Odwrócony model (Blender 2.60) 5820 10

O temacie

Autor Warka

Zaczęty 24.01.2012 roku

Wyświetleń 5820

Odpowiedzi 10

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
Siemka, mam pewien problem. Po wymodelowaniu chatki chciałem ją oteksturować. Lecz problem polega na tym że w spacerze model jest do góry nogami, mimo że w Blenderze na osi znajduje się prawidłowo. Na chłopski rozum pomyślałem - jak tak jest źle to odwróce go w blenderze do góry nogami to może w Spacerze będzie normalnie. Ale to też nic nie daje... BAARDZO dziwne. Pracuje w blenderze 2.60, model eksportowany Kerraxem. To odwrócenie bardzo przeszkadza w pracy :/. Wiecie oco może chodzić ?

 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
A zrób jakiś klocek obok, potem zattachuj do klocka swój model i usuń klocek. Pomogło?

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
Niestety nie pomogło. Dodatkowo zauważyłem że kiedy wyeksportuje model bez kerraxa, jest dobrze ustawiony ale wszystkie face'y są odwrócone... zaczyna mnie to wkurzać...
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Odwrócony model (Blender 2.60)
#3 2012-01-24, 14:46(Ostatnia zmiana: 2012-01-24, 14:47)
Odwróć wszystkie face'y w Blenderze i wtedy eksportuj xD

Masz farta że wszystkie, Wings też eksportuje bez kerraxa, ale wtedy zdarza się że odwraca się kilka losowych które trzeba naprawiać ręcznie.

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!

Warka

Odwrócony model (Blender 2.60)
#4 2012-01-24, 14:57(Ostatnia zmiana: 2012-01-24, 14:57)
ale jagby się dało bez kerraxa to poco by on był? właściwie to co on daje skoro bez kerraxa spacer też czyta model? to troche bez sensu... a ma jakieś znaczenie że tą chatkę modelowałem z Plane a nie z innej figury?

a może coś zmienić w tych opcjach eksportu kerraxem?

 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Cytuj
ale jagby się dało bez kerraxa to poco by on był?
no bo przecież asc czy pliki animacji vertexowej też bez kerraxa otworzysz...

 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!

Warka

Odwrócony model (Blender 2.60)
#6 2012-01-24, 15:50(Ostatnia zmiana: 2012-01-24, 15:54)
tak, ale czy mi chodzi o pliki asc? Każdy mesh nieważne której części świata gothic jest wyeksportowany kerraxowym 3dsem. Więc kerrax jest chyba konieczny... tylko poco? Chętnie bym nim eksportował. ta zabawa w sranie-odwracanie przy modelu świata a nie chatki będzie męcząca... i do tego nie będzie to eksportowane kerraxem.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis

EdekSumo
Wyspa Khorinis

Odwrócony model (Blender 2.60)
#7 2012-01-24, 15:59(Ostatnia zmiana: 2012-01-24, 16:02)
Zauważyłem o co chodzi xd Normalne się odwraca w trakcie modelowania aby nie mieć potem zbędnej roboty w wigsie też zdarzają się odwrócone normale tylko tam nie da się tego naprawić :lol2:

Podczas eksportu(kerrax) zaznacz tą opcję z góry powinno pomóc.
 

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!

Warka

Odwrócony model (Blender 2.60)
#8 2012-01-24, 16:03(Ostatnia zmiana: 2012-01-24, 16:08)
edek mylisz się, wszystko jest "niby" ok. zaraz spróbuję przeinstalować blendera. ale masz chyba rację co do tekstur.

#edit

Jak zaznaczyłem drugą opcję, to cały spacer się tnie, kamerą jeździ się z prędkością żółwia, parę face'ów jest odwróconych, a model jest cały czarny.

Czyli w sumie jest do dupy :/
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Za moich czasów gdy byłem modderem (rotfl) eksportowałem wszystko bezpośrednio z blendera do 3ds i żadnego kerraxa nie używałem. I wszystko działało. Na flipnięte fejsy trzeba uważać, odwracać je (w trybie texture view) i gitara.
 

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!

Warka

Odwrócony model (Blender 2.60)
#10 2012-01-24, 16:14(Ostatnia zmiana: 2012-01-24, 16:27)
o fejsach wiem, wchodzę w taki tryb co z dobrej strony wychodzą takie niebieskie kreseczki i na spokojnie oriętuje się co mam poprawić. ale edek chyba mądrze prawi, bo jak ostatnio wyeksportowałem sobie test worlda bez kerraxa, model był dobrze ale były wielkie problemy z teksturowaniem. gdybym mappował i teskturował bezpośrednio w blenderze kerrax może nie był by mi potrzebny. a ty edek wiem że obracasz się w sferze Blendera, niemasz takich problemów?


#edit. mam już rozwiązanie. niestety muszę się przenieść z poziomu Blendera 2.60 do 2.49b. Tam eksportuje kerraxem, model jest w odwrócony w dobrą stronę, fejsy nie są odwrócone. Więc chyba po problemie.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry