Unity 63983 99

O temacie

Autor Kuba90

Zaczęty 9.01.2011 roku

Wyświetleń 63983

Odpowiedzi 99

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Nie wiem czy mój głos ma znaczenie ale myślę, że warto byłoby pomyśleć nad wspólnym forumowym projektem opartym na Unity. Co o tym myślicie?
Że nie ma tu tylu osób które są wolne od jakiś tam projektów i maja wystarczające umiejętności by to wykonać, zresztą tutaj prawie każdy ma inne poglądy wiec nie dogadają się.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Jaki to miałoby sens? Nie ma tutaj dość dużo osób które byłyby wystarczająco kompetentne. To nie działa tak że każdy sobie znajduje jakąś pracę która jest dla niego ciekawa i mu się podoba więc ją robi, a innymi sprawami zajmą się inni. Najwięcej jest pracy która z reguły wcale nie jest najprostsza czy najprzyjemniejsza, czyli programowania. Unity to silnik graficzny z bogatym api, jednak silnik rozgrywki i interface tak czy inaczej trzeba napisać samemu.

Arek

Arek

Użytkownicy
posty56
Propsy7
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Nie wszyscy są dość kompetentni to prawda ale każdy mógłby się douczyć czego by potrzebował. Przecież nikt nie zrobi gry bezbłędnie już za pierwszym razem. Ani nikt nigdy nie zostanie w tym geniuszem, zawsze powstanie coś nowego czego będzie musiał się nauczyć Wydaje mi się, że wystarczyłoby na początek parę osób które naprawdę chciałyby coś stworzyć...
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Unity
#43 2011-10-15, 12:16(Ostatnia zmiana: 2011-10-15, 12:26)
Jeśli ktoś nigdy nie programował, nie zacznie dzięki samym chęciom nagle tego robić. Nawet w niewielkiej grupie zdolnych osób, przy dość sztywnym i z góry ustalonym planie działania nie udało się skutecznie współpracować. Na podstawi tych doświadczeń nie wyobrażam sobie pisać części kodu ufając że inni piszą w tym momencie swoje części i że całość będzie dobrze współpracować. Do tego trzeba naprawdę kompetentnych i ogarniających programistów oraz genialnego zarządzania projektem. Pamiętam cię chyba z NT, przez cały czas prac nad projektem widziałem tylko jedno twoje dokonanie: recolor szaty maga z g1: http://img505.imageshack.us/img505/462/szatamagaziemi4ow0.jpg . Czy gdybyś teraz miał siąść do kodzenia, co byś potrafił? Wszelkie assety-artworki (takie jak modele, tekstury czy elementy GUI) robi się dopiero kiedy rozgrywka jest już w całości zaprogramowana, do tego momentu stosuje się co najwyżej mockupy. Pierwszą i zdecydowanie większą część roboty robi się dobrze zgranym i skoordynowanym teamem jedynie programistów którego IMO na tym forum nie dałoby się zebrać. Niektórzy mają nawet problemy z zainstalowaniem edytora i pobawieniem się w nim. Dodatkowo w praniu wychodzi że niektóre osoby mogą mieć krańcowo różne poglądy na to co chcą stworzyć tak że kompromisy są po prostu nieosiągalne. Ja sam z paroma osobami (ci z logo "RPG project" pod avatarami, plus m.in. Kazzmir, Zdunek czy Adanos) od pewnego czasu tworzyliśmy pewien projekt pod tym silnikiem, jednak obecnie z wielu powodów zawiesiliśmy prace (ciągle piszę jedynie gdd). Rady wielu kompetentnych i naprawdę doświadczonych osób jasno pokazują że tworzenie tak rozbudowanego projektu, i to na dodatek w full 3d, jest zajęciem karkołomnym nawet dla ambitnej i dość zgranej grupy amatorów. A ty proponujesz robienie tego przez nieokreśloną, otwartą kompanię osób których większości najambitniejszym zajęciem było modyfikowanie Gothica, i to najczęściej w zakresie najprostszych elementów (postaci, questy, składane lokacje, tekstury).

Czy jest tu ktokolwiek kto potrafiłby siąść i zacząć pisać działający silnik rozgrywki (Unity to silnik graficzny + api, nawet takie rzeczy jak ruch postaci po mapie programuje się samemu), i chciałby to zrobić na dodatek z totalnie nieokreśloną i otwartą grupą bez żadnych perspektyw?

PS. A tak już bardziej optymistycznie, jest tu ktoś kto ogarnia programowanie na Androida, najlepiej za pomocą Native Development Tools, a już w ogóle idealnie by było gdyby przy wykorzystaniu cocos2d-x w wersji Androidowej?

Arek

Arek

Użytkownicy
posty56
Propsy7
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Ok. Nie odzywam się już.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
U mnie na kole technologii gier komputerowych znowu będziemy męczyć unity :p
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Arek

Arek

Użytkownicy
posty56
Propsy7
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
My na jednym zawodowym przedmiocie męczymy SDL'a, a na kółku XNA
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
My na jednym zawodowym przedmiocie męczymy SDL#msg1009368a, a na kółku XNA

My XNA też męczyliśmy na kole, ale ciężko to szło. Ja ledwo co podłapywałem programowanie a miałem jeszcze ogarnąć budowę całego frameworka :P
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Arek

Arek

Użytkownicy
posty56
Propsy7
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Póki co stworzyliśmy prostą gierkę. Coś na wzór Asteroids. Nawet fajnie to wyszło. A co do języka, czyli C#, to bardzo przyjemnie się w nim pisze. A, SDL to dopiero podstawy...
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Póki co stworzyliśmy prostą gierkę. Coś na wzór Asteroids. Nawet fajnie to wyszło. A co do języka, czyli C#, to bardzo przyjemnie się w nim pisze. A, SDL to dopiero podstawy...

U nas nie doszliśmy nawet do etapu tworzenia konkretnej gry. Niby mieliśmy jakiś system zarządzania sceną, normal mapy, oświetlenie i terraina, ale nie składało się to na nic ciekawego :p
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty871
Propsy1297
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Witam!

Szukam progera unity, nie trzeba być masterem, bo to tylko support, ale im więcej ogarnia tym lepiej. Praca zdalna, za kasę, przy projekcie, który zostanie wydany w EU w kwietniu.

Chętni niech piszą na pw, albo gg 974170.

Pozdrawiam,
Sher.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta
Ściągnołem Unity. Jutro zaczne sie w nim bawic...

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
W Unity się nie bawi, w Unity się kodzi :P
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Arek

Arek

Użytkownicy
posty56
Propsy7
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Swoją drogą, jeśli ktoś zna Unity i przy pracy nie przeszkadzałbym mu, to z chęcią poobserwowałbym przebieg kodzenia
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Unity
#54 2012-03-01, 07:15(Ostatnia zmiana: 2012-03-01, 08:48)
Na Unity powstaje MMO na bazie Gry o Tron. Deweloperem jest Bigpoint Games (m.in. Drakensang Online, Battlestar Galactica Online, Dark Orbit, Seafight).
Cytuj
Bigpoint is turning one of the most popular series of fantasy books and hit HBO television program, Game of Thrones, into an MMO using Unity. Check it out! http://www.GameofThronesMMO.com/

The brand new fantasy MMORPG, based on the massive hit HBO TV series Game of Thrones, is coming soon to your browser.
Przy okazji dodam, że dwa tygodnie temu wyszło Unity 3.5.

Cedric

Cedric

Użytkownicy
posty782
Propsy1084
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Drakensang Online całkiem fajnie im wyszedł, mam nadzieję, że i ta gra okaże się przebojowa  :lol:
Przy okazji - ja też zaczynam pracować w tym trochę, oczekujcie wkrótce pierwszych dostaw chłamu ode mnie :D :ok:
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Darkensang jest nudny jak flaki z olejem.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Cytuj
Do 8 kwietnia Unity Technologies rozdaje za darmo licencje dla Unity iOS Basic i Unity Android Basic. Każda to wydatek ok. $400. Jesli ktoś chce rozpocząć zabawę z tymi mobilnymi platformami to naprawdę jest to świetna okazja.
http://www.max3d.pl/news.php?id=2280
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
O KWRVA :D  zajebiscie
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry