Jakich programów do 3D używacie i dlaczego? 24654 84

O temacie

Autor Harris

Zaczęty 4.12.2010 roku

Wyświetleń 24654

Odpowiedzi 84

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Cytat: Adanos link=topic=13547.msg122397#msg122397#msg122397#msg122397 date=1291678007
Najlepiej zmieńmy język państwowy na angielski. Wtedy nie będzie kłopotów.
Zysk to dobrze ujął. Takie rzeczy jak programy do grafiki 3D, po polsku po prostu wyglądają idiotycznie. Zaraz jeszcze może zacznij pisać, że jestem zdrajcą narodu i okrywam hańbą kraj, bo używam Blendera po angielsku...
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Takie rzeczy jak programy do grafiki 3D, po polsku po prostu wyglądają idiotycznie.
Dlaczego? Podaj argumenty.

Cytuj
bezsensowna analogia. teraz moja kolej: nie używajmy języków programowania opartych o angielski, stwórzmy własne:
Od czego są makrodefinicje :lol:

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
po prostu jest pewna terminologia, którą się posługują graficy i jest ona oparta o język angielski. polskie tłumaczenie istnieje, ale nie jest powszechnie używane. takie zjawisko występuje nie tylko w grafice, ale w większości specjalistycznych dziedzin. nawet na tM się "reparsuje skrypty".

makrem nie zrobisz #definiuj
 

legomir

legomir

Użytkownicy
posty44
Propsy3
  • Użytkownicy
Mój pierwszy post na tym forum. Używam Mayi i jestem wyjątkiem na prawie każdym forum no cóż do tego trzeba się przyzwyczaić ;) Ale może po kolei. Najpierw używałem Wingsa. A to jego plusy:
Idealny na początek
Podręczne menu
i to chyba koniec :P
Minusy:
Trudno zrobić ładną siatkę bez niepotrzebnych tri(chodzi głównie o nie wygodny cięcie edge w mayce mam do tego 4 narzędzia, a wingsie jedno)
Niewygodny viemport(jedno okienko perspektywy i opcjonalne dodanie następnych, mam to porównywać do mayki czy maxa czy choćby blendera?)
Słaba praca kamery
Małe możliwości

Potem były 4 próby z maxem i każda nieudana. Interfejs i typ pracy po prostu mi nie podpadł(dotąd widok tych modyfikatorów mnie przeraża ;) ) Chociaż jest jeden + dla mnie uwielbiam robienie UV z maxem zwłaszcza z pewnym pluginem :)

No, a teraz jest Mayka:
Zalety:
Wszytko jest dobrze poustawiane(pod zakładką Polygons są narzędzia do modelowania pod Animations do animacji czyli o niebo lepiej niż w porozwalane byle jak(według mnie co najmniej) w maxie modyfikatory)
Viemport, a właściwie 3 :)  Jest szybszy niż w maxie. Jednym naciśnieciem spacji mogę się szybko przejść z Perspective do widoku od Front, Side i Top albo innego, który był ostatnio używany.
Podręczne menu, a właściwie kilka te po przytrzymaniu spacji, które daje dostęp do wszystkich funkcji programu. Te na PPM, w którym wyznacza się tryb selekcji(edge, vertex, vertex face, face, object mode) i inne funkcje z tym związane(po zaznaczeniu kilku vertex mogę szybko użyć selekcji góra, dół, cyrkularnego(w polskim to brzmi idiotycznie trochę ;) ) to shell(czyli cały obiekt jakby ktoś nie wiedział) oraz te u góry(najczęściej używane funkcje z różnych zakładek)
Praca kamery jak się już przyzwyczaisz to każdy program inny niż mayka Cię denerwuje
Coś co nazywam pędzelkiem czyli dostajesz coś w rodzaju pędzla ze zbrusha do zaznaczania vertex
Soft selection bardzo się przydaje przy modelach organiki
Chwilowo nie przychodzi mi nic do głowy już ;)
Aaa... Bym był zapomniał możliwości pisania skrytpów i pluginów niedokładnie cytując czyjąś opinie z innego forum "maya to platforma do pisania skryptów"
Wady:
Niektóre denerwujące błędy i zmiana pewnych ustawień na niekorzyść(moim zdaniem) w najnowszej wersji
 
Si Legomir nobiscum, quis contra nos?

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Bardzo dobre wejście na forum :)  5

Legomir, do Mayi chyba ciężej jest się przyzwyczaić niż do Maxa. Dla mnie max to jeden z najlepszych, jak nie najlepszy soft. Na poczatku faktycznie przeraża ilość modyfikatorów itd, ale przerobisz kilka tutoriali i już wiesz o co chodzi. Reszta przychodzi z czasem.
Jeżeli chodzi o Wingsa to popieram w 100%. Pamiętam jak chciałem zacząć zabawe z modelowaniem. Kolega polecił mi właśnie Wingsa, dlatego że jest najprostszy. Mimo jego prostoty był dla mnie po prostu za głupi :D  Nie potrafiłbym zrobić tam najbanalniejszego modelu, nie mówiąc o mappowaniu.
Do tego Wings jest strasznie ograniczony. Nie zrobisz w nim dobrego hp, nie wypalisz dobrego ambient occlusion, a już napewno nie wypalisz normala z high poly.
Takze polecam kazdy program oprocz wings, czy to Maya, czy to Max lub Blender. Wszystkie te programy mają swoje wady, ale również mnóstwo zalet (no i ofkorz są bardziej profesjonalne)
 

legomir

legomir

Użytkownicy
posty44
Propsy3
  • Użytkownicy
Ja mam na odwrót do mayki przyzwyczaiłem się w dzień(bez internetu bazując tylko na dokumentacji na F1) do maxa nie udało mi się przyzwyczaić nigdy. Ogólnie teraz nie wyobrażam sobie pracy an czymś innym niż maya zwłaszcza z połączeniem z jakimś programem do sculptu.
 
Si Legomir nobiscum, quis contra nos?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytat: legomir link=topic=13547.msg128947#msg128947#msg128947#msg128947 date=1294489680
Trudno zrobić ładną siatkę bez niepotrzebnych tri(chodzi głównie o nie wygodny cięcie edge w mayce mam do tego 4 narzędzia, a wingsie jedno)

Niewygodny viemport(jedno okienko perspektywy i opcjonalne dodanie następnych, mam to porównywać do mayki czy maxa czy choćby blendera?)
Słaba praca kamery
Małe możliwości

Chyba korzystaliśmy z innych Wingsów. Ja w moim znam 3 narzędzia cięcia, i nie mogę sobie wyobrazić innych które by nie powielały ich możliwości.
Co do pracy kamery, Wings ma w ustawieniach bodajże 8 trybów pracy kamery zaczerpniętych z różnych aplikacji, w tym także z Mayi. Mi najwygodniej się pracuje w trybie SketchUpa - ten "Wingsowy" jest dobry tylko do organiki.
Co do możliwości - nadaje się do low poly i w tej dziedzinie nie brakuje mu raczej niczego. AO da się wypalać, przyznaję że normalek już nie.

W sprawie viewporta:

Jednak ja i tak zdecydowanie wolę korzystać z jednego i prostym skrótem klawiaturowym przełączać jego typ (perspektywa -> ortograficzny i rzuty x/y/z - wolna kamera)

Aha, w sprawie trudnej siatki bez niepotrzebnych tri - IMo to kwestia wyłącznie uzdolnień, robię tylko w Wingsie a moje modele jakoś zawsze mają bardzo mało tris, a już na pewno nie ma w nich zbędnych. Dodatkowo Wings ma wręcz narzędzia które analizując model automatycznie wyszukują punkty, linie i powierzchnie które nie wpływają na geometrię lub wpływają w niewielkim stopniu (można samemu wyznaczyć granicę). Nie zastępuje to wyobraźni przestrzennej ale zdecydowanie pomaga w prostszych przypadkach upraszczania lub takich które trudno zauważyć gołym okiem, bo np dwa punkty znajdują się bardzo blisko siebie tworząc zbędny trójkącik.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Nie powiedzialem, ze sie nie da wypalic, ale prosze cie avallach nie udowadniaj na sile, ze ona jest dobra.
Po za tym czepiamy sie Wingsowej kamery, a nie ustawienia kamer z innych programow.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Dla zaciekłego moddera jedynej słusznej gry, program jest idealny, polecam wszystkim fanom sagi!


:lol2:  :lol2:  :lol2:
 

legomir

legomir

Użytkownicy
posty44
Propsy3
  • Użytkownicy
Włącz Maye posiedź w niej tydzień i włącz wingsa. To będzie piekło po prostu. Jak maya nie podpadnie to max, blender, cinema, ligch wave, luxology modo. I za, którymś razem znajdziesz program, który Ci pasuje bardziej niż wings,a wtedy jego uruchomienie będzie przykrą koniecznością jeśli będziesz chciał komuś pomóc.

To powiedz mi konkretne funkcje tych narzędzi to zobaczymy czy rzeczywiście każde jest dla wszystkim osobne
 
Si Legomir nobiscum, quis contra nos?

FraseR
  • Gość
Ja również polecam Blendera. Jak dla mnie jest w miarę prosty. Max'a póki co nie ogarniam.

Cytat: SovieT
-Prawdopodobnie najlepszy modeler low poly na świecie :lol:  

:facepalm:
 

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
Cholera a dzisiaj rano zainstalowałm właśnie nową Mayke : p wiedziałem że to jakiś znak ; ) a sprawdzałem już Wingsa, Cineme, Maxa, XSI, Silo, Blendera i Sketchupa. I tylko Wings mi narazie pasował.

Jak narazie popieram legomira w sprawie Wingsa a co do mayki dużo nie zrobiłem tyle co rano przeglądałem opcje podstawowe ale spodobał mi się własnie viewport z tym fajnym sześcianem w rogu troche wpierw mnie wkurwiało poszukiwanie jak co zrobić z tym wyborm Polygons i Animation ale idzie się chyba przyzwyczaić
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Wonderius ostatnio widzialem twoj model, ktory probowales wrzucic na targ i byl on robiony w wingsie :ayfkm:
 

legomir

legomir

Użytkownicy
posty44
Propsy3
  • Użytkownicy
Ten sześcian to akurat jest z maxa zaczerpnięty, a co do menu naucz się korzystać ze spacji jak Ci nie pasuje :)
 
Si Legomir nobiscum, quis contra nos?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytat: legomir link=topic=13547.msg128967#msg128967#msg128967#msg128967 date=1294492547
To powiedz mi konkretne funkcje tych narzędzi to zobaczymy czy rzeczywiście każde jest dla wszystkim osobne
Pierwsze tnie na wyznaczoną ilość równych odcinków.
Drugie tnie na dwie części, a granicę wyznacza się ręcznie myszką.
Trzecie jest połączeniem kilku, klikasz gdzieś na którejś z krawędzi i zostaje ona podzielona na pół. Klikasz w jakimś miejscu na innej, i dzieje się to samo, a pomiędzy punktami powstaje nowa krawędź, i tak dalej aż skończysz cięcia/łączenia.

legomir

legomir

Użytkownicy
posty44
Propsy3
  • Użytkownicy
Czyli dwie funkcje z mayki ;)
 
Si Legomir nobiscum, quis contra nos?

FraseR
  • Gość
Cytat: Wowoz link=topic=13547.msg128970#msg128970#msg128970#msg128970 date=1294493094
Wonderius ostatnio widzialem twoj model, ktory probowales wrzucic na targ i byl on robiony w wingsie :ayfkm:

No bo uzywam dwoch programow - blendera i wings#msg128970#msg128970#msg128970#msg128970 date=1294493094]
Wonderius ostatnio widzialem twoj model, ktory probowales wrzucic na targ i byl on robiony w wingsie :ayfkm:
[/quote]

No bo uzywam dwoch programow - blendera i wingsa.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Hejtujesz Wingsa chociaz w nim pracujesz :lol2:  co za hipokryta
 

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
A co do wad Wingsa to przynajmniej u mnie jeszcze praca w nim na tablecie to katorga.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytat: Elvans link=topic=13547.msg128980#msg128980#msg128980#msg128980 date=1294493821
A co do wad Wingsa to przynajmniej u mnie jeszcze praca w nim na tablecie to katorga.
LOL, u mnie też, tylko nie rozumiem skąd pomysł próbowania w ogóle czegoś takiego :lol2:
Przecież do wygodnej pracy potrzeba trzech przycisków myszy, nie wiem jak tablet ma to zastąpić ;]


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry