Unity 63968 99

O temacie

Autor Kuba90

Zaczęty 9.01.2011 roku

Wyświetleń 63968

Odpowiedzi 99

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Pogadamy za kilka lat
 

sauron
  • Gość
więc zrob rpg :lol2:
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Za kilka lat to pewnie to RPG wyjdzie
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

sauron
  • Gość
Cytat: Rybopiotr link=topic=12843.msg129520#msg129520#msg129520#msg129520 date=1294607282
Za kilka lat to pewnie to RPG wyjdzie

no właśnie, a robiąc proste gry, nauczysz się je realnie robić, poznasz specyfikę urządzenia bo to też do najprostszych nie należy, dobry projektant gier na iphona np to skarb. a robiąc rpg wpierdolisz się w coś czego pewnie nie skończysz i efekt żaden.
 

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
Kolejny pasjonata idealista się córka rybaka znalazł xD skończy jak Burżuazja czyli teraz Afterfall gut lak xd
 

sauron
  • Gość
ale to właśnie kolos który robił afterfall, zaczął w końcu mówić, zabierzcie się za proste gry, podarujcie sobie rpg. ale do tego trzeba mieć świadomość tego jak trudno się gry robi, że amatorsko jest to niemal niemożliwe a wyjątki to błędy statystyczne. polecam ci rybo poczytać sobie ten blog http://andrzejkoloska.wordpress.com/ może cię pozytywnie natchnie
 

Kuba90

Kuba90

Użytkownicy
JunityMan
posty226
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • JunityMan

Kuba90

Unity
#26 2011-01-10, 10:00(Ostatnia zmiana: 2011-01-10, 10:38)
Tworzyc jaką kolwiek większą grę to długa droga.Nawet w parę osób.To trzeba się znac i liczyc się z kosztami.Bo np: można samemu pisac skrypty albo wykupic sobie paczki które np oferują system dialogów etc.
@Avallach
"Tutaj screen z RPG z pod tego engine, wygląda nieco lepiej niż g2."
Silnik może oferowac lepszą grafikę oto przykłady:


https://www.youtube.com/watch?v=svH6_fKULvw


https://www.youtube.com/watch?v=7wENGVPVlGI


to ostatnie jest szczególnie dobre.
 

kamiloops

kamiloops

Użytkownicy
posty162
Propsy11
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Ja ostatnio miałem robić w Unity grę FPS, niestety chęci odeszły : P
 
Nie mam polskich znakow

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

Unity
#28 2011-01-20, 21:43(Ostatnia zmiana: 2011-01-21, 09:01)
Cytuj
Byliby jacyś chętni robić pod tym jakieś RPG? Chodzi mi głównie o programistów i edytorów map
[/size][/font][/color]


jak tylko skończe moda do gothica, albo zachce mi się dużej przerwy od gothica, zamierzam zrobić coś na innym silniku i kto wie czy to nie będzie właśnie unity3D, myślałem jeszcze o UDK. I będzie to z pewnością RPG !
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Nie union tylko Unity3D.
Union to swoją drogą coś świetnego: robisz grę, a oni za 20% zysków zajmą się marketingiem
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Też jestem skory do pomocy przy RPGu na tym zajebiaszczym silniku. Szczególnie podoba mi się język skryptowy - lepiej chyba tego zorganizować nie mogli...
 

Tomko

Tomko

Użytkownicy
posty14
Propsy4
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
Heh witam na forum po 3 latach nieobecności!  :D  Bawię się troszkę w tym silniku i myślę, że jest naprawdę dobry, a przy tym banalny w obsłudze. Btw. Ktoś z forum pracuje nad czymś na tym silniczku? Chętnie zobaczył bym Wasze projekty, jeśli oczywiście nie są one ściśle tajne  :wink:
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Ja w nim się bawię jak chcesz jakieś info to pisz na gg.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Pracowałem, ale na razie zawiesiłem na rzecz prostszego projektu w 2d. Mam sporo modeli i przede wszystkim kodu, jednak jako że po prostu się uczyłem w trakcie pisania, spora część z tego to kolejne wersje klas mających zapewniać podobne funkcjonalności. Był to przede wszystkim rozbudowany kontroler ruchu, umożliwiający wykorzystywanie różnych trybów poruszania się i skakanie, podstawy waynetu, funkcje spawnujące npc'ów i modyfikujące ich wygląd w trakcie gry. Była też klasa kontrolująca globalne oświetlenie i korelująca je z czasem dostarczanym przez osobną klasę przeliczającą klatki/czas realny na czas w grze (z odpowiednim współczynnikiem). Zrobiłem też focusy (kiedy w centrum widzenia znajduje się interaktywny obiekt, jak npc czy przedmiot, podświetla się a nad nim pojawia się jego nazwa, można dokonywać interakcji). Chyba ostatnie za co się brałem to była próba odtworzenia w JavaScripcie systemu który potrafiłby przetwarzać przypominające Gothicowe definicje postaci i itemów - do tej pory musiałem po prostu dostarczać wszystkie zmienne jako argumenty funkcji. Wszystkie moje skrypty zajmują na dysku ok. 1mb.

Tomko

Tomko

Użytkownicy
posty14
Propsy4
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
Avallach widzę ,że chyba nieźle się napracowałeś, mam nadzieję powrócisz do projektu jak najszybciej. Jestem pod wrażeniem  :)   Miło by było zobaczyć jakieś screeny waszych wypocin itp. Jestem po prostu ciekawy co Wam udało się osiągnąć, do czego dojść na tym silniku, czy rzeczywiście daje on takie pole manewru w dalszych etapach tworzenia gry (RPG). Pozdro!
 

DarkeY

DarkeY

Użytkownicy
posty80
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Np. jeśli chciałbym zacząć tworzyć grę to na początek nie mam szans ? Trzeba znać się dobrze na programowaniu ?
 
Youtuber/Streamer - Dawid Tieru Saworski
youtube.com/user/dawio966

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Np. jeśli chciałbym zacząć tworzyć grę to na początek nie mam szans ? Trzeba znać się dobrze na programowaniu ?
Do tego silnika jest taka masa gotowych skryptów i assetów że bez programowania da rade zrobić jakaś prosta grę ale oczywiście nie zrobisz GTA V czy Gothic 5

Ale jeżeli coś ambitnego to c#, js, boo i słyszałem że ktoś w Lua tez tam pisał.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie musisz znać konkretnego języka żeby zacząć w nim programować - ja od razu skoczyłem na głęboką wodę i po paru machnięciach rękoma płynąłem, ale to dlatego że znam inne języki programowania. Jeśli nie masz doświadczenia z żadnym, raczej nic tak od razu nie zdziałasz. To kwestia odpowiedniego myślenia i znajomości ogólnych zasad "interpunkcji" i logiki. Możesz mieć też problemy jeśli dotąd nie programowałeś obiektowo, tylko korzystając z innego paradygmatu.

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Ja też dorzucę swoje 3 grosze jeśli modowałeś gothica to podstawy c# ogarniesz w miesiąc. Ja własnie w nim pisze i dydaje mi się najlepszy.
 

Arek

Arek

Użytkownicy
posty56
Propsy7
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Nie wiem czy mój głos ma znaczenie ale myślę, że warto byłoby pomyśleć nad wspólnym forumowym projektem opartym na Unity. Co o tym myślicie?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry