Jakich programów do 3D używacie i dlaczego? 24621 84

O temacie

Autor Harris

Zaczęty 4.12.2010 roku

Wyświetleń 24621

Odpowiedzi 84

Harris

Harris

Użytkownicy
Give me your soul... Please
posty183
Propsy80
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Give me your soul... Please
Witam!
Jakich programów do 3D używacie, co was do nich przyciągnęło, co sprawia że są wyjątkowe(ubóstwiane przez was)? Oraz w jaki sposób opanowaliście dany program? Moglibyście także zapodać plusy i minusy danego programu.

Pozdrawiam, Harris

P.S Av nie musisz się męczyć z pisaniem po raz setny o Wingsie :lol:
 

SovieT

SovieT

Użytkownicy
posty22
Propsy4
  • Użytkownicy
Ja używam wingsa gdyż po nie udanych próbach instalacji (słaby komp)3ds Maxa rozpocząłem szukanie innego programu do 3d spodobało mi się w nim prostota pracy,małe wymagania sprzętowe oraz  

Plusy:
-Małe wymagania
-Prawdopodobnie najlepszy modeler low poly na świecie  :lol:  
-Po polsku

Minusy:
- W nowszych wersjach po zapisaniu modelu automatycznie dzieli na trójkąty (trisy) <- Zaliczam to do wad
- Rendery b.słabej jakości
- Dziwny system mapowania (HELP ME!)
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Co do automatycznej triangulacji - nie możliwe, sam wiem przecież że tak nie jest. Co najwyżej przy eksporcie (a to zupełnie co innego niż zapis!), chociaż też nigdy nie zauważyłem - nawet jeśli, to byłoby zaletą i zapobiegało błędom.

Co do renderów - pamiętaj że viewport to jednak tylko prosty realtime render. Założę się jednak że mimo że faktycznie jest prosty, nie wykorzystujesz i tak nawet ułamka jego możliwości - wielu typów oświetleń, materiałów, shaderów, efektów typu ambient occlusion itd.
Jeśli chodzi o prawdziwe renderery, Wings wspiera Keretheyę i POV Ray które takie znowu złe nie są.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Cytat: Avallach link=topic=13547.msg122010#msg122010#msg122010#msg122010 date=1291495125
wielu typów oświetleń, materiałów, shaderów, efektów typu ambient occlusion itd.

Co z tego, że nie wykorzystuje, skoro każdy z w/w są tak spierdolone, że się nawet w to bawić nie opłaca.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Jak chcesz coś naprawdę robiącego wrażenie, renderuj czymś bardziej złożonym niż przez viewport który w końcu służy tylko do podglądu w procesie tworzenia. Przykładem są tu wymienione przeze mnie wcześniej Keretheya czy POV Ray.

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Najpierw używałem Blendera - miły program, zaletą jest efektywna praca praktycznie nie korzystając z myszki :D
do wad nie bardzo wiem co zaliczyć. opanowałem w stopniu nisko/średnim.

Teraz korzystam z maxa. O zaletach nie bardzo się będę wypowiadał, wkurza mnie konieczność korzystania z manipulatora, ale idzie się przyzwyczaić. Na chwilę obecną stopień opanowania - niski.

Był jeszcze epizodzik z Łingsem, ale dzięki tym 5-ciu minutom sfochałem się na niego pomimo pochwał na jego temat ze strony Allacha.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
-Małe wymagania

Co tyczy się zresztą większości programów. Schody zaczynają się, gdy zaczynasz modelować bardziej skomplikowane rzeczy bądź dochodzi rendering.

Cytuj
-Po polsku

To akurat nie jest żaden plus. Ucząc się obsługi programu z polskim interfejsem robisz sam sobie krzywdę.

O renderach pisał już Avallach a unwrap nie jest dziwny pod warunkiem, że umiesz go obsługiwać.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Używam Blendera ponieważ:

- jest darmowy
- odpowiada mi taki układ przy modelowaniu w którym wszystko można zrobić jakimś skrótem klawiszowym, bez majtania myszką po setkach zakładek żeby znaleźć extruda czy cuta.
- pasuje mi też układ jednego widoku zamiast 4 (chociaż można to opcjonalnie ustawić), między widokami przeskakuję klawiaturą numeryczną.
- jest wygodny do game artu, szybko i wygodnie się pracuje
Ogólnie, program jest bardzo dobry i może bez problemu już teraz konkurować z komercyjnymi, drogimi aplikacjami. Czekam z niecierpliwością na nową wersję, która ma być przełomem w historii Blendera. Całkowita zmiana interfejsu, czy chociażby zmiany w trybie sculptu - wygląda na prawdę profesjonalnie i w sumie nie widziałem lepszego trybu sculptu zintegrowanego ze zwykłym programem do 3D. To duża zaleta, szczególnie w czasach gdy Autodesk woli zedrzeć kupę hajsu za 3ds maxa, i drugie tyle za Mudboxa do sculptu.

Wady:
- komuś kto wcześniej pracował na dajmy na to 3ds max, będzie się ciężko pracować. Ale nowa wersja Blendera zapowiada się zajebiście, a interfejs ma być przyjaźniejszy dla tych którzy zazwyczaj używali innych programów.
- dla niektórych wadą jest to że... jest darmowy. Spotkałem się z opiniami, że coś co jest darmowe nie może być dobre, co jest całkowicie absurdalne.
- no i największa wada, jeśli ktoś wiąże z grafiką jakieś nadzieje na przyszłość, to musi się liczyć z tym, że nadal najczęściej używany przy projektach jest 3ds max i to jego znajomość pracodawcy dodają do wymagań.



Cytat: SovieT link=topic=13547.msg122008#msg122008#msg122008#msg122008 date=1291494215
-Prawdopodobnie najlepszy modeler low poly na świecie  :lol:  
Ekhm. Coś Ci się chyba pomieszało. Chyba jeden z najgorszych :lol2:
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Z zalet Wingsa które pokrywają się z wymienionymi przez Bułę też można by wymienić"
Cytat: Buła link=topic=13547.msg122070#msg122070#msg122070#msg122070 date=1291551795
- jest darmowy
- odpowiada mi taki układ przy modelowaniu w którym wszystko można zrobić jakimś skrótem klawiszowym, bez majtania myszką po setkach zakładek żeby znaleźć extruda czy cuta. [do każdej akcji można zdefiniować własny skrót!]
- pasuje mi też układ jednego widoku zamiast 4 (chociaż można to opcjonalnie ustawić), między widokami przeskakuję klawiaturą numeryczną. [podobnie można przełączać się skrótami pomiędzy rzutami z osi a widokiem 3D, dodatkowo można przełączać izometrię i perspektywę]
- jest wygodny do game artu, szybko i wygodnie się pracuje [w Wingsie kolejną zaletą jest prostota - niemal wszystkie funkcje używane częściej niż raz na model siedzą w menu kontekstowymi i są dobierane przez program zależnie od tego co zaznaczasz w danym momencie]

Cytat: Buła link=topic=13547.msg122070#msg122070#msg122070#msg122070 date=1291551795
Ekhm. Coś Ci się chyba pomieszało. Chyba jeden z najgorszych :lol2:
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Jakie są wady w ergonomii lub możliwościach w modelowaniu low poly w porównaniu z dowolnym, darmowym czy komercyjnym programem konkurencyjnym?

iktorn

iktorn

Użytkownicy
posty89
Propsy12
  • Użytkownicy
No ja zacząłem zabawę w Wingsie[zalety i wady wspomniał już  SovieT], potem krótki czas w 3DS i na koniec wylądował w Blenderze.Ten ostatni jakoś najbardziej przypadł mi do gustu, jako dla początkującego grafika[Buła wymienił wady i zalety].
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Cytat: Avallach link=topic=13547.msg122102#msg122102#msg122102#msg122102 date=1291562337
Z zalet Wingsa które pokrywają się z wymienionymi przez Bułę też można by wymienić"



Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Jakie są wady w ergonomii lub możliwościach w modelowaniu low poly w porównaniu z dowolnym, darmowym czy komercyjnym programem konkurencyjnym?
Słuchaj, mówię ogólnie, bo w sumie nie znam gorszego programu do 3D niż Wings. Nie wiem czy takowe są, w każdym razie nie wychylają się z nory i nie widać ich. Jeśli znasz jakiś, to możesz się podzielić z nami tą wiedzą :ok:  A skoro w porównaniu z innymi programami na scenie aplikacji do modelowania wypada na samym końcu, to na jakiej podstawie ty twierdzisz, że niby do low poly jest najlepszy? Ten program ma maluteńkie możliwości, a to że nadaje się właściwie tylko do tworzenia low poly, to nie znaczy że jest w tym najlepszy.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nadal nie odpowiedziałeś na pytanie które postawiłem:
Cytat: Avallach link=topic=13547.msg122102#msg122102#msg122102#msg122102 date=1291562337
Jakie są wady w ergonomii lub możliwościach w modelowaniu low poly w porównaniu z dowolnym, darmowym czy komercyjnym programem konkurencyjnym?

SovieT

SovieT

Użytkownicy
posty22
Propsy4
  • Użytkownicy
Cytuj
To akurat nie jest żaden plus. Ucząc się obsługi programu z polskim interfejsem robisz sam sobie krzywdę.

Dlaczego ? :huh:
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Cytat: Avallach link=topic=13547.msg122124#msg122124#msg122124#msg122124 date=1291570385
Nadal nie odpowiedziałeś na pytanie które postawiłem:
Nie wiem jak ty, ale ja nie jakoś nie wyobrażam sobie tworzenia poważnych modeli low poly bez dajmy na to takich opcji jak wypalanie AO, normala z hp. Ogółem, Wings ma same podstawowe opcje, da się z tego uklepać modele, do gothica w sumie w sam raz, ale to nie zmienia faktu że to malutkie narzędzie i brakuje mu wiele opcji, które niby nie są najważniejsze, ale ich brak będzie wkurwiał. To jak z Photoshopem i Gimpem, zawsze twierdziłem że Gimp jest dobry, bo w sumie jak na darmowe narzędzie to jest nawet ok, ale odkąd przerzuciłem się na Photoshopa, 5 minut pracy w gimpie wkurwia mnie na potęgę. Najważniejsze opcje i ich działanie jest niby i tu tu takie same, teoretycznie można zrobić to samo w obydwu programach, ale mimo wszystko w PS jest setki opcji które ułatwiają i przyspieszają pracę.


Cytat: SovieT link=topic=13547.msg122250#msg122250#msg122124#msg122124 date=1291650557
Dlaczego ? :huh:
Wszyscy używają angielskich, 99% tutków jest do wersji angielskich. Potem ktoś ci coś będzie tłumaczył, powie ci: "kliknij U a następnie unwarp", a ty zrobisz wielkie oczy i zapytasz: WTF?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytat: Avallach link=topic=13547.msg122124#msg122124#msg122124#msg122124 date=1291570385
Nadal nie odpowiedziałeś na pytanie które postawiłem:
Cytat: Avallach link=topic=13547.msg122102#msg122102#msg122124#msg122124 date=1291562337
Jakie są wady w ergonomii lub możliwościach w modelowaniu low poly w porównaniu z dowolnym, darmowym czy komercyjnym programem konkurencyjnym?
W dalszym ciągu nie wymieniłeś żadnej funkcji poza wypalaniem normalek i AO, które akurat w Wingsie JEST (AO, bo normalki robię w x-normal).

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Nie modelowałem dłużej w Wingsie, więc nie wymienię ci wszystkich różnic.
Poza tym, da dyskusja jest jałowa, Wings jest gorszy i to widać ze wszystkich stron, a twierdzenia że jest najlepszy do modeli low poly, bo do niczego innego się nie nadaje są bezsensowne.
Wings jest prosty w obsłudze, ale jego możliwością są po prostu ubogie i jak chcesz na poważnie zajmować się tworzeniem modeli do gier wideo to nie pociągniesz na tym długo.
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Ja osobiście preferuję Blendera. Jest darmowy i po kilku tutorialach staje się dość łatwy w obsłudze. Można w nim robić takie same rzeczy jak w maxie. Ma wszystkie potrzebne funkcje. Używam Blendera do robienia modeli do mojej gry na Unrealu.

Pracowałem kiedyś w Wingsie, ale nie przypadł mi do gustu.

W 3ds maxie też sie bawiłem, ale również mi się nie spodobał, a poza tym trial wysiadł.
 

SovieT

SovieT

Użytkownicy
posty22
Propsy4
  • Użytkownicy
Cytuj
Wszyscy używają angielskich, 99% tutków jest do wersji angielskich.

Ja tam używam przeważnie polskich tutków  :lol:  

Cytuj
Potem ktoś ci coś będzie tłumaczył, powie ci: "kliknij U a następnie unwarp", a ty zrobisz wielkie oczy i zapytasz: WTF?

Akurat to wiem bo kiedyś miałem wings'a po angielsku  ;p
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Wszyscy używają angielskich, 99% tutków jest do wersji angielskich. Potem ktoś ci coś będzie tłumaczył, powie ci: "kliknij U a następnie unwarp", a ty zrobisz wielkie oczy i zapytasz: WTF?
Najlepiej zmieńmy język państwowy na angielski. Wtedy nie będzie kłopotów.

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
bezsensowna analogia. teraz moja kolej: nie używajmy języków programowania opartych o angielski, stwórzmy własne:
/* pol-c */
#włącz<stdwewy.n>

całk główna(całk argl, znak** argw) {
    drukujsf("Witaj, świecie.\n");
}

// pol-c++
#włącz<strumieńwewy>
używając prestrzeń_nazw std;
całk główna(całk argl, znak** argw) {
    kwy << "Witaj, świecie." << konl;
}

/** pol-java */
publiczna klasa Główna {

    publiczna statyczna pust główna(Łańcuch arg[]) {
        System.wyjście.drukujLn("Witaj, świecie.");
    }

}

 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry