałbym, że Maya jest do tego dobrym narzędziem, ale da się to zrobić gdy zajdzie potrzeba.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.

Kazzmir
O.D.A.L.

Nowinki ze świata Game-Artu
#285 2017-08-01, 20:39(Ostatnia zmiana: 2017-08-01, 21:14)
właściwie to to chciałem dać wcześniej z powiadomieniem dla @Maciej

Nvidia and Remedy use neural networks for eerily good facial animation
https://www.youtube.com/watch?v=VtttfrmfMZw


https://arstechnica.co.uk/gaming/2017/08/nvidia-remedy-neural-network-facial-animation/





CD Projekt warty 10 mld zł? Analitycy DM BOŚ podwyższyli cenę docelową dla akcji producenta „Wiedźmina” do 103,4 zł z 80,3 zł, podtrzymując rekomendację „kupuj”.

http://www.parkiet.com/Technologie-i-IT/307319973-CD-Projekt-warty-10-mld-zl.html
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

zkajo

zkajo

Użytkownicy
posty102
Propsy28
  • Użytkownicy

CD Projekt warty 10 mld zł? Analitycy DM BOŚ podwyższyli cenę docelową dla akcji producenta „Wiedźmina” do 103,4 zł z 80,3 zł, podtrzymując rekomendację „kupuj”.

http://www.parkiet.com/Technologie-i-IT/307319973-CD-Projekt-warty-10-mld-zl.html

Ostatnio kiedy odwiedziłem ojca pokazywał mi swoje akcje. Kupił kiedyś akcje CDPR za 600 złotych. Dziś te akcje warte są 50k.
 
Moje gg: 8169289

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
W najnowszej wersji beta Unity dostajemy w końcu edytor shaderów na graphie. Unity powoli staje się artist-friendly. Wylatuje także w końcu MonoDevelop. Jeszcze tylko skryptowanie na węzłach i zagnieżdżone prefaby to już pokocham Unity na zawsze.

Jak będzie to dobrze działać, to Amplify Shader Editor i Shader Forge, będą miały darmową konkurencję i to prosto od Unity.



https://blogs.unity3d.com/2018/01/10/get-early-access-to-unity-2018-1-the-beta-is-out/

https://forum.unity.com/threads/feedback-wanted-shader-graph.511960/
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Coś co Unreal ma już od dawna :D
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Świetna wiadomość. Zbierałem się do zakupu Shader Forge, ale w takim razie chyba poczekam :)

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Coś co Unreal ma już od dawna :D
Od 2007 konkretnie mówiąc.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Unity co raz gorsze się robi. Jak na początku był progress tak teraz mimo wszystko widzę duży regress. Nie podoba mi się usuwanie opcji collaboration dla użytkowników wersji podstawowej (chodzi o konieczność opłaty), poza tym - jeśli wywalili monodevelop, a ktoś nie korzysta z Visual Studio 2017, to jak ma to kodzić na Linuxie? W sensie pytanie retoryczne, bo może czymś innym, ale głupie to z ich strony.

Zapewne bajery do 2D też niedługo będą jako płatna opcja :lol2:

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Przecież VS jest dostępne na Linuksa. Na Maca chyba też. ;)

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Przecież VS jest dostępne na Linuksa. Na Maca chyba też. ;)

VSC to nie jest coś innego niż VS? W każdym razie - to już na marginesie. UE4 mimo wszystko wydaje mi się znacznie lepsze, chociażby operowanie kamerą.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Nowinki ze świata Game-Artu
#294 2018-01-16, 10:24(Ostatnia zmiana: 2018-01-16, 11:03)
Rzeczywiście na Linuxa VS nie jest dostępne (osobiście nie żałuję ani trochę). VS Code to tylko namiastka IDE i to jest pewien problem. Alternatywą która jak dla mnie jest dużo lepsza od VS jest nowy JetBrains Rider oparty o ich dwa inne produkty - ReSharpera i platformę IntelliJ. Niestety nie ma wersji darmowej - ja korzystam z licencji którą finansuje mi firma.

Co do lincencjonowania Unity, rzeczywiście zaczyna mnie irytować to że opcje tak podstawowe jak usunięcie splasha czy stripowanie builda z niepotrzebnego kodu kosztują 400 usd. Dla stosunkowo prostej mechanicznie gry webowej którą projektuję to przesada - i zaczynam rozglądać się za dedykowanymi otwartoźródłowymi silnikami webowymi 3d.
https://github.com/BabylonJS/Babylon.js
https://github.com/playcanvas/engine
Do tego może podepnę sobie logikę gry w C# za pomocą któregoś z przeznaczonych do tego silników (a w ciągu miesięcy/lat powinien powstać bardziej oficjalny kompilator do WebAssembly):
https://github.com/bridgedotnet/Bridge
https://github.com/sq/JSIL

Oczywiście takim "kombinowanym" rozwiązaniom bardzo daleko do wygody i łatwości pracy z Unity. Ale dla w miarę zaawansowanego dewelopera nie ma tu nic nie do przeskoczenia.

Parę demek silników podlinkowanych powyżej:
http://www.babylonjs.com/demos/sponza/
http://3demo.giroptic.io/scene.html?quality=4
http://playcanv.as/p/1ha5glKf/
https://cavalierchallenge.com/

I prawdziwy webowy edytor shaderów:
http://cyos.babylonjs.com/


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry