Jeśli ktoś nigdy nie programował, nie zacznie dzięki samym chęciom nagle tego robić. Nawet w niewielkiej grupie zdolnych osób, przy dość sztywnym i z góry ustalonym planie działania nie udało się skutecznie współpracować. Na podstawi tych doświadczeń nie wyobrażam sobie pisać części kodu ufając że inni piszą w tym momencie swoje części i że całość będzie dobrze współpracować. Do tego trzeba naprawdę kompetentnych i ogarniających programistów oraz genialnego zarządzania projektem. Pamiętam cię chyba z NT, przez cały czas prac nad projektem widziałem tylko jedno twoje dokonanie: recolor szaty maga z g1:
http://img505.imageshack.us/img505/462/szatamagaziemi4ow0.jpg . Czy gdybyś teraz miał siąść do kodzenia, co byś potrafił? Wszelkie assety-artworki (takie jak modele, tekstury czy elementy GUI) robi się dopiero kiedy rozgrywka jest już w całości zaprogramowana, do tego momentu stosuje się co najwyżej mockupy. Pierwszą i zdecydowanie większą część roboty robi się dobrze zgranym i skoordynowanym teamem jedynie programistów którego IMO na tym forum nie dałoby się zebrać. Niektórzy mają nawet problemy z zainstalowaniem edytora i pobawieniem się w nim. Dodatkowo w praniu wychodzi że niektóre osoby mogą mieć krańcowo różne poglądy na to co chcą stworzyć tak że kompromisy są po prostu nieosiągalne. Ja sam z paroma osobami (ci z logo "RPG project" pod avatarami, plus m.in. Kazzmir, Zdunek czy Adanos) od pewnego czasu tworzyliśmy pewien projekt pod tym silnikiem, jednak obecnie z wielu powodów zawiesiliśmy prace (ciągle piszę jedynie gdd). Rady wielu kompetentnych i naprawdę doświadczonych osób jasno pokazują że tworzenie tak rozbudowanego projektu, i to na dodatek w full 3d, jest zajęciem karkołomnym nawet dla ambitnej i dość zgranej grupy amatorów. A ty proponujesz robienie tego przez nieokreśloną, otwartą kompanię osób których większości najambitniejszym zajęciem było modyfikowanie Gothica, i to najczęściej w zakresie najprostszych elementów (postaci, questy, składane lokacje, tekstury).
Czy jest tu ktokolwiek kto potrafiłby siąść i zacząć pisać działający silnik rozgrywki (Unity to silnik graficzny + api, nawet takie rzeczy jak ruch postaci po mapie programuje się samemu), i chciałby to zrobić na dodatek z totalnie nieokreśloną i otwartą grupą bez żadnych perspektyw?
PS. A tak już bardziej optymistycznie, jest tu ktoś kto ogarnia programowanie na Androida, najlepiej za pomocą Native Development Tools, a już w ogóle idealnie by było gdyby przy wykorzystaniu cocos2d-x w wersji Androidowej?